recension: HP Pavilion tx1020 - Tablet pc 12"

Permalänk
Medlem

tack för alla hjälp nu tror jag det är fixat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goldfish1977
Jag har läst en del på nätet om att vissa har problem med fläktljudet på TX1020.

Hur upplever ni ljudvolymen - är datorn tyst vid ex. office-arbete eller webbsurfning?

Min låter som ett tröskverk, fläkten går dessutom ofta på högvarv när den är nätansluten och datorn blir rejält varm. Kommer inte ihåg vad det är för modell (TL-60, 2Gb ram, 160Gb hd, tv-kort mm).

edit: En tx1151 är det.

Micke

Permalänk
Medlem

Är lite intresserad på en table pc men hur klarar den av att spela x264 i HD-upplösningarna 720p och 1080p? 720p måste den väl klara lätt eller?

Permalänk

är det någon här som har hittat print screen knappen på tagentbordet??
antagligen e jag blind lr så finns den inte med.. :O???

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
är det någon här som har hittat print screen knappen på tagentbordet??
antagligen e jag blind lr så finns den inte med.. :O???

Titta på knappen tvåa från höger längst upp (höger om delete). Där finns "insert/prt sc". "prt sc" har en ruta runt sig, använd "Fn", funktionsknappen för att ta en print screen

Permalänk
Medlem

Har någon provat att installera XP på datorn? (Formatera och installera på nytt)
Finns det då drivrutiner/programvara till pekskärmen?

Permalänk

Jag har precis fått hem en tx1020 och funderar på att blåsa om till Windows XP Pro. Inbillar mig att det kommer gå snabbare, men jag har alltså samma fråga: kommer allting att fungera: webcam, pekskärm, fingerläsare mm.?

Alltså: Någon som testat köra Windows XP Pro?

Permalänk

nej jag har ej testat de, men varför borde de inte fungera?
är la bara att hämta ner alla drivdrutiner från hp.se
annars fick du la med drivdrutinerna på en cd?

funderar faktist också på att sätta in xp pro på min, går lite segt nu!

palla vista.. ;D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Är det någon som vet hur man får bort allt skräp som kommer med grundinstallationen? Jag vill testa en REN Vista Premium-installation utan allt hp och annat skräp. Hur har ni gjort?

Permalänk
Medlem

Skönt miss man gjorde när jag skulle lägga en beställning på TX1270 från Dustinhome för några timmar sen.. var lite för exalterad och klickade på "Beställ med delbetalning"-knappen istället för den valiga som fanns ovanför i kundvagnen.

Blev lite misstänksam när Handelsbanken Finans ville erbjuda mig en avbetalning och finansera mitt köp.

Hoppas att Dustin hjälper till att annullera ordern imorgon så att jag kan lägga en korrekt beställning.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av civ1
Titta på knappen tvåa från höger längst upp (höger om delete). Där finns "insert/prt sc". "prt sc" har en ruta runt sig, använd "Fn", funktionsknappen för att ta en print screen

tack som fan ;D ska kolla detta i kväll..:)

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Någon som vet om tx1250 kommer dyka upp i butiker igen?

Visa signatur

PC - CPU: C2D E6600@3.2Ghz | MB: MSI P965 Platinum | RAM: 4x OCZ GOLD 1GB DDR26400-CL5 | Video: Asus Extreme GeForce 8800GTS 640mb PCI-E | HDD: Samsung SP F1 1TB +750GB + SP250GB SATA2 + Iomega SL500GB (EXT) | Optical: Samsung SH-S183A DVD | Chassis: Antec Sonata II | PSU: Hiper 580w | LCD: 22" LGW2252TQ + 19" LG194w | OS: Microsoft Windows Vista Business
Laptop: HP DV3610

Permalänk
Medlem

TX1250 och 1270 skall inom kort finnas hos Onoff, dom var lite förbryllade i butiken över faktum att dom sålt slut på alla TX1020 modellerna men ännu inte fått dom nya modellerna ännu.

Beställde nyss en TX1270 från Dutin, skriver en recension när den dyker upp om en vecka eller två.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

OnOff.se har tx1270 i lager nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeorix
OnOff.se har tx1270 i lager nu

Eumm...nej, det har dom inte. Den är fortfarande beställningsvara och den finns inte på några varuhus.

Visa signatur

PC - CPU: C2D E6600@3.2Ghz | MB: MSI P965 Platinum | RAM: 4x OCZ GOLD 1GB DDR26400-CL5 | Video: Asus Extreme GeForce 8800GTS 640mb PCI-E | HDD: Samsung SP F1 1TB +750GB + SP250GB SATA2 + Iomega SL500GB (EXT) | Optical: Samsung SH-S183A DVD | Chassis: Antec Sonata II | PSU: Hiper 580w | LCD: 22" LGW2252TQ + 19" LG194w | OS: Microsoft Windows Vista Business
Laptop: HP DV3610

Permalänk
Medlem

har alldrig fattat det där men dual-core, lr va de heter, 2GHz + 2GHz = 4Ghz,
men så kan man väl inte räkna? någon som verkligen vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
har alldrig fattat det där men dual-core, lr va de heter, 2GHz + 2GHz = 4Ghz,
men så kan man väl inte räkna? någon som verkligen vet

Kanske det här kan hjälpa: http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-core_(computing)

Permalänk

Nu har jag installerat Windows XP Tablet PC Edition istället och allt fungerar nu förutom en okänd enhet "Coprocessor" och att skärmen går att rotera.

Jävlar vad snabb datorn har blivit nu

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Avstängd

Stor skillnad från Vista? kanske vore värt det, har tjongat i 2gb ram i den, så flyter ju och så i vista, men lättare spel segar lite.

Permalänk

hmm, man blir ju sugen på denna datorn. Behöver en ny dator som skall användas till film/plugg. Hade egentligen tänkt mig en 13.3" eller 14" men den här verkar ju prisvärd, dessutom kan man nog ha användning för pekskärmen. Sen går det att spela "lättare" spel på den också kanske?
Typ Wc3? Kanske t.om. StarCraft 2 när de kommer =)?

Hur är det att skriva på tangentbordet?
Hur är det att kolla på film?

Permalänk
Avstängd

Film funkar fint, tangentbordet e riktigt skönt tycker jag, föredrar det framför mitt G15 om jag ska skriva tillochmed.

har inte testat WC3, men DiabloII funkar fint, Anarchy Online går om man vill.
Tvivlar dock på att SC2 skulle gå (Min helt personliga uppfattning beserad på vad jag vet)

Permalänk
Medlem

Såg nu att dom precis sänkt priset med 11% på denna på komplett, 8500kr kostar den nu, inte utan att man blir sugen.. Men hade inte Dell en tablet PC på gång? Någon som vet vad den kommer att kosta?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

kan någon har har en fungerande tx1270 skriva lite om hur den klarar spel osv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE

Jag rekommenderar att installera om hela skiten själv utan några återställningsskivor, det gjorde jag eftersom jag inte orkade vänta så länge på att den ska "installera allt skit" när man ändå ska installera om.

När det gäller skärmen så är den trög i början (man får trycka hårt) men efter att du kört datorn ett tag kommer detta att minska avsevärt. Det är typ någon inkörningsgrej fast detta förbättrades trots att jag inte använde pennan.

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HackeR_54
Jag rekommenderar att installera om hela skiten själv utan några återställningsskivor, det gjorde jag eftersom jag inte orkade vänta så länge på att den ska "installera allt skit" när man ändå ska installera om.

När det gäller skärmen så är den trög i början (man får trycka hårt) men efter att du kört datorn ett tag kommer detta att minska avsevärt. Det är typ någon inkörningsgrej fast detta förbättrades trots att jag inte använde pennan.

har kontaktat Dustin nu så vi får se vad dom säger. Jag vill ha datorn utbytt så snart som möjligt mot en ny för så där mycket problem ska man inte behöva förvänta sig vid första uppstarten / automatiskta installationen av recoverypartition osv. Undrar hur mycket filer som är corrupta osv nu.

Riktigt måndagsexemplar.

Återställningsskivorna som man själv kan bränna, finns det möjlighet att bara installera Vista separat och sedan själv välja program/drivrutiner från dom andra medföljande skivorna?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Slänger in en fråga lite snabbt här.

Är de någon som vet nån affär i Göteborg som har framme en tx1270 eller liknande framme som demoexemplar som man kan testa lite på.

Var inne på en tx1270 men efter vad OJJE skriver så är jag lite osäker.

Permalänk

Alla ser likadana ut så det spelar ingen roll vilken du tittar på (tx1000, tx1100, tx1200 serierna)

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Dustin var inte så sugna på att göra något över huvudtaget innan jag fått någon form av ärendenr från HP:s support, härligt härligt.

Har testat att använda pennan och kalibrerat den ett par gånger nu, man har som sagt ett virtuellt tangentbord, enda problemet är att datorn inte registrerar penn-tryckningar längst ut på på sidorna så jag kan inte ens ta fram det virtuella tangentbordet.

Någon som vet hur man endast installerar Vista från återställningsskivorna som man brände ut? Testar en ominstallation från skivorna men det verkar som den installerar alla program och detta kommer att sluta med 83 st proccesser i aktivitetshanteraren igen.

Ska ringa HP imorgon och sedan Dustin igen och få datorn utbytt eller pengarna tillbaka. Hade förväntat mig liiite bättre "support" från Dustin:S sida.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst lite så verkar ju batteritiden vara den största nackdelen med den här datorn, någon skrev att man får lite längre tid om man kör ubuntu, hur mycket tjänar man?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Gütt, efter ett mail till HP och sedan ett samtal till dustin så är en ny TX1270 reserverad åt mig, väntar på retursedel så skickas detta måndagsexemplar tillbaka.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.