recension: HP Pavilion tx1020 - Tablet pc 12"

Permalänk
Medlem

OJJE, får man också 2 batterier till den här modellen som du har?

Permalänk
Medlem

Japp!!

Det får man!

Gillar också att pennan och fjärrkontrollen får plats i själva datorn, i sina respektive hållare.

Man får med en stor fjärrkontroll och en extern IR-mottagare om inte skärmens inbyggda är inom synfältet för fjärrkontrollerna + extern antenn/mottagare för TV.

Har inte testat dessa ännu. Skall göra en mer ingående recension när mitt ersättningsexemplar kommer.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

köpa

Hej!

Jag ska köpa en tx1020 idag,

Undrar om nån har någon erfarenhet av att installera XP på den, ja har kolalt massa andra foryum...... men har nån lyckats helt???? ja ska endå köpa den ikväll på komplett innan dom tar slut!

återkommer ikvälll!!!!

mer bilder och recentioner tack!

vore skit nice!!!

Permalänk

Jag har tänkt köpa en TX1270. Har dock vissa funderingar...

Är det möjligt att byta grafikkretsen? Skulle hellre se tex Geforce go 7400.. och stödjer den 2gigs minnen?

Permalänk
Medlem

@atwa, kolla tidigare i tråden. Verkar som ja.
@ListedBlack Nej, det går inte att byta ut grafikortskretsen, och ja den stödjer 2gb minnen.

Permalänk
Medlem

fråga

Jag tänkte installera windows XP på datorn (tx1020), Jag vet att det fungerar för jag har pratat med HP's kundssupport. Dom sa dock att det finns, men det är vårt att få tag i drivrutiner! Problem nr 2 : Hp's fabriks/inskicks/support garanti slutar att gälla så fort man installerar nytt operativsystem (alltså degraderar sig, inte uppdaterar)!

Dock så börjar garantin gälla direkt när du installerat VISTA igen, så varför inte lägga WINDOWS XP tablet edition paralellt med VISTA?

ALLA DRIVRUTINER FINNS till XP för tx1020 men alla finns inte på HP's hemsida! Det finns ett fint paket med alla drivrutinerna om du söker på *bort*

Annars är det bästa och googla det! allt finns!!!

HÄR ÄR EN LÄNK TILL HUR DU INSTALLERAR OCH FINNER DRIVRUTINER TILL HP PAVILION TX1000 serien!

http://notebookitalia.it/forum/windows/how-to-install-windows...

Förövrigt så skulle jag gärna veta om någon annan har lyckats med denna operation!

Länk borttagen /Ballistic

Permalänk
Medlem

Så, då har man beställt en TX1250 från Misco för bara knappt 9000 med studentrabatt. Sjukt bra pris. Skall bli väldigt intressant att se om den lever upp till förväntningarna

Visa signatur

PC - CPU: C2D E6600@3.2Ghz | MB: MSI P965 Platinum | RAM: 4x OCZ GOLD 1GB DDR26400-CL5 | Video: Asus Extreme GeForce 8800GTS 640mb PCI-E | HDD: Samsung SP F1 1TB +750GB + SP250GB SATA2 + Iomega SL500GB (EXT) | Optical: Samsung SH-S183A DVD | Chassis: Antec Sonata II | PSU: Hiper 580w | LCD: 22" LGW2252TQ + 19" LG194w | OS: Microsoft Windows Vista Business
Laptop: HP DV3610

Permalänk
Medlem

Har fått min TX 1270 från Dustin idag. Verkar bra hittills, håller på att avinstallera flera program som skickades med och installera mina egna.
Ruskigt så varm den är ändå står den på Zalmans notbookcooler.
Upplever att den är väldigt tyst.

Visa signatur

(\__/)
( O.o)
(")_(")

Permalänk
Medlem

Någon som har en dator från TX1xxxx-serien och har kontaktat HP för att få återställningskivor skickade till sig?

Jag vill gärna ha Vista på en separat cd och alla drivrutiner och skit på en annan skiva så att man kan göra en ren installation.

Temperaturen var ruskigt hög, speciellt vid installation. Men detta gick sedan ned till en mer lagom nivå.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Nu har jag strulat till det, lyckades inte skapa återställningsskivor. Får ringa HP och fråga om de kan skicka.
Blev nog fel när jag plockade bort en massa onödiga program som Roxio och diverse annat.
Vill också göra en ren installation.

Visa signatur

(\__/)
( O.o)
(")_(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Renathez
Nu har jag strulat till det, lyckades inte skapa återställningsskivor. Får ringa HP och fråga om de kan skicka.
Blev nog fel när jag plockade bort en massa onödiga program som Roxio och diverse annat.
Vill också göra en ren installation.

har du tittat i aktivitetshanteraren ännu

Fick ont i bröstkorgen av att se så många aktiva processer... Den var seg som fan att starta. Helst skulle man vilja ha XP Pro eller XP Table Ed.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
har du tittat i aktivitetshanteraren ännu

Fick ont i bröstkorgen av att se så många aktiva processer... Den var seg som fan att starta. Helst skulle man vilja ha XP Pro eller XP Table Ed.

Nej så långt har jag inte kommit, just nu är det totalt kaos både i datorn och min skalle.

Har just gjort en systemåterställning, räddas vad som räddas kan.

Visa signatur

(\__/)
( O.o)
(")_(")

Permalänk
Medlem

.. !!!! shit, jag har aldrig varit så dum i hela mitt liv, installera över återställningspartitionen med XP .... haha, jaja får väll beställa skivor... men jag var så himmmmla sugen på å få in alla program å köra igång...... denna datorn är värt vart enda öre...... jag har aldrig varit med om softare surfning.. bara ligga klicka me pennan.........

haft högpresterande 17" bärbara med minst 256 mb grafik förut..... ska börja plugga webbdesign nu, så ja behövde nått smidigt å lätt som ja kunde ta me mej till skåne..... har aldrig vart nöjdare me ett köp!!!!!

jag har lyckats installera xp utan problem.. jag har lagt upp en annan tråd där jag visar hur man gör.... ( sök på tx1020 och följ länken)

om man gör allt som står där så fungerar d klockrent sen......

tänk på å *bort*

windows pro mediacenter edition och inte bara win xp pro...

fick göra det just , pga annars fungerar ju icke fjärrkontrollen :C .....

mediacenter eller tablet edition! *bort*

JAG RÅDER ALLA SOM TÄNKER INSTALLERA XP ATT LÄGGA DEN BREVÈ WIN VISTA I EN EGEN PARTITION SÅ NI FÅR ETT DUALBOOTSYSTEM

En fet anledning:

HP ERBJUDER VARKEN GARANTI ELLER SUPPORT OM INTE VISTA ÄR INSTALLERAT ( jag har pratat me deras kundsupport å hela support/garanti avtalet bryts då man installerar endast XP)

Inlägg redigerat /Ballistic

Permalänk
Medlem

Ingen med en tx1270 som kan berätta lite om sina upplevelser med grafiska spel eller program?

Permalänk

funderar på att ta bort vista på denna datorn och köra med windows xp ist, går de?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
funderar på att ta bort vista på denna datorn och köra med windows xp ist, går de?

Läs lite längre upp, du är rekommenderat att dualboota eftersom du förlorar all garanti utan Vista i. Med xp mc tror jag att allt funka utom fingeravtrycksläsaren.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

såg de, men man kan la installera in vista igen isf om någt nu skulle hända?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Ska du ha Xp installerad borde du köra med Tablet Edition. Då får du Tablet Input Panel (TIP) som tillåter dig att omvandla texten du skriver med penna till text som program (som tex Firefox, MSN, word mm) kan förstå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
såg de, men man kan la installera in vista igen isf om någt nu skulle hända?

Japp inga probs, det verkar ju som en bra lösning att köra med TE som The_Beast tipsa om. Men då är det engelska som gäller (inmatningsspråket kan ju givetvis vara svenska), går det att få TIP att funka med ff? Coolt:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
... går det att få TIP att funka med ff? Coolt:P

Hmm, det vet jag faktiskt inte. Tog för givet att det fungerade i alla program.
Har inte fått min tablet än nämligen, som för övrigt är en Toshiba Portégé M200 som jag nämnt tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Hmm, det vet jag faktiskt inte. Tog för givet att det fungerade i alla program.
Har inte fått min tablet än nämligen, som för övrigt är en Toshiba Portégé M200 som jag nämnt tidigare i tråden.

Nej jag vet inte heller, hade bara fått för mej att det bara funka för office och andra ms program (möjligen partners). Men rimligtvis så borde det ju finnas en liten funktion som man bara inplanterar (såsom på bilden) i valfritt program. Så att det funkar på egen hand, programmet får signaler som om man använde vanligt tgb.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
nu är det ner tankat!
ska fixa de på skiva nu o börja installera ^^
återkommer senare!

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

ja det är iso filer och jag brännde ut dem på en vanliga dvd skiva . cd och cd 2 men dom vill ej starta när jag försöker boota up dem?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
ja det är iso filer och jag brännde ut dem på en vanliga dvd skiva . cd och cd 2 men dom vill ej starta när jag försöker boota up dem?

Om du ska bränna .iso så måste du antingen, mounta och kopiera, eller bränna som diskimage i tillex. Nero. Och om det är cd1/cd2 så måste du bränna på cd-skivor.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

aha fan då =/ får la köpa cd skivor nån dag i veckan då.. =/

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Nu har jag formaterat om min dator, tagit bort recoverypartitionen så nu är det kört med garantin antar jag.

I värsta fall om något händer tänker jag lägga in en Vista oem som jag har och skriva in det serial som står under datorn.

Har laddat ner alla drivisar från http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?lc=en&cc=...
Det enda som jag inte får att fungera är fingerprint

Visa signatur

(\__/)
( O.o)
(")_(")

Permalänk

vad för os kör du med?, och funkar de bättre?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
vad för os kör du med?, och funkar de bättre?

Lade in eget Vista Ultimate, funkar helt perfekt förutom fingerprints.
Skönt att slippa all skit som HP skickade med plus att jag kan göra backup med Acronis true image. Acronis funkade inte så länge som recoverypartitionen var kvar.

Visa signatur

(\__/)
( O.o)
(")_(")

Permalänk
Medlem

Jag pluggar heltid och är ganska sugen på en tablet antingen 1250 eller 1270, halva nöjet är givetvis att man slipper ha block för alla föreläsningar man är på och kan skriva direkt på skärmen.

Men helt seriöst, hur bra funkar det igentligen? Hoppar markören för varje gång man trycker ner handen på skärmen (kommer ju lägga handen på skärmen när jag skriver).

Annars hur upplevs den i prestanda, jag gör hemsidor och leker runt i diverse bildred. program typ photoshop. Klarar den sig?

Vad motiverar prisskillnaden mellan dessa modeller? 2 gig ram kostar ju inte 2000.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmmm, räcker det inte bara att avinstallera alla medföljande HP-grejer (de som går) instället för att blåsa disken helt och trycka in egen Vista install?

Visa signatur

PC - CPU: C2D E6600@3.2Ghz | MB: MSI P965 Platinum | RAM: 4x OCZ GOLD 1GB DDR26400-CL5 | Video: Asus Extreme GeForce 8800GTS 640mb PCI-E | HDD: Samsung SP F1 1TB +750GB + SP250GB SATA2 + Iomega SL500GB (EXT) | Optical: Samsung SH-S183A DVD | Chassis: Antec Sonata II | PSU: Hiper 580w | LCD: 22" LGW2252TQ + 19" LG194w | OS: Microsoft Windows Vista Business
Laptop: HP DV3610