recension: HP Pavilion tx1020 - Tablet pc 12"

Permalänk
Medlem

oki men varför vill du klocka den då?? om du inte ska spela spel utan bara surfa vaför klocka??

Permalänk

varför skulle jag inte behöva klocka den då? Kan man få den snabbare gratis, så visst varför inte? =P

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

visst kan man klocka den i stället för att slänga in mer ram speciellt om man vill spara pengar men å andra sidan gav jag 668 kr för 2 gb ram så de är ju inte dyrt med ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Ja allt funkar i Kubuntu 7.04 förutom fingeravtrycksläsaren. Sen finns det lite problem såsom att volymknapparna höjer fel slider och trådlösa nätverket går ner ibland.

Här finns den mesta infon: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=442483&highlight=tx1... .

Hm, jag har testat både Kubuntu 7.04 och Ubuntus nyaste dist men ingen fungerar. Uppstarten låser sig lite slumpmässigt på olika ställen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxer19
Hm, jag har testat både Kubuntu 7.04 och Ubuntus nyaste dist men ingen fungerar. Uppstarten låser sig lite slumpmässigt på olika ställen.

När du kommer till skivans startmeny så tryck på F6 (additional options eller nåt) lägg till noapic så ska den starta ok. Fungerar Windows ok?

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
När du kommer till skivans startmeny så tryck på F6 (additional options eller nåt) lägg till noapic så ska den starta ok. Fungerar Windows ok?

Aha, nu funkar det.
Tackar!
Kör bara med live cd än så länge, men det känns ju betydligt snabbare än Vista ändå. Får väl se om jag vågar mig på en installation såsmåningom.

Permalänk
Medlem

hm har kopplat min 1020 till förstärkaren tänkta att man kunde använda fjärren för att byta låt och sänka och höja ljudet byta låt pausa och stoppa funkar bra men att höja eller sänka ljudet funkar inte. Använder mig av winamp men har även provat i VLC När jag ska prova i Media center låser sig hela datan ngn med förslag ;.)

Permalänk

testa windows media player lr??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

mm får de inte och funka där heller måste markera med musen vid ljureglaget då kan ja sänka och höja men vill jag sen byta låt så får jag gå fram till datan nästa gång jag ska höja hm............

Permalänk

vilken version kör du av winmap då ??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

har kopplat ihop min N95 via bluetooth med datan så det var det som låg och störde stänger jag av bluetoothen på datan funkar det

Permalänk

ok fasen vad nice :D:D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Nu har jag också köpt en tx1020.
Lackade på HPs skitpack rätt snabbt och slängde in Ubuntu. Nu flyter det på, trådlösa, compiz fusion, förutom en liten grej. Temperaturen på mitt grafikkort ligger på i snitt 68 grader (utan någon direkt belastning), vilket inte kan vara allt för bra. Någon annan som har liknande problem? Läste på ett forum att det är en bug i nvidiadrivisarna som gör att fläkten står helt still..

Permalänk

menar du att du har avinstallerat alla hp program i den lr? =D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

En liten fråga, har alla som har köpt Hp'n fått med två batterier?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

jupp..tror jag iaf ;D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

har tagit bort alla partitioner och formaterat... nån som kan se temperaturen på sitt grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
jupp..tror jag iaf ;D

Fett najs:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

jag tycker det är så jävla mkt skit program som medföljer till denna datorn som finns installerat på hdd.
kan man ta bort dessa program utan att något i datorn förstörs / Slutar fungerar??

Mv

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Är det någon som får fjärrkontrollen att fungera till VLC och/eller WInamp? Funkar inte för mig, enbart. Vore kanon om ngn kunde dela med sig av sina erfarenheter av detta? Jag kan bara ändra ljudvolym...

Permalänk
Medlem

Några snabba frågor:
Hur många fläktar det finns?
Vart sitter dom? (dumt under så man inte kan ha den länge på ett täcke tillex?)
Låter dom mycket under normal användning?

Tack på förhand:D

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
jag tycker det är så jävla mkt skit program som medföljer till denna datorn som finns installerat på hdd.
kan man ta bort dessa program utan att något i datorn förstörs / Slutar fungerar??

Mv

Jag rekommenderar verkligen att du formaterar datorn och installerar om windows vista på nytt om du nu vill använda det.. Northorn är en riktig prestandadödare..

Är det fortfarande inte nån som kan kolla upp vad ni har temperatur på grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KyroX
Jag rekommenderar verkligen att du formaterar datorn och installerar om windows vista på nytt om du nu vill använda det.. Northorn är en riktig prestandadödare..

Är det fortfarande inte nån som kan kolla upp vad ni har temperatur på grafikkortet?

Hur kollar man tempen på grafikkortet då?

Permalänk
Medlem

i ubuntu finns det inbakat i nvidia-settings, där man ändrar inställningarna för grafikkortet, i enne egen flik under thermal monitor... vet inte om det är likadant med windowsdrivisarna.. annars finns det alltid andra program som kollar upp temperaturen i datorn.. det finns åtminstone 3st temperaturmätare i datorn som jag har hittar (gissar på cpu, chassi, gpu)..

om ni vill ha ett billigt fodral till datorn så kan jag rekommendera följande:
http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=TSS010EU
det är precis så att man får plats med laptopen om man har stora batteriet i, perfect size

Permalänk

jag kan kolla tempen senare i kväll.. lr under helgen om du vill ..:)

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Idag fick jag hem den! sjukt snygg och många imponerande egenskaper men jag tycker den är lite seg. Har redan köpt och tryckt i 2 gig minne...

Jag fundera på om att segheten kan ha något att göra med att det inte står tx 1020 på den utan tx 1000. Jag har försökt kolla på bilderna här men ser inte om det gör det på era.
Vore skit schysst om någon kunde kolla. Det står längst ner i vänstra hörnet skärmen.

Permalänk
Medlem

står tx 1000 på alla från den här serien 1020/1040

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoteR
Idag fick jag hem den! sjukt snygg och många imponerande egenskaper men jag tycker den är lite seg. Har redan köpt och tryckt i 2 gig minne...

Jag fundera på om att segheten kan ha något att göra med att det inte står tx 1020 på den utan tx 1000. Jag har försökt kolla på bilderna här men ser inte om det gör det på era.
Vore skit schysst om någon kunde kolla. Det står längst ner i vänstra hörnet skärmen.

avistallera alla hp program i den så blir den någorlunda sanbbare..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
jag kan kolla tempen senare i kväll.. lr under helgen om du vill ..:)

Det vore jättesnällt! Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyRoX
står tx 1000 på alla från den här serien 1020/1040

okej tack så mycket för hjälpen