Permalänk
Medlem

okej, får man fråga vad du har beställt som tar så lång tid?

Permalänk

Ni som haft krångel med drivrutiner till spel och annan hårdvara antar jag har beställt en Zepto utan OS? annars är det ju illa om det inte flyter på.

Hur är t-bordet?
Hur är skärmen?

Stefan

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem

japp köpte utan os, ska prova om det går bättre med win98....

både tangentbord och skärm är bra, dock har jag inte hunnit skriva så mycket än pga strul med datorn

Permalänk
Inaktiv

Lite dumsmart att köpa utan OS då med andra ord inte kul att sitta med sådant jobb ... uch

Permalänk
Medlem

jo kanske det men när man redan har os så kändes det dumt att köpa det igen... det ska väll inte behövas drivrutiner till en dvdspelare?

Permalänk
Medlem

alltså, vill man ha det enkelt beställer man med operativsystem, då får man en färdig dator där allt förhoppningsvis fungerar.. borde även göra det ifall man installerar vista själv, om man redan har det... Äger man dock sedan tidigare XP och vill fortsätta på det, ja antingen skippar man zepto eller lägger ner lite energi på att trixa med alla drivisar (vilket jag valde, nöjd med det )

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

Jag måste fråga en sak till alla som fått sin zepto, får man något mail när den sickas från zepto? Jag valde räntefri avbetalning och det har varit endel strul med det, nu ska allt vara fixat dock. Så nu väntar jag på att de ska bygga ihop den och skicka den. Så skickar det något mail när det har lämnat fabriken eller kommer det bara ett litet paket rätt som det är? ( det är en 6224W )

MvH

Ps: ska till USA den 15 juli så jag börjar bli lite nervös för att den inte ska hinna :/

Permalänk
Medlem

Jag beställde med betalning via postförskott från Zeptoexperten, och då fick jag iallafall inte någon mejl om orderstatus. Dock är jag säker på att du får den informationen om du hör av dej, fördelaktligen på telefon.

För övrigt har du väl fått en orderbekräftelse?
Där står ju leverans datum.
Kan tillägga att min 3415W kom 4-5 dagar för tidigt, var tyvärr på resa då så för mig spelade det inte så stor roll, men det är ju mycket positivt iallafall.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Fick min avi med posten idag, beräknat leveransdatum var 28/6. Det är förhoppningsvis en 6224.

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk

Ja alltså jag beställde min den 18 maj och beräknad leveranstid är till den 7 juni... en månad sedan så... va fan? men ni fick alltså inget mail eller nått med kollid nummer och sånt när den lämna farbriken?

MvH

Edit: i orderberäftelsen som kom den 18 maj så stod det beräknad leveransdatum 7 juni... så är det de enda man får innan datorn kommer?

Permalänk
Medlem

Japp, fick bara en orderbekräftelse. Hade du någon extrem konfiuration på din då den dröjt så pass länge?

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
Japp, fick bara en orderbekräftelse. Hade du någon extrem konfiuration på din då den dröjt så pass länge?

nej det är på grund av räntefria skitbetalingen :@. Om jag inte får min innan fre nästa vecka så kommer jag aldrig köpa från zepto igen... Fy fan i så fall, missupfatta mig inte zepto värklar jätte bra företag, men får de inte ut min dator 1 och en halv månad efter beställning (även om de var strul med betaningen) så kan de fan ta tillbaka sin dator, då blir det dell 1520!

MvH

Permalänk
Medlem

jag fick min 3415 2 dagar efter datumet i orderbekräftelsen, så långt var allt bra. Sen att det var fel dator som hade dykt upp var ju ingen höjdare =( menmen bara o skicka tillbaka så skulle det fixas till, måste ha blivit tokstrul på både zepto OCH posten för att fel dator skulle nå mig dock...

Permalänk
Medlem

Alla modeller på zeptoexperten.se blev visst flera tusen dyrare idag.
Då kanske priserna stämmer nu då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whad
Alla modeller på zeptoexperten.se blev visst flera tusen dyrare idag.
Då kanske priserna stämmer nu då.

momsen kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alenko
momsen kanske?

Nope, dem har blivit avsevärt dyrare :(. Synd, jag som tänkt köpa en...

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

Va fan? nu finns det "onlinerabatt"" GGRRRRR!!!!!!!!!!! min dator är 1600 kr billigare nu.... FAN!

Permalänk

vilken dator blir biligare när de höjt priserna? vad har du för modell?

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

Hej, håller på och funderar på en Zepto. Har kollat mest på Znote 3125W med följande specs:

1.83 GHz Intel® Celeron® M 540
1 GB (1 x 1 GB) DDR2 PC5300 / 667MHz
60 GB Hitachi® Kovalevy (S-ATA), 5400rpm
Samsung CD/DVD Combo Burner (tray)
Näppäimistö, Znote 2x25, musta (SE/FI)
15.4" WXGA näyttö 1280x800
6-kennoinen akku, Znote 2225W/2425W
Intel® GMA X3000
Zepto Wpro 300Mbit BGN
Microsoft® Windows® Vista Home Basic (SE)

Pris: 989,06 €

Har valt med Vista Basic för har läst om drivrutinskrångel? Stämmer det eller går det lätt att installera drivare om man använder XP? Klarar nog utan problem av att installera drivare, men om det finns problem skulle jag vilja veta av dem innan.
Tog billigaste datorn och lade till trådlöst nätverkskort samt Vista Basic då. Skulle vart roligt med slot in brännare, men det gick inte att välja på value. =/

Tack på förhand

EDIT: Farsan ringd just och sa att han kan få tag på en Acer Aspire 5103WLMI billigt via jobbet så tror jag slår till på den istället.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Är det någon som kört en Linux-dist på någon av Zepto:arna och kan rapportera stödet för hårdvaran och annat som kan vara intressant?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuts
Är det någon som kört en Linux-dist på någon av Zepto:arna och kan rapportera stödet för hårdvaran och annat som kan vara intressant?

Den här bloggen har kört/kör ubuntu på en Zepto 2425W
http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HOTDOG2004
vilken dator blir biligare när de höjt priserna? vad har du för modell?

6224

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragglarna
Den här bloggen har kört/kör ubuntu på en Zepto 2425W
http://ubuntu-bossieman.blogspot.com/

Tackar! Såg ju ganska lovande ut faktiskt.

Funderar själv på en 6625:a, men verkar inte vara så många som köpt/beställt dessa än men kanske kommer. Vore kul att se mer synpunkter på dessa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smuts
Är det någon som kört en Linux-dist på någon av Zepto:arna och kan rapportera stödet för hårdvaran och annat som kan vara intressant?

har testat ubuntu på 3415w, ljudkortet stöds ej av linuxkärnan så det går inte få något ljud ännu, men "dom" jobbar på det, la inte ner så mycket tid på att försöka få igång fingerreader o annat smått o gott, men det gick att få igång grafiken ivf. har själv tänkt att köra ubuntu på min så kommer kolla mera på det.

skall/håller på att skriva på en "laptopreport" hos ubuntu som du kan hitta här.
har inte skrivit så mycket ännu men det kommer senare, på den sidan.
kanske blir något glädje rop i forumet, man vet ju aldrig.

Permalänk
Medlem

Hur är Intel X3000? Duger det till nåt? Tänkte beställa en Znote 3215W med följande specs:

1.80 GHz Intel® Core™2 Duo T7100 800MHz (120625)
1 GB (1 x 1 GB) DDR2 PC5300 / 667MHz (130108)
120 GB Samsung® Hårddisk (S-ATA), 5400rpm (140030)
Intel® PRO/Wireless 4965AGN (260029)
Tangentbord, Znote 2x25, musta (SE/FI) (170086)
15.4" WXGA skärm 1280x800 (100314)
6-kennoinen akku, Znote 2225W/2425W (250320)
Intel® GMA X3000 (800105)
Samsung CD/DVD Combo Burner (tray) (150030)

hur är det med drivisarna? om man tänker köra vista home premium?

edit: strunta i det. beställde en Znote 3415W redan. men frågan om drivarna kvarstår.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur länge det kommer vara "onlinerabbat"?

För jag får inte mina pengar än på någon vecka men man kanske kan beställa på postförskott så kan man låta den ligga där någon dag, den har ju 6 dagar leverans också så. Hur länge ligger den kvar på posten?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

1- 2 veckor tror jag?

Annars så skall man få bekräftelse mail direkt när man beställer via nätet eller hur går det till? Enligt sidan skulle det ta ca 10 dagar leveranstid. Brukar det stämma eller kan det dröja längre?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Hur är Intel X3000? Duger det till nåt?

Kort svar: nej!

Visa signatur

Zepto Znote 6625WD : Intel C2D T7300 2.0GHz, Geforce 8600M GT 512MB, 2 GB DDR2 667MHz/PC5300, Samsung 160 GB Hybrid, Windows XP SP2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asmodeus Pakus
Kort svar: nej!

Ok. Beställde ren en 3415W med 8600GT.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
hur är det med drivisarna? om man tänker köra vista home premium?

edit: strunta i det. beställde en Znote 3415W redan. men frågan om drivarna kvarstår.

då 3415w är tänkt för vista i första hand och inte XP (man får t.ex. bara med drivar för vista med datorn) så fungerar det bra.

har själv testat vista på min och det fungerade utan problem. gillar dock fortfarande xp mer, mindre spyware från MS i den.