Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Fett stor fil för en trailer, men sjukt värt om man har ett bra ljudsystem som kan återge lågbas. Kräma och njut:

http://www.gamersyde.com/leech_6619_1_en.html

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Bra att man har två högtalare med 15" basar då
Sjukt bra Wipeout HD verkar bli! Jävligt skön bana också med fina genvägar man kan ta.

EDIT: Jasså är Condemned demot ute!! Måste kollas in, jag har ju förbokat spelet.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jävlar va basen går gött i Condemned demon, Men jävlar va de är läskigt:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Jävlar va basen går gött i Condemned demon, Men jävlar va de är läskigt:P

heheh ganska creepy ja! Får nästan gåshud ibland. Demon var väldigt kort dock

Dom där oljemonstren var rätt jobbiga med.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
heheh ganska creepy ja! Får nästan gåshud ibland. Demon var väldigt kort dock

Dom där oljemonstren var rätt jobbiga med.

Hann inte köra igenom demon, Dog två gånger av dom oljemonstrena:P

Lite småskoj att ARN ska släppas på blu-ray=)

Permalänk
Medlem

Tydligen ny info om R2, hinner inte lyssna själv, men nån annan kanske har lust att ta reda på vad som är nytt:

http://www.insomniacgames.com/podcast/podcast.php

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

GTA bokat nu,ska blir jävligt intressant:)

condemned demot var la så där,för bökiga kontroller,var nästan chanslös mot dom där svarta spinkiga sakerna som kom tok rusandes mot en,dom var för snabb och gubben rörde sej som om han hade cement i byxan/armarna.
annars var det rätt så bra,lite "hoppa till" känsla i spelet.

drog även hem det där sonic tennis spelet..big misstake..raderades lika fort som man hade installerat det=/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Sitter i tankar och funderar om det är värt att köpa ps3, vore snällt om ni har några roliga motivationer eller vad man säger, haha. är bra sugen, men 4500+tv e mkt pengar

ni tror inte att en prissänkning kommer snart då xbox hoppat ner i pris rätt rejält?

vilka spel tycker ni e bra som "första" spel?
har kollat på Warhawk, som verkar riktigt roligt, Cod, Gta kommer ju inte förns senare.

Appropå warhawk, voice chat finns ju i det, går det att göra det privat? så tex bara jag och en polare snackar?

Sen som jag fattat det, är det billigare att köpa spel genom konsollen, men hur många spel ryms på 40GB egentligen? låter ju väldigt lite..
och om man en gång har köpt det, kan man ladda ner det igen ifall man får slut på utrymme och tar bort det ett tag?

och slutligen, visst funkar Playstation (psx) spel till ps3? måste ju få köra soulblade

Permalänk
Medlem

Beställt en PS3 GT5P bundle nu, lovade mig själv att vänta tills GT/MGS eller final fantasy kom till konsollen innan jag köpte en, så nu kan jag inte fly längre. Vad för tillbehör är vettiga att skaffa till konsollen?

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Sitter i tankar och funderar om det är värt att köpa ps3, vore snällt om ni har några roliga motivationer eller vad man säger, haha. är bra sugen, men 4500+tv e mkt pengar

ni tror inte att en prissänkning kommer snart då xbox hoppat ner i pris rätt rejält?

vilka spel tycker ni e bra som "första" spel?
har kollat på Warhawk, som verkar riktigt roligt, Cod, Gta kommer ju inte förns senare.

Appropå warhawk, voice chat finns ju i det, går det att göra det privat? så tex bara jag och en polare snackar?

Sen som jag fattat det, är det billigare att köpa spel genom konsollen, men hur många spel ryms på 40GB egentligen? låter ju väldigt lite..
och om man en gång har köpt det, kan man ladda ner det igen ifall man får slut på utrymme och tar bort det ett tag?

och slutligen, visst funkar Playstation (psx) spel till ps3? måste ju få köra soulblade

ang warhawk så ska det gå,har lirat med folk jag känner och några utav dom har fixat så att dom enbart kan prata med mej,det är iaf vad dom säger,har aldrig prövat själv.

ang psx spelen: på den gamla 60gigaren går det,men vill nog inte uttala mej om dom senare versionerna.
så vitt jag vet så tog dom bort det där att man kan lira psx och ps2 spel på den.
men det kanske är fixat så någon annan får svara på den frågan.

motivation?har du sett listan på spel som ska komma och som har kommit;)?
utöver det så kommer ju Home(får man hoppas).

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Sitter i tankar och funderar om det är värt att köpa ps3, vore snällt om ni har några roliga motivationer eller vad man säger, haha. är bra sugen, men 4500+tv e mkt pengar

ni tror inte att en prissänkning kommer snart då xbox hoppat ner i pris rätt rejält?

vilka spel tycker ni e bra som "första" spel?
har kollat på Warhawk, som verkar riktigt roligt, Cod, Gta kommer ju inte förns senare.

Appropå warhawk, voice chat finns ju i det, går det att göra det privat? så tex bara jag och en polare snackar?

Sen som jag fattat det, är det billigare att köpa spel genom konsollen, men hur många spel ryms på 40GB egentligen? låter ju väldigt lite..
och om man en gång har köpt det, kan man ladda ner det igen ifall man får slut på utrymme och tar bort det ett tag?

och slutligen, visst funkar Playstation (psx) spel till ps3? måste ju få köra soulblade

1.prissänkning är nog tyvärr rätt osannolikt
2. warhawk är ju endast mp men likväl för det ett schysst spel.
annars är ratchet och clank skoj.
3. ingen aning om man kan köra private på voip
4. det rör sig alltså om vissa enklare spel som finns att köpa över psn-butiken.
dessa kan ta varierande plats men det rör sig oftast om spel som ligger under 500mb så det får plats en del spel iaf. och ja man kan ta ner det igen om man har taigt bort det en gång. sedan är disken på 40gb en vanlig 2.5" sata disk som är väldigt lätt att byta själv (står tom i manualen hur man gör)
5. psx spel ska fungera på ps3an förutsatt att dom komemr från samma region.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
1.prissänkning är nog tyvärr rätt osannolikt
2. warhawk är ju endast mp men likväl för det ett schysst spel.
annars är ratchet och clank skoj.
3. ingen aning om man kan köra private på voip
4. det rör sig alltså om vissa enklare spel som finns att köpa över psn-butiken.
dessa kan ta varierande plats men det rör sig oftast om spel som ligger under 500mb så det får plats en del spel iaf. och ja man kan ta ner det igen om man har taigt bort det en gång. sedan är disken på 40gb en vanlig 2.5" sata disk som är väldigt lätt att byta själv (står tom i manualen hur man gör)
5. psx spel ska fungera på ps3an förutsatt att dom komemr från samma region.

Tack så otroligt mycket!, blir nog att införskaffa ps3 +ratchet+uncharted bundle och köpa till warhawk, och ja, en duglig tv ^^ ush va de kommer svida i plånboken, men vad gör man inte

Gamla crash bandicot och Soulblade(troligen bästa spelet någonsin imo)resident evil, ska bli kul o köra igenom

Permalänk
Sötast

Hmm? fanns det folk som faktiskt gillade Condemned?

Jag vet inte vad men blev nästan deprimerad så fort jag startade det.

Ettan börjar man rakt ut ur en snutbil och leker detektiv, ljuset är dåligt å man får lite creepykänsla, spelet är snyggt och man bara längtar efter att få se mordplatserna.

(Måste tillägga att jag aldrig avslutade spelet då min dåvarande hårddisk krashade)

Jag startar Condemned2 på PS3an, grafiken ser sämre ut än ettan, och på de ställena det är mörkt, är det så mörkt att man fan inte ser ett skit. Plötsligt så hoppar oljemonster upp på en och sedan slår man sönder en box som... gör... ljud?

Jag måste verkligen ha missat något för jag stängde bara av skitet, snacka om att ta död på "Condemned"

Permalänk
Medlem

Jag gillade condemned 2 demon faktist, förutom att det var lite kort.
Jag blev lite besviken på grafiken faktist, nu har inte jag bästa tvn i världen men, lite kantigt och all olja eller vad det var såg lite konstigt ut faktist. men det håller absolut måttet.
i gameplay så har jag alltid haft det svårt med konsol. men jag tyckte om att slåss i condemned faktist. och att slänga in nån snubbe med huvet före i en tv har aldrig vart lika roligt:)
Tror absolut hela spelet kan bli något.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk

Håller med Allexz, men har ändå köpt det (skickat av spelbutiken idag ).
Det där oljekletet i början på demon är riktigt fult gjort. Ser ut som någon jävla plastfilm över hela skiten. Och dessa oljemonster? Vad fan ska det vara bra för?
Förvånande att dom har gått ett steg bakåt när det gäller grafiken men man kan bara hoppas det blir bättre en bit in i spelet.

Köper det mest för jag gillade ettan och är lite sugen på ett skräckspel. Sen verkar det vara lite tufft i multiplayer.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Antar att Condemned-demot inte finns ute på PS-EU ? För jag hittade det nämligen ingenstans!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Antar att Condemned-demot inte finns ute på PS-EU ? För jag hittade det nämligen ingenstans!

Nej det är i Amerikanska PSN.

Vad ja tycker om spelet är att grafiken medelmåttlig, Go bas i spelet, Jag blir rädd hela tiden klarar inte skräck spel:P

Sen tyckte jag iofs om ettan, Jag har inte klarat hela men början av spelet var riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Har lirat FIFA08 på mitt nya PS3 ett tag nu och stör mig ordentligt på att dommarna inte blåser frispark NÄR DER SKALL VARA FRISPARK. Motståndarna kapar ned mina spelare utan att nudda bollen och det blir inte frispark? STÖRT! Gillar heller inte att animationerna går tillbaka till standard animationen efter varje animationen. Ser hackigt och fult ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endpage
Har lirat FIFA08 på mitt nyta PS3 ett tag nu och stör mig ordentligt på att dommarna inte blåser frispark NÄR DER SKALL VARA FRISPARK. Motståndarna kapar ned mina spelare utan att nudda bollen och det blir inte frispark? STÖRT! Gillar heller inte att animationerna går tillbaka till standard animationen efter varje animationen.

Tycker dommaren är okej i FIFA, Men vissa gånger är det helt fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endpage
Har lirat FIFA08 på mitt nya PS3 ett tag nu och stör mig ordentligt på att dommarna inte blåser frispark NÄR DER SKALL VARA FRISPARK. Motståndarna kapar ned mina spelare utan att nudda bollen och det blir inte frispark? STÖRT! Gillar heller inte att animationerna går tillbaka till standard animationen efter varje animationen. Ser hackigt och fult ut.

Den blåser inte alltid rätt nej. Hur ful tacklingen än blir så bir det aldrig rött kort om det inte är den siste spelaren som skiljer anfallaren och målet.
Sen att de tar frisparken varifrån tacklingen börjar är inte roligt det heller...

Permalänk

Håller med totalt, domarna suger kaskelotf###a!! Har aldrig mött ett lag där motståndaren får rött. Iofs e det rätt svårt att få det själv också men dåligt som sagt. Sen stör jag mig på att bollen sugs fast för datorn! Och fel passar dom aldrig heller! Sedan kan en motspelare hålla bollen nära ens straffområde utan att passa sina lagspelare i kanske en minut, hur realistiskt e det? Så hela ens eget försvar typ fem sex gubbar jagar EN enda spelare!!

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Avstängd

Hur fasen får man upp bilderna ifrån nfs pro street till internet? Sedan undrar jag hur man får en promo code?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

2.20 fw är nu ute
http://ps3.qj.net/PS3-Firmware-2-20-now-live/pg/49/aid/116634

fallout verkar bli lite småfett
http://ps3.qj.net/Fallout-3-200-different-endings-20-hours-of...

ett par schysst mgs4 7.1 lurar synd bara att dom är extremt limited edition
http://ps3.qj.net/Sony-offers-limited-edition-MGS4-wireless-h...

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Märkte att man kan strema WMV från gametrailers.com, men den buffrar ganska mycket. Har en 8Mb/s lina, fungerar perfekt på datorn att strema HD.

Hur streamar man från GT?
Klicka på en trailer>Download>WMV den kommer automatik att börja strema.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Fan va ja längtar till torsdag :/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

ahh, de var ju en rolig update..
så gott som nästan inget nytt för mig som inte äger en psp, dags att ge oss lite mer att ta i?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Hedersmedlem

någon som vet vad som menas med "9 hole (in)" och "9 hole (out)" i everybodys golf? vad är skillnaden på de olika spelen? har inte tid att sitta och kolla nu juh, måste sova

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

såååå då har man köpt en ps3 oc hfan vad det rockar men nu måste man köpa en router och jag har kikat på Linksys WRT54GL , vad är era tankar kring den? Finns den en billigare och bättre eller är denna de bäst aman kan få för pengarna?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]