Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

hancock 6/10

vet inte vad man ska säga om filmen

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Red Dawn 8/10

Wolverines!!!

Permalänk
Medlem

Till mitt försvar så står min så kallade spoiler på Svd.se och sägs av självaste Chris Carter, det spelar ju ingen roll vad som _inte_ finns i filmen.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Till mitt försvar så står min så kallade spoiler på Svd.se och sägs av självaste Chris Carter, det spelar ju ingen roll vad som _inte_ finns i filmen.

Klart det spelar roll, iaf i det här fallet eftersom hela konceptet Arkiv X bygger på just utomjordingar och konspirationer.

Är som krigsfilmer utan... vapen eller bomber, visst, det kan fiunka, men vill man se explosioner, skjuterier och shajt så blir det inte lika kul om man i förväg vet att det inte kommer finnas något sånt med.

Permalänk
Medlem

Såg memento för andra gången. Helt underbar film.

Permalänk

Hehe det är bra att kolla i denna tråd för lite filmtips, men denna månad har jag redan fixat alla filmer som ratas bra här, förutom nya batman och hancock

Såg förövrigt Forgetting.Sarah.Marshall igår, riktigt bra film 8/10 av mig

Permalänk
Medlem

Såg The Happening... faktiskt bättre än vad jag trodde men inget i närheten av The Village, Unbreakable eller The Sixth Sense.

Själva idén med The Happening är inte helt olik The Signal, även om The Signal är en helt annan kategori av film.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover

Såg förövrigt Forgetting.Sarah.Marshall igår, riktigt bra film 8/10 av mig [/B]

Tycker tyvärr inte den filmen vart speciellt rolig. Superbad, Knocked up och The forty year old virgin är 2-3 klasser bättre.

Själv såg jag The Lookout - 4.5/10.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lekman
Tycker tyvärr inte den filmen vart speciellt rolig. Superbad, Knocked up och The forty year old virgin är 2-3 klasser bättre.

Själv såg jag The Lookout - 4.5/10.

Jag vågår påstå motsatsen. Den förvuxna bebisen Jonah Hill förstörde Superbad "beyond recognition". Den mest överskattade komedin på 2000-talet. Han gnällde och skrek i 2 (!) timmar, och folk ska skratta? Jag måste ha missat något. Ungefär som "spiderpig" i Simpsons-filmen, hur fan kunde det bli en internet-meme?

Knocked Up var roligare än FSM, men inte pga fjanten Jonah hill som även här drog ner betyget, utan pga Seth Rogen som är en 10x bättre samt roligare skådis, han är ju också överdrivet "skön".

Jag vet att smaken är som baken, men ärligt...Jonah Hill? Han är ju inte rolig för fem öre.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag vågår påstå motsatsen. Den förvuxna bebisen Jonah Hill förstörde Superbad "beyond recognition". Den mest överskattade komedin på 2000-talet. Han gnällde och skrek i 2 (!) timmar, och folk ska skratta? Jag måste ha missat något. Ungefär som "spiderpig" i Simpsons-filmen, hur fan kunde det bli en internet-meme?

Knocked Up var roligare än FSM, men inte pga fjanten Jonah hill som även här drog ner betyget, utan pga Seth Rogen som är en 10x bättre samt roligare skådis, han är ju också överdrivet "skön".

Jag vet att smaken är som baken, men ärligt...Jonah Hill? Han är ju inte rolig för fem öre.

Hehe tycker Jonah är ganska rolig fast bäst är ju de gammla gardet av de som är med, Bill Hader och Seth Rogen främst. Michael Cera är rätt skön som "tönt" med tycker jag.

Permalänk
Medlem

Dark Knight

Den var bra men inget jag tappade hakan över direkt. Misstänker skarpt att betyget som satts på den åkte upp både ett eller två steg pga att Heath Ledger är med.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Ungefär som "spiderpig" i Simpsons-filmen, hur fan kunde det bli en internet-meme?

Jag vet att smaken är som baken, men ärligt...Jonah Hill? Han är ju inte rolig för fem öre.

Ja vad fan är det som är så speciellt med spiderpig? Det är ju fan inte ens kul. Simpsons suger ju totalt, jävla kristet amerikanar skit.

Smaken är verkligen som baken, vissa älskar Simpsons och jag hatar det.

Permalänk
Medlem

Harold and Kumar: Go to White Castle - 7/10

Jag gillar faktiskt 2an mer än denna, jag vetifan varför... den kändes bara roligare.

Diary of the Dead - 2/10

Helvete vilken dålig film, utan tvekan en av de sämsta zombiefilmerna jag sett. Så dåligt skådespel att det inte är sant.
Dialogerna var så dåliga att man ville kräkas, det kändes som om man kollade på en Shakespeare-rulle ibland, en film med ett sånt där falskt tal ni vet.
Nä fan jag kan tjata hur länge som helst om hur dålig filmen är men jag orkar egentligen inte.

Se Rec istället. En zombiefilm, filmat på samma sätt, men 1000 gånger bättre.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
det kändes som om man kollade på en Shakespeare-rulle ibland,

Vafan. En vad?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Vafan. En vad?

Jag snackar om dialogerna. Shakespeare dialoger hör hemma i Shakespeare filmer, inte i... zombiefilmer.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Shaun of the dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Shaun of the dead

Och vad tyckte du om den filmen? betyg?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

felon - sjukt bra fängelsefilm 10/10

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joelh
Och vad tyckte du om den filmen? betyg?

Jag vet inte riktigt, den var mer som hejsan hoppsan nu händer det nåt vad roligt. 3,5 av 5 för att det verkar vara den enda zombie parodien men på nåt sätt är den inte en parodi.

Permalänk

Donnie Darko

Vet inte riktigt vad jag ska säga än. Känslan från filmen har precis gått över. Mitt intryck just nu är att det är en vädligt bra film som kommer vara helt annorlunda nästa gång jag ser den, ser verkligen fram emot det:).

5/5. Inte ofta jag ger filmer högsta betyg men efter att ha sett denna känns det bara dumt att ge den mindre.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem

Har haft zombie maraton.

28 days later, helt perfekt zombie film! Förutom att människor ska vara snälla med varandra. Zombie storyn var bra. 3.5/5

28 weeks later, som första men med mer vapen! Dom borde tänka på lite mänskliga rättigheter. 4/5

Day of the Dead "2008"
Rätt så klassiskt, härligt blodigt! Smarta Zombies? 3/5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sippe555
Donnie Darko

Vet inte riktigt vad jag ska säga än. Känslan från filmen har precis gått över. Mitt intryck just nu är att det är en vädligt bra film som kommer vara helt annorlunda nästa gång jag ser den, ser verkligen fram emot det:).

5/5. Inte ofta jag ger filmer högsta betyg men efter att ha sett denna känns det bara dumt att ge den mindre.

Lite av ett mindfuck är det alltid Bland det bästa jag sett.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

harold and kumar escape from the guntanamo bay 4/10 herregud vad sämst hur kan man tycka att denna film är så kul?!
jag hade faktiskt vänta mig att jag skulle dö av garv när jag såg denna. men icke sa nicke. inte ens ett flin fick jag fått fram.

Permalänk
Medlem

The Dark Knight
Den levde upp till mina förväntingar + lite till. Är ingen filmtittare av rang men det var iallafal den bästa filmen jag har sett i år

Ger den 9/10. Slutet var inte som jag hade trott.

Tyckte inte om att dom dräpte bort Twoface så fort. aja

Dold text
Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Såg precis The Dark Knight. Tyckte den var sjukt överhypad.
Heath Ledger var väl bra som jokern, men jag tycker inte den seriösa mörka batman funkar.

Att det ligger 1:a på imdbs top 250 tycker jag är skamligt. Bättre än Nyckeln till frihet/Gudfadern/Starwars etc, helt sjukt.

Den får 7/10, och då är jag snäll.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Sin City - 7/10

Hmm... jag förstår inte vad som var så jävla bra med denna filmen. Den var bra, men inte SÅ BRA som alla säger att den är.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

There will be blood

Skumt slut, men vi gillar sådant. Underbart foto och helt fantastiskt roligt att inget sägs första 10 min, inte mer än ett och annat stön och något "Ghaa!", älskar sånt.

Sämre var musikvalet, då man klart och tydligt hörde moderna instrument och tongångar, passade inte in alls. Stundtals Hitchcock, men inte mer än att man kände igen sig lite förnöjt och mös medan filmen fortsatte i sitt hoppande tempo.

I början av filmen förväntar man sig starka, obehagliga konflikter. Temat är nya tekniken (smarta knäppgökar) mot religiös fundamentalism (knäppgökar), och var de förenas (pengar). Konflikterna ebbar ut och filmen slutar i något som mer kan liknas vid något man sett i Saw 2 coh dylika filmer.

Ljud: 5/10 (två för tonvalet och tre för spänningen)
Bild: 10/10 (oljan ser ut som olja, modellerna ser ut som fullskaligheter och prärien är andlig)
Manus: 6/10 (fick någon huvudvärk i manusgruppen? Bra början dock)
Skådespelare: 7/10 (Daniel Day-Lewis har en utmärkt krumm rygg)

Mitt betyg: 9/10 (Inget för fundamentalist-teknikern)

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Wanted
7/10
Halvskoj och överdriven film om en nisse som får besök av lönmördare.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

21 - Skön film. Behaglig och underhållande. Diggar Morpheus.

Meet Bill - Rätt kul, rätt ofta. Jessica Alba står för ögongodiset på ett utomordentligt sätt. Sevärd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Wanted
7/10
Halvskoj och överdriven film om en nisse som får besök av lönmördare.

Den hade helt klart underhållningsvärde men något mästerverk var det som bekant inte Jag ger den 6/10 mycket pga att Jolie är helt sjukt tam i filmen, känns knappt som att hon är med förutom aldeles i början.

Son of Rambow - 7.5/10

Två helt olika pojkar på en skola träffas en dag och beslutar sig för att spela in en film tillsammans. Av någon anledning gillar jag såna här filmer, det beror nog på miljön och dylikt tror jag...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra