Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

The Happening - 2/10. Dåligt skådespel, dåligt manus med många hål. Men en bra idé som kunde bli bra... Shyamalan blir bara sämre och sämre.

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem

Batman: The dark knight. 5/10

Meeph, hadde väldigt höga förväntnigar om denna. Men där var inget man inte har sett 100ggr förut och Jokern är med för lite.

Permalänk
Medlem

The Darjeeling Limited.

Väldigt typiskt Wes Anderson stuk som jag personligen är stormförtjust i. Karaktärerna är klockrena men jag tycker filmen tappar en hel del på att historien helt enkelt inte är tillräckligt intressant. Ändock njutbar.

Permalänk
Medlem

Batman The dark knight 9/10
Tyckte den var riktigt bra, och Heaths roll som jokern är oslagbar.

Wanted 3/10
Trodde inte Freeman och Jolie ställde upp på sånt skärp

Hancock 6/10
Bättre än förväntat, rätt skön film men kunde varit bättre.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Swordfish

I början av filmen var det en hackare från Finland som togs fast i tullen i USA. Men vad hörde man? Jo, han pratade tyska som finska med sin finska advokat.

"Was sagen sie?" (Vad sa du?) Det är tyska, inte finska.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

There will be blood
Har faktiskt ingen aning om vad man ska ge den för betyg, den var väldigt konstig helt enkelt. Lite väl seg och lång, men ändå bra.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

The Green Mile

Faktiskt första gången jag ser den, mycket bra film.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

The Prestige.

Snygg film. Något förvirrande mellan varven, men det klarnar. Scarlett Johansson står för ögongodiset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR

Wanted 3/10
Trodde inte Freeman och Jolie ställde upp på sånt skärp

Hancock 6/10
Bättre än förväntat, rätt skön film men kunde varit bättre.

Wow är du galen mannen:P Wanted va ju bättre än Hancock. Och ja gillade hancock.

Wanted 8/10 bollar

Hancock får 7/10 bollar:P

Permalänk
Medlem

wanted 6/10
skruva kulor?

dark floors the lordi motion picture 3/10
så dålig skräck eller var det komedi?

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Wanted - 7.5/10

Ändå rätt så positivt överraskad, måste säga att den filmen var underhållande. Det enda med filmen jag verkligen störde mig på var James McAvoy, han blev lite jobbig ibland med allt skrikande...

Starship Troopers 3: Marauder - 1/10

Absolut ett av det sämsta skitet jag nånsin har sett. Jag var tvungen att stänga av filmen efter 30 minuter, det kändes som om jag bara kritiserade allt som hände.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Futurama: Benders Big Score - Urk säger jag bara, fy vad dålig. Jag har aldrig varit något Futurama-fan men har ändå tyckt det varit ok men denna film vara helt usel, t.o.m. så dåligt att jag somnade en stund fast jag inte var trött när jag började se den. Inte ett endast skratt lyckades den med.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk

REC

Ja, jag är lite sen med filmen Var ganska spännande och bra gjord. Att tjejen, alltså reporten var snygg var ju ett plus
Får en 8/10.

The Orphanage

Ännu en spansk film och även denna var lyckad! Ganska spännande och bra gjord.
Får en 8/10.

The Others

Denna var väl ok, men inte lika bra skräck som de andra.
6/10.

The Happening

Lite spännande, iallafall ett tag, men sen vet jag inte vad som hände med de som gjorde filmen. Den sög.
1/10.

The Ruins

Väldigt spännande, även om inte den var så läskig.
7/10.

The Texas Chainsaw Massacre The Beginning

Såg först orginalet, men den hade skitdåliga effekter. Såg då denna som är lite mer läskig och väldigt spännande.
7/10.

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

The Love Guru
Gillar man inte Mike Myers skall man nog inte se den. Men, om man som mig, älskar Austin Power te.x. är detta en riktig höjdar film. Helt sjukt rolig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Futurama: Benders Big Score - Urk säger jag bara, fy vad dålig. Jag har aldrig varit något Futurama-fan men har ändå tyckt det varit ok men denna film vara helt usel, t.o.m. så dåligt att jag somnade en stund fast jag inte var trött när jag började se den. Inte ett endast skratt lyckades den med.

Nu ska jag väl inte öppna käften då jag inte sett filmen, men rent allmänt har Futurama en mer vuxen humor, än t ex Simpsons. Därför den inte nått ut till en lika bred publik

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Die Hard 4. Det var ungefär 1 månad sen. Jag kollar mycket på film ju!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Nu ska jag väl inte öppna käften då jag inte sett filmen, men rent allmänt har Futurama en mer vuxen humor, än t ex Simpsons. Därför den inte nått ut till en lika bred publik

Jag gillar Futurama väldigt mycket, men filmen är verkligen ingen höjdare. Den förra var faktiskt bättre, men ingen av dem kommer i närheten av de bättre serieavsnitten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Batman Begins
Grymt bra bild på blu-ray och riktigt bra film

The Dark Knight
Heath Ledger gör en riktigt bra roll i filmen som Jokern. Bästa batman-filmen hittills.

Letters from Iwo Jima
Riktigt schysst bild på blu-ray och äntligen en WW2 film som skildrar från "fiendens" vy.

Goodfellas
Bra gangsterfilm.

Gudfadern
Lika bra varje gång.

Three Kingdoms: Resurrection of the dragon
Sådär

Permalänk
Medlem

There Will Be Blood

Ger den 5/10. Den var inte dålig utan endast så äckligt extremt seg. De 2 och en halv timmarna kändes som minst 3... Det är faktiskt illa när det gäller en film. Sett filmer på tre timmar som känns som under en.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Equalibrium - 10/10 riktigt bra film, lite taget ur George Orwell 1984? mänskilga känslor förhindras. Gaalet skådespel verkligen, spela hjärndöd. Mer slakt än jämnlika fajter sånt vill vi ha mer av!

Wanted 8/10 riktigt grym film, böja kulor. långskott o grejer. Bra underhållning.

The Scorpion King 2 - 7.5/10 Bra underhållning där Karen Shenaz David står för ögongodiset, en grek för det roliga och Michael Copon för det coola.

Permalänk
Medlem

Natural Born Killers 9/10

Har pinsamt nog inte sett detta mästerverk förens nu. Att vår kära Quentin Tarantino har varit bidragande med sin skrivmaskin kan ju ingen undgå.

Snyggt filmat. Sjuk story och ett jäkla gäng med bra skådespelare.

Det som gjorde mig helt såld var filmmusiken.
Det slog mig när dom började spela "Something I Can Never Have" med. NIN

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Night watch (Nochnoi dozor) - 9/10 får den av mig, sjukt bra..

http://www.youtube.com/watch?v=yMHQsjgQDrA

Among normal humans live the "Others" possessing various supernatural powers. They are divided up into the forces of light and the forces of the dark, who signed a truce several centuries ago to end a devastating battle. Ever since, the forces of light govern the day while the night belongs to their dark opponents.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk

Fool's Gold 3/10 Kunde ha varit bra! Bara larvig och dåliga skådisar!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Star Trek: Insurrection - Bättre än första gången jag såg den, men jag kan inte riktigt placera ett betyg på den. Den var underhållande nog för en och en halv timme iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildcover
Equalibrium - 10/10 riktigt bra film, lite taget ur George Orwell 1984? mänskilga känslor förhindras. Gaalet skådespel verkligen, spela hjärndöd. Mer slakt än jämnlika fajter sånt vill vi ha mer av!

Equilibrium är toppklass, gillar också starkt filmen. Gillar storyn att det utspelar sig efter tredje världskriget.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Amistad - Klassiker som får 8/10.

Bra film men känns lite konstigt efter att ha sett den en gång tidigare, iaf Morgan Freeman och Stellan är favvoskådisar så jag var tvunven att kolla igen

Permalänk

One Last Thing

9/10 minst..

tjejen valde (hon kolla på bilden) för att den såg rolig ut.
visade sig att det inte var komedin jag hade väntat mig utan en helt grym drama(?). se den..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Cape Fear

8/10

Den var väldigt obehaglig som jag väntat mig, tyckte den var lite lång bara.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

First Blood

Grymt bra film

Permalänk
Medlem

Dumpad / Forgetting Sarah Marshall

8/10

Riktigt bra film. Gillar Jason Segel (Marshall från How i Met Your Mother) och Russel Brand (udda engelsk kille?).
Rktigt skön humor som skiljer sig från det mesta skit som finns ute idag. Lite i samma stil som Superbad.
Rekommenderas starkt!