Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Batman, The Dark Knight.

Skulle jag betygsätta den här filmen utifrån mina förväntningar blir det inte vackert. Vad ligger den på nu, tredje plats på IMDB's topplista? Av det jag såg borde den inte ens vara i närheten av de 250 första placeringarna. Med det sagt ska jag försöka se den igen när tillfälle ges för en andra chans. Seg, utdragen, långrandig och med mediokra actionscener är intrycken än så länge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
Ska se Blade Runner på bio ikväll! har aldrig sett den. återkommer med kommentarer imorgon

Sup in musiken säger jag bara.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Sup in musiken säger jag bara.

Samt den förvånansvärt najsiga CGI'n + atmosfären

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

7/10

Udda men bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
Ska se Blade Runner på bio ikväll! har aldrig sett den. återkommer med kommentarer imorgon

Blade Runner på bio nu? Var i helvete visar dem denna filmen på bio?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Såg The Happening igår! Mycket bra enligt mig som gillar "hela-världen-kan-gå-under" filmer 8/10 då det känns som om det fattas något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Blade Runner på bio nu? Var i helvete visar dem denna filmen på bio?

Överallt.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Överallt.

Snackar du om överallt...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Snackar du om överallt...

Jag vetefan men SF har ju kört den ett tag nu iaf

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Jag vetefan men SF har ju kört den ett tag nu iaf

Blade Runner är en film från 1982, fattar inte varför SF skulle visa den. Här i Malmö visar SF inte gamla filmer iaf. Kanske i Sthlm... vad vet jag.

Jag vet att det fanns en biograf här i Malmö innan som visade gamla filmer, men den försvann... konkurs eller nåt.

EDIT: Ser nu att den heter Blade Runner - The Final Cut, och det verkar som om den bara visas i Sthlm som sagt... typiskt. -_-

Har inte hört nåt om denna, vad är skillnaden? Lite längre bara? Annars samma skit? Hittar ingen info om Final Cut på IMDB.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Något sånt här är skillnaden
"Restored and remastered with added & extended scenes, added lines, new and cleaner special effects and all new 5.1 Dolby Digital Audio"

Från DVD beskrivningen.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Hedersmedlem

Såg The dark Knight i helgen på bio.

Den var grymt bra! Ångrar verkligen inte detta biobesöket!
9/10!

Kommer lätt att köpa denna på blu-ray.

Permalänk
Medlem

Iron Man var grym. Glöm inte att se klart hela eftertexterna. Missade nästan denna då den fått oförtjänt dålig kritik.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Iron Man var grym. Glöm inte att se klart hela eftertexterna. Missade nästan denna då den fått oförtjänt dålig kritik.

Haha, var exakt likadant för mig. Vågade inte se den, men när jag gjorde det var den faktiskt helt okay, till och med bra, djävla kritiker ....

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Blade runner - Final cut (på bio ) 8/10

Är väl egentligen inte min genre, men denna film var riktigt häftig. Bra handling, dialog, och skådespelare. Även bra effekter och underbart soundtrack, vilket inte blir sämre på bio. Till min stora förvåning var den inte heler söndermatad med actionscener som många nya filmer är. Kanske lite lågt tempo i början men den är ju ändå från 82, så det får man ta. Kan tillägga att samtliga satt kvar under hela eftertexten, det har jag aldrig vart med om. Var iof bara ~30 pers som såg den(och av dom är väl iprincip alla hängivna fans).

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

The Foot Fist Way - 8/10 - http://www.imdb.com/title/tt0492619/

Rolig som fan. Underbar dialog typ som om Will Ferrell skrivit den. Se denna budgetkomedi!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Såg precis Tropic Thunder på bio.

Sinnessjukt jävla rolig, se den. Robert Downey Jr är kung.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Såg också precis Tropic Thunder på bio. En av de roligaste filmerna jag sett på länge. 7 / 10

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Wanted 5/10

Helt okej film men inte speciellt bra, dög som tidsfördriv men blev lite långtråkig ibland. Lite för späjsad.

Permalänk
Hedersmedlem

Tropic Thunder 9/10

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Matrix-trion i HD igår. Dessa filmer är ju bara ännu bättre i HD, är det nåt som inte är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. tallefjant
Matrix-trion i HD igår. Dessa filmer är ju bara ännu bättre i HD, är det nåt som inte är?

Alien, förstör mest i den filmen.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

The Incredible Hulk - 7.5/10

Mycket bättre än Hulk filmen från 2003. Den från 2003 kunde jag inte ens hålla mig vaken på.

Kelly's Heroes - 8.5/10

Expressen paket med Clintan någon?

Vilken film! Den bästa blandningen av action och komedi här. Filmen är rolig och har sjukt snygga actionscener. Det bara skriker av kvalité i denna film.

Komedin i denna är bättre än de flesta komedifilmer som kommer ut idag. Just nu görs det bara skit komedier tycker jag, knappt nåt man kan skratta över.

The Flock - 6/10

Bra de första 30 minuterna, men sen kändes det som det bara gick ner hela tiden. Men filmen var ändå okej tillslut.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Shrek 2 - Helt klart en hitt, jag och min vän skrattade hela filmen trots att vi sett den förut. Tycker 2:an är bäst i serien. 8/10

Visa signatur

Järn 9:an

Permalänk
Medlem

Felon

Helt klart i min smak. Gillar bra fängelserullar. Inte bestämt om den ska få 7/10 eller 8/10, så därför ger jag 7,5 i betyg.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

The Incredible Hulk - 6/10

Ingen höjdare enligt mig...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
The Incredible Hulk - 6/10

Ingen höjdare enligt mig...

Men du gav den över medelvärde?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Men du gav den över medelvärde?

Den hade både underhållningsvärde, 'ok' effekter och Edward Norton, så ja jag gav den 6/10. De övriga skådespelarinsatserna som även gäller Norton på en del ställen var dock under all kritik...alldeles för tamt för att vara den här typen av film.

Nu när du säger det kanske den är en 5.5 eller 5.0.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Tropa De Elite. Riktigt bra film, 8/10

Permalänk
Medlem

Death Race ;

En film helt i min smak, bilar, action, vapen, stenhårda karaktärer. Jo death race är en blandning av lite allt möjligt. Jag älskar slutet och ger filmen

8 av 10