Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Vilken film såg du senast?

Permalänk

Hellboy II - 5/10 Medioker action, tycker ettan var bättre, denna var lite väl

mycket konstiga gubbar i

Dold text

.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

The Mist - 4/10

Det var ett tag sedan jag såg en så dålig film, halvdåliga effekter och dolda budskap. Om inte det räckte så sög slutet. Se den inte.

Permalänk
Medlem

The Dark Knight - 8 /10
Lätt den bästa Batman-filmen hittils.

Edit: Jag tycker dock inte att den förtjänar #3 på IMDB, men så är det ju med många filmer nu för tiden ...

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

.rec - 6/10

Rätt bra och spännande i början men blir genast tråkig när det äckliga börjar. Den var inte lika välgjord som Cloverfield.. jag sögs inte riktigt in i filmen som jag gjorde på Cloverfield. Annars duger som skräckis.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
The Dark Knight - 8 /10
Lätt den bästa Batman-filmen hittils.

Edit: Jag tycker dock inte att den förtjänar #3 på IMDB, men så är det ju med många filmer nu för tiden ...

Något säger mig att Heath Ledgers död har ett finger med i spelet

The Machinist - 8/10

Sjukt bra film, inte så konstigt då Bale har huvudrollen.

Filmen var bra från början till slut, men jag tyckte dom kunde kryddat handlingen lite mer eller väntat med detaljerna lite längre.

Redan när jag såg Ivan i fabriken förstod jag i princip hela handlingen.

Dold text

Traffic - 8/10

En film som faller lite på sensmoralen enligt mig.... "war on drugs" känns lite som en snyftis för att håva in Oscars vilket Soderberg lyckades med. Inget som skiner igenom allt för mycket under filmens gång, den är nämligen riktigt bra.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Persepolis - 9/10

Underbart vacker film om en flicka som växer upp i revolutionens Iran.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Kollar på så sjukt mycket film, däremot går jag sällan på Bio. Såg Wall-E dan efter premiären med grabben. Trodde inte att den skulle vara så sjukt bra.

Bästa datoranimerade jag sett, och en film som jag ska köpa på Blu-ray, då den håller referensklass på maffiga scener som man vill visa polarna på högsta volym...

E.V.A är ascool med sitt supervapen i början och när hon sänker båtarna!

Dold text

, haksläpp verkligen. Ofta ångrar jag biobesök, men denna skulle jag kunna se två gånger, så har jag bara känt för en enda film tidigare...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

The Mist - 3/10

Den sämsta filmen jag sett på mycket länge. Det enda bra med filmen var slutet, vilket var skrattretande dåligt...det säger väl det mesta?!

Dålig story, dåliga effekter, dåliga skådespelare, dålig sensmoral, allt var tamejfan dåligt....alltså herrejävla gud vad tänkte dom på?

Hur kan denna film ha över 7.0 på Imdb?

Ren skit!

Scenen då predikarhoran blev skjuten i huvudet var dock rätt kul. DS

Dold text
Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Wanted

Den var faktiskt bra

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Rec - 7/10

Här har vi en skräckis som är bra också, härligt

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
Iron Man
7/10

Halvfrän bil som föll på lite småmissar osv. Helt klart sevärd dock

7/10 ?!?!

Jag skulle ge den 2, den var ju för sjutton inte ens kul!
Visst, den är riktad till barn, som alla andra jäkla filmer i denna genre (Förutom Batman Begins & The Dark Knight), men seriöst, någonstans måste man dra en gräns!
Den var på tok för löjligt för min smak, bra skådespelare dock. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Pirates of the Carabian - At World End 6/10

Såg mest filmen för musiken antar jag, hade sett de andra 2 ganska nyligen och tänkte att det var lika bra att se alla 3. Helt okej action med häftiga miljöer och musik, skådespel är också bra om man bortser från Orlando Blooms vilket är ganska kasst i vissa delar utav filmen.

Permalänk
Medlem

Iron Man - 8/10

Bra film, en av de bästa filmerna baserad på en comic book enligt mig då. Brukar annars inte gilla comic book movies, men här har vi ett undantag.

Tombstone - 8/10

Grym western film som handlar om legenderna Wyatt Earp och Doc Holliday. Tycker Kurt Russell gör en skitbra roll som Wyatt Earp, däremot var Val Kilmer lite... konstig som Doc Holliday. Kändes som om han försökte för mycket med dialekten, lite överdriven så att säga.

Hursomhelst grym film!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Made of Honor - 6/10
Det var en typisk romantisk komedi, underhållande och jag gillar Patrick Dempseys skådespeleri.

Kung Fu Panda - 6/10
Rätt skön barnfilm och Jack Black var bra.

Shinobi - 6/10
Medelmåttig samuraifilm á la Romeo & Julia-stil.

Iron Man - 7/10
Bra serie-film, inte jätteöverdriven.

The Invasion - 7/10
Nicole Kidman & Daniel Craig gör det bra. Gillade den.

Cocktail - 6/10
Rätt bra film med Tom Cruise, gammal också, förstår inte varför jag inte sett den förut.

51st State - 9/10
Riktigt bra film från 2001, förstår inte varför jag inte sett den förut, Samuel L. när han är som bäst.

EDIT: Mycket film var det i helgen.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Medlem

Love guru- tråkig humor 2/10

Get smart 4/10
började bra men blev snabbt lite tråkig.

Iron man 3/10
förväntade mig mer känns som att hela filmen byggde på en grej.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hitman. 10/10

Helt enkelt briljant och mycket bra film i min mening

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Back to the future 1,2,3 - 7.5/10

Underhållning

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Walk the line - 7/10

Välregisserad, välspelad med bra musik. Kunde dock inte hålla mig för skratt några gånger efter att ha sett Walk Hard.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
7/10 ?!?!

Jag skulle ge den 2, den var ju för sjutton inte ens kul!
Visst, den är riktad till barn, som alla andra jäkla filmer i denna genre (Förutom Batman Begins & The Dark Knight), men seriöst, någonstans måste man dra en gräns!
Den var på tok för löjligt för min smak, bra skådespelare dock. =/

Smaken är som baken, the dark knight är årets mest överskattade film. Bara för den där nissen dog så blev den prisad till döds.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Wall-E den äger, 8 av 10 från mig.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Avstängd

Doomsday såg jag senast den var riktigt bra! min det är ju min smak! ser gärna att det kommer mer filmer i samma kategori!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Patrick 1,5. 7,5/10 Ganska gullig svensk film.

Permalänk

Nyaste Narnia 4/10. knappt värd att se i mobilen.

Batman The Dark Knight 8/10 Jävligt ball och häftig film.

The objective 6/10 Väldigt spännande film. Lite som

The sign

Dold text

Street Kings 6/10 Duger i mobilen.

Nyaste Indiana jones 8/10 Den bästa IJ filmen? Bra att Harrison Ford är huvudperson än!

The Art of War II: Betrayal 4/10 Inte så värst bra gjord film men häftig story.

Permalänk

The Signal (2007) - 8/10

http://www.imdb.com/title/tt0780607/

På något vänster gillade jag den här filmen rejält. Den är väldigt surrealistisk i vissa avseenden. Den är indelad i tre generella "delar", som alla visar effekterna av en mystisk signal på befolkningen i en stad. En väldigt lustig mix av skräck, thriller, humor och gore.

Men, filmen lyckades förmedla en väldigt episk känsla på något sätt. Nästan lite 28 dagar senare i början, något händer, men man vet inte riktigt vilken omfattning det har. Väldigt bra skådespeleri överlag.
Hade de haft en jämnare ton på filmen och hållit sig mera till hur första halvan utspelar sig hade den kanske till och med fått en 9 av mig. Dock fortfarande sevärd, sålänge man inte stör sig på filmer som jävlas lite med vekrlighetsuppfattning osv.

Stort plus för musiken, älskar blandningen av thriller/skräck med nedtonad och mjuk musik. Detta gör att filmen distanserar sig långt från "skräckfilm formulär 1A," med den vanliga mystiska orkestermusiken med taikotrummor som slamrar så fort något läskigt händer.

Se den sent på kvällen i ett mörkt rum.

Värt att nämna att filmen tydligen gjordes på en väldigt liten budget och filmades med Handycams. Snacka om att filmen verkar dyrare än den är.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

The Black Hole

Vill inte ge den något betyg då jag faktiskt råkade halvsova bort lite av filmen mot slutet. Var dock inte för att filmen inte var spännande utan bara för att jag var trött och låg lite för bekvämt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

The Love Guru

Den är faktiskt inte så dålig som alla vill få den till. Jag skrattade ett par gånger och smålog ganska ofta. Detta trots att jag oftast hatar all sktikomedi som produceras hela tiden.

6/10

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem

Spawn - 7/10

Härlig 90-tals action/scifi. Helt klart underhållande. Mer än Iron Man och allt annat nytt skit om du frågar mig.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

The Incredible Hulk (2008)
7/10
Skön "superhjältefilm" faktiskt. Mycket bättre än ettan. Skoj att orginalhulken fick en roll också.

Skön twist i slutet som bäddar för en halvrolig uppföljare.

Dold text
Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Korsordsguru

Iron Man
6/10

Inga större fel, men ibland kändes den så pass löjlig som om de drev med sin egna film, men vet inte riktigt om det var meningen? Tyckte inte karaktärsutvecklingen var särskilt lyckad heller. Omvandlingen från att

Tony var stenkall vapenhandlare till att bli en superhjälte skedde lite sådär tjohej tjoho och var inte speciellt övertygande. Även fast Tony och Pepper hade lite sexuell spänning var det bara som någon ironisk grej som de slängt in i filmen men som det aldrig blev nånting av.

Dold text

Men även en hjärndöd action kan ju vara på sin plats ibland men det här kändes som en actionfilm utan action, och då är det inte mycket kvar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska se Blade Runner på bio ikväll! har aldrig sett den. återkommer med kommentarer imorgon

Visa signatur

Deck me out