Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Münich - 9/10

Välspelad film, intressanta skådespelare och en bra handling.

Den är grym, Bana & Craig är bra har jag för mig

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Goodfellas, dålig? Nu har du nog rökt på lite för mycket

Jag skrev aldrig att filmen var dålig m8. Utan att den va "seg". "Rökt på"...tala för dig själv.

Postal - Nja....vad ska man säga. 3 av 10 Håller inte som film bara som spel. Spelet är kung

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Jag skrev aldrig att filmen var dålig m8. Utan att den va "seg". "Rökt på"...tala för dig själv.

Postal - Nja....vad ska man säga. 3 av 10 Håller inte som film bara som spel. Spelet är kung

Du ger Postal 3/10 och Goodfellas 5/10 och säger att du inte rökt på?

Nä jag skojar bara

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Hehe, det är lugnt

Har ni sett -> Frontière - http://www.imdb.com/title/tt0814685/

Tyckte den va riktigt bra faktiskt. Fransk rysare Känns som en House of 1000 copses kopia film.

Den ger jag 8 av 10 (Varning för gore).

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

The Three Burials of Melquiades Estrada - 7.5/10

Bra film, lite för dyster för min smak dock.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Senaste Rambo-filmen, gratis på cdon nu.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem

12 angry men http://www.imdb.com/title/tt0050083

Riktigt bra film. Lite gammal bara. 9/10

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

The Warriors, grym!

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

À l'intérieur (Inside) - http://www.imdb.com/title/tt0856288/

Fransk rysare om en gravid kvinna som får besök av en illasinnad och allvarligt störd person. Sevärd men....inte riktigt så bra som den kunde ha blivit.

5 av 10

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

dont mess with the Zohan 7/10

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Dukes of hazzard the beginning 5/10 tyvärr inte lika bra som förra filmen men Daisy var het iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Dukes of hazzard the beginning 5/10 tyvärr inte lika bra som förra filmen men Daisy var het iaf

Hur slutar filmen? Den var så extremt dålig så jag stängde av den efter 40 minuter...bland det sämsta jag någonsin sett tror jag

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Hell ride - Sög ordentligt. idiotisk handling och dåligt överspelande av skådepselarna. 2/10

Arkiv X I want to believe - Också en besvikelse, Handlingen engagerade inte och det var inga aliens eller elaka regeringskonspiratörer med. 3/10

Mumien 3 - Allmänt dålig, de två första filmerna var ju underhållande och med bra effekter men bars också upp av en trevlig story. Här har de bara fläskat på med effekter och slängt in en hanlding som verkar helt onödig. 5/10 för effekterna och en del bra stunts.

Hellboy II the golden Army - Denna var riktigt underhållande. Inga djupa tankar precis men trevlig, snygg och välgjord. 7/10

The mist - Trevlig skräckis med hyfsade effekter och lite halflife-vibbar. 7/10

Doomsday - Denna filmen övertygar inte precis. Handlingen är dum och AI'n värdelös. Lite skjutande och fighting räddar lite. Dock är tjejen i huvudrollen riktigt snygg 5/10

Irreversible - En fransk film som börjar i slutet och slutar med början. lite knepig och ibland trist. innehåller dock en otroligt grym misshandelsscen och en vidrig våldtäktscen. Lite tänkvärd film iallafall. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Mamma Mia. På bio med morsan. Förvänatde mig en helt okej rulle och tyckte det var det jag fick. Helt klart godkända sånginsatser och bitvis riktigt rolig. Extremt cheesy plot. Hade hellre sett The Dark Night dock.

Into The Wild. Jag är kanonnöjd. Storyn är smått makalös och suger tag i en ordentligt. Mycket imponerande skådespelarinsatser rakt igenom.

Hoppades in i det sista på ett solskensslut.

Dold text

En riktigt, riktigt bra film.

Permalänk
Medlem

killawife: Doomsday har inget med 28 Dagar senare att göra

Permalänk
Medlem

Hell Ride - Riktigt underhållande tributefilm till gamla bikerrullar. Kvalitétsfilm? Nej. Bra skådespel? Nej... Men som sagt, underhållande 7/10

Permalänk

x-files jag är fruktansvärt besviken alla samtliga avsnitt i serien är bättre än denna film även dom säsongerna med John Doggett.

fattar inte hur detta gick till! 3 av 10!

pitch black en bra action/scifi film väldigt sevärd 7 av 10

The mutant chronicles njaa inte spec bra men har man tråkigt så 4 av 10

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

såg precis klart The Dark Knight igen

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Såg också The dark knight ikväll. Helt klart sevärd.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Happening och den var ... dålig. 3 / 10

Permalänk

Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl) 2001 - 9/10

Nu kanske bara jag är en sucker för romantik, men herrejävlar vad bra den här filmen är. Vanligtvis kan språkbarriärer (i detta fall koreanska) vara ett hinder för att verkligen påverkas av en film på bästa sätt. Dock inte i det här fallet.

Om ni vill ha en tårdrypande romantisk komedi, se den. Nästan bättre än the Notebook för min del i tår-departementet, och det säger jag utan att skämmas.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife

Doomsday - Tredje delen i 28 dagar serien övertygar inte precis. Handlingen är dum och AI'n värdelös. Lite skjutande och fighting räddar lite. Dock är tjejen i huvudrollen riktigt snygg 5/10

vänta nu, vart har du fått denna information?
va ajg vet är detta en helt fristående film med inspirationen från 80talets mad max,escape from NY osv osv..

Tycker 28weckor senare har smuttsat ner 28dagar senare tillräckligt.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife

Doomsday - Tredje delen i 28 dagar serien övertygar inte precis. Handlingen är dum och AI'n värdelös. Lite skjutande och fighting räddar lite. Dock är tjejen i huvudrollen riktigt snygg 5/10

Doomsday har inget med 28 Dagar filmerna att göra.

Permalänk
Medlem

De nämner ett virus som här heter reaper, men som liknar rage-viruset väldigt mycket ett antal gånger och visar arkivbilder som kunde vara tagna direkt ur 28 dagar eller 28 veckor, men annars har de inget gemensamt nej.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Lars and the Real Girl - 6/10

Helt sjuk film. Ska helst ses ihop med alkohol

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Inaktiv

killawife varför skrev du då "Doomsday - Tredje delen i 28 dagar serien övertygar inte precis. " ?

Permalänk

Iron Man, bra film, helt klart sevärd.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
De nämner ett virus som här heter reaper, men som liknar rage-viruset väldigt mycket ett antal gånger och visar arkivbilder som kunde vara tagna direkt ur 28 dagar eller 28 veckor, men annars har de inget gemensamt nej.

Nu var det visserligen ett bra tag sedan jag såg Doomsday, med virusen i de två filmerna har väl egentligen inga likheter alls, förutom att de båda i det stora loppet är dödliga.
Rage-viruset förvandlar de infekterade till zombie-aktiga, galna människor, medan reaper-viruset i princip bara är en 'vanlig' dödlig smitta.

Att de visar arkivbilder som kunde vara tagna från 28-filmerna känns som en lite krystad anledning att kalla Doomsday för del 3 i 28-serien.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Iron Man - 7.0 alternativt 7.5/10 - En bra rulle helt klart. Fina effekter och helt ok skådespel. Men hade "Iron Man" inte varit namnet, hade vi pratat om 6.x eller liknande på imdb.

Stardust - 8/10 - Skön äventyr/fantasyfilm med glimten i ögat.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Iron Man
7/10

Halvfrän bil som föll på lite småmissar osv. Helt klart sevärd dock

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.