Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Team Fortress 2-tråden!

Permalänk

Finns det någon sweclockers "clan" / server? För casual play dårå

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Har testat där också, screenshoten jag postar tidigare i tråden kommer från en session där.
Vad jag inte blir klok på är att jag verkligen bytt allt som går att byta förutom min hårddisk, dvd-rom och minnen. Hårddisken är en intel ssd så där känns det långsökt att söka problemen. Och som jag tidigare skriver har jag inga problem med internet under frysningarna då jag i bakgrunden pingat exakt den server jag spelar på samtidigt utan uppehåll. Frysningarna bör alltså ske lokalt på min dator.
Har även kört utan router med samma problem så även det kan uteslutas.

Då är det nog det enda vi har gemensamt...Har du steam på din SSD? Jag har en Intel G2 80gb som jag har Steam och TF2 på...

Det har dock funkat klockrent förut och jag förstår inte varför det skulle orsaka om det inte är något från just windows installen som stör på något vänster.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aeqvist:

Då är det nog det enda vi har gemensamt...Har du steam på din SSD? Jag har en Intel G2 80gb som jag har Steam och TF2 på...

Det har dock funkat klockrent förut och jag förstår inte varför det skulle orsaka om det inte är något från just windows installen som stör på något vänster.

Ja, har steam och TF2 på min ssd. Kanske dags att lägga över det på en vanlig disk och testa?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Testa att köra DX8 om du inte redan gör det.

Jo, gör ju det

Börjat vänja mig dock fast det blir lite jobbigt om man spelar på en server med mycket folk och kartan är stor.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolmodajn:

Finns det någon sweclockers "clan" / server? För casual play dårå

Inte nu längre, när spelet var hyffsat färskt så hade jag uppe en "Swec-server" finns en grupp på steam iaf

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Ja, har steam och TF2 på min ssd. Kanske dags att lägga över det på en vanlig disk och testa?

mm jag börjar snart fundera på det, vill dock att det ska starta så fort som det gör nu :/ Orkar du testa och det blir bättre får du gärna hojta till!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aeqvist:

mm jag börjar snart fundera på det, vill dock att det ska starta så fort som det gör nu :/ Orkar du testa och det blir bättre får du gärna hojta till!

Kan kika på det, borde väl bara gå att flytta hela rasket eller är det ominstallation som gäller?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Kan kika på det, borde väl bara gå att flytta hela rasket eller är det ominstallation som gäller?

Skulle nog installera om för att garantera så inte flytten orsakade skit.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

Skulle nog installera om för att garantera så inte flytten orsakade skit.

Var ett tag sen jag installerade steam/TF2 men kan inte komma ihåg att den frågade var den skulle lägga det. Gör den det eller hur gör jag för att styra det till en annan disk än C:?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Var ett tag sen jag installerade steam/TF2 men kan inte komma ihåg att den frågade var den skulle lägga det. Gör den det eller hur gör jag för att styra det till en annan disk än C:?

Den lägger det där steam mappen finns.
Så med andra ord är det hela steam måste flyttas :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

Den lägger det där steam mappen finns.
Så med andra ord är det hela steam måste flyttas :S

Ok, får avinstallera och installera om det. Verkar konstigt om det skulle vara ssd som orsakar detta...?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Precis, knepigt vore det.
Men det verkar ju vara det ända som är kvar att testa så.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Var ett tag sen jag installerade steam/TF2 men kan inte komma ihåg att den frågade var den skulle lägga det. Gör den det eller hur gör jag för att styra det till en annan disk än C:?

Skrivet av ilstallione:

Ok, får avinstallera och installera om det. Verkar konstigt om det skulle vara ssd som orsakar detta...?

Skrivet av ilstallione:

Ja, har steam och TF2 på min ssd. Kanske dags att lägga över det på en vanlig disk och testa?

Skrivet av Toivo83:

Den lägger det där steam mappen finns.
Så med andra ord är det hela steam måste flyttas :S

Har redan testat detta.
Installerat om Steam HELT.
Bytt diskar. Testat med SSD, med vanlig.
Funkar kanske i en timme, sedan börjar felet med låg FPS, sedan kommer krasharna.

Finns massor som har samma/liknande fel efter engi uppdateringen.
[TF2] TF2 Engi Update Crashes
TF2 Crash -> HL2.exe not responding - Steam Users' Forums
TF2 Crashing at menu screen; "Engine Error" message appears sometimes but not always

Edit.
Hittade precis detta. Skall testa och återkommer.
Fix for the crash since the 13th july update - Steam Users' Forums

Edit2.
Detta löser FPS problemen. Och även krascherna MEN.
Spelet fryser titt som tätt i allt från 1sec till 10sec. Ljudet lopar och man tror att man skall få upp felrutan.
Men sedan går det igång igen.
Så nu funkar det.. dock lite irriterande problem då man dör ganska ofta då det fryser.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonathan82:

Har redan testat detta.
Installerat om Steam HELT.
Bytt diskar. Testat med SSD, med vanlig.
Funkar kanske i en timme, sedan börjar felet med låg FPS, sedan kommer krasharna.

Finns massor som har samma/liknande fel efter engi uppdateringen.
[TF2] TF2 Engi Update Crashes
TF2 Crash -> HL2.exe not responding - Steam Users' Forums
TF2 Crashing at menu screen; "Engine Error" message appears sometimes but not always

Edit.
Hittade precis detta. Skall testa och återkommer.
Fix for the crash since the 13th july update - Steam Users' Forums

Edit2.
Detta löser FPS problemen. Och även krascherna MEN.
Spelet fryser titt som tätt i allt från 1sec till 10sec. Ljudet lopar och man tror att man skall få upp felrutan.
Men sedan går det igång igen.
Så nu funkar det.. dock lite irriterande problem då man dör ganska ofta då det fryser.

Jag har bara problem med frysningarna, spelet kraschar aldrig ut till windows.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Har redan testat detta.
Edit2.
Detta löser FPS problemen. Och även krascherna MEN.
Spelet fryser titt som tätt i allt från 1sec till 10sec. Ljudet lopar och man tror att man skall få upp felrutan.
Men sedan går det igång igen.
Så nu funkar det.. dock lite irriterande problem då man dör ganska ofta då det fryser.

Det är detta jag och Ilstallione alltid haft problem med. Att det fryser, ljudet loopar. Sen kommer spelet igång igen. Det har aldrig kraschat och hoppat ut i windows. Men jag tror det är nån update som orsakat det. Men det är längre bort än engie updaten.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Jag har bara problem med frysningarna, spelet kraschar aldrig ut till windows.

Skrivet av Aeqvist:

Det är detta jag och Ilstallione alltid haft problem med. Att det fryser, ljudet loopar. Sen kommer spelet igång igen. Det har aldrig kraschat och hoppat ut i windows. Men jag tror det är nån update som orsakat det. Men det är längre bort än engie updaten.

Illa, för min del var det dålig fps och kraschar efter Engi updaten som nu reducerats till erat problem efter fixen länka till här ovan.
Har ni hittat någon röd tråd i hårvara eller mjukvara då?
SSD har vi väll kanske kommit fram till att det inte är?
Antar att vi alla kör med 64bits W7?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör med W7 64 men det har jag gjort länge och det har tidigare fungerat med det.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Jag kör med W7 64 men det har jag gjort länge och det har tidigare fungerat med det.

Testade du och byta hdd?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom jonathan82 redan testat det utan resultat hoppade jag över det. Vet inte rikigt vad man kan göra, känns som jag testat allt... :/

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

om du har en annan dator så är det ett långskott, men va fan.
testa på en annan dator i samma hushåll? :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Ska testa på sambons ikväll, återkommer efter det.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Ska testa på sambons ikväll, återkommer efter det.

Någon framgång?

Edit. Nytt för mig är att jag nu har ca 300 i ping på alla servrar och ca 30-50fps.
Har nu avinstallerat det och kommer aldrig mer slösa tid på detta extremt buggiga spel.

Permalänk
Hedersmedlem

Har tyvärr inte kunnat testa på sambons än(ej installerat) men ska göra så fort tillfälle ges. Upplever däremot att jag får betydligt mindre frysningar de sista dagarna, bara jag?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Jo en aning, nu har jag däremot efetr ca 5min spelande börjat få ca 150 i ping.
Tstar jag andra spel är det 20-30.

Då jag inte trodde att ett spel kunde ha fler buggar...

Permalänk
Medlem

TF2 brukar fungera ganska bra för mig, men ibland händer det att det kommer en kmixer.sys-BSOD. =(

Läste någons post om kmixer i allmänhet där han menade att kmixer är kass och orsakar IRQ-konflikter. Lyckades inte fixa det, var lite småknepigt att pyssla med.

Permalänk

Börjar misstänka att det är min config.cfg som är felet.
Jag trodde att då jag tog bort den så skulle steam ersätta den med en "default".
Det verkar inte vara fallet då den tycks ha säkerhetskopierat den och ersätter den med den jag tog bort.
Jag har försökt:

-Installera om TF2
-Installera om Steam
-Ta bort CFG mappen
-Starta med -autoconfig
-Radera innehållet i cfg filen

INGET fungerar då min egen cfg fil dyker upp så fort jag startar spel helvetet.
Har letat efter orginal cfg i flera timmar nu på google men hittar ingenstans.
Kan någon hjälpa mig??

Edit hittade lösningen i en annan tråd:
What the config file hold is just graphic settings and key bindings and of course some annoying settings but they are located at "Options > Multiplayer > Advanced" and under there "Play a hit sound everytime you injure an enemy." if that's what you mean.

Or you can try to disable "Synchronize with the Steam Cloud." under the same place because that will save your config and recreate it when you removed it. Try to disable that and delete "Team Fortress 2" and start it again and see if that fixed it.

Återkommer om det funkar.
Kanske kan vara därför det inge funkar att installera om spelet för någon?
Den lägger in din kassa .cfg på nytt?

Permalänk

Nej det fungerade inte heller.
Dock har jag stött på något jag inte tänkt på tidigare. Det är BARA online jag har låg fps.
Startar jag en lokal server eller en med botar så flyter det på hur bra som helst.. :S

Permalänk

Hittat lösningen!
Det är Anti-Virus program som ställer till det.
[Must Read] Low FPS Fix! - Steam Users' Forums
Glöm inte att även göra undantag för Windows Defender!!

Edit. Hoodo och Sawmill lider fortf av låg fps

Permalänk
Medlem

Hmm, jag körde iofs igång avast för nån månad sen, ska prova stänga av den skiten! Tack för tipset iaf

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Provade göra det som dom skrev på steamforumet, än sålänge har jag inte stött på några frysningar. Hoppas det var såpass enkelt! Körde konstant 30-40min iaf. Provar mer imorgon

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!