Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Provade göra det som dom skrev på steamforumet, än sålänge har jag inte stött på några frysningar. Hoppas det var såpass enkelt! Körde konstant 30-40min iaf. Provar mer imorgon

Trevligt, försök även med detta:
Windows 7 Ping Spikes [FIX] [Archive] - Steam Users' Forums

Permalänk
Medlem

Ah! äntligen!
Satte 10k healing med medic utan att dö. fick ihop lyckades heala 16450 hp sen dog man.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har inte stött på några problem nu. Då har jag kört 1 timme public, 2st matcher (1h styck). Så 3timmar utan några som helst hack eller frysningar. Kan mycket väl ha löst problemet med avast fixen

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Ah va länge sen det var man spelade detta, testade lite nu ikväll, jäklar va kul det var!
förut satt jag på en riktigt risig dator som hade 5-19 fps som mest. nu när man har 100+ så är det så grymt mycket roligare.
Blir att spela mer av detta senare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aeqvist:

Har inte stött på några problem nu. Då har jag kört 1 timme public, 2st matcher (1h styck). Så 3timmar utan några som helst hack eller frysningar. Kan mycket väl ha löst problemet med avast fixen

Har inte haft frysningar på ett par kvällar och jag har inte ändrat något. Vill inte döda dina förhoppningar men...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Har inte haft frysningar på ett par kvällar och jag har inte ändrat något. Vill inte döda dina förhoppningar men...

Lugnt jag kanske lät mer hoppfull än jag verkligen var i förra inlägget, brukar vara så. Man ändrar en sak sen fungerar det bra ett tag, sen när man tror det är borta....ja då börjar det igen

Men nu ska jag sprätta en öl och ta mig ut i det fina vädret!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aeqvist:

Lugnt jag kanske lät mer hoppfull än jag verkligen var i förra inlägget, brukar vara så. Man ändrar en sak sen fungerar det bra ett tag, sen när man tror det är borta....ja då börjar det igen

Men nu ska jag sprätta en öl och ta mig ut i det fina vädret!

Öl..? Dricker inte norrlänningar hembränt och äter falukorv?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Öl..? Dricker inte norrlänningar hembränt och äter falukorv?

Vart brukar du lira?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

Vart brukar du lira?

Går lite i vågor. Just nu slöspelar jag mest på Trelle-servrarna. Tidigare var det på HH och även en del på Pelipurki(stavning?).

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Går lite i vågor. Just nu slöspelar jag mest på Trelle-servrarna. Tidigare var det på HH och även en del på Pelipurki(stavning?).

ok,nickar?
Sitter dagligen på pelipurkki servarna,dock vet jag ej om jag plinkat med dig.
Najk var där förr med, men borta med vinden :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

ok,nickar?
Sitter dagligen på pelipurkki servarna,dock vet jag ej om jag plinkat med dig.
Najk var där förr med, men borta med vinden :S

Har för mig att jag sett dig där:)

Har dock tröttnat på de servrarna, det är för låg nivå. Ytterst sällsynt att någon spelar medic och team-play verkar inte ens existera. Medveten om att det är public men det blir för trist helt enkelt

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Har för mig att jag sett dig där:)

Har dock tröttnat på de servrarna, det är för låg nivå. Ytterst sällsynt att någon spelar medic och team-play verkar inte ens existera. Medveten om att det är public men det blir för trist helt enkelt

sant sant, beror lite på vilka som är inne då.
Finns ju dom andra "stammisarna" som är trevliga att spela med, sen som du säger, nivån är låg.
Mö skit tyvärr.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Har börjat samla på mig lite delar och tänkte ev sätta upp en dedikerad tf2-server. Får se hur det går med det, har bara 10/10-lina halv duplex...

Kunde vara kul att ha lite swec-spel kanske, inbillar mig att det åtminstone skulle gå att spela 12 pers någon gång.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Yes, säg te om det blir något av det.
Då är det alltså 6v6 ?

Vad "krävs" för 24p server då?
Är det linan som faller eller servern?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet faktiskt inte riktigt vad som krävs. Aegkvist och jag har tjatat lite om det och han tror det kommer att räcka till minst en 24p-server med min lina.

Har köpt en e54oo och 2*1gb ddr2, har sen tidigare lite diskar och nätagg. Så det är väl egentligen en låda och moderkort kvar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Hojta till när du börjar för iordning på detta
Helt klart trevligt att köra där om man får in bra folk.

Iof räknar inte mig själv som bra då jag suger verkligen på TF2 :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vore kul att ha en Swec server

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske någon annan som har en vettig lina som vill hosta? Donerar gärna grejorna tills vidare.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Hade gärna gjort det om inte kärringen hade varit så vresig av att ha på datorn på natten tex....kärringar....
Borde låsas in i köket :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toivo83:

Hade gärna gjort det om inte kärringen hade varit så vresig av att ha på datorn på natten tex....kärringar....
Borde låsas in i köket :S

Har exakt samma problem här! Blir nog en mini-itx om den ska stå här, går att gömma undan ganska väl.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Vore kul att ha en Swec server

Jag hade ju inte sagt nej till att få lite trafik på mina servrar Åtminstonde All maps servern skulle behöve en liten "knuff" framåt!

79.136.32.133:27015 - All
79.136.32.133:27035 - Arena
79.136.32.133:27045 - Arena 5v5

Har iofs inte spelat särskilt mycket TF2 sen SC2 släpptes, but still.

/shameless advertisement

Permalänk
Medlem

Till personen som tipsade om Antivirus fixen: tackar! Måste provas!

Någonting jag stör mig på när jag spelar (US servrar) är att man hör båda sidorna av lagen prata. Är detta en server inställning eller är det bara så i TF2? Varit så på alla servrar jag provat... fuckar team play ganska bra då andra laget hör vad man gör..

Hade grymt dålig FPS på men laptop men kör med en FPS config som både ser rätt trevlig ut och har fått minst 20 FPS mer i snitt.
Chris' TF2 configs (kanske postats tidigare, men för er med sämre datorer / bärbart)

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

änkligen kan man snart kunna spela med SweC medlemar

Permalänk
Medlem

Wtf idag när jag plinkade så insåg jag att det var tysk censur på skiten.

Ballonger,fjädrar,fiskben och annan skit istället för blod och kroppsdelar :S
Måste man installera om skiten nu då?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Wtf idag när jag plinkade så insåg jag att det var tysk censur på skiten.

Ballonger,fjädrar,fiskben och annan skit istället för blod och kroppsdelar :S
Måste man installera om skiten nu då?

Nej, servarna är i party mode då TF2s födelsedag är på g

Permalänk
Medlem

Ja, den där födelsedagsskiten har man fått stå ut med länge, inte bara i TF2 utan också i gamla TFC ända sen dess födelse för över 10 år sedan.
I gamla TFC var det dessutom en massa feta paket istället för alla granater så att man inte såg vad de föreställde...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Körde lite TF2 häromdagen och tänkte tillbaka på tiden då man spelade Team Fortress till Quake. Jag har för mig att engineers kunde bygga olika typer av turrets. Var det inte så? Vore skoj om engineers kunde ha lite fler val för vilka sorters turrets de kunde bygga. Kanske ett turret som gjorde sjukt lite i skada men pulserade vågor där spy's inom en viss radie kunde upptäckas. Kanske ett flametower turret som tåler mycket mer men har begränsad rage. Sniper turret som skjuter 1 skott var 10 sekund men har grym räckvidd. Osv!

Deras klass uppdateringar hitills har varit ganska tråkiga imo.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

du kan uppgradera turrent till lvl 3
Samt du kan ha wrangler, och styra den själv vart du vill skjuta och vad du vill skjuta tex bara missiler osv.

Kalas fint och dra ner cloacked spy eller fiender som inte fångas av turreten normalt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Sen finns det mini-sentries nu också. Så du har 4 val av sentries egentligen.

Level 3 vanlig
Level 3 med wrangler
Mini sentry
Mini sentry med wrangler

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Jo jo, jag vet att man har vissa turret val som Engineer. Jag kanske har fel för mig att man kunde bygga olika sorters turrets i Quake.
Hursomhelst vore det skoj med omväxling mellan typer ammo tornen använde.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...