Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Hah, det komiska är ju att du likställer horhus med människohandel... Säger ju en del om din kvinno(?)syn. Nästan lite tragiskt måste jag säga.

Att ha någon sorts naiv inställning om att prostitution allt som oftast sker på en helt frivillig basis tycker jag är tragiskt. Sen finns det manshoror, så jag förstår inte vart min kvinnosyn kommer in i bilden?

Men nog om detta. Tråden handlar om att vara nykterist, inte sexköpare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av outcast
Men varför måste man veta hur det känns att vara berusad för att inte vilja dricka? Jag har sett konsekvenserna av alkohol, det räcker för mig. Min åsikt är lika mycket värd som folk som har prövat alkohol.

Helt rätt, jag menar bara att "pröva på argumentet" är godtagbart, men det är också andra argument. Ett sånt är dåliga erfarenheter inom familj/släkt/vänner.

For the record så dog min morfar i alkoholrelaterad sjukdom för ett par år sen, och jag har även släkt på min fars sida som är alkoholister.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Nej, och jag förstår mig inte på den förbannade självgodheten som nästan alla nykterister tycks ha.

Skit i vad jag gör. Vill ni bara uppleva världen med ett hyffsat homogent sinnestillstånd till döden så är det väll er jävla förlust.
Förvänta er inte att alla kommer dela er uppfattning om att ni gör något bra när ni avstår från upplevelsen av att vara berusad och att ni är lite bättre än oss andra.

Permalänk

Det du nämner skapas genom att alla ska vara så jävla tuffa and so, tvingar ner det i halsen och säger "FYFAN VAD GOTT!". I yngre år dvs.

Men jag vill inte dricka, det smakar skit och kostar jävligt mycket (speciellt om det är polarns polare som ska ha arvode för att köpa ut). Är inte alls för att jag har någon supermoral. Om jag fick sprit och en cola, skulle jag dricka colan. Jag finner helt enkelt inget nöje i alkoholen (och kan därav inte motivera den höga prislappen).

Permalänk
Avstängd

Hej på er! själv är jag nykterist mellan gångerna jag dricker vilket är ca 8 gånger per år! det är dyrt o dricka därför dricker jag inte mer, har nyligen sluta röka och där tjänar jag in ca 1200-1300 i månaden som jag kan lägga på "Data" pryls!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

själv dricker jag max 2-3 gånger om året:P..
hm nykterist vettefan då jag började dricka förra året:)
provat på har man gjort ett par gånger

sprit, öl vin å skumpa smakar äckligt som fan i min käft
å mening så därför låter jag bli om det inte är "smaksatt"
t.ex sprit å ngn melonlikör.. dock går xider bra att dricka
bara det inte har den äckliga sprit/öl/beska(?) smaken

packad nångång? nope inte alls men slightly påverkad
har man varit bara för å känna på... end of story

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Det du nämner skapas genom att alla ska vara så jävla tuffa and so, tvingar ner det i halsen och säger "FYFAN VAD GOTT!". I yngre år dvs.

Men jag vill inte dricka, det smakar skit och kostar jävligt mycket (speciellt om det är polarns polare som ska ha arvode för att köpa ut). Är inte alls för att jag har någon supermoral. Om jag fick sprit och en cola, skulle jag dricka colan. Jag finner helt enkelt inget nöje i alkoholen (och kan därav inte motivera den höga prislappen).

Men då är det ju människorna det är fel på, och inte alkoholen. Och igen, att det smakar skit är inget argument eftersom utbudet är så gott som oändligt och det måste finnas något du tycker om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
själv dricker jag max 2-3 gånger om året:P..
hm nykterist vettefan då jag började dricka förra året:)
provat på har man gjort ett par gånger

sprit, öl vin å skumpa smakar äckligt som fan i min käft
å mening så därför låter jag bli om det inte är "smaksatt"
t.ex sprit å ngn melonlikör.. dock går xider bra att dricka
bara det inte har den äckliga sprit/öl/beska(?) smaken

packad nångång? nope inte alls men slightly påverkad
har man varit bara för å känna på... end of story

Jag tror nog inte att det är någon som tycker om att dricka ren osmaksatt sprit (alltså ren vodka, brännvin)... någon utan riktiga alkoholproblem då

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Hej på er! själv är jag nykterist mellan gångerna jag dricker vilket är ca 8 gånger per år! det är dyrt o dricka därför dricker jag inte mer, har nyligen sluta röka och där tjänar jag in ca 1200-1300 i månaden som jag kan lägga på "Data" pryls!

Och här har vi det.
Du sparar pengar som du smäller på något annat.
Inget fel med det i sig, jag är inte direkt någon som sparar, dör jag imorgon vill jag inte ha kontot fullt med pengar som jag kunde haft kul för istället.

Men...

Det handlar om olika intressen.
För mig är det viktigare att gå ut på krogen och ta några öl (eller många) med polarna än att köpa ett nytt grafikkort.
Varför? Jag har KUL! JAG tycker det är kul att göra det.
Sen att alla inte gillar att dricka bryr jag mig inte mycket om. Men ingen nykterist ska komma med om hur dålig man är som person bara för att man råkar tycka det är gott / kul att dricka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Nej, och jag förstår mig inte på den förbannade självgodheten som nästan alla nykterister tycks ha.

Skit i vad jag gör. Vill ni bara uppleva världen med ett hyffsat homogent sinnestillstånd till döden så är det väll er jävla förlust.
Förvänta er inte att alla kommer dela er uppfattning om att ni gör något bra när ni avstår från upplevelsen av att vara berusad och att ni är lite bättre än oss andra.

Men är det någon i den här tråden som har uttryckt sig på det sättet då? Som att bara för att man är nykterist så är man bättre än alla andra? Dom flesta här verkar ju respektera att folk dricker, fast dom väljer att inte göra det själva.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E4500 | Corsair XMS2 4x1024 MB | Gigabyte GA-P35-DS3 | GeCube Radeon HD 3870 | Samsung SP2504C 250 GB | Antec Sonata III | Asus VW222U

Permalänk

ptja,nykterist kanske man inte är(drack när jag var yngre),men jag har ej druckit på flera år nu,har lämnat den värdelösa och poänglösa tiden bakom en.
aldrig att jag skulle vilja hälla i mej sådant skit/gift igen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Om jag fick sprit och en cola, skulle jag dricka colan.

Behåll båda och lägg till en citron istället så har du en cuba libre!

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Inaktiv

Aphex haha

Btw ingen som kan svara på min fråga omv arför jag blir trött när jag super:S?

Permalänk

aw finns väll inget härligare än när man festat en hel kväll, varit sådär underbart lagom full genom hela kvällen och sen bara sätta sig på Peckas och ta en ruskigt god kebab... oslagbart

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Btw ingen som kan svara på min fråga omv arför jag blir trött när jag super:S?

För att det är i princip vad alkohol gör med kroppen. Du blir trött. Alkoholen i sig gör dig inte gladare. Men allt snurrar omkring, du tänker segare (... etc.), vilket gör hela upplevelsen roligare. Men om du tar bort vännerna, musiken och festandet så skulle du märka att du egentligen bara är trött.

...typ...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Men då är det ju människorna det är fel på, och inte alkoholen. Och igen, att det smakar skit är inget argument eftersom utbudet är så gott som oändligt och det måste finnas något du tycker om.

Jag tror nog inte att det är någon som tycker om att dricka ren osmaksatt sprit (alltså ren vodka, brännvin)... någon utan riktiga alkoholproblem då

stämmer nog.. eller personer som dricker bara för att dricka.. dom "idioterna" (inget personligt påhopp)

Permalänk
Medlem

Sen är det ju skillnad på att dricka alkohol och festfylleri som man kanske gör när man är 16-18. Tycker ju själv det är sjukt med förvuxna barn som hetsar varandra till att dricka mer än vad de tål. En gymnasienollning med hetssupande känns rätt avlägset jämfört när jag går ut och tar ett par öl med mina kompisar runt 25-årsåldern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men då är det ju människorna det är fel på, och inte alkoholen. Och igen, att det smakar skit är inget argument eftersom utbudet är så gott som oändligt och det måste finnas något du tycker om.

Alkoholen bidrar till att man vill ha mer (om man inte kan behärska sig d.v.s.)

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Inaktiv

Gorian men det skumma är att jag aldrig fått en sån liknande känsla innan, har supit i 3-4 år, och det är endast udner senaste månaden jag har börjat bli sjukt trött =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Alkoholen bidrar till att man vill ha mer (om man inte kan behärska sig d.v.s.)

Men då igen är det är det människans fel, och inte alkoholen Fast visst, alkohol gör det lättare att förlora behärskningen. Men i grund och botten ligger felet ändå hos den som dricker och inte drycken.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig förstå hur alkohol egentligen kan vara lagligt.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Fast visst, alkohol gör det lättare att förlora behärskningen.

Det var det jag menade...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Korsordsguru

Tycker också det är lite konstigt att det är lagligt egentligen men jag klagar inte då jag gärna nyttjar alkohol då och då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte sig själv när man är full? Märks att du aldrig druckit. När man är full är man ju så "sig själv" man kan vara. Allt undertryckt kommer fram, på gott och ont.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Spriten gör det så mycket enklare för oss som inte vågar tar för sig i diverese samtal eller ta kontakt med folk. sen det där med hetsdricking och allt visst det är inge vidare men folk som gör det är oftast väldigt unga och kan inte stå emot grupptryck vilket det oftast blir när det handlar om hetsdricking.
även om man själv har druckit en hel del och gort bort sig totalt så står jag även för det jag ar gort och skyller inte ifrån mig på sprite,jag menar är man fan 19-20+ borde man fanimig ha lite vett i skallen och fatta vad spriten kan göra en till beronde på vad man är för person.

sen blir jag trött på Nykterister som skall pracka på oss som sdricker hur dåligt det är och hur dåliga vi är som männsikor och tror att ni är så mycket bättre ni är,dom bästa är väll dom nykteristern som röker det är fanimig samma sak som dricka men ändå skall dom envisas att pracka på oss som dricker,jag kan respektera dom som inte dricker mjen när dom börjar gnälla hur mycket bättre dom är än vi som dricker har det gott förlångt...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har nästan slutat dricka alkohol, endast vid ett par tillfällen om året blir jag regelrätt "full". Men jag tar gärna en öl till fotbolls- eller hockeymatchen på tv om tillfälle ges.
Det här meningslösa supandet om många unga sysslar med idag(och man själv gjorde när man var i den åldern) är helt främmande för mig nuförtiden. Det kostar tid och pengar att supa sig redlös varje helg, speciellt nu på äldre dar (28) blir jag så vansinnigt bakfull att hela dan efter försvinner genom att man ligger i sängen och tycker synd om sig själv
Jag respekterar dom som vågar säga nej.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Spriten gör det så mycket enklare för oss som inte vågar tar för sig i diverese samtal eller ta kontakt med folk. sen det där med hetsdricking och allt visst det är inge vidare men folk som gör det är oftast väldigt unga och kan inte stå emot grupptryck vilket det oftast blir när det handlar om hetsdricking.
även om man själv har druckit en hel del och gort bort sig totalt så står jag även för det jag ar gort och skyller inte ifrån mig på sprite,jag menar är man fan 19-20+ borde man fanimig ha lite vett i skallen och fatta vad spriten kan göra en till beronde på vad man är för person.

sen blir jag trött på Nykterister som skall pracka på oss som sdricker hur dåligt det är och hur dåliga vi är som männsikor och tror att ni är så mycket bättre ni är,dom bästa är väll dom nykteristern som röker det är fanimig samma sak som dricka men ändå skall dom envisas att pracka på oss som dricker,jag kan respektera dom som inte dricker mjen när dom börjar gnälla hur mycket bättre dom är än vi som dricker har det gott förlångt...

På vissa plan kan jag hålla med nykterister. Sprit används för att lättare ta kontakt med andra människor, och beror i största del på rädsla, dåligt självförtroende och andra faktorer. Där bakar vi in grupptryck också, som faktiskt är en väldigt stor orsak till att unga börja dricka. Går hand i hand med rädsla och dåligt självförtroende samt svag självkontroll.

Så på vissa sätt kan jag förstår varför nykterister klankar ner på sådana som dricker, anledningarna till varför många dricker visar inte direkt upp en stark och självsäker person.

Nykterister som röker kan ses som lite dubbelmoral, men det är en stor skillnad på nikotin om man jämför med alkohol. Kan dra upp en en massa paraleller men jag tror du vet dem redan.

Personligen skiter jag fullständigt i vad individer gör med sitt liv. Problemet är att det kostar samhället så mycket pengar, för att vara exakt kostar det samhället 160 miljarder kronor. Lägg till alla alkoholrelaterade brott, trafikolyckor och våld så blir man väldigt kritisk..

Rökning kostar med, men 26 miljarder kronor varav 2 miljarder kronor är rena sjukvårdskostnader, 6 miljarder kronor är produktionsbortfall på grund av dödsfall och förtidspensioner, 18 miljarder kronor är kostnader för sjukskrivningar.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

Drack inte en droppe förrän jag var ca 18-19. Däremot var jag med på alla fester innan det men jag hade med mig en 1.5l cola istället för folköl och häxblandningar som alla andra. Kan inte säga att jag tyckte jag missade så mycket egentligen, det verkade bara vara en massa spyor och ljugande för föräldrar hela tiden. Visserligen missade man säkerligen ett par fjortishångel också men det passade helt enkelt inte in i mitt liv just då.

Jag kan hålla med om att folk ser lite misstänksamt på en om man inte dricker men jag är en kul typ även i nykert tillstånd så det tog inte så lång tid innan folk vande sig. Orsaken till varför folk är misstänksamma tror jag är att de vet att man har ett övertag om man är nykter (både fysiskt och psykiskt) och därför intar de försvarsställning.

Mellan 19 och 23 var väl min festperiod när jag började gå ut på krogen och fester ganska frekvent och drack väl som alla andra ungefär (eller nja, lite mindre kanske). Träffade nuvarande sambon vid 22 och efter det lugnade festandet ner sig ganska mycket - det är sällan man går ut nuförtiden och det är väl lite synd egentligen. Alkoholdrickandet har väl blivit mer "vuxet" helt enkelt - typ att man delar på en flaska vin till maten eller liknande.

Eftersom jag upplevt båda sidorna kan jag säga följande till er nykterister - det är lite roligare på fester om man har ett par öl innanför västen. Däremot slipper man en del bakfyllor, pinsamheter och annat dumt som nykterist. Men känner ni inte för att dricka så gör inte det - det går att ha mycket kul ändå.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Jag tycker såhära, vi har alla våra val här i livet.

Nej, det är inte "coolt" att dricka. Men det är inte heller "coolt" att vara militant nykterist anser jag. Fördömma och smutskasta folk som känner de behöver sätta lite färg på den annars gråa och ensamma vardagen.

Och för att besvara ev. "man kan ha kul nykter med" så visst, jag håller med. Jag är en väldigt oblyg person och gör precis vad jag behagar för, nykter eller inte. Men jag gillar alkohol, Öl & drinkar är underbart, likså tycker mina vänner. Den där lagom-fyllan är underbar ibland. Med lite folk och bra musik runtomkring så blir helt plötsligt tillvaron mycket varmare och behagligare.

Visst är det trist me fjortis-polare som måste vara stenpackade varje helg, men man ska inte dra alla över en gräns för det.

Jag kan ju säga en sak till. Det hade blivit väldigt torrt på tjejfronten utan sprit. Inte nog med att jag blir roligare efter några öl, tjejer släpper oftast till lite lättare med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
Jag kommer aldrig förstå hur alkohol egentligen kan vara lagligt.

Väldigt enkelt.
Varför är alkohol lagligt när så många andra droger är olagliga?

Alkohol har funnits i det svenska samhället längre!

Permalänk

Är trött på att supa och blir trött av att dricka större mängder. Trött på fulla kompisar som bryter ihop och trött på alla bakfyllor. Är trött på alla "Klart du ska med ut i kväll" och trött på billig sprit.

Nu för tiden brukar jag ta mig en eller två 3,5or till helgen, se på en film eller bara slöa framför Sweclockers. Det blir jag lycklig utav av

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus