Zeitgeist, en film om världen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Zartax beskriver nog mer pedagogiskt än mig. Men jag vill krånga till det och beskriva ytterligare lite utförligare. Även den "hela" delen till vänster kommer att börja rasa i samma sekund som den fallande till höger. Eftersom huset inte kommer brytas vid brottlinjen han ritar, utan balkarna kommer dra med sig alltihop och på sin höjd kommer huset top ha en lätt lutning medans det faller rakt ned. Precis som i videon.

Här är en bra video.

Rasande hus

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Här är en bra video.

Rasande hus

Såg ju precis ut som de stora husen och det är ju precis det folk säger, WTC rasade som en en kontrollerad rasering. Först rökpuffar, sedan faller det in på sin egen grund. Lägg märke till bang-bang-bang i slutet på filmen som är ljudet av explosionerna som når kameran.

Varför fanns det inga övervakningskameror runt pentagon när det finns på varenda bensinmack?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Såg ju precis ut som de stora husen och det är ju precis det folk säger, WTC rasade som en en kontrollerad rasering. Först rökpuffar, sedan faller det in på sin egen grund. Lägg märke till bang-bang-bang i slutet på filmen som är ljudet av explosionerna som når kameran.

Varför fanns det inga övervakningskameror runt pentagon när det finns på varenda bensinmack?

Hur vill du att det ska rasa för att det ska vara trovärdigt då?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Hur vill du att det ska rasa för att det ska vara trovärdigt då?

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Hur vill du att det ska rasa för att det ska vara trovärdigt då?

Läs tråden...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Varför fanns det inga övervakningskameror runt pentagon när det finns på varenda bensinmack?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Nejdå, jag tyckte den var intressant. Men de visar sig så opålitliga i de andra två att jag inte vågar lita på vad de säger i den tredje. Dock kan jag för lite för att kunna avgöra sanningshalten i det sista. Mer än att kanske tycka att den luktar lite väl mycket konspirateori.

jag citerar bara ett utav alla inlägg du skrivit..

men iallafall... en fråga som jag vill ha svar på, efterssom du vet så mycket om byggnader.

hur kan man fälla ett korthus genom att kapa toppen?

och folket som säger sig ha hört och sätt explosioner i nderkant av byggnaden?

5 utav kaparna lever än idag. hur kommer det sig?

listan kan bli längre...

Var det fakta eller sources du ville ha?

PART 2
- Credits -

*A special thanks to 9/11 Truth Movement Film Makers, without which
this compilation based section would not exist *

Griffin, David Ray - 911 The Myth and the Reality
Ruppert, Michael -The Truth and Lies of 9-11
Berger, Michael - Improbable Collapse
Avatar, LLC - 911 Mysteries
Hilder, Anthony J.- Illuminazi 911
Mugford, Dustin - September 11th Revisited
Hufschmid, Eric - Painful Deceptions
Rodriguez, William - What really happened on 9/11?
Zwicker, Barrie - 911 The Great Conspiracy
911: Press For Truth
Jones, Alex - Martial Law 9/11
Jones, Alex - TerrorStorm
Hilder, Anthony J.-The Greatest Lie Ever Sold
Avery, Dylan - Loose Change 2nd Edition
Walter, Jimmy - Confronting the Evidence

- Sources -

Ruppert, Michael - Crossing the Rubicon, New Society Publishers
Griffin, David Ray - The New Pearl Harbor, Interlink
Griffin, David Ray - Debunking 9/11 Debunking, Olive Branch Press
Tarpley, Webster - 9/11 Synthetic Terror: Made in USA, Progressive Press
Griffin, David Ray -The 9/11 Commission Report: Omissions And Distortions, Olive Branch Press
Marrs, Jim - The Terror Conspiracy: Deception, 9/11 and the Loss of Liberty, Disinformation Company

PART 3

Perloff, James - The Shadows of Power, Western Islands
Marrs, Jim - Rule by Secrecy, Harper Paperbacks
Dye, Thomas R. - The Irony of Democracy, Wadsworth Publishing
Greider, William - Secrets of the Temple: How the Federal Reserve Runs the Country, Simon & Schuster
F.D.R.: His Personal Letters, Duell/Sloan/Pearce
Allen, Frederick Lewis - "Morgan The Great"/ Life Magazine - 4/25/1949
Simpson, Colin - The Lusitania, Little Brown
Pool, James - Who Financed Hitler: the Secret Funding... ,Pocket Books
Epperson, Ralph A. -The Unseen Hand
Sutton, Anthony C. - Wall Street and the Rise of Hitler, G S G & Associates Pub
Sutton, Anthony C. - The Federal Reserve Conspiracy, G S G & Associates Pub
Allen, Gary - The Rockefeller File, 76 Pr
Lundberg, Ferdinand - America's Sixty Families, Citidell Press
Mcfadden, Louis - On the Federal Reserve, Congressional Record 1934
Allen, Gary - The Bankers , Conspiratorial Origins of the Federal Reserve, American Opinion
Larson, Martin - The Federal Reserve
House, Edward Mandell -The Intimate Papers Of Colonel House, Kessinger Publishing
Sutton, Anthony C. - Wall Street and FDR, Arlington House
Wilson, Woodrow - The New Freedom
Russo, Aaron - America: Freedom To Fascism (film)
Iserbyt, Charlotte Thompson - The Deliberate Dumbing Down of America, 3d Research Co
Stinnett, Robert - Day Of Deceit, Free Press
Security and Prosperity Partnership Of North America, spp.gov
Jaikaran, Jacques S. - Debt Virus, Glenbridge Publishing
Benson, Bill -The Law That Never Was
Griffin, G. Edward, The Creature from Jekyll Island, American Media
Jones, Alex - 9/11 Road to Tyranny
Grace Commision Report - 1984 - Reagan Admin

VOICE CREDITS
( in order )

OVERTURE
Jordan Maxwell - The Inner World of the Occult Lecture
George Carlin - You are all Diseased (1999)

PART 1
Bill Hicks - Revelations (1993)
Jordan Maxwell - The Light of the World, IRES

PART 2
David Ray Griffin - 911 The Myth and the Reality
Jordan Maxwell - Interview from "The Greatest Lie Ever Sold"

PART 3
John F. Kennedy Speech - The President and the Press, 1961
Lyndon Larouche - 2005 Webcast
Jordan Maxwell - Matrix of Power
Aaron Russo - Radio Interview with Alex Jones

ENDING
Tim Galloway - Winstar Lecture, 1984
Dr. Richard Albert - Interview, 1967
Carl Sagan - from Cosmos Video Series
Bill Hicks - Revelations, 1993

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
jag citerar bara ett utav alla inlägg du skrivit..

men iallafall... en fråga som jag vill ha svar på, efterssom du vet så mycket om byggnader.

hur kan man fälla ett korthus genom att kapa toppen?

och folket som säger sig ha hört och sätt explosioner i nderkant av byggnaden?

5 utav kaparna lever än idag. hur kommer det sig?

listan kan bli längre...

Var det fakta eller sources du ville ha?

Tänk lite själv när översta delen kollapsar och hur mycket tryck det kommer skapa under, som redan var försvagat av krashen
Här har du ett varuhus vars tak ramla in och därmed föll resten av byggnaden ihop på likadant sätt som wtc
http://en.wikipedia.org/wiki/Sampoong_Department_Store_collap...

De hörde något som lät som explosioner ja, var så kallade "electrical explosions"
http://www.stupidcollege.com/items/Electric-Transformer-Explo...
Låter mycket som en bomb explosion...

Kaparna använde sig av stulna identiteter...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Läs tråden...

Ok, nm. Det rasade liknande en kontrollerad demolering. So what? Allt som är lika är inte korrelerat. Eller tror du global warming beror på det minskade antalet sjörövare också? wikipedia

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Ok, nm. Det rasade liknande en kontrollerad demolering. So what? Allt som är lika är inte korrelerat. Eller tror du global warming beror på det minskade antalet sjörövare också? wikipedia

Lustigt att du tar upp detta. De som håller på och tramsar med koldioxiden säger ju precis detta; att det är varmare för att det finns mer koldioxid, osse visar dom hockeyklubban. Allt handlar om sannolikhet. Det finns exempel på hus som brunnit bra mycket värre än något av WTCerna utan att rasa. Det finns skyskrapor som tagit emot flygplan utan att krasha. Som sägs i vissa filmer var WTC designade för att kunna ta emot flygplanskrasher och det är bara tre skyskrapor som någonsin rasat, WTC 1, WTC 2 och WTC 7. Visst, detta är inga bevis och 757orna är jävligt stora plan men det skapar ändå lite tveksamhet. Tveksamhet som sedan får näring från många andra håll med. Så skapas en konspirationsteori och det är lika dumt att tro på dem som att förneka dem i det här fallet eftersom det inte finns några bevis. (inte för allmänheten iaf. Cia har men det släpper dom inte ut vilket leder till mer misstänksamhet)

Jag sa ju tidigare att jag ville att vi skulle släppa allt spekulerande och hålla oss till att avgöra vad i filmen som är sant. Jag tycker mig ha bevisat med fakta att del 1 är sanning. De flesta påståendena är bekräftade och om man forskar vidare på temat, med internets tillgångar, ser man snart att dagens religioner är mutationer av tidigare religioner som tillägnades solen, stjärnorna och människans tillvaro på jorden.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Så skapas en konspirationsteori och det är lika dumt att tro på dem som att förneka dem i det här fallet eftersom det inte finns några bevis.

Knappast. Det som du påstår inte är bevis kommer från spekulationer. Man spekulerar i att tornen inte borde rasa och antar sedan att de raderar den observering som gjordes, att två trafikflyg krashade in i tornen som sedan rasade.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
två trafikflyg krashade in i tornen som sedan rasade.

Vem säger att hus rasar när trafikflygplan krashar in i dem? Dessutom var det ett hus som rasade utan att bli träffat av flygplan så visst är det spekulationer att säga vilket som.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Vem säger att hus rasar när trafikflygplan krashar in i dem? Dessutom var det ett hus som rasade utan att bli träffat av flygplan så visst är det spekulationer att säga vilket som.

Ingen behöver säga det. Det var det vi såg. Vi såg två trafikflyg krasha in i tornen, en stund senare rasade de. Det är knappast spekulationer att anta att flygplanen orsakade raset. Det är precis det vi observerade. Krash, ras.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Ingen behöver säga det. Det var det vi såg. Vi såg två trafikflyg krasha in i tornen, en stund senare rasade de. Det är knappast spekulationer att anta att flygplanen orsakade raset. Det är precis det vi observerade. Krash, ras.

Och de som var nära hörde smällar och sen rasade det. Oavsett ett hus som inte träffades av plan och vi har defenitivt inte tidigare sett att hus rasar när de brinner. Sluta vara ett troll och säg något vettigt istället.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Och de som var nära hörde smällar och sen rasade det. Oavsett ett hus som inte träffades av plan och vi har defenitivt inte tidigare sett att hus rasar när de brinner. Sluta vara ett troll och säg något vettigt istället.

Vad vägde WTC1 och 2? Hur många hus som tidigare brunnit har drabbats av den enorma kraft (antagande av mig) från den mängden massa som dundrar ner i marken alldeles intill?

Tillägg:

Vill också gärna ha svar på frågan "Hur vill du att det ska rasa för att det ska vara trovärdigt då?"

I övrigt håller jag med dig om att vi/ni tillsammans bör försöka granska källorna om de saker som de tar upp i filmen och inte spekulera och hänga upp sig på små detaljer som ingen av oss här förmodligen kan väldigt mycket om.

Mer källor till all information som läggs fram vore också uppskattat från alla.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
jag citerar bara ett utav alla inlägg du skrivit..

men iallafall... en fråga som jag vill ha svar på, efterssom du vet så mycket om byggnader.

hur kan man fälla ett korthus genom att kapa toppen?

och folket som säger sig ha hört och sätt explosioner i nderkant av byggnaden?

5 utav kaparna lever än idag. hur kommer det sig?

listan kan bli längre...

Var det fakta eller sources du ville ha?

Men snälla någon, men du tror alltså inte att ett hus kan rasa utan bomber? Varför tror du miljoner ingengörer sitter hemma och håller tyst om något inte stämmer? CIA som hotat alla jordens ingengörer och fysiker?

Det är uppenbart att om en våning faller ner på en annan med hundratusen ton bakom sig så ger nästa våning vika omedelbart också. Varje våning är gjord för att bära våningarna ovan. Inte att en fjärdedel av byggnaden faller rakt ned på den. Då ger den våningen vika och nästa våning får ta vid.

Och kraftiga smällar betyder inte explosioner. Vet du t.ex. hur det låter om du släpper en 10 ton stålbalk ner i ett hisschakt? Och varför skulle man blåsa av en bomb i källaren om man ändå tänkte fixa en kontrollerad spränging en stund senare? Teorin har ingen logik.

Sedan vill jag se de där 5 kaparna. Du ska veta att resa in i USA med falskt pass inte är särskilt ovanligt. Allra helst inte om man vill radera sitt samröre med Al Quaida. Jag har hört från irakier här i sverige att de kom hit på falska pass.

OM det nu vore så att Amerikanarna själva fixade allt, varför klandrar de några människor som lever då? Varför klandrar de inte bara några araber som de kidnappat, dödat och grävt ner? Alltså, det argumentet följer inte heller någon logik.

Och fina källor, alla källor är i princip andra hemmasnickrade konspirationsvideos.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Lustigt att du tar upp detta. De som håller på och tramsar med koldioxiden säger ju precis detta; att det är varmare för att det finns mer koldioxid, osse visar dom hockeyklubban. Allt handlar om sannolikhet. Det finns exempel på hus som brunnit bra mycket värre än något av WTCerna utan att rasa. Det finns skyskrapor som tagit emot flygplan utan att krasha. Som sägs i vissa filmer var WTC designade för att kunna ta emot flygplanskrasher och det är bara tre skyskrapor som någonsin rasat, WTC 1, WTC 2 och WTC 7. Visst, detta är inga bevis och 757orna är jävligt stora plan men det skapar ändå lite tveksamhet. Tveksamhet som sedan får näring från många andra håll med. Så skapas en konspirationsteori och det är lika dumt att tro på dem som att förneka dem i det här fallet eftersom det inte finns några bevis. (inte för allmänheten iaf. Cia har men det släpper dom inte ut vilket leder till mer misstänksamhet)

Jag sa ju tidigare att jag ville att vi skulle släppa allt spekulerande och hålla oss till att avgöra vad i filmen som är sant. Jag tycker mig ha bevisat med fakta att del 1 är sanning. De flesta påståendena är bekräftade och om man forskar vidare på temat, med internets tillgångar, ser man snart att dagens religioner är mutationer av tidigare religioner som tillägnades solen, stjärnorna och människans tillvaro på jorden.

Aldrig någonsin har så stora plan flugit in i skyskrapor. Och du klagar på att WTC7 rasade. Vet du vad som händer när du släpper två brinnande infernon till byggnader på sammanlagt 1000 000 ton brevid en tredje? Finns gott om ögonvittnen som såg hur det gapade ett stort hål i hörnet på WTC7. Är det då en brand några våningar upp som normalt inte hade varit något problem så är det inte konstigt om den påverkar hållbarheten när du i princip slagit bort viktiga bärande delar.

Och det är bar dumt att tro på konspirationsteorier med uppenbara felaktigheter och brister.

Och du har inte alls bevisat att det i del 1 är sant. Jag hela zodiak snacket är taget ur luften, det där med 25 december t.ex. kopplingarna till fiskarnas tidsålder och många av de likheter de räknade upp. Uppståndelse var ju vanligt att tillskriva gudar och hjältar på den tiden. Men snacket om återkommande tre dagar är lögn. 12 följeslagare hade var och varannan enligt dem med det är också lögn.
Och den långa listan med guddommar de räknar upp passar inte alls in som de vill påstå. Att du tror att du bevisat den som sann är ju inte klokt. Om du ska bevisa att den är sann vill jag att du ska hitta alla dessa gudars födelsedag, hitta allas 12 följeslagare. Det räcker inte med att du hittar en anann gud med 12 följeslagare, eller en annan som är född den 25e. De räknar upp säkert 20 gudar eller hjältar som de säger har de flesta av dessa likheter. Bevisa en majoritet av likheterna om du kan. All information finns där ute
Jag satt själv och kollade upp detta när filmen kom, och det var mycket som inte passade in, gissningsvis runt 95% av de påstådda likheterna som jag kollade upp.

Och till sist, det är inget konstigt med att t.ex. syndafloden är ett plagiat. Judarna levde ju under den tiden i babylon och sumer. Det är allmänt kännt att det lånas lite mellan religioner. Men att som de påstå att allt är planerat för att kontrollera oss känns lite väl magstarkt.
Jesus är förvisso inte bevisad att han levde. Men finns ingen anledning att tvivla på det. Däremot så kan man ju tvivla på hans gudomlighet.

EDIT:
Titta, någon har gjort arbetet åt oss, vad skönt, slipper jag sitta i timmar och samla uppgifter igen.
http://www.thedevineevidence.com/jesus_similarities.html

EDIT2: Jag har sett otaliga videos på WTC7 som rasar utan några smällar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Och de som var nära hörde smällar och sen rasade det. Oavsett ett hus som inte träffades av plan och vi har defenitivt inte tidigare sett att hus rasar när de brinner. Sluta vara ett troll och säg något vettigt istället.

Ja, de hörde smällar. De såg inte sprängladdningar, sprängdeg, tändhattar eller nått annat som direkt kan kopplas till planerade rivningsexplosioner. Vad de hörde var smällar, och smällar kan orsakas av väldigt mycket.

Troll? Tss.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

om det nu var så som boris säger"the pancake effect" ...

då borde det sticka upp 300meter höga stålbalkar rakt upp i luften...?

och om det var så att WTC 7 rasade för att twintower rasade?

då borde vell alla andra byggnader också ha rasat, dom som är runt om kring?

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
om det nu var så som boris säger"the pancake effect" ...

då borde det sticka upp 300meter höga stålbalkar rakt upp i luften...?

och om det var så att WTC 7 rasade för att twintower rasade?

då borde vell alla andra byggnader också ha rasat, dom som är runt om kring?

Det är en himla massa borde här. Frågan är inte vad som borde hänt, frågan är vad som hände. Det är så lätt att i efterhand påpeka att just det som hände var väldigt osannolikt. Vad man missar då är att de flesta scenarion är osannolika, men lägger man ihop alla blir det sannolikt. Nått av scenariona måste hända. Det är som du skulle fråga "Jag borde väl inte ha vunnit?" när du vinner på lotto. Nån måste vinna, den gången blev det du. I det här fallet var nått scenario tvunget att hända, det som hände var det som hände.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

ja men då borde ju den officiela storyn vara sann? l0l.. d;

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
om det nu var så som boris säger"the pancake effect" ...

då borde det sticka upp 300meter höga stålbalkar rakt upp i luften...?

och om det var så att WTC 7 rasade för att twintower rasade?

då borde vell alla andra byggnader också ha rasat, dom som är runt om kring?

Borde inte alls ha stått upp, eller tror du det för att en finnig nörd på 17 år gjorde en konspirationsvideo där du får "öära" dig att den konstruktionen kan stå av sig själv? Blir ett jävla inferno när det där rasar så det vore väldigt osannolikt om den centrala stommen klarade sig från alla rasmassor runt om kring. Har du 500 000 ton stål och annat som rasar i 200Km/h Så är det inte mycket i närheten som klarar det.

Och du, du finner det alltså troligare att alla byggnader runt om kring faller än bara en? För att en enda runt om kring vore för osannolikt? WTC7 var den närmaste skyskrapan, och designen med det bärande ytterskelettet som kännetecknar WTC-byggnaderna klarade antagligen inte stora uppslagna hål något vidare. Behöver knappast nämna att de flesta byggnade i WTC-komplexet krossades va? Det kanske du inte finner ologiskt, men du finner det ologiskt att WTC7 också tog emot mycket stryk när två byggnader på 500 000 ton vardera rasar precis utanför? En hörnet slogs ju bort på byggnaden, man kan inte förvänta sig att den ska stå länge då.

Ni älskar att poängtera att WTC7 bara brann på några få våningar, ni tar aldrig hänsyns till att 10 våningar längst ner var urholkade hela 25% in i byggnaden.
Och att de pelarna som blev bortslagna där var själva stommen som bar upp hela åbäket. På 5 våningen passerade det en konstruktion som fördelade vikten mellan de olika delarna av byggnaden. Just där fanns också en enorm tillgång till diesel under tryck och en stor brand. Med de bärande delarna i halva byggnaden borta, och avlastningsystemet - som mot alla odds lyckas hålla ihop det - brinner i trycksattdiesel så är det inte så konstigt om det blir försvagat för att sedan ge sig.

Det roliga med konspirationsteorier är att det är så simpelt. Varje gång ni inte förstår något så pekar ni på konspiration, ni struntar fullkomligt i om det är ologiskt. Varför riva WTC7? Varför riva WTC1 och WTC2? Stärker det USAs ställning på något vis att byggnaderna faktiskt föll? Även om byggnaderna fått stå kvar så hade det varit ett enormt terrorist antentat.

Permalänk

Man kan ställa sig några enkla frågor:

Vem har tjänat mest på kalaset?
Vem hade bäst möjlighet att genomföra det?
Vem hade bäst motiv?
Vem har dålig nog moral?
Vem har utfört liknande handlingar tidigare?

Känns vettigare att spekulera på dessa punkter än huskollapserna då ingen människa i världen har erfarenhet av rasande skyskrapor och kan säga säkert till eller från. Väldigt många amerikaner vill f.ö. att utredningarna ska återupptas eftersom deras regenter agerade väldigt konstigt i aftermathen. Bara en sånn sak som att de skickade iväg allt skrot till Kina utan att göra kemiska analyser på det, eller att de inte släpper mer kamerabilder från pentagonkrashen. Genom att hålla sånna här saker hemliga får de folk att tycka att det luktar gravad hund.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Man kan ställa sig några enkla frågor:

Vem har tjänat mest på kalaset?
Vem hade bäst möjlighet att genomföra det?
Vem hade bäst motiv?
Vem har dålig nog moral?
Vem har utfört liknande handlingar tidigare?

Känns vettigare att spekulera på dessa punkter än huskollapserna då ingen människa i världen har erfarenhet av rasande skyskrapor och kan säga säkert till eller från. Väldigt många amerikaner vill f.ö. att utredningarna ska återupptas eftersom deras regenter agerade väldigt konstigt i aftermathen. Bara en sånn sak som att de skickade iväg allt skrot till Kina utan att göra kemiska analyser på det, eller att de inte släpper mer kamerabilder från pentagonkrashen. Genom att hålla sånna här saker hemliga får de folk att tycka att det luktar gravad hund.

Jadu vem tjänade mest på det? Hur har världsopinionen gått de senaste åren? Hur ser dollarn ut och hur ser amerikanska ekonomin ut. USA har hamnat i krig de inte kan vinna, men likväl måste kämpa.

Och en terrorist organisation som Al Qaida har lättare att skicka några av sina egna självmordsbombare på flygplan än vad amerikaner har att få hundratals om inte tusentals amerikaner att göra brott mot sin egen befolkning och sedan hålla käft. Inser du inte hur extremt orimligt det är att de ska lyckas med det?
Frågar de någon om han vill vara med och han inte vill vara med kan det läcka ut.
Terroristerna hade därmed också även bäst motiv. Och sist jag kollade så även fast amerikaners moral inte är bäst i världen så finns det få saker de värnar om så mycket som "fria & demokratiska" amerikaners liv.
Och sist jag kollade så är flygkapningar, självmordsattacker och bombattentat något av Al Qaidas starkare områden jämfört med USAs va?

Fanns inget motiv till att rasera skyskraporna efter attacken, fanns inga motiv till att göra attacken så stor och finns inte ett enda bevis för att det skulle vara så, inte en enda avhoppare. Det hade räckt med ett plan i en skyskrapa som inte rasar för att USA ska förklara krig på terrorismen.
Varför i hela friden måste husen rasa till marken för att amerikanarna ska vara nöjda? De hade haft opinion mot terrorister utan det. Och utan WTC7 också. Det är ju bara korkat att tro på sånna osammanhängande teorier.

Ni tittar naivt och blåögt på konspirationsteorier, inte en sekunds egen tankeverksamhet. Sedan anklagar ni resten av världen för att vara naiva och blåögdda. Snälla hur fungerar ni egentligen?

Om alla som har ett litet, men fullkomligt idiotiskt motiv skulle anklagas på detta sätt helt utan några bevis eller annat så skulle varenda jävel vara misstänkt för allt begriper du väl?

Alltså tycker jag att vi diskuterar om det finns några problem med alla experters verision. Och hittils har ingen lyckats presentera ett enda. Folk drar upp saker som "metallsjöar" visar värmebilder som bara visar att det är varmt, precis som det borde, men inte några sådana temperaturer som bevis för dessa sjöar. Sedan har man dessa påhittade metallsjöar och pekar på att det måste vara termit. Men att termit är snabbrinnande och koncentrerat och därmed inte producerar värme nog för att ligga i några längre tider bryr man sig inte om.
Precis som om du spränger av ett träd med en pentylstubin så är inte trädet varmt i veckor efteråt, det svlanar direkt, även fast det är en jävla värme på extremt kort tid där.

Allt bygger på misstolkningar som sidare arbe3tas vidare på till ni har ett "scoop". Sedan om det är logiskt, följer fysikens lagar eller ens passar in i motvibilden bryr ni er inte om.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Såg ju precis ut som de stora husen och det är ju precis det folk säger, WTC rasade som en en kontrollerad rasering. Först rökpuffar, sedan faller det in på sin egen grund. Lägg märke till bang-bang-bang i slutet på filmen som är ljudet av explosionerna som når kameran.

Varför fanns det inga övervakningskameror runt pentagon när det finns på varenda bensinmack?

Det skulle ta flera veckor, om inte månader att planera och placera ut sprängämnen i så stora byggnader som WTC för att inte tala om flera mil kabel som ska kopplas ihop utan att nån märker de, eller just det... detta var ju 2000 talet då kör man ju trådlösa sprängningar, de köpte helt enkelt nåra tusen W-lan från Webhallen och kopplade ihop alla i ett stort wlan och utifrån det wlanet så kunde de spränga allt i exakt rätt ordning för att tornet ska falla..

nae jag tror fortfarande på att balkarna blev för varma och därmed blev försvagade, skiter i om du säger att balkarna inte kunde gå av förens det blev x grader varmt och att elden bara var y grader varm, de behöver inte gå av för att bli försvagade.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Jadu vem tjänade mest på det? Hur har världsopinionen gått de senaste åren? Hur ser dollarn ut och hur ser amerikanska ekonomin ut. USA har hamnat i krig de inte kan vinna, men likväl måste kämpa.

Och en terrorist organisation som Al Qaida har lättare att skicka några av sina egna självmordsbombare på flygplan än vad amerikaner har att få hundratals om inte tusentals amerikaner att göra brott mot sin egen befolkning och sedan hålla käft. Inser du inte hur extremt orimligt det är att de ska lyckas med det?
Frågar de någon om han vill vara med och han inte vill vara med kan det läcka ut.
Terroristerna hade därmed också även bäst motiv. Och sist jag kollade så även fast amerikaners moral inte är bäst i världen så finns det få saker de värnar om så mycket som "fria & demokratiska" amerikaners liv.
Och sist jag kollade så är flygkapningar, självmordsattacker och bombattentat något av Al Qaidas starkare områden jämfört med USAs va?

Fanns inget motiv till att rasera skyskraporna efter attacken, fanns inga motiv till att göra attacken så stor och finns inte ett enda bevis för att det skulle vara så, inte en enda avhoppare. Det hade räckt med ett plan i en skyskrapa som inte rasar för att USA ska förklara krig på terrorismen.
Varför i hela friden måste husen rasa till marken för att amerikanarna ska vara nöjda? De hade haft opinion mot terrorister utan det. Och utan WTC7 också. Det är ju bara korkat att tro på sånna osammanhängande teorier.

Ni tittar naivt och blåögt på konspirationsteorier, inte en sekunds egen tankeverksamhet. Sedan anklagar ni resten av världen för att vara naiva och blåögdda. Snälla hur fungerar ni egentligen?

Om alla som har ett litet, men fullkomligt idiotiskt motiv skulle anklagas på detta sätt helt utan några bevis eller annat så skulle varenda jävel vara misstänkt för allt begriper du väl?

Alltså tycker jag att vi diskuterar om det finns några problem med alla experters verision. Och hittils har ingen lyckats presentera ett enda. Folk drar upp saker som "metallsjöar" visar värmebilder som bara visar att det är varmt, precis som det borde, men inte några sådana temperaturer som bevis för dessa sjöar. Sedan har man dessa påhittade metallsjöar och pekar på att det måste vara termit. Men att termit är snabbrinnande och koncentrerat och därmed inte producerar värme nog för att ligga i några längre tider bryr man sig inte om.
Precis som om du spränger av ett träd med en pentylstubin så är inte trädet varmt i veckor efteråt, det svlanar direkt, även fast det är en jävla värme på extremt kort tid där.

Allt bygger på misstolkningar som sidare arbe3tas vidare på till ni har ett "scoop". Sedan om det är logiskt, följer fysikens lagar eller ens passar in i motvibilden bryr ni er inte om.

Amen jösses mental panik! Dollarn har inte problem pga krig utan tvärt om hålls den fortfarande levande mha krig. Världen och amerikanerna hade absolut inte alls accepterat de senaste krigen USA fört om det inte vore för 911 så där var motivet för det. Motivet att rasa husen var 7 Miljarder dollar som hamnade i privat ficka samt att alla tråkiga pappar om hemligstämplade regeringsbrott som snart skulle offentliggöras förintades.

Inte så många människor behöver veta vad som ska hända och dessutom är det ju ingen som lyssnar på de som hade bitvis insikt. Vad jag menar med moraljoxet är att USAs ledning mycket väl är billdade nog att veta att det inte är någon skillnad på människor och människor och de har sedan 80talet mördat runt 1 miljon irakier och nu sedan 911 även en stor bunt afghaner. Skulle någon som kan mörda så många araber dra sig för att mörda några amerikaner? Svårt att tro att Bushgänget som skickat en sån helvetes massa unga fattiga att dö som soldater skulle dra sig för at offra några tusen i en fejkad terroristattack. Tre andra exempel på att de styraned i USA visar lite respekt för liv är hiroshima, nagasaki och testbombningarna i tyskland efter ww2. Sedan har de ju visat vad de kan innan inför tex vietnamkriget som startades pga av en helt odisputerat fejkad attack från de gula.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
Det skulle ta flera veckor, om inte månader att planera och placera ut sprängämnen i så stora byggnader som WTC för att inte tala om flera mil kabel som ska kopplas ihop utan att nån märker de, eller just det... detta var ju 2000 talet då kör man ju trådlösa sprängningar, de köpte helt enkelt nåra tusen W-lan från Webhallen och kopplade ihop alla i ett stort wlan och utifrån det wlanet så kunde de spränga allt i exakt rätt ordning för att tornet ska falla..

nae jag tror fortfarande på att balkarna blev för varma och därmed blev försvagade, skiter i om du säger att balkarna inte kunde gå av förens det blev x grader varmt och att elden bara var y grader varm, de behöver inte gå av för att bli försvagade.

Varför skulle det ta så lång tid att placera ut sprängämnen? Är det så svårt att rasa hus? Hur kommer det sig då att de rasade av att en sketen liten airliner landade snyggt på några våningar? Det argumentet talar ju faktiskt mot offentliga historian. Det är f.ö. lättare för cia att placera sprängämnen i wtc än för al quida att flyga in flygplan i det. Tror jag. Jag vet inte hur svårt det är att flyga in flygplan i men jag vet helt säkert att det inte skulle vara några som helst problem för cia att placera alla nödvändiga bomber i husen utan att väcka någon som helst misstanke.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Amen jösses mental panik! Dollarn har inte problem pga krig utan tvärt om hålls den fortfarande levande mha krig. Världen och amerikanerna hade absolut inte alls accepterat de senaste krigen USA fört om det inte vore för 911 så där var motivet för det. Motivet att rasa husen var 7 Miljarder dollar som hamnade i privat ficka samt att alla tråkiga pappar om hemligstämplade regeringsbrott som snart skulle offentliggöras förintades.

Inte så många människor behöver veta vad som ska hända och dessutom är det ju ingen som lyssnar på de som hade bitvis insikt. Vad jag menar med moraljoxet är att USAs ledning mycket väl är billdade nog att veta att det inte är någon skillnad på människor och människor och de har sedan 80talet mördat runt 1 miljon irakier och nu sedan 911 även en stor bunt afghaner. Skulle någon som kan mörda så många araber dra sig för att mörda några amerikaner? Svårt att tro att Bushgänget som skickat en sån helvetes massa unga fattiga att dö som soldater skulle dra sig för at offra några tusen i en fejkad terroristattack. Tre andra exempel på att de styraned i USA visar lite respekt för liv är hiroshima, nagasaki och testbombningarna i tyskland efter ww2. Sedan har de ju visat vad de kan innan inför tex vietnamkriget som startades pga av en helt odisputerat fejkad attack från de gula.

Du kanske inte noterat att USAs ekonomi kraftigt försvagats av krigen? Bara irakkriget har i dagens dollarkurs kostat mer än 3000 miljarder. Vet du hur mycket pengar det är? Och då var många av de dollarna värda mer när de spenderades än dagens värde.
Och jag säger inte att de inte accpeterat krigen om det inte vore för 9/11. Utan att det hade räckt att skicka ett enda plan in i ett av tornen. Det hade fungerat exakt lika bra. Att hålla på och greja med sprängladdningar skulle ju knappast gära någon skillnad.
Fejkade attacker finns det i historien, även sverige har ägnat sig åt sånt, men det som är gemensamt med de alla är att det sällan kostat någon av de egna livet. Och aldrig i en demokrati.

Och det där med 7 miljarder i privat ficka. De 7 miljarderna är ingen vinst, det är ett marginellt stöd öronmärkt att återbygga hus. Fortfarande en förlust med andra ord.
Och angående lite papper och hårddiskar i CIAs egna kontor? Du tror inte CIA kan fixa det utan bomber om de vill?
Förövrigt så kunde man återställa 99% av hårddiskarnas data från rymdfärjan Columbia efter att den sprängst till smulor i övre atmosfären. Du tror inte man kan återställa en del från CIAs hårddiskar som låg och skräpade på marken i new york efter 9/11 då?
Och sist jag kollade så lagrades sånt där lite smartare. Du kan inte röja unden bevis från CIA genom att spränga ett distriktskontor. Ni tar en indicier som var ett kontor ligger och fabulerar ihop en hel historia. På samma sätt är ju varenda religon skapad. Hitta på lite om indicier och saker man inte begriper så låter det bra och går hem sen, enkelt!

Inser du inte hur långsökta och krystade idéer du kommer med?
Ni hittar några saker som låter kul försäkringspengar och CIA-kontor, sedan hittar ni på helt egna omständigheter om hur de hänger ihop som inte har något med verkligheten att göra.
Det finns inget som ser konstigt ut med attackerna. Det är experter världen över ense om. Det är bara med eran hobbyfysik och ibland rent ut sagt korkade idéer som det kan hänga ihop med en konspiration.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Varför skulle det ta så lång tid att placera ut sprängämnen? Är det så svårt att rasa hus? Hur kommer det sig då att de rasade av att en sketen liten airliner landade snyggt på några våningar? Det argumentet talar ju faktiskt mot offentliga historian. Det är f.ö. lättare för cia att placera sprängämnen i wtc än för al quida att flyga in flygplan i det. Tror jag. Jag vet inte hur svårt det är att flyga in flygplan i men jag vet helt säkert att det inte skulle vara några som helst problem för cia att placera alla nödvändiga bomber i husen utan att väcka någon som helst misstanke.

När man inte störs av människor som jobbar som man måste gömma sig för, utan arbetar i övergivna hus, så kan det ta ett par veckor att rigga allt och koppla ihop det. Och det i betydligt mindre hus. I ett sådant hus borde det tagit mycket längre tid om det går till som ni säger, att det var sprängladdningar på varje våning. Och under alla de veckor det borde ta så borde väl någon upptäcka något kan man tänka. Ingen som arbetade där har heller pratat om några ovanliga aktiviteter i huset veckorna innan.
Angående kapa ett plan och flyga in det. Har du väl ett plan i din kontroll är det inte svårt att sätta det i en skyskrapa. Styra ett plan i luften är inte särskillt svårt, det svåra är att landa och starta, och det hade dessa terrorister inga planer på. Och att ta över ett plan, nu för tiden är det nog svårare då besättningen idag kan vara beredda att slåss till siste man för att besegra terrorister eftersom WTC gör att de tror de kommer dö. Men då den tiden då gisslandrama oftast slutade utan några offer att räkna med så var det inte så svårt att kapa ett plan. Du kanske noterat att det kapats plan ganska ofta? Jag har själv bott granne med en rysk flygkapare förövrigt. Och han verkade inte ha några skills som översteg CIAs kan jag säga dig.

Men återigen. Det finns ingen anledning att tro att det var en sprängning av bomber. Att hus med sprängladdningar rasar neråt är inget som kännetecknar dem. Alla hus rasar neråt. Finns inget annat sätt som tornen kunnat rasa på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Ja, krigen kostar. Amerikanske skattepengar går till mestadels vapen som säljs av privata företag i USA. Krig innebär att skattepengar går till privata fickor. -Förnekar du det så är du dum i huvudet.

Byggnationen av WTC bekostades av amerikanska folket (indirekt). Larry Silverstein köpte det för mycket mindre än vad han fick ut på försäkringen och gjorde en bamsevinst. Ifall att du inte visste det så innebär detta också att amerikanska folkets pengar gick till en man. Försäkringspremier anpassas efter hur mycket utgifter försäkringsbolag har för att de inte ska kunna kursa.

CIA sa att "oj vad tråkigt nu försvann alla våra hemligstämplade utredningar". De försökte in återställa någon data men som du säger hade de säkert kunnat det.

Att dollarn är svag beror på att USA har högst levnadsstandard i världen utan att producera någonting nästan. De har ett budgetunderskott som är helt ofantligt. Hela USA ägs i princip av rika asiater som exporterat varor till USA och fått betalt i dollar. De har så mycket dollar att de skulle kunna köpa hela USA. Jag har alldrig tidigare hört någon disputera faktan att USA krigar för att inte splittras. Om du inte kan komma med konkreta saker här men ändå står fast vid vad du säger kommer jag i fortsättningen kalla dig Beirut för att du är så bombad!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
J
Byggnationen av WTC bekostades av amerikanska folket (indirekt). Larry Silverstein köpte det för mycket mindre än vad han fick ut på försäkringen och gjorde en bamsevinst. Ifall att du inte visste det så innebär detta också att amerikanska folkets pengar gick till en man. Försäkringspremier anpassas efter hur mycket utgifter försäkringsbolag har för att de inte ska kunna kursa.

Foliehattar är så roliga! Varför i helvete skulle man vilja förstöra så mycket vinstgivande kontorsyta för en engångsumma?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brsk
Foliehattar är så roliga! Varför i helvete skulle man vilja förstöra så mycket vinstgivande kontorsyta för en engångsumma?

Bra poäng faktiskt, förmodligen mycket mer lönsamt att ha kvar husen i längden. En anledning var dock att de krävde renovering. Alla stålbalkar var väl täckta med något giftigt värmeskyddande material och jag vågar gissa att det hade kostat en del att byta. Larry Silverstein köpte dessutom husen inte långt innan 911 och tecknade specifik försäkring mot terrordåd. Han var defenitivt inblandad i konspirationen och även ganska högt upp i den. Att köpa husen och sedan några månader senare ha dubblat sin insats är en bra affär, det kan du inte förneka.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Bra poäng faktiskt, förmodligen mycket mer lönsamt att ha kvar husen i längden. En anledning var dock att de krävde renovering. Alla stålbalkar var väl täckta med något giftigt värmeskyddande material och jag vågar gissa att det hade kostat en del att byta. Larry Silverstein köpte dessutom husen inte långt innan 911 och tecknade specifik försäkring mot terrordåd. Han var defenitivt inblandad i konspirationen och även ganska högt upp i den. Att köpa husen och sedan några månader senare ha dubblat sin insats är en bra affär, det kan du inte förneka.

Det är väl rätt naturligt att försäkra dem mot terrordåd när de redan har varit utsatta en gång tidigare. Att döda 5000 människor för att slippa renovera, snälla...

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Bra poäng faktiskt, förmodligen mycket mer lönsamt att ha kvar husen i längden. En anledning var dock att de krävde renovering. Alla stålbalkar var väl täckta med något giftigt värmeskyddande material och jag vågar gissa att det hade kostat en del att byta. Larry Silverstein köpte dessutom husen inte långt innan 911 och tecknade specifik försäkring mot terrordåd. Han var defenitivt inblandad i konspirationen och även ganska högt upp i den. Att köpa husen och sedan några månader senare ha dubblat sin insats är en bra affär, det kan du inte förneka.

Att du överhuvudtaget tror att någon skulle lyckats med det där utan att skapa några bevis för att dom var inblandade så har du glömt watergate. Man kommer inte undan med en sån här sak utan att någon läcker information. Tror du att Larry Silverstein hade kunnat fixa detta på egen hand? Det krävs en hel del inblandandade för att klara av en konspiration av den här magnituden. Och han skicka ett plan mot Pentagon för att....? Sluta blunda för luckorna i dina konstiga funderingar om vad som hände. Är det så oerhört svårt att tänka sig att ett gäng talibaner lyckades kapa ett par plan & köra in dom i 3 byggnader? Larry Silverstein grejen är så klart mycket mer troligt.