Zeitgeist, en film om världen!

Permalänk
Medlem

Vad jag inte förstår är varför ni så kramp-aktigt håller fast vid Zetgeist filmen när den ju uppenbarligen har fakta fel & är en uppmaning att inte svälja allt man ser & hör, utan att kolla KÄLLOR

Permalänk
Medlem

hahaha du talar om se och hör....

precis som ni gör då.. ni såg nyheterna och då är det så.

TV FTW!!!

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
hahaha du talar om se och hör....

precis som ni gör då.. ni såg nyheterna och då är det så.

TV FTW!!!

Menar du verkligen allvar nu? Du menar på nåt sätt att de källor då presenterat skulle vara bättre än se och hör och en ding ding värld? Alltså du är väl inte allvarlig? Du ska nog inte klaga på varken källkritik eller nivå på media med de länkar och hänvisningar du presenterat precis.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
hahaha du talar om se och hör....

precis som ni gör då.. ni såg nyheterna och då är det så.

TV FTW!!!

Jag snackar inte TV & Kvällsposten nu. Jag pratar om mekanik, fysik. Men jag antar att du tror att det bara är är något som USA's regering har kommit på?

"Termiskjämnvikt? Vet du inte att det bara är en lögn av förredetta presidenten Clinton för att hålla oss alla rädda för universums värmedöd, som bara är en stor konspiration!11!!1!11"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
hahaha du talar om se och hör....

precis som ni gör då.. ni såg nyheterna och då är det så.

TV FTW!!!

Era källor får ju till och med aftonbladet att verka pålitligt. Vi baserar oss på teknisk expertis. Ingengörer och Fysiker.

Permalänk
Medlem

Religionsdelen är bullshit.. några frågor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Religionsdelen är bullshit.. några frågor?

Hehe, nej. Jag ser dig som en rätt pålitlig källa på den delen med tanke på tidigare diskussioner.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj
Religionsdelen är bullshit.. några frågor?

Kan man förneka att mycket av innehållet i kristendomen såväl som andra religioner baseras på gammalt folkvett? Jag menar flera av budorden och vissa av firardagarna på året samt en del som kommer från astronomin.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Kan man förneka att mycket av innehållet i kristendomen såväl som andra religioner baseras på gammalt folkvett? Jag menar flera av budorden och vissa av firardagarna på året samt en del som kommer från astronomin.

Självklart kan man inte neka till att många traditioner och högtider baseras på solen och våra årstider.

Men kan man neka till att Zeitgesit hittat på nästan varenda fakta i religonsdelen?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker pengadelen är den mest givande :/

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Det var väl här vi pratade om smält metall och någon tyckte att det "brann därnere" och därför var varmt. Det är dock inte vad byggarna som rensade tyckte http://www.youtube.com/watch?v=oM7HI4kjtvA&e

Jag hittade klippet på http://www.drjudywood.com/ där man f.ö. kan hitta mycket bilder på rasmassorna vilket är kul att se.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk

Det är ju hur som helst en väldigt tråkig händelse.. Jag har, som jag hoppas att även andra här inne har gjort, tittat runt en hel del på både konspirationer och debunking, och vet inte vilken fot jag ska stå på. Det jag dock vet är att USA genom historien har haft mycket fuffens för sig. Kriget i Nicaragua t.ex. Hur som helst så tycker jag det är intressant och roligt att läsa tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorganDahlgren
Det är ju hur som helst en väldigt tråkig händelse.. Jag har, som jag hoppas att även andra här inne har gjort, tittat runt en hel del på både konspirationer och debunking, och vet inte vilken fot jag ska stå på. Det jag dock vet är att USA genom historien har haft mycket fuffens för sig. Kriget i Nicaragua t.ex. Hur som helst så tycker jag det är intressant och roligt att läsa tråden

Det låter som du har en rätt avundsvärd inställning! Jag försöker vara öppen men hamnar nog ofta lite för långt åt konspirationshållet. Å andra sidan har vi många TV4-dyrkare här med.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

det var någon som sa..

No matter if you belive in either side of this topic, someone up top is making billions off us!

(=

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk

Ja precis! Enligt filmen jag länkade i den andra tråden kvittar det om du är commie eller liberalist för det var ändå Illuminati som startade båda med avsikt att få anledning att inskränka human rights.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Ja precis! Enligt filmen jag länkade i den andra tråden kvittar det om du är commie eller liberalist för det var ändå Illuminati som startade båda med avsikt att få anledning att inskränka human rights.

Och det flygande spagettimonstret är hans far.

Permalänk
Medlem

polly...

har tvn gått sönder eller?

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
polly...

har tvn gått sönder eller?

Nä, men jag låg i sängen & kunde inte se den. PLUS att det här är så mycket roligare än TV-utbudet brukar vara.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Det var väl här vi pratade om smält metall och någon tyckte att det "brann därnere" och därför var varmt. Det är dock inte vad byggarna som rensade tyckte http://www.youtube.com/watch?v=oM7HI4kjtvA&e

Jag hittade klippet på http://www.drjudywood.com/ där man f.ö. kan hitta mycket bilder på rasmassorna vilket är kul att se.

Hört talas om masugn? Inget vidare konstigt att man kan uppnå extrema temperaturer i sluten miljö. Människan har använt det faktumet i tusentals år för att med vanligt trä uppnå temperaturer mycket högre än stålets smältpunkt.
Däremot extremt konstigt om det inte fungerade så utan att det var termit som höll temperaturen så länge. Termit brinner extremt snabbt och fokuserar värmen på liten yta, nettovärmen blir därmed ingenting som varar länge.

Väldigt vimsiga teorier ni har.
Samtidigt som ni pratar om sprängämnen i källaren så pratar ni om små laddningar på varje våning. Utöver det pratar ni om termit i sånna fantasifulla mängder att det skulle hålla stålet flytande i veckor.
Inte någon skulle riva ett hus så. Antingen hade man placerat ut en rad laddningar som man sprängt simultant i bottenplanet eller på några få utvalda våningar, och man använder inte termit i kombination. Ja att använda termit alls fyller ingen funktion.
Dessutom helt i onödan då WTC inte hade behövt rasa för att man skulle få anfalla talibanerna. Talibanerna var ju för övrigt inget som prioriterades innan WTC utan det var Irak och Iran. Knappast så att man drar ihop en konspiration för att få senarelägga prioriteringar och istället anfalla ett land annars långt ner på listan.

Era teorier håller helt enkelt inte ihop.

Dessutom vill jag se lite svar, du vill att vi ska köpa religonsdelen genom att man inte kan neka till att många religoner har ett samband med naturliga årstider och cykler.
Men du ignorerar fullständigt att filmen är fullkomligt fullpropad med regelrätta lögner angående samma ämne.

Permalänk
Medlem

efterssom du nu skriver som du gör, så antar jag att du tror på gud? då frågar jag dig....

Så våran gud/jesu skulle vara skaparen av allt?
om du säger ja!
snälla är du seriös?

tänk lite längre nästa gång.
vi här på våran lilla jord, är bara en litenlitenliten..... fis om man jämför storleken på hela universum.
Vad är det som inte säger att det kanske finns en annan civilisation någon annanstans som också har en gud, med sinna egenskaper, och skaparen av allt..?

vem e vem?

För ensamma här i universum är vi inte.
man är dum om man tror något annat!

Det står ingenting om någon astrologi, andra planeter osv i bibeln..
han som skrev boken, var ju trots allt skaparen av allt och allting...så han borde vell ha vetskap om detta?

det var ju snarare så att dom som kom på att jorden var en planet, och att det finns andra planeter omkring oss, dom vart ju avrättade istället.
varför då?

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
efterssom du nu skriver som du gör, så antar jag att du tror på gud? då frågar jag dig....

Så våran gud/jesu skulle vara skaparen av allt?
om du säger ja!
snälla är du seriös?

tänk lite längre nästa gång.
vi här på våran lilla jord, är bara en litenlitenliten..... fis om man jämför storleken på hela universum.
Vad är det som inte säger att det kanske finns en annan civilisation någon annanstans som också har en gud, med sinna egenskaper, och skaparen av allt..?

vem e vem?

För ensamma här i universum är vi inte.
man är dum om man tror något annat!

Det står ingenting om någon astrologi, andra planeter osv i bibeln..
han som skrev boken, var ju trots allt skaparen av allt och allting...så han borde vell ha vetskap om detta?

det var ju snarare så att dom som kom på att jorden var en planet, och att det finns andra planeter omkring oss, dom vart ju avrättade istället.
varför då?

En person som tror på gud har ju mer trovärdighet än några av de konspirationsteorier som du förespråkat tidigare i tråden.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
efterssom du nu skriver som du gör, så antar jag att du tror på gud? då frågar jag dig....

Så våran gud/jesu skulle vara skaparen av allt?
om du säger ja!
snälla är du seriös?

tänk lite längre nästa gång.
vi här på våran lilla jord, är bara en litenlitenliten..... fis om man jämför storleken på hela universum.
Vad är det som inte säger att det kanske finns en annan civilisation någon annanstans som också har en gud, med sinna egenskaper, och skaparen av allt..?

vem e vem?

För ensamma här i universum är vi inte.
man är dum om man tror något annat!

Det står ingenting om någon astrologi, andra planeter osv i bibeln..
han som skrev boken, var ju trots allt skaparen av allt och allting...så han borde vell ha vetskap om detta?

det var ju snarare så att dom som kom på att jorden var en planet, och att det finns andra planeter omkring oss, dom vart ju avrättade istället.
varför då?

Pratar du om mig?
Nej jag tror inte på trams, till skillnad från vissa andra.

Konspirationsteoretiker och religösa har mycket gemensamt.

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag vart så mycket smartare nu iallafall...

http://www.news.wisc.edu/newsphotos/images/Milky_Way_galaxy_s...

här är iallfall solen, månen jorden mars osv.. i gämförelse med våran galax, dom är där någonstans i en litenlitenliten prick som du inte ser...

bara tanken att vi är ensamma i våran galax är ju pinsam.
tänk då i hela universum.

så Gud, Jesus, Adam och Eva,,, är alltså mer trovärdigt?

är ni seriösa?

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
Kan inte säga att jag vart så mycket smartare nu iallafall...

http://www.news.wisc.edu/newsphotos/images/Milky_Way_galaxy_s...

här är iallfall solen, månen jorden mars osv.. i gämförelse med våran galax, dom är där någonstans i en litenlitenliten prick som du inte ser...

bara tanken att vi är ensamma i våran galax är ju pinsam.
tänk då i hela universum.

så Gud, Jesus, Adam och Eva,,, är alltså mer trovärdigt?

är ni seriösa?

Ursäkta, men vad har det här mer något annat i tråden att göra?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Men snälla Ak47, ingen har påstått sig tro på någon gud i den här tråden, det har du helt och hållet hittat på själv. De påpekade bara att det skulle vara mera troligt än den absurda konspiration du och alldeles för många andra tror på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Pratar du om mig?
Nej jag tror inte på trams, till skillnad från vissa andra.

Konspirationsteoretiker och religösa har mycket gemensamt.

Visst finns det många konspirationsteorier som bygger på att någon inte riktigt har förstått hur saker och ting fungerar men samtidigt har det förekommit en hel del konspirationer genom tiderna. "Även du min Brutus"... och militärkupper är en sorts konspirationer som det funnits massvis av.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Visst finns det många konspirationsteorier som bygger på att någon inte riktigt har förstått hur saker och ting fungerar men samtidigt har det förekommit en hel del konspirationer genom tiderna. "Även du min Brutus"... och militärkupper är en sorts konspirationer som det funnits massvis av.

De är inga konspirationsteorier, det är konspirationer. Rätt så stor skillnad.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ak47
Kan inte säga att jag vart så mycket smartare nu iallafall...

http://www.news.wisc.edu/newsphotos/images/Milky_Way_galaxy_s...

här är iallfall solen, månen jorden mars osv.. i gämförelse med våran galax, dom är där någonstans i en litenlitenliten prick som du inte ser...

bara tanken att vi är ensamma i våran galax är ju pinsam.
tänk då i hela universum.

så Gud, Jesus, Adam och Eva,,, är alltså mer trovärdigt?

är ni seriösa?

Du är ju helt väck. Ingen pratar om någon gud här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
De är inga konspirationsteorier, det är konspirationer. Rätt så stor skillnad.

Umm... jag förstår inte vad du menar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-

Det senaste jag läste på 911-fronten var en finsk militär som var övertygad om att det i båda tornen funnits en vätebomb apterad i vardera källare. Radioktivt utfall var det ju inget och detta förklarade han med att de inte använt fusionsbomber som detonator utan antimateria! Den du! Jag skrattade först åt det men tog sedan och tittade runt lite smått. Tydligen är det så att man VET att antimateria går att använda som detonator för en helt ren smäll. Den enda haken var att det inte (åtminstone inte offentligt) finns tillräckligt med antimateria (så här finns plats att konspirera vilt). Jag brydde mig inte alls om att kolla om ground zero såg ut att kunna vara vätebombat för jag tyckte bara det lät för långsökt.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?