Need For Speed Pro Street

Permalänk
Medlem

Need For Speed Pro Street

Har precis installerat pro street felfritt. Jag startade om datorn och startade spelet. Skärmen blir svart o sen kommer jag till desktop. Vad är problemet? Jag har tilllåtit nfs i brandväggen också, men det är ju något som bryter. vad?? Har ni några ideer på vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem

tankat spelet?

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Ditt graffe kort klarar inte av spelet. Testa tanka nya drivisar, om det inte funkar så vet jag faktis inte vad det kan vara, vad har du för dator?

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk

Eftersom spelet inte är släppt ännu så förmodar jag att du tankat ner det och där i ligger säkert orsaken till ditt problem. Spelet släpps på torsdag, köp det så ska du se att allt fungerar.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

det släpptes väll ändå 14e november, de är datumet som står i alla trailers i alla fall .

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Spelet finns redan ute och köpa

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Men swclockare, hänger ni efter...

Pro Street fungerade ej i Vista för mig, fick samma fel som du har arkearke. Men i XP gick det bra, är jag den enda som gillar styrningen? Och grafiken är mycket "bättre" än i Carbon ja men det är en smaksak, om man gillar mer verkligt eller mer snyggt.

Permalänk
Avstängd

Spelet har recenserats av några nu och det har inte fått så mycket god kritik som de tidigare i serien.

Ett av de negativa omdömena är "Races start to feel the same after a while"... det gäller ju för ALLA spel av den här typen. Banracing alltså. Förstår inte hur de kan nämna det ens när det är en självklarhet.

Och tydligen så hade de också problem med prestandan. Lite konstigt. :/

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Har du fått det att funka än eller?

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem

nope... jag har kollat ljud o vid drivisarna, men dom e dom nyaste.

Permalänk
Medlem

släppts..hmm då får nån gärna länka till vart det har släppts i sverige,..står 22nov överallt..om två dagar...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
släppts..hmm då får nån gärna länka till vart det har släppts i sverige,..står 22nov överallt..om två dagar...

Överallt? Kolla igen...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

hmm komplett.se verkar ha det?...står att dom har ett antal på lager..hmm hur kommer d sig...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
hmm komplett.se verkar ha det?...står att dom har ett antal på lager..hmm hur kommer d sig...

Finns att köpa på fler ställen. Vissa har det bara för bokning, andra har det i lager men skickar inte förrän den 22:a och några säljer nu. Lite förvirrande.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

ah jo...man får hoppas dom skickar från komplett snart..drog beställning därifrån..precis som allt annat datarelaterat man beställt förr ^^

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Finns att köpa på fler ställen. Vissa har det bara för bokning, andra har det i lager men skickar inte förrän den 22:a och några säljer nu. Lite förvirrande.

Jag har kontakter, moahahahahaha. Eller så känner man han som jobbar på EB games och han fixar lite saker i förtid ^^. palla att tanka, det pryder inte i hyllan.

Permalänk

Har installerat och spelat några timmar nu helt utan problem med allt på fullt. Inget lagg och inga små ryckningar. Kör med Vista Ultimate x64 och Forceware 169.04. Hårdvaran ser ni i min tag.

Grafiken, ljudet och spelkänslan är riktigt grym, men själva upplägget med att bara köra på bana är ett riktigt nerköp. Det blir ju så himla tråkigt, riktigt tråkigt utan den fria körningen och tävlingarna i städerna som i tidigare spel.

Det blir som att sitta och titta på repris efter repris...

M.V.H Peter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag har kontakter, moahahahahaha. Eller så känner man han som jobbar på EB games och han fixar lite saker i förtid ^^. palla att tanka, det pryder inte i hyllan.

Nej det är alltid trevligare att ha originalspel i hyllan. Men nackdelen är ju att de tar upp så mycket onödig plats och samlar damm. Man spelar ju oftast igenom spelen en gång sen blir de dammsamlare. Jag föredrar onlinebutiker jag.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Men swclockare, hänger ni efter...

Pro Street fungerade ej i Vista för mig, fick samma fel som du har arkearke. Men i XP gick det bra, är jag den enda som gillar styrningen? Och grafiken är mycket "bättre" än i Carbon ja men det är en smaksak, om man gillar mer verkligt eller mer snyggt.

Drag och driftläget var ju redigt roligt Inget knäcker mig och en Corolla på en driftbana muhahahaha

Personligen älskar jag styrningen, man måste bara stänga av en massa saker i game options så blir de bättre ska ni se. Det finns en massa antisladdsystem och skit som förstör spelet. Bort med det skräpet och det går som smort!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Hallå! Offtopic! Inge som vill hjälpa mej då???

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt när har kommit in en bit i spelet, drifting är riktigt kul synd bara att man inte kan ha alla bilar att drifta med.
Kul att finns så många olika bil inställningar som de gör,en sak som fattas är nått typ av repris läge efter ett race,de saknar jag.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Komplett har det eftersom deras lager är i Norge!
Bye the way vänta ett tag till och "inskaffa" ett riktigt nfs i butik eller på annat sätt!

Permalänk
Medlem

Heh
Nu blir det helt klart att införskaffa. Testade precis med att slå av TC, ABS och alla andra hjälpmedel och vips så uppför sig bilarna som de ska d.v.s. de styr när man svänger och slänger man i handbromsen i en kurva så blir det sidleds-resa av det ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Heh
Nu blir det helt klart att införskaffa. Testade precis med att slå av TC, ABS och alla andra hjälpmedel och vips så uppför sig bilarna som de ska d.v.s. de styr när man svänger och slänger man i handbromsen i en kurva så blir det sidleds-resa av det ^^

Låter lovande! Var hittade du dessa inställningar, inte i demon antar jag?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Avstängd

Ska bli kul o testa spelet när jag får mitt 3870

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andyah
släppts..hmm då får nån gärna länka till vart det har släppts i sverige,..står 22nov överallt..om två dagar...

palla mein kempfa för att få dit honom. Vad lider du av?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Nu blir jag riktigt sur, har kollat runt lite och det är otroligt många som har "shuttering" problemet (spelet "laggar" även om man har hög FPS), har inte lyckats göra något med inställningarna som kan fixa denna problem och det spelar ingen roll om man har låg eller hög inställning.
Det jobbiga är att nu när man har kommit in en bit i spelet så är det TOTALT ospelbart eftersom man håller mycket högre farter och speciellt i drift är det totalt värdelöst, jag hoppas verkligen att EA fixar det här snabbt... =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Nu blir jag riktigt sur, har kollat runt lite och det är otroligt många som har "shuttering" problemet (spelet "laggar" även om man har hög FPS), har inte lyckats göra något med inställningarna som kan fixa denna problem och det spelar ingen roll om man har låg eller hög inställning.
Det jobbiga är att nu när man har kommit in en bit i spelet så är det TOTALT ospelbart eftersom man håller mycket högre farter och speciellt i drift är det totalt värdelöst, jag hoppas verkligen att EA fixar det här snabbt... =/

Tycker du har helt ratt! Att drifta e ju som att aka pa is i spelet, det gar ju inte alls! man har ju inget grepp ALLS!

En sak som jag sager till er som e i spelet nu, ha kvar ALLA bilar ni vinner, kor me dom och spara pengar och sedan kop bilar! i tier 2 sa e det skit svart att vinna drag race for att deras bilar bara flyger fram och sa har man typ inga pengar kvar, och en sista sak, kop inte muscle bilarna som drag, dom e bra i burjan men inget slar et super trimmad audi TT 3.2 quattro!

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Nu blir jag riktigt sur, har kollat runt lite och det är otroligt många som har "shuttering" problemet (spelet "laggar" även om man har hög FPS), har inte lyckats göra något med inställningarna som kan fixa denna problem och det spelar ingen roll om man har låg eller hög inställning.
Det jobbiga är att nu när man har kommit in en bit i spelet så är det TOTALT ospelbart eftersom man håller mycket högre farter och speciellt i drift är det totalt värdelöst, jag hoppas verkligen att EA fixar det här snabbt... =/

Om det nu är fel på spelet så undrar jag varför inte jag har några som helst problem, märker inte av något lagg över huvudtaget. Kör med upplösning på 1680x1050 60Hz och all grafik på fullt. Har ni testat forceware 169.04 ? Innan hade jag 169.09 och då laggade det och ryckte i spelet, samma med 163.75.

Så testa med 169.04:an, kanske funkar!

M.V.H Peter

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Om det nu är fel på spelet så undrar jag varför inte jag har några som helst problem, märker inte av något lagg över huvudtaget. Kör med upplösning på 1680x1050 60Hz och all grafik på fullt. Har ni testat forceware 169.04 ? Innan hade jag 169.09 och då laggade det och ryckte i spelet, samma med 163.75.

Så testa med 169.04:an, kanske funkar!

M.V.H Peter

För mig funkar det med 169.09 utan något problem.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

är det sån konstig drift hjälp som i carbon? om det är det kanske inte jag vill ha spelet.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10