Need For Speed Pro Street

Permalänk
Medlem

Håller med, ett av dom bättre nfs spelen när de gäller bilens fysik tycker jag,annars var most wanted en favorit.
Tidigare spel har de känns som att bilen bara glider fram nån centimerter över vägen.
Nu bilarna känns inte lika stela heller som i tidgare spel.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag tog och beställde ett 360 PC kontroll från webhallen idag, för runt 300 om jag inte hade fel. Har haft 360 förr men då spelen är löjligt dyra och apparaten enbart kan användas till spel sålde jag det, men jag gillade kontrollen så det kommer nog komma till mycket användning :). Dock hade jag föredragit en ratt men det kan ju bara användas till bilspel.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
WOAHHHHHHHHHHHHHH, Ett fullt uppgraderat EVO i grip är underbart .... :D.
Förresten belga, vad för gamepad köpte du?

edit: måste faktiskt säga att NFSPS är en av de bättre NFS spelen jag har spelat nu när man har kommit in i det, GRYMT mycket bättre än carbon och till och med most wanted some jag verkligen gillar.
Den kör definitivit över underground också, är lite "gamla" NFS känsla över det hela när man har fixat inställningarna (SNUBBE SOM SKRIKER HELA TIDEN OMG RYAN COOPER OMG OH MY GOD OMG OMG RYAN COOPER LOOK AT HIM JUST LOOK AT HIM DAMNIT RYAN COOPER) .. Okej då, kanske lite överdrivet .. men jag digger verkligen detta :p.
Tänkte på att köpa en ratt enbart för NFS.

Haha, du som hatade spelet från början!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Haha, du som hatade spelet från början!

Det måste ju vara väldigt positivt att han totalt ändrat uppfattning!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Det är bra måste jag säga, riktigt bra.
Saknar en del saker men man kan inte få allt.
Underhållning på hög nivå.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

vad tycker ni nu om spelet? antagligen inte 2/10 som någon sa...
[jag har det liksom inte än..]

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Installerar nu

EDIT: lång tid det tar -.-

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Dom ska då alltid börja med nya tråkiga koncept. Det roligaste är ju om man kan köra lite "freeride" inne i stan och leka lite. Inte bara tävla hela tiden. Man blir fort less på pro street för det är bara tävla tävla och tävla. Och att köra på dagen? Varför i hvete kör man under dagsljus. Det ska ju vara mörkt, neon under bilen och lite gatlampor :D.. Det är roligt när det kommer nya nfs spel.
Men nä det här var inget spel för mig. Hoppas på att nästa blir bättre

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

alla köper NFS spelen för att dom hoppas på att det blir lika bra som spelet innan, lite kul...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Lika "bra"? Inget nfs spel är väll bra. Det är väll alltid ngt man saknar eller inte tkr om.
Men man fasnar mer för vissa nfs spel än andra. Och grafiken är väll långt ifrån bra i pro street i mitt tycke. Carbon är ju snyggare.
Dom släpper spelen alldeles för tidigt nu för tiden :/

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo[B] Och grafiken är väll långt ifrån bra i pro street i mitt tycke. Carbon är ju snyggare. [B]

det var exakt det här jag menade

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Hmm, hur kommer man vidare från den där första race day challenge:nevada? Har ju slagit motståndarna som sjutton i alla race. Eller vad ska man göra för att komma vidare? Verkar som jag missat något?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hidetoshi
Hmm, hur kommer man vidare från den där första race day challenge:nevada? Har ju slagit motståndarna som sjutton i alla race. Eller vad ska man göra för att komma vidare? Verkar som jag missat något?

Står tidigare i tråden.

Tryck upp eller ner när du ska välja raceday.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Avstängd

hur många har kört ut det o konstaterat att vilket kasst slut

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Förstabossen
hur många har kört ut det o konstaterat att vilket kasst slut

Men det är ett bilspel. Inte en dramafilm.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
WOAHHHHHHHHHHHHHH, Ett fullt uppgraderat EVO i grip är underbart .... :D.
Förresten belga, vad för gamepad köpte du?

Logitechs Dual Action Rumblepad. Rätt simpel och väldigt billig, men den låg bra i händerna och det var bra känsla i knappar och så. Lokaka spelbutiken hade dessutom inget bättre... förutom nån trådlös variant med fläktar också från Logitech, men den var helt katastrof att hålla i. Enda kruxet med den jag köpte är att ramen för de analoga är fyrkantig med rundade hörn, men det har sina fördelar också även om jag skulle föredragit runda.

Hmm... en 360-kontroll till PC hade ju inte vart helt fel... blir nog att beställa en i veckan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
vad tycker ni nu om spelet? antagligen inte 2/10 som någon sa...
[jag har det liksom inte än..]

hmm... 7/10 tycker jag nog. 7.5 kanske.
Lite enformigt, men helt klart bra känsla och stämning i spelet. MW har var min favorit hittills men nu är det nog lika faktiskt. Att uppgraderingar och justeringar av bilen faktiskt ger märkbara skillnader i spelet utan att gå till överdrift som i vissa andra spel (*host* GT *host*) är också bra. Är man inte alltför seriös så är det helt klart ett bra spel, men förväntar man sig slående verklighetstrogenhet eller stenhård nonstop arkad-racing med bilen mer på tvären än något annat kommer man nog bli besviken. Det lutar mer åt arkadhållet, men med lite mer balans än tidigare NFS-spel.

Jag är riktigt nöjd, precis rätt blandning arkad och sim för mig. Man blir straffad om man gör bort sig, men inte så hårt att man inte kan ta igen det, och det går faktiskt att röra bromsen utan att slira iväg till dit pepparn växer.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Men det är ett bilspel. Inte en dramafilm.

jo men om man säger så här så har jag kört ut dom övriga spelen med å då får man i allfall ett the end eller se vilka som gjort spelet nu känns det som att man inte har kört ut spelet trots man kört 100% på det

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Sugen själv på köpa en gamepad frågan är om man ska ha en sladdlös lr med sladd

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
TEXT

ooo tack för en fin recension! tar och önskar mig spelet i julklapp!

Dookan: om du har ett 360 så kan du köpa en USB-PC adapter så kan du använda den trådlösa Xbox kontrollen! exempelvis den här

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Jag tar tillbaka de jag sa om spelet i början.
Nu tycker jag de är riktigt kul när man kommit in i det

Fick en "free car marker" Mycket roligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Det måste ju vara väldigt positivt att han totalt ändrat uppfattning!

Jag kör mycket sämre med ratt men visst, jag är inte så van att använda ratt till bilspel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Det måste ju vara väldigt positivt att han totalt ändrat uppfattning!

Det är bra.

Körde hos en kompis nyss, stängde av allt ABS skit och så gick det att svänga mycket! bättre.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Känns ju verkligen som att vi måste dra ihop några SweC racedays
Jag har dock inte testat MP än... sitter och nöter ihop för att hitta en bil jag verkligen vill köra först ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Wheelie läget kan ju känna sig lagom ägt
Satte 408m på en 402m lång bana
Dodge Charger är verkligen en riktig godbit :')

Till grip måste man ju ha ratt helt omöjligt annars ju. Synd bara att min Sidewinder ForceFeedback är så knepig att ställa in.

Någon som har en G25 skräpande för ett gulligt pris?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

Nått är mysko, tappar ljudet efter typ 3-4 minuter..
Kanske "bäst före datum" på innandömmet i burken gått ut..?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Wheelie läget kan ju känna sig lagom ägt
Satte 408m på en 402m lång bana
Dodge Charger är verkligen en riktig godbit :')

Till grip måste man ju ha ratt helt omöjligt annars ju. Synd bara att min Sidewinder ForceFeedback är så knepig att ställa in.

Någon som har en G25 skräpande för ett gulligt pris?

409 meter med 1048Hk supra
Sen har jag hört att ratten ska vara värdelös till drag när man ska värma däcken. Du gasar lika mycket vare sig du trycker ner pedalen fullt eller halvt. Alltså måste man sitta och trycka på pedalen och sen släppa upp den precis som man gör med gasknappen på tangentbordet. Lite synd det så man inte skulle kunna sitta och gasa och sen släppa upp gasen lite för att följa med markeringen lättare.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Supran är ett monster! i like

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Till grip måste man ju ha ratt helt omöjligt annars ju. Synd bara att min Sidewinder ForceFeedback är så knepig att ställa in.

Min sidewinder funkar jättebra!

Gavve: precis som du säger, man får värrma med piltangentern istället.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Någon som testat g25:an med spelet? Hur är styrningen och funkar växlingen\kopplningen bra? (Främst still grip och drift) Har inte haft tid att prova min med spelet ännu.

Stödjer spelet 900 grader som g25:an har? (Tvivlar på det)

Edit: Hur stänger man av ABS, TCS och det? Kör ju på king-läget men fortfarande så har man abs och den skiten som förstör det roliga.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
409 meter med 1048Hk supra
Sen har jag hört att ratten ska vara värdelös till drag när man ska värma däcken. Du gasar lika mycket vare sig du trycker ner pedalen fullt eller halvt. Alltså måste man sitta och trycka på pedalen och sen släppa upp den precis som man gör med gasknappen på tangentbordet. Lite synd det så man inte skulle kunna sitta och gasa och sen släppa upp gasen lite för att följa med markeringen lättare.

Hmm, man får längre wheelies om man har dåliga bromsar, hehe sätt bromsverkan till framhjulen så blir det ännu finare ^^

@ Gavve: Kolla i game options!

Saknar kopplingspedalen Vänta lite nu, de tär ju jul snart

EDIT: Bara jag som tycker svårighetsgraden är extremt ojämn? Att bli dragking är ungefär lika svårt som att surfa in på sweclockers. Gripking däremot var miljontals gånger svårare :S Fortfarande inte lyckats klara andra Tävlingsdagen på väg till Gripking.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.