Need For Speed Pro Street

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Står tidigare i tråden.

Tryck upp eller ner när du ska välja raceday.

Tack, hade tydligen missat det.

Tycker ändå det här är ett av de bättre nfs, mer realistisk handling (handling på bilen alltså) än carbon om man stänger av abs och allt. Grafiken är ju förvånansvärt bra om man kör allt på max. Har dock bara ett x800gto, 3500+ och 2gb ram så jag får köra allt på lägsta @1680x1050.

Börjar väl bli dags för en uppgradering, tror ni man kan ha allt på max på en E6600, 8800gt och 2-4gb ram? Någon som maxar allt som kan säga vad ni har för specs?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska enformigt, men dragrace var kul. Har dock inte testat drifting än har ingen bil för det, det kan nog vara kul. Det roligaste för mig var att fixa till bilen som man ville ha, satt många timmar med det. Grafiken tycker jag inte var så bra förutom på bilerna dom såg underbara ut, fast jag kan inte maxa allt på min sega dator dock.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Någon som testat g25:an med spelet? Hur är styrningen och funkar växlingen\kopplningen bra? (Främst still grip och drift) Har inte haft tid att prova min med spelet ännu.

Stödjer spelet 900 grader som g25:an har? (Tvivlar på det)

Edit: Hur stänger man av ABS, TCS och det? Kör ju på king-läget men fortfarande så har man abs och den skiten som förstör det roliga.

Jag kör med G25 och styrningen funkar hur bra som helst! Man behöver dock inte trycka ner kopplingen för att växla. Rätt bra att ha i driftläget dock för att få ut röven genom att trycka till på kopplingen en snabbis

Vidare har jag inte provat 900graders styrning, kör med 180 i NFS då man vill kunna svänga från höger till vänster snabbt, då är det bara jobbigt med 900grader.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Har datorn i sign och kör med allt på fullt med 1280x1024 upplösning. Har ingen AA då. Håller sig till 50 -70 FPS då. Ska klocka prollen senare

Btw, är det nån som vet hur man stänger av bromsinverkan i svängarna? När man ska svänga och man har för hög fart så så ser man att pilen på vägen blir röd och då bromsas bilen, gillar inte det

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Har datorn i sign och kör med allt på fullt med 1280x1024 upplösning. Har ingen AA då. Håller sig till 50 -70 FPS då. Ska klocka prollen senare

Btw, är det nån som vet hur man stänger av bromsinverkan i svängarna? När man ska svänga och man har för hög fart så så ser man att pilen på vägen blir röd och då bromsas bilen, gillar inte det

Man väljer en högre svårighetsgrad.

Casual - Racer - King

Kör man casual så är det bara att gasa och svänga... totalt onödigt att ens spela då. King ska det vara...

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jag kör med G25 och styrningen funkar hur bra som helst! Man behöver dock inte trycka ner kopplingen för att växla. Rätt bra att ha i driftläget dock för att få ut röven genom att trycka till på kopplingen en snabbis

Vidare har jag inte provat 900graders styrning, kör med 180 i NFS då man vill kunna svänga från höger till vänster snabbt, då är det bara jobbigt med 900grader.

Oh det låter skitroligt! Måste jag prova det när jag kommer hem nästa vecka! Och i need for speed tror jag inte kommer använda H lådan heller utan paddlarna på ratten istället. Men hur kommer det sig att man inte måste använda kopplingen då den finns med i kontrollerna? Eller är det bara för att få ut "röven" i driftingen?

För övrigt så kör jag max på allt inklusive AA i 1680*1050 med datorn i sig. Ingen tendes att hacka ens. (Var ju någon som undrade)

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Sen går man in i options -> game modes (?) -> grip, drag osv. och stänger av allt ABS och TC m.m. Då kör man på riktigt (nästan)

Btw, vet någon om det går att ändra musiken, börjar bli riktigt trött på den och jag är precis klar med battlemachine...

EDIT: Man kan ställa in så man måste använda kopplingen för o växla. Sen kör jag allt på high med 2xAA på min rigg, 1280x1024.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Var kan man ändra färg och styla bilen?

Har letat överallt i dessa idiotiska menyer.

Edit

Hittade det,förstår inte hur jag kunde missa det.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Sen går man in i options -> game modes (?) -> grip, drag osv. och stänger av allt ABS och TC m.m. Då kör man på riktigt (nästan)

Btw, vet någon om det går att ändra musiken, börjar bli riktigt trött på den och jag är precis klar med battlemachine...

Jo, du går in på options och sen Sound. Sen stänger du av menu music och game music. Testa dig fram, har inte spelet framför mig men jag lyckades att stänga av ändå.

EDIT: Man kan ställa in så man måste använda kopplingen för o växla. Sen kör jag allt på high med 2xAA på min rigg, 1280x1024.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Var kan man ändra färg och styla bilen?

Har letat överallt i dessa idiotiska menyer.

Edit

Hittade det,förstår inte hur jag kunde missa det.

Hah, hur kunde du missa det! xD

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Är jag dum som en fiskmås eller går det inte att skapa ett blueprint utanför karriärläget?

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Är jag dum som en fiskmås eller går det inte att skapa ett blueprint utanför karriärläget?

Finns ju nåt som heter Race Days

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Fan det börjar bli dyrt nu, nästan helt klar med spelet men jag klarar fan inte av slutet utan ratt.

Skylinen har runt 950-1000 häst och det går fan inte köra grip med den utan att få total

Helt sjukt svårt, antingen full gas och spinn som en jojjo eller ingen alls och man svänger knapp.

Måste ha ratt :S

Driftingen med tangentbord blir jag tokig på.. snacka om 50/50. Antingen går det fint eller så skiter det sig direkt.

Dragking va inte spec svårt att bli dock

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Vägen till att bli speedking va ingen dans på rosor, racen innan man möter speedkingen vart de många totaled.

Körde med lambon

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som är värdelös (kan vara så) eller går det inte drifta med t-bord med vipern? Kör en super Promotion där man har 2st drift race med en viper, ligger typ 1000poäng efter han som leder.. Helt omöjligt för mig =/

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hidetoshi
Tack, hade tydligen missat det.

Tycker ändå det här är ett av de bättre nfs, mer realistisk handling (handling på bilen alltså) än carbon om man stänger av abs och allt. Grafiken är ju förvånansvärt bra om man kör allt på max. Har dock bara ett x800gto, 3500+ och 2gb ram så jag får köra allt på lägsta @1680x1050.

Börjar väl bli dags för en uppgradering, tror ni man kan ha allt på max på en E6600, 8800gt och 2-4gb ram? Någon som maxar allt som kan säga vad ni har för specs?

Kör allt på fullt! Kolla min tag.

M.V.H Peter

Permalänk

har problem som fan att få en bra Dragrace bil..har köpt en ny men den e för seg...måste man köpa alla uppgraderingar även till nyaste bilarna för att dom ska vara bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
har problem som fan att få en bra Dragrace bil..har köpt en ny men den e för seg...måste man köpa alla uppgraderingar även till nyaste bilarna för att dom ska vara bra?

Vilken har du?

Jag kör med en Charger som drag bil.
Den fungerade rätt bra som stock.
Ändå till den fick 800hk och totalförstördes i stort sett varenda gång.

Finns det någon prestandalista någonstans?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Själv åker jag i en Ford GT500 den funkade väldigt bra imo. Ligger runt 8,5 - 9s på kvartsmilen.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

har ni som spelat ett tag råkat ut för att man trimmar med snabbtrimsattserna så tar spelet stålarna men han installerar inte trimsattsen . Har nu trimmat min BMW M3 två gånger med väggrepssattsen
Men nej då ! Pengarna tar den men nån trimmning får man inte

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Skylinen har runt 950-1000 häst och det går fan inte köra grip med den utan att få total

HAHA! 1000hk i en skyline?
Skönt att spelet e så realistitskt... världen runt på 10 timmar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Själv åker jag i en Ford GT500 den funkade väldigt bra imo. Ligger runt 8,5 - 9s på kvartsmilen.

Men hallåååå! alla vet att GT500 inte e Ford
Shelby

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Själv åker jag i en Ford GT500 den funkade väldigt bra imo. Ligger runt 8,5 - 9s på kvartsmilen.

Själv använder jag supran. Jämna 7.0 tider på 402m. Som bäst har jag kört 6.56 med den med endast laddtrycket på max.

Så den rekommenderar jag till alla som vill ha en bra dragbil

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
HAHA! 1000hk i en skyline?
Skönt att spelet e så realistitskt... världen runt på 10 timmar?

Men hallåååå! alla vet att GT500 inte e Ford
Shelby

/wrists =( me feel stupid now

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
HAHA! 1000hk i en skyline?
Skönt att spelet e så realistitskt... världen runt på 10 timmar?

Är detta också orealistiskt?
Här har du en svenskbyggd med 1051hk.. Var nyss till salu för 690 tusen.
http://www.garaget.org/?car=50979

Edit: Var för övrigt en gul skyline med ca 1000hk i Top Gear för några säsonger sen.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Såg på ett racingprogram på TV om Japanska Driftare och Racers. Dom hade just Nissan Skyline som favoritbil då det var så enkelt att få ut 1000hk ur motorn. Behövdes bara en laptop och lite chipkunskap.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Såg på ett racingprogram på TV om Japanska Driftare och Racers. Dom hade just Nissan Skyline som favoritbil då det var så enkelt att få ut 1000hk ur motorn. Behövdes bara en laptop och lite chipkunskap.

Tror inte riktigt att det är så enkelt att få ut 1000hk ur en skyline
Du kan ju tex kolla vad som är gjort för att få ut över 1000hk i skylinen som jag postade länk till

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
S Dom hade just Nissan Skyline som favoritbil då det var så enkelt att få ut 1000hk ur motorn. Behövdes bara en laptop och lite chipkunskap.

Jaså?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Såg på ett racingprogram på TV om Japanska Driftare och Racers. Dom hade just Nissan Skyline som favoritbil då det var så enkelt att få ut 1000hk ur motorn. Behövdes bara en laptop och lite chipkunskap.

Om ägarna skulle välja mellan att få ut 1000 hk på

Detta sätt >>>Motor: Nismo RRR motorblock - fabriksnytt! Nismo N1 vattenpump Nismo ram och vevlager Nismo kamrem JUN custom 2.7L conversion kit inkl. vev, kolvar (87mm), kolvringar, stakar mm. JUN specialtopp (fabriksny) JUN Steg 2 kamaxlar, 11.35mm lyft JUN ställbara kamdrev JUN större insugsventiler - Naprec (36mm) JUN race ventilstyrningar JUN oljepump JUN pinnbultar till topp JUN M12 pinnbultar till gördel i block JUN insugspackningar JUN kylarlock GReddy T88H 38GK 22cm2 GReddy Airinx dubbla luftfilter GReddy insugsplenum med 100mm inlopp GReddy 4-radig IC GReddy aluminium tryckrör mellan turbo och IC GReddy 60mm wastegate GReddy modifierad oljetråg HKS svängningsdämpare fram inkl. övriga remskivor HKS 1.2mm "Drag" stålpackning ARC luftriktare i titan Koyo Racing kopparkylare Cusco catch tank till vevhusventilation Tomei avgaspackningar Nissan avgasventiler (nya) 100mm rostfritt tryckrör mellan IC och insug 2x stora Flex-A-Lite fläktar Setrab stor oljekylare, ca 40x50cm Runmax Kinokuni kit för omplacering av oljefilter Kopparmuttrar på alla avgasdetaljer Matchportad topp, insug, grenrör Balanserad vev, kolvar, stakar, koppling, svänghjul, svängningsdämpare Borrat och honat block Separat termostat 76°C Modifierad topp för större kamaxlar Modifierade förbränningsrum i toppen Avgas: GReddy 6-1 grenrör med 60mm uttag för WG. Do-Luck avgas med 5" utblås Custom 4" downpipe Bränsle: 2st Walbro 255L/h HP bränslepumpar i originaltank 3st Walbro 255L/h HP bränslepumpar i catch tank Custom byggd catch tank, ca 15L 12mm kopparrör bränsle tur och retur mellan tank och motor Dubbla bränsletrycksregulatorer, AN6 kopplingar GReddy fuel rail 1600cc spridare Drivlina: HKS treskivig kopplingskit 5vxl. PPG Drag dogbox<<<

Eller genom chipning skulle de nog ta chipningen av ekonomiska skäl.

Skulle du kunna chippa bilen till 1000 hk skulle du nog kunna se dig efter en ny motor relativt fort då du skulle sitta med vevstakarna i händerna efter 10 sek..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Såg på ett racingprogram på TV om Japanska Driftare och Racers. Dom hade just Nissan Skyline som favoritbil då det var så enkelt att få ut 1000hk ur motorn. Behövdes bara en laptop och lite chipkunskap.

jag har också sett den, har för mig att den var blå

ne men man måste typ byta allt i motorn, är väll...typ ingenting kvar av den fabriks monterade.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
HAHA! 1000hk i en skyline?
Skönt att spelet e så realistitskt... världen runt på 10 timmar?

Här du en som har circus 1200hp.... (finns info om den på nätet om du söker)

http://www.youtube.com/watch?v=NH9YO_hk9_0

Här har du samma skyline igen fast en annan bänkning

http://www.youtube.com/watch?v=TKl4nkMaphY

Have fun!

Permalänk
Medlem

Vilka bilar är snabbast/bäst i respektive klass?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.