Homosexualitet hos flugor "botat"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Tre bögar satt på en bar. Då släppte sig den ena en riktig brakare. Sen så
släppte den andra en ännu värre. Sen så fes den tredje en liten fjutt, då sa
dom andra två: Oskuld!

Du, det ligger något i det!
Jag kan inte sätta fingret på det, men något är det!

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
1. Vård! Har man mördat någon så kan det mycket väl bero på grava psykiska problem. Dessa MÅSTE lösas innan individen kommer ut i samhället igen. Idag är det många mördare som inte ens får vård i fängelset, och som det ser ut nu så går vi ju mot högre straff men ännu mindre vård...
Utöver ev. tvångsvård funkar frihetsberövande och monetära straff bra. Att tortera folk funkar kanske i en kristen världsbild, men inte i en modern, humanitär sådan.

2. Våldtäkt är inte att likställa med mord. Man "förstör inte någons liv" automatiskt vid en våldtäkt, man skapar däremot psykiska problem, som kan leda till att vissa förstör sina liv (bland annat pga. dåligt uppmötande av samhället, rättssystemet och vårdsystemet).

Allvarligt talat, vad har någons sexuella drift med det här att göra? Om person A våldtar person B vilket leder till att person B förlorar/försämrar sin sexdrift, så måste person A:s sexdrift tas bort?
Om person A istället petat ut ögat på person B, ska vi då peta ut ögat på person A? Sådant tänk kanske funkar i bibeln, men inte i ett modernt samhälle.
Precis som mord bör våldtäkt leda till ev. tvångsvård, frihetsberövande samt monetär återbetalning.

Så kort sagt så ska gärningsmannen komma lindrigare undan än offret. Låter ju jävligt logiskt.

A mördar B, B dör och A får vård.
A våldtar B, B har svårt att ha sex, att lita på män, fått men för livet. B får vård..
A petar ut ögat på B, B har bara ett öga kvar, A får vård?

Givetvis får person säkerligen fängelse i alla fallen, säg att han kommer ut efter 4 år. När kommer person B tillbaks till liv, får tebax sitt öga eller blir "o-våldtagen" då?
Skämtar du eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Vi kan väl vända på steken. Om en eventuell "bot" mot homosexualitet även skulle kunna fungera tvärtom, skulle du vilja bli bisexuell? Din reproduktionsförmåga minskar inte på något sätt, men du har plötsligt fördubblat partnerutbudet. Enbart fördelaktigt, som jag ser det.

Jag skulle iallfall inte ha något emot det.
Vore bara trevligt med ett större "utbud".

Att kunna styra sin sexualitet och vem man tänder på vore mycket positivt tycker jag. Inga fler olyckliga kärlekar..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Så kort sagt så ska gärningsmannen komma lindrigare undan än offret. Låter ju jävligt logiskt.

A mördar B, B dör och A får vård.
A våldtar B, B har svårt att ha sex, att lita på män, fått men för livet. B får vård..
A petar ut ögat på B, B har bara ett öga kvar, A får vård?

Givetvis får person säkerligen fängelse i alla fallen, säg att han kommer ut efter 4 år. När kommer person B tillbaks till liv, får tebax sitt öga eller blir "o-våldtagen" då?
Skämtar du eller?

Sluta tänk hämnd och börja tänk problemlösning. Den enda anledningen till att låsa in någon som inte kommer göra brott igen är att visa att vi inte tolererar att man gör brott.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Sluta tänk hämnd och börja tänk problemlösning. Den enda anledningen till att låsa in någon som inte kommer göra brott igen är att visa att vi inte tolererar att man gör brott.

Den mördade kommer inte komma tillbaks till liv, lös det problemet först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Den mördade kommer inte komma tillbaks till liv, lös det problemet först.

Det är än så länge olösligt så din poäng är?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Det är än så länge olösligt så din poäng är?

Du sa att jag ska tänka problemlösning istället för hämnd. Problemet går ju inte att lösa som du själv sa just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Du sa att jag ska tänka problemlösning istället för hämnd. Problemet går ju inte att lösa som du själv sa just nu.

Så vad har du hela "öga för öga"-resonemanget till om det inte finns nått problem [som går] att lösa?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Sluta tänk hämnd och börja tänk problemlösning. Den enda anledningen till att låsa in någon som inte kommer göra brott igen är att visa att vi inte tolererar att man gör brott.

Det är väl problemlösning?

Om person A våldtar person B så att B får psykiska men för livet så måste man förhindra att A gör det igen?

Kastrering eller borttagen sexualdrift är bra lösningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Det är väl problemlösning?

Om person A våldtar person B så att B får psykiska men för livet så måste man förhindra att A gör det igen?

Kastrering eller borttagen sexualdrift är bra lösningar.

Väldigt bra lösning faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Det är väl problemlösning?

Om person A våldtar person B så att B får psykiska men för livet så måste man förhindra att A gör det igen?

Kastrering eller borttagen sexualdrift är bra lösningar.

Borttagning av sexualdrift ser jag inte direkt som nått dåligt så det är väl ok (även om vissa här inte håller med om det). Men om personen inte visar några tendenser på att göra om det så är det inget problem som behöver lösas och således finns ingen anledning till åtgärd (annan än i avskräckande syfte till andra), vilket var min poäng. Att straffa för straffets skull (dvs. hämnd) ser jag ingen anledning till.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Det är väl problemlösning?

Om person A våldtar person B så att B får psykiska men för livet så måste man förhindra att A gör det igen?

Kastrering eller borttagen sexualdrift är bra lösningar.

Eh, det är ungefär som att säga att "person C skriver för dumma saker, därför löser vi det genom att skära händerna av dig". Då löser vi ju problemet, och därför är det rätt?
Vansinnigt dålig logik. Ska vi vara nöjda med att person C nu inte längre skriver dumma saker?

Du tror inte att person A som får nedsatt sexualitet istället för vård är väldigt mycket mer benägen att begå en ny våldtäkt än om person A fått vård?
Detsamma kan appliceras på person C - h*n kanske börjar använda rösten för att fortsätta skriva dumma kommentarer.

Det som bevisligen händer i ditt drömsamhälle är det här:
1. Person A våldtar person B
2. Person A får nedsatt sexualitet/likn.
3. Person A, som inte förändrats annat än att h*n har nedsatt sexualitet våldtar person C
... om och om igen. Totalkostnad för samhället: Mycket hög Total mängd psykisk skada: Stor, och det för flera personer (inklusive Person A)

Mitt drömsamhälle ser snarare ut såhär: (vid de tillfällen då våldtäkt är oundvikligt, givetvis)
1. Person A våldtar person B
2. Person A får vård, varvid Person A inte längre kommer att våldta människor*
3. Person A återgår efter fängelsevistelse till sitt jobb där h*n tjänar pengar till staten samtidigt som skadestånd avges.
Totalkostnad för samhället: Hög till mycket hög Total mängd psykisk skada: Stor, men minimerad och går inte ut över fler än 2 personer.
* Ingen 100-procentig metod, men den funkar bättre än din metod (dvs. ingen som helst vård).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Eh, det är ungefär som att säga att "person C skriver för dumma saker, därför löser vi det genom att skära händerna av dig". Då löser vi ju problemet, och därför är det rätt?
Vansinnigt dålig logik. Ska vi vara nöjda med att person C nu inte längre skriver dumma saker?

Du tror inte att person A som får nedsatt sexualitet istället för vård är väldigt mycket mer benägen att begå en ny våldtäkt än om person A fått vård?
Detsamma kan appliceras på person C - h*n kanske börjar använda rösten för att fortsätta skriva dumma kommentarer.

Det som bevisligen händer i ditt drömsamhälle är det här:
1. Person A våldtar person B
2. Person A får nedsatt sexualitet/likn.
3. Person A, som inte förändrats annat än att h*n har nedsatt sexualitet våldtar person C
... om och om igen. Totalkostnad för samhället: Mycket hög Total mängd psykisk skada: Stor, och det för flera personer (inklusive Person A)

Mitt drömsamhälle ser snarare ut såhär: (vid de tillfällen då våldtäkt är oundvikligt, givetvis)
1. Person A våldtar person B
2. Person A får vård, varvid Person A inte längre kommer att våldta människor*
3. Person A återgår efter fängelsevistelse till sitt jobb där h*n tjänar pengar till staten samtidigt som skadestånd avges.
Totalkostnad för samhället: Hög till mycket hög Total mängd psykisk skada: Stor, men minimerad och går inte ut över fler än 2 personer.
* Ingen 100-procentig metod, men den funkar bättre än din metod (dvs. ingen som helst vård).

Du jämför en våldtäkt med att man skriver dåliga saker, okej.
Varför inte göra det bästa av två världar, kastrera skiten och skicka in honom på psyk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Du jämför en våldtäkt med att man skriver dåliga saker, okej.
Varför inte göra det bästa av två världar, kastrera skiten och skicka in honom på psyk.

Yeah, go medieval on his ass!

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

Det som bevisligen händer i ditt drömsamhälle är det här:
1. Person A våldtar person B
2. Person A får nedsatt sexualitet/likn.
3. Person A, som inte förändrats annat än att h*n har nedsatt sexualitet våldtar person C
... om och om igen. Totalkostnad för samhället: Mycket hög Total mängd psykisk skada: Stor, och det för flera personer (inklusive Person A)

Så du ser det som något negativt med psykisk skada för person A?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Så du ser det som något negativt med psykisk skada för person A?

Det är väl klart! Eller önskar du person A så mycket skada som möjligt? På vilket sätt motiverar man psykisk skada hos person A som icke-negativ annat än via hämndbegär?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Mitt drömsamhälle ser snarare ut såhär: (vid de tillfällen då våldtäkt är oundvikligt, givetvis)
1. Person A våldtar person B
2. Person A får vård, varvid Person A inte längre kommer att våldta människor*
3. Person A återgår efter fängelsevistelse till sitt jobb där h*n tjänar pengar till staten samtidigt som skadestånd avges.
Totalkostnad för samhället: Hög till mycket hög Total mängd psykisk skada: Stor, men minimerad och går inte ut över fler än 2 personer.

Men du antar att vården lyckas. Det är inte säkert att person A aldrig kommer våldta någon igen. Anledningen till varför A våldtog i första hand kanske finns kvar eller en ny anledning kanske framhäver sig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Men du antar att vården lyckas. Det är inte säkert att person A aldrig kommer våldta någon igen. Anledningen till varför A våldtog i första hand kanske finns kvar eller en ny anledning kanske framhäver sig.

Du får ju gärna läsa vad jag skriver också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
* Ingen 100-procentig metod, men den funkar bättre än din metod (dvs. ingen som helst vård).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Det är väl klart! Eller önskar du person A så mycket skada som möjligt? På vilket sätt motiverar man psykisk skada hos person A som icke-negativ annat än via hämndbegär?

Kort svar.. ja det gör jag. Motiverar det med att han ska känna minst like mkt lidande som sitt offer om inte mer.

Permalänk
Medlem

Om man nu kan minska någons sexuella drift, tror ni inte att man kan få den vården privat också, alltså att man återstället sin sexuella drift på egen hand.
Sedan så finns det en problematik in din metod SueCia, den med kastreringen. Tror du inte att person A, den som våldtog, skulle vara väldigt hämndlysten om man kastrerade personen i fråga? Tro inte att den sexuella driften är den enda anledningen till att folk våldtar andra.

Det idealla skulle vara enligt mig att minska den sexuella driften hos personen samtidigt som man ger personen den vård som behövs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Kort svar.. ja det gör jag. Motiverar det med att han ska känna minst like mkt lidande som sitt offer om inte mer.

Till vilket syfte då?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Till vilket syfte då?

För att han förtjänar det, du får det att låta som att hämnd ensamt inte är en bra anledning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Sverige är ett land med mest incest osv. p.g.a. den låga befolkningen. Klart att andra perverser som pedofiler, bögar osv. blir accepterade. Det enda som stoppade lite av perverseringen var kristendomen, fast nu när folk inte längre är kristna i Sverige, knappt iaf, så träder de olika perversa fram ur sina gömmor och bildar föreningar, skapar mode som får deras klädstil att bli accepterad osv (sett hetero med tajta jeans och rosa skjorta? jag har!)

Edit: I en bok om de tre gudarna (thor osv.) så beskrivs perversa fasoner som höll på i detta land innan kristendomen, bl.a. så knullade man runt under midsommar runt det stora könsorganet (midsommarstången) och så lämnade man barnen i skogen som blev till. När kristendomen kom så lugnade folket ner sig, fast vad vi ser idag är hur vi blir mer och mer primitiva, snart är vi tillbaka där vi en gång var...
Drottning Saba förutspådde många händelser, bl.a. andra världskriget, hitler (fast nämnde inte honom vid namn såklart...) Hon sade också att några länder i norr kommer att försvinna, p.g.a. moraliskt förfall.

Haha, det där var nog fan det mest dumma jag någonsin hört. Ge mig ett enda bevis för att Sverige är det land där incest är mest utspritt, att rosa kläder och tighta jeans är bevis för moraliskt förfall, kan du det? Och inte något som kommer ifrån en potentiell psykpatient...

Och hur förklarar den goda kristendomen att katolska präster gång efter annan avslöjas med att ha sex med minderåriga? Eller är det en konspiration iscensatt av Djävulen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
För att han förtjänar det, du får det att låta som att hämnd ensamt inte är en bra anledning

Att skapa lidande som inte för något gott med sig kan aldrig på något sätt vara rättfärdigat, så nej, hämnd ensamt är INTE en bra anledning. Men om du ändå tycker det så är du en hycklare då gärningsmannens gärning är precis densamma, att skapa lidande som inte för något gott med sig. Man är med andra ord inte på något sätt bättre än gärningsmannen själv.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Att skapa lidande som inte för något gott med sig kan aldrig på något sätt vara rättfärdigat, så nej, hämnd ensamt är INTE en bra anledning. Men om du ändå tycker det så är du en hycklare då gärningsmannens gärning är precis densamma, att skapa lidande som inte för något gott med sig. Man är med andra ord inte på något sätt bättre än gärningsmannen själv.

Så nu bestämmer du att jag är en hycklare enbart för att jag inte följer din åsikt? ... Man brukar ge sig in på att kasta förolämpningar när man har slut på argument.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Så nu bestämmer du att jag är en hycklare enbart för att jag inte följer din åsikt? ... Man brukar ge sig in på att kasta förolämpningar när man har slut på argument.

Nej, jag anser att du är en hycklare för att du fördömmer gärningsmannen men vill göra samma sak själv.

Att påstå något och sedan motivera det är knappast att kasta förolämpningar bara för att det inte var smickrande.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Nej, jag anser att du är en hycklare för att du fördömmer gärningsmannen men vill göra samma sak själv.

Jag tycker att man ska straffas med samma mynt. Ditt argument är uttjatat och meningslöst. Man gör det för att straffa en person som brutit mot lagen. En jävla skillnad mot att gå o göra det oprovcerat mot en oskyldig person.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Jag tycker att man ska straffas med samma mynt. Ditt argument är uttjatat och meningslöst. Man gör det för att straffa en person som brutit mot lagen. En jävla skillnad mot att gå o göra det oprovcerat mot en oskyldig person.

Men till vilken nytta om personen ändå inte kommer göra om det? Kan du motivera din åsikt om att man ska straffas med samma mynt?

Att vi straffar personer idag som är medvetet ångerfulla och aldrig skulle göra om det är i avskräckande syfte för andra. Allt skapat lidande är negativt, oavsett vem det drabbar så därför ska vi ha minimerat lidande till maximal effekt.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Men till vilken nytta om personen ändå inte kommer göra om det? Kan du motivera din åsikt om att man ska straffas med samma mynt?

Att vi straffar personer idag som är medvetet ångerfulla och aldrig skulle göra om det är i avskräckande syfte för andra. Allt skapat lidande är negativt, oavsett vem det drabbar så därför ska vi ha minimerat lidande till maximal effekt.

Man har orsakat en person ett lidande som man borde få uppleva själv. Gärningsmannen ska inte komma lindrigare undan än offret. Väldigt logiskt enligt mig. Ditt resonemang är för mig väldigt ologiskt men jag accepterar din åsikt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Man har orsakat en person ett lidande som man borde få uppleva själv. Gärningsmannen ska inte komma lindrigare undan än offret. Väldigt logiskt enligt mig. Ditt resonemang är för mig väldigt ologiskt men jag accepterar din åsikt..

Vad är det för logiskt med hämnd? Är du alltså för tortyr och dödsstraff? Vart finns vinsten i om en som rånat en butik blir rånad, en som våldtagit blir våldtagen eller en som mördat dör? Är brott med motiv rättfärdigade? Kan någon som under en längre period blivit misshandlad psykiskt ha rätt att misshandla sin gärningsman fysiskt.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.