Homosexualitet hos flugor "botat"

Permalänk
Medlem

Homosexualitet hos flugor "botat"

http://www.sciencedaily.com/releases/2007/12/071210094541.htm

Har egentligen inget att tillföra till artikeln i sig, men det är intressant att se hur man kan påverka saker man ej tidigare visste var möjligt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Permalänk
Medlem

Meh, snart kommer religiösa idioter att ropa ut att man ska "bota" homosexuella.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Meh, snart kommer religiösa idioter att ropa ut att man ska "bota" homosexuella.

De har de väl alltid sagt sig kunna göra, länge leve bål =l

Permalänk
Sötast

Heh, det var något udda

Permalänk
Medlem

Så snart kan man få bort vanlig heterosexualitet också då kanske? Smart sätt att fixa överpopulation

Permalänk

Eller vapen.

Homo-bomb!

Permalänk

Då är ju frågan. Fungerar det på samma sätt hos människan? Eftersom vi känner ju inga dofter från bilder t.ex.
Om vi kan göra så att alla är heterosexuella. Bör vi göra det?
Inget mer förtryck. Ingen mer misshandel av homosexuella från inskränkta homofober. Alla lyckliga.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Meh, snart kommer religiösa idioter att ropa ut att man ska "bota" homosexuella.

Ur mänsklighetssynpunkt är det ju perfekt om man kan få homosexuella att bli heterosexuella. 10% mer gener att välja på.

Eller så är det tvärtom, de dåliga 10%en sorterar bort sig själv.

Någon som är insatt?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Då är ju frågan. Fungerar det på samma sätt hos människan? Eftersom vi känner ju inga dofter från bilder t.ex.
Om vi kan göra så att alla är heterosexuella. Bör vi göra det?
Inget mer förtryck. Ingen mer misshandel av homosexuella från inskränkta homofober. Alla lyckliga.

Bör vi inte snarare öka andelen homosexuella dels för att öka förståelsen och dels för att minska människans överpopulation på jorden?

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Bör vi inte snarare öka andelen homosexuella dels för att öka förståelsen och dels för att minska människans överpopulation på jorden?

Vad finns det att förstå? De är människor som tänder på andra av samma kön. Tror du har fått en släng av moralsleven när du växte upp och fick lära dig att "mångfald är bättre än enfald". Borde vi inte avla fram fler människor som bara tänder på skor också? Så vi förstår de bättre?
Finns de inte så finns det inget att förstå. Eftersom homosexuella är precis som alla andra förutom det sexuella så skulle de som personer inte vara annorlunda än de är innan "behandlingen". Eller anser du att homosexuella definieras som personer endast av vad de finner sexuellt tilldragande?

Jo, det hjälper verkligen då homosexuella inte alls kan skaffa barn i dagens samhälle. Eller ska vi skapa fler homosexuella så vi ökar förståelsen men förbjuder de att skaffa egna barn?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Ur mänsklighetssynpunkt är det ju perfekt om man kan få homosexuella att bli heterosexuella. 10% mer gener att välja på.

Eller så är det tvärtom, de dåliga 10%en sorterar bort sig själv.

Någon som är insatt?

Eller så låter vi dem vara som de är och så får de vara lyckliga?

I dagens samhälle behövs det knappast att alla fortplantar sig, ska vi "bota" alla heterosexuella som inte vill ha barn också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Ur mänsklighetssynpunkt är det ju perfekt om man kan få homosexuella att bli heterosexuella. 10% mer gener att välja på.

Eller så är det tvärtom, de dåliga 10%en sorterar bort sig själv.

Någon som är insatt?

Socialdarwinismen är knappast gällande i dagens samhälle. Om man har goda eller dåliga gener gör inte stor skillnad för samhället förutom när det gäller ärftliga sjukdomar eller liknande. Dessutom kan man inte säga att homosexuella har varken bättre eller sämre gener, så det skulle inte förrändra kvalitén på "gen-basen".

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyckotomten
Eller så låter vi dem vara som de är och så får de vara lyckliga?

I dagens samhälle behövs det knappast att alla fortplantar sig, ska vi "bota" alla heterosexuella som inte vill ha barn också?

Det var inte alls vad jag kommenterade så jag kan inte se vad jag ska svara på.

Jag tänkte så att om mängen gener är större att välja från (dvs 99% hetero) så kommer mänskligheten över tid att bli bättre utvecklad.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Ur mänsklighetssynpunkt är det ju perfekt om man kan få homosexuella att bli heterosexuella. 10% mer gener att välja på.

Eller så är det tvärtom, de dåliga 10%en sorterar bort sig själv.

Någon som är insatt?

Genetisk diversitet är inget problem.

Jag är inte helt klar över vad du menar med det senare, men det finns ingen "menad" bortsortering i naturen.
Alla gener "önskar" att sprida kopior av sig själva vidare, och det är dessa gener som avgör hur vi är uppbyggda.
En gen som "valde" att bäraren av denna inte skulle kunna få avkomma oavsett hur bra det nu skulle vara för arten i sig skulle inte sprida sig.

Rationaliteten för någon egenskap bland organismer måste ligga på gennivå, att något är bra för arten är om något en bieffekt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Jag tänkte så att om mängen gener är större att välja från (dvs 99% hetero) så kommer mänskligheten över tid att bli bättre utvecklad.

Om något så är befolkningen alldeles för stor för att det ska vara "optimal utveckling".
Kommer en ny egenskap uppstå i någon individ så skulle det ta otroligt många generationer innan denna har blivit vida spridd även om denna skulle ge en betydande ökning av antal avkomma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Det var inte alls vad jag kommenterade så jag kan inte se vad jag ska svara på.

Jag tänkte så att om mängen gener är större att välja från (dvs 99% hetero) så kommer mänskligheten över tid att bli bättre utvecklad.

Det där är så fel att jag inte riktigt vet var jag ska börja. För det första ökar inte mängden gener med antalet individer, men variationen blir större (men det kanske var vad du menade också). För det andra är en större genpool inte per automatik en bättre genpool. För det tredje är det inte något problem att inte alla individer får någon avkomma. Inte alla som är hetero skaffar barn och en hel del homosexuella skaffar barn.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Hadde det inte varigt bättre att dom hittade en bot mot homofobi?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Hadde det inte varigt bättre att dom hittade en bot mot homofobi?

Usch nej!
Att vara gay är inte fräsch och "normalt"
Nej till adoptera.
Nej till gifta sig i kyrka.
Nej till alla jävla rättigheter de gnäller om, börjar gnälla som invandrare snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
Bör vi inte snarare öka andelen homosexuella dels för att öka förståelsen och dels för att minska människans överpopulation på jorden?

Då tycker jag att vi ska öka andelen Cpskadade och hjärtsjuka så att fler förstår hur de har det. uhm nä det kanske inte är en så bra idé det heller?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Det där är så fel att jag inte riktigt vet var jag ska börja. För det första ökar inte mängden gener med antalet individer, men variationen blir större (men det kanske var vad du menade också). För det andra är en större genpool inte per automatik en bättre genpool. För det tredje är det inte något problem att inte alla individer får någon avkomma. Inte alla som är hetero skaffar barn och en hel del homosexuella skaffar barn.

Jag tänker på det som att ett land med mycket invånare har större chans att få fram världsledande forskare eller idrottsmän, helt enket för urvalet är störret.

Då var min poäng att evolutionen drog nytta av att så många som möjligt skaffar barn. För även om inte alla heteropersoner gör det så kommer fler i absoluta tal göra det om inga homosexuella finns. Eller om de blir "botade" s a s.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Jag tänker på det som att ett land med mycket invånare har större chans att få fram världsledande forskare eller idrottsmän, helt enket för urvalet är störret.

Då var min poäng att evolutionen drog nytta av att så många som möjligt skaffar barn. För även om inte alla heteropersoner gör det så kommer fler i absoluta tal göra det om inga homosexuella finns. Eller om de blir "botade" s a s.

Men det stämmer ju helt enkelt inte.

Utvecklingen går snabbt när det är få som får många avkommor, inte det motsatta.
Evolution drivs inte bara diversitet utan också selektion.

Permalänk
Medlem

Ok, så hur påverkar homosexualitet(eller egentligen icke-reproducerbara individer) optimeringen?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Ok, så hur påverkar homosexualitet(eller egentligen icke-reproducerbara individer) optimeringen?

Optimeringen av vad?
Är det så att homosexuellas genom har något gemensamt och att just detta skulle leda till en selektiv nackdel (dvs att de med denna egenskap skulle få färre avkommor) så skulle det dessa egenskaper försvinna.

Nu är det ju uppenbarligen inte så. Antingen är homosexuallitet inte starkt bunden till genetik eller så finns det dolda fördelar. (Det första verkar mer troligt)

Permalänk
Medlem

Optimering av människan tänkte jag. Du verkar kunna mycket mer än mig om evolutionslära så en trevlig länk vore bra!

Så, nu kan vi börja gå OnT igen

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Optimering av människan tänkte jag. Du verkar kunna mycket mer än mig om evolutionslära så en trevlig länk vore bra!

Så, nu kan vi börja gå OnT igen

Vad menar du med optimering?

Det låter som om din bild av evolution är lite för vriden mot progression.
Organismer som lever idag är inte i någon betydande tolkning av ordet mer optimerade än de som levde för tio miljoner år sedan.

Jag förstår inte riktigt vad det är vad du är ute efter för länkar, men kanske är detta vad du tänkte dig?
http://en.wikipedia.org/wiki/Fitness_%28biology

Permalänk
Medlem

Mja jag tänkte mig något i stil med att en art skall optimeras så fort som möjligt mot rådande förhållanden. Vilka parametrar som då gällde och hur det hela ska gå till.
Nu är det antagligen mer lämpligt för människor att ha mer filter och skydd mot utsläpp och strålning än för 20 000 år sedan för att ta ett exempel.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Här säger skräddaren nej, bestämt nej!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk

Sitter bara och undrar när den här modeflugan om att vara gay ska gå bort?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vad finns det att förstå? De är människor som tänder på andra av samma kön. Tror du har fått en släng av moralsleven när du växte upp och fick lära dig att "mångfald är bättre än enfald". Borde vi inte avla fram fler människor som bara tänder på skor också? Så vi förstår de bättre?
Finns de inte så finns det inget att förstå. Eftersom homosexuella är precis som alla andra förutom det sexuella så skulle de som personer inte vara annorlunda än de är innan "behandlingen". Eller anser du att homosexuella definieras som personer endast av vad de finner sexuellt tilldragande?

Jo, det hjälper verkligen då homosexuella inte alls kan skaffa barn i dagens samhälle. Eller ska vi skapa fler homosexuella så vi ökar förståelsen men förbjuder de att skaffa egna barn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Då tycker jag att vi ska öka andelen Cpskadade och hjärtsjuka så att fler förstår hur de har det. uhm nä det kanske inte är en så bra idé det heller?:P

Syftade snarare på att vi kanske bör minska mängden människor på jorden och om vi har mindre människor som naturligt inte kan få barn så minskar också populationen. Alltså inte att vi bör förbjuda homosexuella att adoptera, utan en minskning i population genom minskning av barnafödande genom minskning av par som producerar barn. Homosexuella par producerar inte barn, de snarare "konsumerar".

Anledning till "ökad förståelse" syftade snarare på att folk generellt tenderar att acceptera det som det finns större andelar av och förkasta det som är udda. Om vi då ökade mängden av homosexuella så skulle dem inte längre ses som "udda".

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
Sitter bara och undrar när den här modeflugan om att vara gay ska gå bort?

Du menar när dödsstraff för otukt återinförs eller när det bara blir legitimt att banka skiten ur alla bögar så att de håller sig i garderoben? Om du bara väntar på att bögar spontant ska sluta böga sig, får du nog vänta ett bra tag.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com