Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Kiiiba : Det där ser helt ok ut, dock är ju 30 ms spikar inte så roligt men vet ju inte hur ofta detta förekommer för dig.

Men kollar man på vad du fått i resultat så ser det bra ut.

Ang att nätet går ner skrik på dom och få hem en tekniker som kollar på signalen åt dig.

Det är spikarna jag stör mig på och det kan variera ibland kan det komma 3 i rad och ibland inte någon gång på 10 sek och sedan kommer det igen. Det är olika hela tiden.

Jag har ringt och klagat och jag orkar fan inte sitta i 20min kö och sedan bli dissad vilket jag blir..

Permalänk
Medlem

comhem comhem comhem.......

Undra hur många timmar man lagt ner på att få support? säker flera dar.

just nu är mitt problem ljud problem på digital tv. Det är speciellt national geographic HD men även tv4 HD. Bästa beskrivningen är packet loss, ljudet hackar eller förvinner i några mille sekunder. Värst är det på NG HD och oftas där. pratat med supporten har haft 2 killar från comhem hemma hos mig. Inte nog med att man måste ta ledigt från jobbet, det jag fick som lösning är en kabel som dom gjorde själva, dom tyckte jag hade för stark singnal. Men det har inte hjälp...

problem är inte alltid bara ibland oftast kvällar.

Några förslag, antar ätt det bara är och ringa och klaga igen, men känns som att jag inte orkar det mer.

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade mig nyligen från mitt gamla 24/8 till XXL. Mitt 24/8 krånglade för övrigt mycket och jag har varit i kontakt med deras support för många gånger.. Har testat alla möjliga routrar och lösningar, men inget har hjälpt. Så jag bestämde mig för att testa XXL för att se om det fungerade bättre.

Har nu haft XXL i 6 dagar och fyfan.. vilket skämt. Jag har gbit kort i burken och har stängt av IP flood detection och brandväggen, men det går så frukansvärt segt. På Bredbandskollen får jag ut bra hastigheter. Det känns som att så fort man startar irc/nerladdning eller liknande så segar hela nätet ner sig, det går knappt att surfa.

Ibland har man inte ens något annat igång förutom msn och slösurfar, men tar ändå 2 min att ladda en sida.

Att kontakta deras support är ju ett helvette. Har erfarenheter av deras skitsupport och det är inget att hurra för. Får väl ringa och klaga och be om tekniker, men det har jag haft förut med 24/8 och inte hjälpte det.

Har även sett att många har problem med att det lägger ner en kort stund och sedan trampar igång igen. Och detta med intervaller på ca 1 timme. Eller att det blir otroligt slött efter ca 1 timmes uptime. Detta fel har även jag.

Slutsats: Jag hatar comhem.. var samma jävla skit med 24/8.

Kan det vara deras station eller liknande där jag bor som är kass? Jag vet att det står en grå box eller vad man ska säga ca 50 meter härifrån som nåfon tekniker pillade på för ca 6 månader sedan, men då gällde det TV vad jag kan minnas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwin
Jag uppgraderade mig nyligen från mitt gamla 24/8 till XXL. Mitt 24/8 krånglade för övrigt mycket och jag har varit i kontakt med deras support för många gånger.. Har testat alla möjliga routrar och lösningar, men inget har hjälpt. Så jag bestämde mig för att testa XXL för att se om det fungerade bättre.

Har nu haft XXL i 6 dagar och fyfan.. vilket skämt. Jag har gbit kort i burken och har stängt av IP flood detection och brandväggen, men det går så frukansvärt segt. På Bredbandskollen får jag ut bra hastigheter. Det känns som att så fort man startar irc/nerladdning eller liknande så segar hela nätet ner sig, det går knappt att surfa.

Ibland har man inte ens något annat igång förutom msn och slösurfar, men tar ändå 2 min att ladda en sida.

Att kontakta deras support är ju ett helvette. Har erfarenheter av deras skitsupport och det är inget att hurra för. Får väl ringa och klaga och be om tekniker, men det har jag haft förut med 24/8 och inte hjälpte det.

Har även sett att många har problem med att det lägger ner en kort stund och sedan trampar igång igen. Och detta med intervaller på ca 1 timme. Eller att det blir otroligt slött efter ca 1 timmes uptime. Detta fel har även jag.

Slutsats: Jag hatar comhem.. var samma jävla skit med 24/8.

Kan det vara deras station eller liknande där jag bor som är kass? Jag vet att det står en grå box eller vad man ska säga ca 50 meter härifrån som nåfon tekniker pillade på för ca 6 månader sedan, men då gällde det TV vad jag kan minnas.

Inaktivera ipflooding i modemet. Nämnts tidigare, hjälper ej det så byt DNS till de som finns på www.opendns.com Ger bbkollen bra speed finns ingen tekniker som kommer hem till dig som kan lösa felet. Det sitter antingen i modemet eller centralt i så fall.

"skåter" du referrerar till är nog en förstärkare och det är samma för bredband och tv. Tror inte felet sitter där om det är segt att surfa men bredbandskollen visar bra.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Tjo,

införskaffade XXL tjänsten för ett tag sen, kör trådlöst. Fick upp hastigheten trådlöst till c:a 50mbit (har n-draft standard i datorn) med netgear cg3100, så försökte köra med min Airport express som router men då lyser lampan orange på Netgear-modemet, vilket ska betyda att den inte är ansluten till gigabit-port. För övrigt sämre hastigheter också... Har slagit av NAT, gjorde ingen skillnad. Körde trådat mellan CG3100 och airporten.

Airporten ska ju ha gigabit-port...Annars är det ju rätt konstigt att det ska vara en router med n-draft standard

lampan på CG3100 lyser grönt om datorn kopplas in trådat i modemet.

Tråd från CG3100 till datorn ger uppkoppling på 100 cirka så där ligger inte felet.

Nån som har koll på detta??

/Bubba

Permalänk
Medlem

halloj,

försökt läsa igenom det mesta för att se om det nämnts. men hittade inget så here goes!!!

Mitt nuvarande problem är att så fort tjejen startar sin dator & öppnar en webbläsare dör nätet för båda.. modemet lyser som det ska men man får meddelande i windows att uppkopplings brutits etc. sen kräver det en repair eller release/renew för att få tillbaka uppkopplingen.. helt galet störande då det dör ganska fort igen efter man fixat det...

Nån som har nån aning om vad det kan vara?

tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Fick mitt Bredband XXL 50-100mbit idag!
Innan jag kopplade in det gjorde jag ett TPTEST på mitt 50mbit abonnemang och fick bra resultat ca: 44mbit upp och 9mbit ner. Efter jag kopplat in det nya har jag nu runt 0.5mbit ner och 5mbit upp.
Tydligen har nått blivit helt fel och felanmälan har svårt att få kontakt med modemet, nu väntar jag på att tekniker ska lösa problemet och eventuellt göra hembesök.
jag kan inte koppla in 50mbit igen för då kan teknikerna inte felsöka enligt Comhem.
Till råga på allt har jag fått nytt grafikkort idag och vill bara ut och spela på nätet.
Ingen glad kund idag!

Visa signatur

Intel Core™ Quad Processor i5 750 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 2x2GB CL7 | XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 | Corsair TX 850W PSU | Seagate Barracuda® 7200.12 1TB | Logitech MX518 Optical Mouse | Logitech G15 Gaming Keyboard | Samsung Syncmaster 2450 24" | Windows 7 32-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ozmion
Fick mitt Bredband XXL 50-100mbit idag!
Innan jag kopplade in det gjorde jag ett TPTEST på mitt 50mbit abonnemang och fick bra resultat ca: 44mbit upp och 9mbit ner. Efter jag kopplat in det nya har jag nu runt 0.5mbit ner och 5mbit upp.
Tydligen har nått blivit helt fel och felanmälan har svårt att få kontakt med modemet, nu väntar jag på att tekniker ska lösa problemet och eventuellt göra hembesök.
jag kan inte koppla in 50mbit igen för då kan teknikerna inte felsöka enligt Comhem.
Till råga på allt har jag fått nytt grafikkort idag och vill bara ut och spela på nätet.
Ingen glad kund idag!

Testa reboota (ur/in med strömmkablen) ditt modem efter 11 imorgon så får du eventuellt en ny mjukvara till modemet. Hjälper ej det är det nog hembesök som gäller. Netgearmodemet får rejäla problem om signalen inte är bra mot sig. Mer problem än 50mbit eller de andra modemen får hos samma person. Utan att vara insatt låter det som att ditt modem har problem med att "bonda" kanaler. Det är dock sällan det uppstår utanför f.d. upcnätet vad jag märkt.

Kan vara 100grejjer till också som att du ínte bytt tpkabel och har någon kass CAT5-kabel tex. Tpkablen bör vara minst CAT5e. Står på kabeln nära kontakterna.

bubba med k: Testa labba med vilken säkerhet du har på trådlösa i modemgränssnittet. Jag har dålig koll på detta men vissa av säkerhetsteknikerna sänker hastigheten en hel del.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

TP-kablen borde ju vara fel fri, den kom med modemet idag och är CAT5e.
Supporten hade svårt att få kontakt med mitt modem, forlorade en massa paket på vägen och vissa gånger fick han ingen kontakt alls.
IP-teleonen funker inte heller trots att dom vid 2 tillfällen idag sagt att den ska fungera om 10min.
Ett par gånger under kvällen när jag kört TPTEST så har jag haft full kapacitet. Omkring 95mbit ner och 9.5mbit upp, men det varar kanske bara 2min sen går det ner igen.
Hoppas att dom löser det under morgon dagen iaf.

Visa signatur

Intel Core™ Quad Processor i5 750 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 2x2GB CL7 | XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 | Corsair TX 850W PSU | Seagate Barracuda® 7200.12 1TB | Logitech MX518 Optical Mouse | Logitech G15 Gaming Keyboard | Samsung Syncmaster 2450 24" | Windows 7 32-bit

Permalänk
Medlem

Var precis ute och testade att spela lite, verkar stabilt.
TPTEST ligger på rätt siffror.
Men telefonen är fortfarande död.

Visa signatur

Intel Core™ Quad Processor i5 750 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 2x2GB CL7 | XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 | Corsair TX 850W PSU | Seagate Barracuda® 7200.12 1TB | Logitech MX518 Optical Mouse | Logitech G15 Gaming Keyboard | Samsung Syncmaster 2450 24" | Windows 7 32-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twin2
halloj,

försökt läsa igenom det mesta för att se om det nämnts. men hittade inget så here goes!!!

Mitt nuvarande problem är att så fort tjejen startar sin dator & öppnar en webbläsare dör nätet för båda.. modemet lyser som det ska men man får meddelande i windows att uppkopplings brutits etc. sen kräver det en repair eller release/renew för att få tillbaka uppkopplingen.. helt galet störande då det dör ganska fort igen efter man fixat det...

Nån som har nån aning om vad det kan vara?

tack på förhand!

Äntligen någon som har samma problem som mig o min tjej.
Kör ni Voddler på båda era datorer? Jag har gjort så att Voddler service tjänsten inte startar automatiskt på min dator nu och jag har inte haft detta problem sedan jag gjorde detta för 2 dagar sedan. Det kan vara värt att testa ifall ni båda kör voddler. Innan så dog nätet varje gång man startade dator nr 2 när dator nr 1 var igång. Voddler letar efter andra Voddler användare på nätet så fort man startar datorn, så jag vet inte om det kanske blir någon krock när båda datorerna försöker komma åt samma portar samtidigt på CG3100 modemet?

Aja det har i alla fall fungerat felfritt för mig nu i 2 dagar sedan jag ordnade så att Voddlernet tjänsten inte startar på min dator.

Kör ni inte Voddler så testa att byta channel på modemet då det kanske blir någon channel krock med någon grannes trådlösa nät.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

@ Phunky
då du verkar vara insatt elle riallfall kontakter inom comhems "felsökning / drivrutiner"
har allt i hemmet kopplat via gigb kablage och switch allt trådat förutom telefoner samt 2 bärbara
har en TVIX mediaspelare kopplad till nätverket den har "bara" 100mbkort i sig.
om jag har nätverkskortet inställt på gb så får jag ingen kontakt med tvixen och när den äntlligen får kontakt så spelar den upp filmen i x2-x5 hastighet, hade inte detta bekymmer innan CG3100 så är ganska säker på att det är något med det att göra
ställer jag in kortet på 100duplex så fungerar allt men med dålig hastighet mot nätet....

ingen på CH supp. som visste vad jag pratade om..

//E
Ps: hur länga tycker du att man ska vänta på att en tekniker ska höra av sig...
har väntat sen 21 dec nu och orkar inte ringa till dom igen ang detta...

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

Värdelös koll på detta etermos. Vet ju att v17-19 har problem med streaming mellan trådlöst och kablat och blir väl kanske fixas i feb/mars med v20. Om det inte är det du menar vettetusan.

Testat boota om modemet idag? v19 som lades ut i hela landet idag ska kunna öka speeden för icke gigkortgrejjer bakom modemet.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Efter en reboot så har man numera 3.9.21.7.mp2.V0019

Nu ska det testas om det går att streama utan att det hackar, eller om man får använda separat router..

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4
Processor: Intel core i5 3570K
Minne: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz (CMX8GX3M2A1600C9) (2x4GB)
Lagring: Verbatim Intern SSD 128GB SATA2 2.5"
Grafik: Asus Geforce 9800GT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tvniklas
Efter en reboot så har man numera 3.9.21.7.mp2.V0019

Nu ska det testas om det går att streama utan att det hackar, eller om man får använda separat router..

Provade precis att boota om, men fick tillbaka den jag hade innan: V0018

Permalänk
Medlem

Det låter konstigt?

Nu har har jag testat med min WD HD LIVE att streama 1080 och 720p.

Det funkar utmärkt, konstigt nog

Har tidigare använt mig av en separat router (Belkin) då saker o ying funkade , men med reducerad speed.

Uttorent tuffar på som det ska , men har som vanligt problem med upload, kan bero på min tracker..

Som jag ser det, (dock bara efter 20 minuter) så verkar saker och ting funka som det ska. ska nu testa att spela lite cs o source..

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4
Processor: Intel core i5 3570K
Minne: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz (CMX8GX3M2A1600C9) (2x4GB)
Lagring: Verbatim Intern SSD 128GB SATA2 2.5"
Grafik: Asus Geforce 9800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Provade precis att boota om, men fick tillbaka den jag hade innan: V0018

Testa dra ur strömkabeln och sedan sätta i den igen. Låt ingen fildelning vara igång under tiden och låt modemet vara i 20min så BÖR det fått ny mjukvara.

Går det inte då vet jag inte, den ska ligga i hela sverige nu, ev är ditt modem knasigt så det helt enkelt inte vill. Fungerar inte en factoryresett med att hålla in knappen bakpå i 10sekunder så är modemet eventuellt korrupt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Testa dra ur strömkabeln och sedan sätta i den igen. Låt ingen fildelning vara igång under tiden och låt modemet vara i 20min så BÖR det fått ny mjukvara.

Går det inte då vet jag inte, den ska ligga i hela sverige nu, ev är ditt modem knasigt så det helt enkelt inte vill. Fungerar inte en factoryresett med att hålla in knappen bakpå i 10sekunder så är modemet eventuellt korrupt.

Jag har ingen brådska, den dyker nog upp så småningom!

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat cs1.6 i 40 min samtidigt som jag streamar (från samma dator) 720p till wd playern, och det hackar inte på varken spelet eller Plasman, så det verkar onekligen lovande..

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4
Processor: Intel core i5 3570K
Minne: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz (CMX8GX3M2A1600C9) (2x4GB)
Lagring: Verbatim Intern SSD 128GB SATA2 2.5"
Grafik: Asus Geforce 9800GT

Permalänk
Medlem

Wow, v.19 rockar. Fick tidigare ut mellan 50-65mbit på bredbandskollen (beroende av test tillfälle), och ca 75mbit vid torrent nedladdning. Nu får jag konstant ca 90mbit på bredbandskollen och ca 98mbit vid torrent nedladdning UTAN gigabit kort, och detta med både Firewall och NAT aktiverat. Jag är nu officiellt en MYCKET nöjd com hem kund. Mycket bra jobbat!!

Permalänk
Medlem

V19 var främst en korrigering för wifilampan och för de som inte har gigkort så de får över 60mbit. Vissa med gigkort fick också ut dålig hastighet innan denna mjukvara som jag förstått det. Har man problem med hastigheten nu sitter det troligen inte i modemet åtminstonde.

V20 ska ju lösa detdär med streaming mellan wifi och kablat. Inte hört något mer som är i pajpen för detta modem.

Med tanke på att modemet börjar uppföra sig bra nu undrar man ju vad det var för skitmjukvara som var i den från början

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Hur funkar det mellan ComHem och Netgear?

Är det någon avdelning på Netgear som utvecklar mjukvaran efter ComHems önskemål eller har Netgear lämnat ut källkoden till firmwaren till modemet så ComHem själva kan påverka mjukvaran?
och så fall har ComHem kompetensen internt att utveckla firmwares?

Eller måste ComHem rapportera buggar till Netgear och dom måste återskapa problemen för att lösa buggarna?

Intressant att veta bara!

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Sådärja, också uppdaterat till V0019. Har också haft problem med streaming mellan burkar bakom routern, hoppas det går bättre nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Hur funkar det mellan ComHem och Netgear?

Är det någon avdelning på Netgear som utvecklar mjukvaran efter ComHems önskemål eller har Netgear lämnat ut källkoden till firmwaren till modemet så ComHem själva kan påverka mjukvaran?
och så fall har ComHem kompetensen internt att utveckla firmwares?

Eller måste ComHem rapportera buggar till Netgear och dom måste återskapa problemen för att lösa buggarna?

Intressant att veta bara!

comhem utvecklar såklart inget sådant själv, de buggtestar så gott det går innan lansering och försöker återskapa kundernas problem innan netgear/cisco/motorola osv osv får buggfixa. Säkerligen har eran inblandning på forumet lett comhem till vissa korrigeringar också. Jag försöker oxo föra vissa saker vidare. Lurar säkert comhemfolk i vassen men som aldrig skriver här dessutom. Tror ingen ISP utvecklar mjukvaror själv även om det är möjligt till just detta netgearmodem. Mjukvaran verkar vara open source till viss del åtminstonde. Viss del av alla tidigare buggar beror säkert på att Docsis 3.0 tekniken är så ny. Finns inte många modeller av modem att välja på.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag blev positiv överraskad igår när tyvärr mitt internet gick ner. Tänkte först att fan nu får jag sitta i 20 min i kö för att komma fram och felanmäla. Ringer upp och knappar mig vidare. Fick inte ens höra vilken plats i kön jag hade innan jag var framme. Dvs max 10 sekunder efter att jag knappat mig vidare till Teknisk support och felanmälan. Riktigt bra!
Pratade med en trevlig tjej i telefonen som gick in och kollade och såg att hela huset hade tappat anslutningen så hon skulle skicka de vidare till en tekniker.
Min första tanke då var jaha, då får jag väl vänta tills i morgon innan allt är löst. Gick 10 minuter efter att jag lagt på så kom internet upp i 10 minuter. Sen la de ner igen. Gick lite upp och ner under ca 40 minuter. Sen var allt uppe och snurra för fullt.

Permalänk
Medlem

Nya uppdateringen rockar fett!!!!

90/10 i hastighet och min:7 /avg: 9 / Max 10 i ping!

Har aldrig varit nöjdare!!

*edit Detta med ett 100Mbit's kort!!

Visa signatur

Intel Core 2 due E4300 - Abit - Socket LGA775(ip95) - Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB

Permalänk

Är Netgear WNDR3700 samma typ eller liknade som den man får med i comhem som heter Netgear cg3100, ser väldigt lika ut iallafall.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cokeman66
Är Netgear WNDR3700 samma typ eller liknade som den man får med i comhem som heter Netgear cg3100, ser väldigt lika ut iallafall.

WNDR3700 är en gateway/router utan modemdel, som är bra mycket mer avancerad än motsvarande funktioner hos CG3100.

Permalänk
Medlem

Hej, jag kopplade precis in mitt nya 100/10 mbit modem, har tidigare haft 50/10 mbit.

Nu får jag fortfarande cirka 40/10 mbit i bredbandskollen och tptest, måste man kontakta ComHem så de aktiverar 100/10 mbit tjänsten?

Skall prova ladda ner lite torrent's nu och se om jag märker någon skillnad.

Jag kan se i config på modemet att det kör på 6 kanaler i alla fall.

Edit:

Jag ringde till ComHem och de var tvungna att logga ut mitt gamla modem och logga in mitt nya istället. Så nu får jag ut cirka 85/10 mbit.

Permalänk
Medlem

"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Kollar vi historiskt sett även i gamla loggar ser vi att det rådde ett belastningsproblem på obestämd tid. Ni vart då erbjuden att avsluta ert avtal utan slutfaktura. Ni har nu dock själv valt att boka ett nytt avtal.

Ni kan återkomma för att avsluta det."

Så här fick jag till svar från comhem.