Permalänk
Medlem

Lön: 48 000 kr
Ålder: 31
Utbildning: Kandidatexamen KTH
Område: Stockholm
Yrke: Servicechef
Erfarenhet: Chef sedan Februari 2021, jobbat inom samma företag sedan 2015
Semester: 30 dagar

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | Asus B550-F | Sapphire 6700 XT | Lian-Li PC-O11 Dynamic | Lian-Li Galahad AIO | Intel 520 240GB, Intel 530 240GB SSD, Kingston A2000 M.2 1TB | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB 3200MHz| Corsair RM 750X |Windows 10|

Permalänk
Medlem

IT Business Analyst inom BI-lösningar
37,867 SEK

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

292 sidor senare och vissa envisas fortfarande med att skriva sin lön "efter skatt"
Är fullkomligt ointressant.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

IT Business Analyst inom BI-lösningar
37,867 SEK

Vad innebär dina arbetsuppgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Vad innebär dina arbetsuppgifter?

Kravhantering, underhåll och utveckling för ett antal rapportlösningar.
Oftast förklara för utvecklarna vad som behöver göras

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathial:

Lön: 48 000 kr
Ålder: 31
Utbildning: Kandidatexamen KTH
Område: Stockholm
Yrke: Servicechef
Erfarenhet: Chef sedan Februari 2021, jobbat inom samma företag sedan 2015
Semester: 30 dagar

Inom vilken bransch?

Permalänk
Medlem

Fick 500 kr i löneförhöjning nu,problemet är att vi aldrig fick nån förra året så min egentliga höjning är ju 250 kr per år! dom skyller på coronan...
Inte ens 1% höjning är det,min fråga är om det är lagligt? förbannad är jag iallafall.

Tjänar 29600kr /Renhållningsarbetare inom kommunen..17 års erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Fick 500 kr i löneförhöjning nu,problemet är att vi aldrig fick nån förra året så min egentliga höjning är ju 250 kr per år! dom skyller på coronan...
Inte ens 1% höjning är det,min fråga är om det är lagligt? förbannad är jag iallafall.

Tjänar 29600kr /Renhållningsarbetare inom kommunen..17 års erfarenhet.

Vill inte strö salt i såren, är själv i samma sits med utebliven lönehöjning. Men med tanke på att inflationen är på 2,5% (april) så kan man krasst säga att din lön minskat...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Lön: 37 100 kr
Ålder: 31
Utbildning: Ingen
Område: Stockholm
Yrke: Förvaltningsledare Office 365
Erfarenhet: 4 års erfarenhet inom branchen snart 5 år
Semester: 30 dagar
Friskvård 2500:-
Förmåner: Mobil, dator matkort samt billig bostad i centrala Stockholm

Är dock i en annan process just nu som Ansvarig tekniker för Office 365.
Då rollen skulle innebär mer jobb än idag (jobbar väl mellan 45-50 timmar) så ligger mitt löneanspråk på 50 000 kronor.
Det är runt det tjänsten kommer vara värd har jag fått veta så det känns bra.
Vi får se om jag tar den, bostaden är det som gör att jag kanske tackar nej

förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av boyen89:

Förmåner: Mobil, dator matkort samt bostad i centrala Stockholm

Vi får se om jag tar den, bostaden är det som gör att jag kanske tackar nej

Wow, har du verkligen betalt boende som en förmån?

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Wow, har du verkligen betalt boende som en förmån?

Får nog förtydliga den...
Inte betalt boende men billigt boende som man bara kan hyra som anställd

Permalänk
Medlem
Skrivet av boyen89:

Lön: 37 100 kr
Ålder: 31
Utbildning: Ingen
Område: Stockholm
Yrke: Förvaltningsledare Office 365
Erfarenhet: 4 års erfarenhet inom branchen snart 5 år
Semester: 30 dagar
Friskvård 2500:-
Förmåner: Mobil, dator matkort samt billig bostad i centrala Stockholm

Är dock i en annan process just nu som Ansvarig tekniker för Office 365.
Då rollen skulle innebär mer jobb än idag (jobbar väl mellan 45-50 timmar) så ligger mitt löneanspråk på 50 000 kronor.
Det är runt det tjänsten kommer vara värd har jag fått veta så det känns bra.
Vi får se om jag tar den, bostaden är det som gör att jag kanske tackar nej

Ja minst runt 45-55 borde din lön ligga på med din erfarenhet inom m365, 37 är oftast vad man har efter 2 år

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Kravhantering, underhåll och utveckling för ett antal rapportlösningar.
Oftast förklara för utvecklarna vad som behöver göras

Ok då är jag förvånad. Jag antar att du jobbar i göteborg? Har dina kollegor liknande lön?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Inte ens 1% höjning är det,min fråga är om det är lagligt? förbannad är jag iallafall.

Eftersom minimilönen i Sverige är 0 kronor så innebär ju det att du inte har något lag-stöd för att få lön eller löneförhöjning om inte annat avtalats. Vilket ju ofta är precis det som görs genom kollektivavtal.

Men dem flesta branscher backade nog rejält och det var få som fick retroaktivt för förra året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ok då är jag förvånad. Jag antar att du jobbar i göteborg? Har dina kollegor liknande lön?

Ja, göteborg.
Blandat mellan liknande och betydligt högre.
Senaste åren har trygg anställning vägt högre än viljan att byta för att få upp lönen och nu är det en hel del intressanta förändringar på gång så ger det ett år eller två till innan jag börjar se mig om.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Lön: 41800 kr
Ålder: 32
Utbildning: Yrkeshögskola, IT-säkerhetsarkitekt (2017 - 2019) Pluggade 75% distans samtidigt som jag jobbade 100%
Område: Örebro Län
Yrke: Systemutvecklare, Kommunalt, Jobbar med IT-arkitekturella frågor, samt Teknisk ansvarig för Klientplattformen. Vilket inkluderar hela M365-sviten, med fokus på ConfigMgr, Intune samt Exchange online. Men allt Azure ad-relaterat också.
Erfarenhet: 11 års erfarenhet inom IT (2010), 2013 -2018 3:e linje tekniker inom outsourcing bolag, 2018 -> i nuvarande roll
Semester: 25 dagar
Friskvård 1000:-

Visa signatur

Laptop | Legion 7 32GB 3080 RTX Ryzen 9
Desktop | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel Core i7 8700K | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream 11GB | Samsung 970 Evo | Samsung 850 pro 256 GB | WD Green 2 TB | Corsair RM750 750W | LG 27GL850-B | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

lön 49600
ålder:39
utbilning: byggnadsingenjör
Arbete: fastighetsingenjör/projektledare sjukhusprojekt
Inga förmåner inom offentlig verksamhet, dock ingen övertid heller så 40 timmar prick.
Nja 1000kr friskvård om man lägger lika mycket själv, aldrig utnyttjad då jag cyklar till jobbet och tar trappan istället för hissen.

Visa signatur

Sitta och mysa i ett mörk rum med gamla burken en iskall rom och cola och mala på med stugan på hög ljusstyrka på skärmen.

| CPU intel 80386 @25Mhz | Chassi Standard | Moderkort ISA-386U3 | Kylning fabriksmonterad | RAM 4mb on board | HDD Floppy disk drive 5,25 | OS MS-DOS 3.0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaskfe:

Inom vilken bransch?

Mycket nischad teknisk industri

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X | Asus B550-F | Sapphire 6700 XT | Lian-Li PC-O11 Dynamic | Lian-Li Galahad AIO | Intel 520 240GB, Intel 530 240GB SSD, Kingston A2000 M.2 1TB | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB 3200MHz| Corsair RM 750X |Windows 10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Vad trevligt med en Arkivarie! Min sambo läser till Arkivarie och är snart klar med sitt andra år (tre år totalt på Södertörn).
Har du några idéer och tips till en (om ett år) nyutexaminerad Arkivarie?
Jag är lite förvånad över att du ligger på 36500 i lön då medellönen enligt diverse statistik ligger på runt 30000, men det är ju bara bra! Hur har löneutvecklingen varit under dina 10 år?

Idéer och tips, mja. Det finns ju olika typer av arkivarietjänster, och alla heter inte heller arkivarie vid utannonsering och tillsättning. Det är lite beroende på vad som intresserar en; mer traditionellt arkivarbete, mer åt systemvetenskapshållet, etc. Jag har tur och har de flesta bitar integrerade i min nuvarande tjänst, men så kan det ju bli lite mycket att göra emellanåt.

Jag hade ingångslön 2011 på 24000. Har bytt tjänst 3 gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Yrke: Mjukvarutestare med fokus på testautomation

Utbildning:

  • kandidatexamen inom datavetenskap (3 år)

  • mjukvarutestutbildning (YH, 1.5 år)

Erfarenhet: ca 3 år

Ålder: 34 år

Lön: brutto 46000 kr, netto 33153 kr

Förmåner:

  • Friskvård 2500 kr om året

  • Sex veckor betald semester

  • Lediga och betalda klämdagar

  • Bonus om företaget når satta mål

  • Och den kanske enskilt viktigaste förmånen: intressanta arbetsuppgifter som inte är för monotona

Löneutveckling
2018: Mjukvarutestare, konsult : 29000 kr brutto
2019: Mjukvarutestare, konsult : 38000 kr brutto
2020: Mjukvarutestare, ej längre konsult : 46000 kr brutto

Ny lön från juni månad är 47380 kr brutto.

Blev förvånad att få 3% i år men man tackar och är glad när man kan ligga ligga före inflationstakten.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Skriver nytt anställningsavtal imorgon hos ny arbetsgivare efter ca 8 år hos nuvarande.

Ny Lön: 51 000 kr (nuvarande 39.4k) brutto
Ålder: 36
Utbildning: KY Produktionsutveckling + KY Elektroteknik/Automation (2+2 år några år emellan)
Område: Västmanlands Län
Yrke: Automationsingenjör, maskintillverkning, gränslandet molnlösning och maskin kommunikation/plc-styrning, inslag av C# och .NET.
Erfarenhet: 13 år som tekniker och ingenjör, något år som montör(produktionsutvecklare inom elmontage och automationsingenjör/konstruktör/plc-programmerare i tillverkande fabrik)
Semester: 25 dagar
Friskvård 4k
Ej övertidsavlöst, inga förväntade tjänsteresor, 8-17, promenadavstånd till jobbet.

Hade begärt 50k, trivdes bra hos nuvarande så jag drog på. Blev erbjuden 51k, blev chockad. Jävligt nöjd. Hoppas jag fortsätter vara det framöver. Går från en fantastisk arbetsplats.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Ny lön samma jobb.
Upp en tuss mot tidigare efter lönesamtal. Blir retroaktivt från 1/1 så blir lite extra nästa månad. Får väl vara nöjd med tanke på hur tiderna är.

Säljare inom industriautomation

Lön: 59 000kr/mån brutto + bonus som kan ge max tre månadslöner om jag överträffar min budget med 20% och lite andra krav. Bonus börjar redan om jag nollar också.
Hemmakontor: 2000kr/mån

Förmåner:
Pensionsförsäkring
Telefon
Dator och Ipad
Förmånsbil
30 dagars semester (inte betald övertid givetvis)

Skrivet av Stefflo:

Har satt bläck på ett nytt jobb i liknande bransch men en ny typ av produkter att sälja. Mitt tidigare jobb ville inte internrekrytera till tjänsten jag ville ha så valde att ta ett annat erbjudande.

Säljare inom industriautomation

Lön: 58 000kr/mån brutto + bonus som kan ge max tre månadslöner om jag överträffar min budget med 20%. Bonus börjar redan om jag nollar också.
Hemmakontor: 2000kr/mån

Förmåner:
Pensionsförsäkring
Telefon
Dator och Ipad
Förmånsbil
30 dagars semester (inte betald övertid givetvis)
Friskvårdsbidrag (vet ej säkert)

Blev arbetsbefriad med lön nu en månad innan jag börjar det nya jobbet så nu skulle det vara perfekt med ett snabbsläpp av RDR2 till PC😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nightcrawl:

Skriver nytt anställningsavtal imorgon hos ny arbetsgivare efter ca 8 år hos nuvarande.

Ny Lön: 51 000 kr (nuvarande 39.4k) brutto
Ålder: 36
Utbildning: KY Produktionsutveckling + KY Elektroteknik/Automation (2+2 år några år emellan)
Område: Västmanlands Län
Yrke: Automationsingenjör, maskintillverkning, gränslandet molnlösning och maskin kommunikation/plc-styrning, inslag av C# och .NET.
Erfarenhet: 13 år som tekniker och ingenjör, något år som montör(produktionsutvecklare inom elmontage och automationsingenjör/konstruktör/plc-programmerare i tillverkande fabrik)
Semester: 25 dagar
Friskvård 4k
Ej övertidsavlöst, inga förväntade tjänsteresor, 8-17, promenadavstånd till jobbet.

Hade begärt 50k, trivdes bra hos nuvarande så jag drog på. Blev erbjuden 51k, blev chockad. Jävligt nöjd. Hoppas jag fortsätter vara det framöver. Går från en fantastisk arbetsplats.

Låter som ett bra lyft och trevligt jobb. Hoppas du ska trivas.
Borde bli kund till min tidigare arbetsgivare och givetvis min nuvarande också😀 En sensor behöver alla.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiieempu:

Precis klar med 2år YH-studier till Elkraftsingenjör.
Börjar 1 Juni på ett elnätsbolag som dokumentationstekniker med 31.5k i lön

Efter årets lönerevision fick jag en höjning med 3% till 32445kr. Hade hoppats på mer på grund av att jag fått större ansvar än vad som var tänkt vid anställningen

Visa signatur

Rigg:
Chassi: Coolermaster NR200P | CPU: Intel Core i7 10700K | MB: Gigabyte Z490I AORUS ULTRA | GPU: GTX1080ti Stric OC | PSU: Corsair SF750 | OS: Windows 8.1 | RAM: 32GB Corsair Vengeance 3200MHz | SSD: 2x1TB M2 NVME | Monitor: Acer Predator XB271HU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av boyen89:

Lön: 37 100 kr
Ålder: 31
Utbildning: Ingen
Område: Stockholm
Yrke: Förvaltningsledare Office 365
Erfarenhet: 4 års erfarenhet inom branchen snart 5 år
Semester: 30 dagar
Friskvård 2500:-
Förmåner: Mobil, dator matkort samt billig bostad i centrala Stockholm

Är dock i en annan process just nu som Ansvarig tekniker för Office 365.
Då rollen skulle innebär mer jobb än idag (jobbar väl mellan 45-50 timmar) så ligger mitt löneanspråk på 50 000 kronor.
Det är runt det tjänsten kommer vara värd har jag fått veta så det känns bra.
Vi får se om jag tar den, bostaden är det som gör att jag kanske tackar nej

Får du gratis officepaket också?

Permalänk
Medlem

Lön: 55700 kr
Ålder: 48
Utbildning: Ingen
Område: Stockholm
Yrke: Global incident manager
Erfarenhet: 4 år i rollen sammanlagt
Semester: 38 dagar
Friskvård 5500:-
Förmåner: Mobil, dator

Permalänk
Medlem

Lön: 0, tidigare 58k+ bonus, snittade 770k/år.
Ålder: 30
Ort: Stockholm

Vår verksamhet har dessvärre fått lägga ner. Nu står jag i valet och kvalet om mellan att gå tillbaks till konsultlivet eller inte.

Det som talar för konsult är att det är snabbaste sättet för min del att markant höja min lön till ca 85k då jag kommrr få behålla 80℅ av fskturan, en lön som någon annanstans kommer bli väldigt svår att uppnå. Det som talar mot är att jag varit konsult i 5-6 år och kände mig lite klar med det.

Har vi några här som gått från konsult-verksamhet-konsult?

Permalänk
Medlem

Lön 28944 + OB samt andra tillägg.
Ålder: 54
Ort: Stockholms län.
Yrke: Bussförare inom ett av SLs trafikområden.

Har ny lön från 1 maj. En höjning med 780 kronor per månad på grundlönen som därmed landar strax under 29000. Ligger på högsta steget i lönetrappan (8 år eller mer) så någon ytterligare utveckling finns inte där.

Utöver det har OB-ersättningarna höjts. Enkel (vardags-OB) höjs till 27,10 kronor (+ 37,7%) och Kvalificerad (helg-OB) höjs till 42,56 kronor (+ 8%). De ligger dock fortfarande lågt jämfört med andra yrkesgrupper.

Med OB samt andra tillägg kommer jag landa på runt 32000 brutto varje månad, plus minus en tusenlapp ungefär då mina arbetstider varierar väldigt kraftigt.

Ska jag få upp min lön måste jag byta bransch eftersom det är enhetslöner för alla bussförare i landet. Skulle gärna gå tillbaka till reklambranschen igen men finns ingen reklamfirma som vill anställa en 50+ och jag har ingen som helst önskan att driva eget.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

27k + 700 kr från föra och årets lönerevision.. på nya stället som 2:and / 3:rd line support, gjorde ett 3 månaders project inom SDWAN där jag fick efter 2 veckor fullt ansvar på att migrera och cordinata Nordic, hade 28.800 kr där + bra övertid så hamnade mellan 32-34k med all övertid.

Har börjat söka nytt, och folk kontaktar mig daglien nu, för olika konsult tjänster som 2and / 3rd line support, cloud vmware osv, och de tror jag kan landa mellan 36-40k i månaden, så får jag ett annat uppdrag så tar jag det, fast jag gillar nuvarande plats jag jobbar på

Har 4 års erfarnehet av IT support och cloud + virtualisering + 2 år Yh utbildning inom virtualisering / några strö kurser inom programering.

31 år gammal.

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Asus Geforce RTX 3080 TUF Gaming OC, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leopard01:

Yrke: Fullstack utvecklare
Erfarenhet: 3 år
Lön: 31 500 kr
Ålder: under 30
Utbildning: Civilingenjör
Placering: mellanstor stad

Sysslar med produktutveckling inhouse, men lönen känns aningen låg, började på 28 500 kr.

Kommer börja som konsult direkt efter sommaren i Stockholm. Nya lönen blir 45 000 kr och jag är helt nöjd. Har klivit upp till en mer marknadsmässig lön.