Permalänk
Medlem

Nytt chassi från NZXT - Khaos

Khaos är NZXTs nya chassi och vilken bjässe den är!

http://www.techreport.com/discussions.x/14909

11st 5.25"-plaster, varav 8 för hårddiskar
Moderkortsplåtens position kan ändras
plats för 2 PSUs
plats för 7st 120mm fläktar
+ mycket mer

Personligen tycker jag att chassit är riktigt snyggt och wow vilken grym lösning med moderkortsplåten. Fast den är riktigt dyr också, $399 ska den kosta och släpss redan i Juni.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice men dyrt

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Ja såg faktiskt väldigt bra ut.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd

Sämst namn, men lådan verkar ok

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

gief meee ^^

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker de överdrivet synliga lysande ledfläktarna förstör hela stuket? Hade ju kunnat sett rätt stilren ut annars.
Sen kan man ju undra hur mycket nytta övre frontfläkten kommer göra, med tanke på det enorma ventilationshålet mitt på lådan... Lär ju läcka en hel del ljud där oxå

Den där motherboard trayen är nästan precis samma jag fantiserat fram själv
Perfekt just när man har nätagget under moderkortet, då man kan koppla in alla nätaggssladdar i förväg innan man fäller upp trayen.
Fast behöver den inte ett stödben i nedfällt läge för att inte paja om man börjar lassa på komponenter?

Men varför varför varför finns det inga förberedda hål i trayen så man kan dra kablar bakom den? Eller har jag missat något? De kanske ryms där uppe i glipan?

Dumt att inte nätaggen är vändbara där nere. Hur blir det om man sätter en vanlig bottensugare där nere nu, måste man inte använda den plats som sitter längst från moderkortet då? Då lär ju inte kablarna räcka utan förlängningar..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Den liknar DELL's XPS burkar

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Shet vad najs! Fast de kunde skippat fläktarna som lyser blått.