Iphone 3G från Telia?

Permalänk
Avstängd

Iphone 3G från Telia?

Välj abonnemang fritt med Telia!
Nu är det klart! Alla priser är satta, vilken abonnemang eller operatör ska du ha? Diskutera här!

Telia.se/privat/produkter_tjanster/mobilt/produkterocherbjuda... - Telias abonnemang

Daddy1.donator.se/telia_iphone - Vinn Iphone från Telia - Ny!

Iphone 3G - Halebop?
Kanse: Iphoneinfo.se/halebop-saljer-ocksa-iphone/#more-403

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tips
Iphone.beejive.com - Chatta gratis med Live Messenger på webben med Iphone!
Har du tips du vill dela? Skriv ett inlägg!

Godis
Youtube.com/watch?v=wvCMp99dMqI - World Record iPhone Line (Folk köar redan!) - Ny!
Apple.com/iphone/guidedtour - A guided tour
Youtube.com/watch?v=dGY28Qbj76A - Steve Jobs WWDC Keynote (in 60 Seconds)
Youtube.com/watch?v=qg1ckCkm8YI - Will It Blend? - iPhone
Youtube.com/watch?v=lcB8CKa73B0 - iPhone Magic
Youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8 - iPhone Scratch/Crash Test - PC World
Youtube.com/watch?v=iZ1bGYMudv0 - Dave's iPhone Sneak Peek
Youtube.com/watch?v=7pIS69teEvw - iPhone Lego Mindstorms NXT Robot Demo
Youtube.com/watch?v=vniMR6Ez9cE - iPhone: The Music Video

Länkar
Apple.com/se/iphone - Tillvärkare
Telia.se/iphone - Säljare
Iphoneinfo.se - Nyheter
Iphone24.se - Nyheter

Permalänk
Medlem

Reklam? ;s

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Nackdelen om man tar ett annat abb. är väl att man säkert får betala 5000 för mobilen.. när den kostar 2-2500 i utlandet.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Re: Iphone 3G från Telia?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888

Fri datatrafik för 248 kr i månaden är väl inte en så tokig deal?

Tycker det låter dyrt...
http://www.tele2.se/tillaggstjanster-datapaket.html
1Gb 39:-/mån
5Gb 99:-/mån
Visst, det stryps vid 5Gb, men 5Gb är ganska mycket trafik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Nackdelen om man tar ett annat abb. är väl att man säkert får betala 5000 för mobilen.. när den kostar 2-2500 i utlandet.

Sedan när tjänade man någonsin på att köpa en telefon med abonnemang? Varje gång jag tittat har den förhöjda avgiften under bindningstiden alltid som minst täckt upp för "subvensioneringen" när man köper, ibland mer. Visst, det blir ju som att få den på avbetalning men i övrigt...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Nackdelen om man tar ett annat abb. är väl att man säkert får betala 5000 för mobilen.. när den kostar 2-2500 i utlandet.

Det skulle vara intressant att veta om den kostar mer om man tar ett annat abbonemang, har man samma bindningstid tycker jag inte det borde spela någon roll.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Tycker det låter dyrt...
http://www.tele2.se/tillaggstjanster-datapaket.html
1Gb 39:-/mån
5Gb 99:-/mån
Visst, det stryps vid 5Gb, men 5Gb är ganska mycket trafik.

Det är ett riktigt bra erbjudande, dock säljer ju inte Tele2 Iphons så det blir svårt.
Ska man köpa från utlander måste man säker vänta ganska mycke längre än den 11, sen är det ju en risk att bli lurad tyvär.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Sedan när tjänade man någonsin på att köpa en telefon med abonnemang? Varje gång jag tittat har den förhöjda avgiften under bindningstiden alltid som minst täckt upp för "subvensioneringen" när man köper, ibland mer. Visst, det blir ju som att få den på avbetalning men i övrigt...

Det är ju dyrare att köpa abbonemang än bara telefånen i längden, helt klart. Vill man ha den vid lanseringen så finns det inte så mycket att välja på.
Vad menas med: subvensioneringen?

Permalänk

Ingen som har fattat att om man inte vill ha telia, väljer man Telia Mobil Bingo och väljer utan bindningstid?

Eller så väljer man att binda sig i 18 mån så får man gratis surfport i 18 mån och slipper betala engångsavgiften på 250 kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Det är ju dyrare att köpa abbonemang än bara telefånen i längden, helt klart. Vill man ha den vid lanseringen så finns det inte så mycket att välja på.
Vad menas med: subvensioneringen?

Ok, subventioneringen skulle det stå med borde ju framgå i alla fall. Om det var så att du inte förstod ordet betyder det ungefär "rabatt", operatören rabatterar priset på mobilen. I verkligenhet är det dock som du säger ingen egentligen subvention utan du betalar bara igen det genom en höjd månadsavgift. Dock verkar många tro att det är fantastiska erbjudanden av någon anledning, alternativt är det jag som bara tolkar vad de säger fel.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blunden
Sedan när tjänade man någonsin på att köpa en telefon med abonnemang? Varje gång jag tittat har den förhöjda avgiften under bindningstiden alltid som minst täckt upp för "subvensioneringen" när man köper, ibland mer. Visst, det blir ju som att få den på avbetalning men i övrigt...

Jag räknade då ut att med mitt abb, Telia till vänner och en K800 så tjänade jag ca 500kr i totalkostnad jämfört med att köpa den "ren".

Men visst.. det finns fall då det inte är så.. ett bra exempel på olönsam avbetalning är ju Leasy "Det är enkelt (att bli av med pengar)" Där man i regel betalar dubbelt så mycket vad den kostar att köpa ny.. Lockar med låg avgift, men lång tid.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att Telia inte säljer några iPhones så de fattar hur dåligt det är!

Visa signatur

?=#?%)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Iphone 3G från Telia?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Tycker det låter dyrt...
http://www.tele2.se/tillaggstjanster-datapaket.html
1Gb 39:-/mån
5Gb 99:-/mån
Visst, det stryps vid 5Gb, men 5Gb är ganska mycket trafik.

Tele2 e skit dock. Sämst mottagning och så

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Nackdelen om man tar ett annat abb. är väl att man säkert får betala 5000 för mobilen.. när den kostar 2-2500 i utlandet.

Allt handlar ju om subventioner, om det blir samma som för alla andra telefoner.

Jag skulle vilja se var du kan köpa en iPhone för 2-2500, ge mig gärna en länk. För alla verkar tycka att det är jättedyrt men ingen har någon som helst källa på att det ska ligga så lågt i något annat land.

Hela iden med subventionerade abonnemang är ju baserad på utbyte av tjänster.
Du vill ha ett abonnemang och en mobiltelefon, i utbyte mot en bindningstid så får du avdrag på priset för din mobiltelefon.
Men problemet med är idag att alla verkar tro att man kan ta ett abonnemang som kostar lite och sen få en telefon gratis! Ringer man inte mycket så bör man inte ha ett dyrt abonnemang heller och då får man ju inte heller någon jättesubvention på någon telefon.

Som du säger senare att du tjäner 500 kronor på en K800i, det gör du på 12 månader, sen får du 900 på 18 och 1100 på 24.

Sen kommer man då till ditt problem, ringer man så pass lite att man egentligen kanske skulle ha valt ett kontantkort så är det ju klart att man betalar dubbelt upp då man inte utnyttjar abonnemanget man har bundit sig till.

Välj inte abonnemang efter vilken telefon du får billigast utan välj det efter hur just du ringer billigast och betala eventuellt lite mer för telefonen vid inköpet.
Tycker du att den summan är för hög så kan du hos Telia lägga ett pristillägg för att avbetala den summan per månad på abonnemanget istället.

Sen ska du allt se att din kalkyl blir väldigt mycket bättre när du räknar in vad du ringer för.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Avstängd

Jag använder Halebop kontantkort nu, jag ringer kanse för 50-100kr i månaden så jag förlorar ganska mycket på sånna dyra abbonemang.
Jag vill häldre betala lite mer och få billigare månadskostnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power

Jag skulle vilja se var du kan köpa en iPhone för 2-2500, ge mig gärna en länk. För alla verkar tycka att det är jättedyrt men ingen har någon som helst källa på att det ska ligga så lågt i något annat land.

Apple har sakt att en Iphone inte får kosta mer än 199 dollar vilket blir: 1196 Kr.
http://events.apple.com.edgesuite.net/0806wdt546x/event/index...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Iphone 3G från Telia?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Tele2 e skit dock. Sämst mottagning och så

Okej, jag har aldrig haft problem med mottagningen, men visst stämmer det att de har sämre än Telia. Tycker dock inte den lilla skillnaden det skulle bli för mig är värd 100:-/mån, eller ja, i dagsläget 160:-/mån då telia inte har nåt 1Gb paket vad jag sett. Menmen, smaksak vad man prioriterar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag använder Halebop kontantkort nu, jag ringer kanse för 50-100kr i månaden så jag förlorar ganska mycket på sånna dyra abbonemang.
Jag vill häldre betala lite mer och få billigare månadskostnad.

Apple har sakt att en Iphone inte får kosta mer än 199 dollar vilket blir: 1196 Kr.
http://events.apple.com.edgesuite.net/0806wdt546x/event/index...

Det är ju sagt många gånger om att dem priserna inte är kontantpriser för telefonen, utan tillsammans med just abonnemang, alltså precis det Telia har presenterat.

Hade ju varit kul att köpa en så pass avancerad telefon för runt 2000 kronor, hade varit skoj för konkurrenterna att matcha det.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Avstängd

Aha då förstår jag

Permalänk
Medlem

jag tycker det är helt okej med 248kr i månaden för oss unga/studenter så jag kommer köra på det garanterat. billigare än nuvarande abbonemang man får inte bara fri trafik 3g även telia homerun vilket är ett stort plus i fall man är i någon stad där det finns ett hotel elelr på flygplatser.

Permalänk
Medlem

Låter ju som en riktigt bra deal "Fri datatrafik för 248 kr i månaden", om man nu kan köpa den med ett sånt abbonemang. Skulle inte tveka på att slå till

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeEss
Låter ju som en riktigt bra deal "Fri datatrafik för 248 kr i månaden", om man nu kan köpa den med ett sånt abbonemang. Skulle inte tveka på att slå till

Jag hoppas värkligen att man kan det, hoppas telefånen inte blir så dyr då.
Tecknar man flera månaders abb borde den ju inte bli det tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Apple har sakt att en Iphone inte får kosta mer än 199 dollar vilket blir: 1196 Kr.
http://events.apple.com.edgesuite.net/0806wdt546x/event/index...

Nej, det har de inte sagt. Om du lyssnar på keynoten så säger Steve att "in almost every one of these countries the price is a maximum of $199". Det är ganska uppenbart att Sverige är ett av de länder som inte omfattas av 'almost every one'.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

asso wifi? om det finns ett sådant någon stanns typ tåg osv osv kommer det kosta att använda det ? OMG? fyfan va dåligt då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarl
asso wifi? om det finns ett sådant någon stanns typ tåg osv osv kommer det kosta att använda det ? OMG? fyfan va dåligt då.

Du har ju alltid 3g-nätet att falla tillbaka på iofs, och dessutom så ingår ju access till Telias Homerun-nät.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

248kr i månaden låter lockande, men man får väl räkna med att betala själva telefonen 199kr i månaden ochså då är det inte roligt längre eller om inte säljer för ett högre pris då.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

men vadå? kommer det kosta? om jag sitter här hemma med wifi, om jag då sitter i soffan och tänker oj va långt det är till dtaorn, jag tar nog och kollar lite på youtube här på min alldeles nya iphone? kommer det då kosta, alltså efter dom där 100 mb i månaden, max 9/dagen?

fattar nada.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarl
men vadå? kommer det kosta? om jag sitter här hemma med wifi, om jag då sitter i soffan och tänker oj va långt det är till dtaorn, jag tar nog och kollar lite på youtube här på min alldeles nya iphone? kommer det då kosta, alltså efter dom där 100 mb i månaden, max 9/dagen?

fattar nada.

Den datatrafiken som går över 3G- eller GSM-nätet kommer att antingen dras ifrån dina inkluderade megabyte, eller om de är slut, kosta 20 kr per megabyte, dock med en maxtaxa på 9 kr per dag.

Sitter du på wifi så kostar det ingenting, eftersom datatrafiken inte går över 3G- eller GSM-nätet.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

okok låter bra, men grejen är, finns det typ något fast pris så man får surfa hur mycket man vill med vad man vill och hur man vill? för om det finns då kan man ju ta det sen typ 99 kr abonnemanget?

och sen köpa telefonen löst, kostar?

mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarl
okok låter bra, men grejen är, finns det typ något fast pris så man får surfa hur mycket man vill med vad man vill och hur man vill? för om det finns då kan man ju ta det sen typ 99 kr abonnemanget?

och sen köpa telefonen löst, kostar?

mvh

Ja, det finns ett tillägg, Prisavtal Fastpris, som kostar 199 kr per månad. När det gäller vad iPhone kostar med andra abonnemang än de specifika för iPhone har inte Telia gått ut med något än.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Skickade precis iväg ett mail till telia och frågade:

"Istället för att köpa iPhone med abbonemanget iMini, skulle det vara möjligt att beställa den med Telia Mobil Max 25 (Månadsavgift: 49 kr) och sen som komplettering till det Internettjänster: prisavtalet Fastpris (Månadsavgift: 199 kr), detta till ett pris av sammanlagt 248 kr/månad. ? Då ett sådant abbonemang skulle passa mig mycket bättre. Och vad skulle isåfall startavgiften (telefonkostnaden) bli? "

Återkommer när jag fått svar från Telia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeEss
Skickade precis iväg ett mail till telia och frågade:

"Istället för att köpa iPhone med abbonemanget iMini, skulle det vara möjligt att beställa den med Telia Mobil Max 25 (Månadsavgift: 49 kr) och sen som komplettering till det Internettjänster: prisavtalet Fastpris (Månadsavgift: 199 kr), detta till ett pris av sammanlagt 248 kr/månad. ? Då ett sådant abbonemang skulle passa mig mycket bättre. Och vad skulle isåfall startavgiften (telefonkostnaden) bli? "

Återkommer när jag fått svar från Telia.

Visst är det smidigt när alla pratar om samma saker i flera olika trådar.

"Någon" som fått information från en Teliaanställd, låter ganska rimligt dock med det priset för den.
#8398635

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Visst är det smidigt när alla pratar om samma saker i flera olika trådar.

"Någon" som fått information från en Teliaanställd, låter ganska rimligt dock med det priset för den.
#8398635

Jag tycker alla borde använda min tråd i stället eftersom jag har en fin röstnig, startinlägg och billigaste priser

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeEss
Skickade precis iväg ett mail till telia och frågade:

"Istället för att köpa iPhone med abbonemanget iMini, skulle det vara möjligt att beställa den med Telia Mobil Max 25 (Månadsavgift: 49 kr) och sen som komplettering till det Internettjänster: prisavtalet Fastpris (Månadsavgift: 199 kr), detta till ett pris av sammanlagt 248 kr/månad. ? Då ett sådant abbonemang skulle passa mig mycket bättre. Och vad skulle isåfall startavgiften (telefonkostnaden) bli? "

Återkommer när jag fått svar från Telia.

Skriv ditt svar här så fort du får veta!

Nått som jag tycker är konstigt är att det kostar 20kr/mb MEN inte mer än 9kr/dygn?
Alltså kostar första MB endast 9 kr sedan är det gratis