Iphone 3G från Telia?

Permalänk
Avstängd

Som jag fattat det finns det två tak.
Surfar man med den inbyggda webbläsaren gäller max 9kr/dygn.
Installerade program som Mail, gps, uppdateringar eller nerladdningar mm gäller 69kr/dygn.

Permalänk
Medlem

Och med Mini/Midi/Maxi gäller väl 9kr/dygn som maxtaxa vid det mesta så som gps, webben, mail mm, eller?

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Medlem

Ja, har du något av i-abonnemangen så gäller maxtaxan all datatrafik. Med de andra abonnemangen så gäller det bara surfning.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

Suck, jag kan verkligen inte bestämma mig vilket abonnemang jag ska ta. Det lutar mellan Bingo och Telia 99 nu, båda med fastpris. Om jag kollar på dom två, finns det kanske något jag hellre borde kolla på? För jag tänkte surfa en hel del, förmodligen mer än vad jag ringer för, så då borde väl något av dom två alternativen vara bättre än iMini?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Avstängd

Telefånen blir ju 1k dyrare med Bingo än 99, så känns inte så värt.
Telia till vänner kan ju vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem

För mig lutar det mer mot Mini då jag tror att jag kommer att surfa mycket en eller ett par dagar i veckan (framför allt använda gps lite då och då). Men annars vara nära ett wifi... Som jag har räknat på det blir det billigast i alla fall, och binder mig nog i 24 månader, blir nog billigast så med, med tanke på vad mobilen kostar!

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Ja, har du något av i-abonnemangen så gäller maxtaxan all datatrafik. Med de andra abonnemangen så gäller det bara surfning.

Vart står detta? tvekar starkt till att de skiljer på datatrafiken så, eller?

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Som jag fattat det finns det två tak.
Surfar man med den inbyggda webbläsaren gäller max 9kr/dygn.
Installerade program som Mail, gps, uppdateringar eller nerladdningar mm gäller 69kr/dygn.

Fy fan de blir inte billigt med andra ord, man måste ha fastpris på internet annars blir man ruinerad på lite mailande och petande på gmaps.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Som jag fattat det finns det två tak.
Surfar man med den inbyggda webbläsaren gäller max 9kr/dygn.
Installerade program som Mail, gps, uppdateringar eller nerladdningar mm gäller 69kr/dygn.

Så är det normalt sett (även för iPhone) , men för iPhone -abonnemangen är det inte så : Det är det som är själva grejen…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Tror faktiskt inte ett dugg på det, datatrafik som datatrafik. Det kostar ju inte telia mer om jag hämtar ett mail med tex ett bifogat word-dokument jämfört med om jag går in på en hemsida. Vart har ni fått denna information? verkar ju dummare än dummast.... betalar jag 199 för fast 3G datatrafik så skulle det vara idiotiskt om det bara gällde vid surfning via webläsaren i iphonen. Visst att det är i webläsaren man behöver trafiken mest, men det kommer ju komma en massa pogram i app store efterhand, säker många som kommer kräva en del datatrafik. Och Maps applikationen drar ju ner kartor medan man använder den, skulle dom 199 kronorna (prisavtal fastpris) inte täcka den trafiken?

Jag pratar alltså om det som Dr Rotmos skriver:

citat:Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Ja, har du något av i-abonnemangen så gäller maxtaxan all datatrafik. Med de andra abonnemangen så gäller det bara surfning.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag pratar alltså om det som Dr Rotmos skriver:

citat:Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Ja, har du något av i-abonnemangen så gäller maxtaxan all datatrafik. Med de andra abonnemangen så gäller det bara surfning. [/B]

Med de andra abonnemangen gäller det bara surfning, om du inte tecknar Prisavtal Fastpris! Då ingår all datatrafik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knop3se
Tror faktiskt inte ett dugg på det, datatrafik som datatrafik. Det kostar ju inte telia mer om jag hämtar ett mail med tex ett bifogat word-dokument jämfört med om jag går in på en hemsida. Vart har ni fått denna information? verkar ju dummare än dummast.... betalar jag 199 för fast 3G datatrafik så skulle det vara idiotiskt om det bara gällde vid surfning via webläsaren i iphonen. Visst att det är i webläsaren man behöver trafiken mest, men det kommer ju komma en massa pogram i app store efterhand, säker många som kommer kräva en del datatrafik. Och Maps applikationen drar ju ner kartor medan man använder den, skulle dom 199 kronorna (prisavtal fastpris) inte täcka den trafiken?

Jag pratar alltså om det som Dr Rotmos skriver:

citat:Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Ja, har du något av i-abonnemangen så gäller maxtaxan all datatrafik. Med de andra abonnemangen så gäller det bara surfning.

Maxtaxan på 9 kr är det alltså jag pratar om, inte några tilläggspaket. Men, med det som kostar 199 kr så är all datatrafik inkluderad.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

ok, ursäkta jag missförstod dig då.

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Telefånen blir ju 1k dyrare med Bingo än 99, så känns inte så värt.
Telia till vänner kan ju vara ett alternativ.

Telefonen blir dyrare, ja, men det är ju inte det enda man ska kolla på, du har ju nästan bara halva kostnaden när det gäller uppkopplingsavgift, minutkostnad och smskostnad. I Längden känns det som om det går jämt ut. Sen känner jag ingen som har en teliamobil, så telia till vänner känns rätt ovärt för mig

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Jag tipsar alla om att ta abonnemang med massa sms inkluderade, (Max 25 om du studerar t.ex.). Kan säga att jag började skicka MASSOR med fler sms när jag fick iPhonen, skickar säkert 600 i månaden nu och ökar stadigt. Det känns som en msn chatt i iPhonen så man tänker inte på att det e sms

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag tipsar alla om att ta abonnemang med massa sms inkluderade, (Max 25 om du studerar t.ex.). Kan säga att jag började skicka MASSOR med fler sms när jag fick iPhonen, skickar säkert 600 i månaden nu och ökar stadigt. Det känns som en msn chatt i iPhonen så man tänker inte på att det e sms

Jo förstår det
99kr i tillägg så får man 5000 sms i månaden på alla abb så vitt jag fattar

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Visst borde det fungera att skicka dit svärfar med en fullmakt som säger att han får lösa ett abbonemang och köpa en iPhone i mitt namn sålänge som han har mitt körkort och sin egen legitimation? Jobbet strular så jag kommer inte hinna ifrån något under dagen och efter att ha läst recensionerna kliar det ju inte mindre i fingrarna efter en..

Permalänk
Medlem

För mig lutar det åt Telia mobil 99 + Fri data vilket blir totalt blir 298kr. Jag pratar sällan i mobilen, har halbop just nu och jag ringer inte mer för ca 70-80kr månaden. Så det borde passa mig bra. Vilka fördela/nackdelarr ger Bingo jämfört med Telia 99?

Har aldrig använt 3G, har telia bra 3G nät? Om inte, vilken operatör har bäst 3G täckning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jo förstår det
99kr i tillägg så får man 5000 sms i månaden på alla abb så vitt jag fattar

Jo visst, men är man under 25 och studerar eller vad nu kritiererna är för att få det abonnemanget ser jag inte hur något annat skulle va billigare

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Jag tipsar alla om att ta abonnemang med massa sms inkluderade, (Max 25 om du studerar t.ex.). Kan säga att jag började skicka MASSOR med fler sms när jag fick iPhonen, skickar säkert 600 i månaden nu och ökar stadigt. Det känns som en msn chatt i iPhonen så man tänker inte på att det e sms

SMS känns ju riktigt ute när man kan sitta på Windows Live Messenger och chatta Live!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
För mig lutar det åt Telia mobil 99 + Fri data vilket blir totalt blir 298kr. Jag pratar sällan i mobilen, har halbop just nu och jag ringer inte mer för ca 70-80kr månaden. Så det borde passa mig bra. Vilka fördela/nackdelarr ger Bingo jämfört med Telia 99?
Har aldrig använt 3G, har telia bra 3G nät? Om inte, vilken operatör har bäst 3G täckning?

Telia har bäst teckning i sverige eftersom dom äger hela nätet typ. 3G Teckning kanse operatörern: Tre (3) kan konkurera med.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Över 200 röster!
Ska du köpa en Iphone?
Ja 137
Nej 64

Nu behöver man inte länge fundera på om man ska köpa den, svaret är röstat!

Hur och när man ska köpa den är det lite jämnare, men Telia leder, så är du osäker, dra till Telia!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
SMS känns ju riktigt ute när man kan sitta på Windows Live Messenger och chatta Live!

Ja det är sant.. med dom som är online på msn ja.
Skickar säkert 200 sms i månaden just nu o det är för att nå alla vart som helst o inte bara folket som sitter på msn på luren/datorn.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Nu sänds till Live Från Telia butikerna!

Permalänk
Medlem

ah gud ja får fan ont i magen av att tänka på om ja inte får tag i en imorgon!
får hoppas att köa en timma innan butiken öppnar räcker.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

det beror ju på vart man bor

Visa signatur

Asus M4N82 DELUXE, SAM3 | AMD Phenom II-X4 940 BE @ 3 GHz | 4 GB RAM | GTX260-216
600W Zalman WZM600-HP | BenQ TFT 21.5'' G2200HD | Antec Three Hundred | 750GB Samsung SpinPoint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLayer
det beror ju på vart man bor

Sveriges rövhål, Glada hudiksvall.
jag får fanemig ont i magen o känner på mig att dom gett telia butiken här typ 10 telefoner eller nåt.

Aja.. får se hur det blir om några timmar.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man i efterhand kan flytta nummer till Telia?

Tex har jag Tre nu i två månader till och har tänkt köpa iPhone nu, kan jag då flytta mitt nuvarande nummer och skippa det jag får när jag köper iPhone? Isåfall kör jag vidarekoppling av samtal tills abonnemanget saknar bindningstid, alternativ köper loss de två månader som är kvar och gör flytten ganska omgående.

Har försökt hitta något i avtalen hos både Tre och Telia men inte hittat något konkret.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Är det någon som vet om man i efterhand kan flytta nummer till Telia?

Tex har jag Tre nu i två månader till och har tänkt köpa iPhone nu, kan jag då flytta mitt nuvarande nummer och skippa det jag får när jag köper iPhone? Isåfall kör jag vidarekoppling av samtal tills abonnemanget saknar bindningstid, alternativ köper loss de två månader som är kvar och gör flytten ganska omgående.

Har försökt hitta något i avtalen hos både Tre och Telia men inte hittat något konkret.

Jag snackade med Telias support om detta idag och enligt dem går det inte att byta nummer på ett befintligt abonnemang. Man måste alltså portera ett nummer direkt vid nytecknande av ett abonnemang tyvärr.

Så det blir nog att köpa loss de sista månaderna för dig.

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk
Medlem

nu är appstore uppe, http://macworld.idg.se/2.1038/1.171374 rätt mycket gratis grejjer

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Jag fick ingen Iphone dom var slut när jag kom till Telia butiken i Skellefteå klockan 15:10
Nu finns inget att leva för längre

Permalänk
Medlem

Stog i skövde utanför butiken kl 7:45 redan kom in som nummer 12, blev en svart 16GB fanns 4st kvar av 16st när jag fick min. Totalt hade dom 16st svarta 16GB, 20st vita 16GB och 40st 8GB.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE