Iphone 3G från Telia?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Någon som vet om det kommer gå att delbetala själva telefonen hos Telia?

Du kan göra det via abonnemanget (kallas pristillägg). Eftersom man ändå måste teckna ett abonnemang för att köpa den så tycker i alla fall jag att det är onödigt att köra på en extra avbetalning med uppläggningsavgifter och avi-avgifter.
Det vore ju i så fall om man nu redan är bunden och köper den kontant, i det fallet är svaret nej.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Avstängd

Kan man se TV med Iphone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
Du kan göra det via abonnemanget (kallas pristillägg). Eftersom man ändå måste teckna ett abonnemang för att köpa den så tycker i alla fall jag att det är onödigt att köra på en extra avbetalning med uppläggningsavgifter och avi-avgifter.
Det vore ju i så fall om man nu redan är bunden och köper den kontant, i det fallet är svaret nej.

Okej, det gäller nämligen en kompis som inte har så mycket pengar till lanseringen. Men ändå vill få tag på en iPhone 3G hyffsat billigt. Abonnemanget Sommarvänner tänkte han ta då det är helt fri månadsavgift året ut och billigt.

Men vilken uppläggningsavgift tänker du på? Avi-avgiften blir bara 270 kr extra enligt honom (15 * 18 = 270 kr)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Varför köpa en Iphone när man kan vinna en? ^^
http://daddy1.donator.se/telia_iphone/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Okej, det gäller nämligen en kompis som inte har så mycket pengar till lanseringen. Men ändå vill få tag på en iPhone 3G hyffsat billigt. Abonnemanget Sommarvänner tänkte han ta då det är helt fri månadsavgift året ut och billigt.

Men vilken uppläggningsavgift tänker du på? Avi-avgiften blir bara 270 kr extra enligt honom (15 * 18 = 270 kr)

Uppläggningsavgift brukar man ha på avbetalningar, brukar väl ligga runt 250 kronor.

Men eftersom han ändå är tvungen att binda ett abonnemang så kan han ju lika gärna lägga avbetalningen via abonnemanget och på sätt slippa extraavgifterna helt och hållet.

Abonnemanget Sommarvänner är rätt värdelöst faktiskt.

Mobil Till Vänner 18 månader betalar du 18 * 69 + 3420 = 4662
Mobil Sommarvänner 18 månader betalar du 13 * 69 + 3920 = 4817

Detta gäller då för 8 GB Iphone 3G, men samma princip för de andra...

Visa signatur

Maila mig

Permalänk

Vilket är egentligen det mest prisvärda abonnemanget med prisavtal fast på uppkopplingen?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag jobbar till 14:40 Hoppas det finns kvar i Skellefteå
Är lite sugen på ta ledigt men då förlorar man ju pengar...

Du har tur du, jobbar själv till 17.30 i samma lilla stad :S Man funderar ju hur många de kommer få hem..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vintervilan
Vilket är egentligen det mest prisvärda abonnemanget med prisavtal fast på uppkopplingen?

Det beror lite på till vem och hur mycket du ringer smsar osv.
Jag ska nog ta Telia Mobil 99 + Prisavatal Fastpris, för då får man ringa, sms och mms för hela beloppet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dynne
Du har tur du, jobbar själv till 17.30 i samma lilla stad :S Man funderar ju hur många de kommer få hem..

Stackare Men hinner du inte innan du drar till jobbet, dom öppnar 10?
Eller smita iväg på lunchen om du jobbar nära stan och har bil.

Permalänk
Medlem

funderar på om att man ska köa en eller två timmar utanför telia butiken i mini hudiksvall.

Dom läre väl fått in en 20 telefoner eller nåt som vanligt.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
funderar på om att man ska köa en eller två timmar utanför telia butiken i mini hudiksvall.

Dom läre väl fått in en 20 telefoner eller nåt som vanligt.

Hur vet du att 20 telefoner är som vanligt??

Permalänk
Medlem

3 butiker i stockholm kommer öppna portarna 00:01 fredag natt och sälja iPhones, synd att man ska upp klockan 6 för att gå till jobbet, annars skulle jag va där. Ska titta förbi Kistabutiken vid 3 efter jobbet, i värsta fall får jag vänta en vecka.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Hur vet du att 20 telefoner är som vanligt??

Jag vet inte men det brukar vara typ så på mindre orter, får in några stycken bara och dom e slut innan man hinner blinka.

Sen får man vänta i en månad på att leverantören ska masa sin jävla kinabåt över till vår sida av världen.

Jag tänker iallfall smita iväg från jobbet ett par timmar jag.
Ställa mig utanför där kl 9 och då finns två möjligheter.
1 - Jag är själv därutanför och ser ut som ett mongo i en timma
2 - Det är ett jävla gäng fjortisar man måste boxa bort för att få en iphone

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Så sant blaze101
Hoppas det är få som vet att Iphone finns så man hinner få en

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Så sant blaze101
Hoppas det är få som vet att Iphone finns så man hinner få en

Hmmm tror banne mig ja ska ta med mig ett par verktygsväskor o tränga mig förbi allihop.. "Släppförbi o fram! ska reparera telia affären! flytt flytt!" *ställa sig framför kassan o peka finger.

Ne men men.. Hela jävla semestern kommer paja om ja inte får den på fredag
Sista dagen innan o får man den inte då.. då blir det smolk i semester bägaren.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Bra ide, kanse ska köra nått sånt med

Permalänk

Haha
Sugna på Iphone hör jag

Permalänk
Medlem

Galet sugen
Har blivit lovad av en gammal kollega att han ska lägga undan en åt mig även.. men tar fan inga risker.

Jag ska ha en, om de kräver att skapa löpsedlar som skriker om "Aliens ville ha iphonen!!" och "Därför körde han ned ungdomarna framför telia butiken!" so be it

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

är iphone låst till teliai minst 18 månader?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Om det vill sig så väl att det går att låsa upp telefonen relativt snart efter den släppts (som med förra modellen). Är det då något som hindrar en från att köpa den från telia med billigaste abbonnemanget för typ 4500kr och slänga in ett billigt tele2 abbonnemang med datapaketet till en månadskostnad av typ 150 spänn med 1gb trafik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
3 butiker i stockholm kommer öppna portarna 00:01 fredag natt och sälja iPhones, synd att man ska upp klockan 6 för att gå till jobbet, annars skulle jag va där. Ska titta förbi Kistabutiken vid 3 efter jobbet, i värsta fall får jag vänta en vecka.

Fel! Bara flagshipbutiker har nattöppet, alltså den på kungsgatan.

Citat:

Här kan du köpa din iPhone 3G Från och med klockan 00:00:01 till och med 03:00 under fredagen den 11 juli:
Stockholm: Telias flaggskeppsbutik, Kungsgatan 36
Göteborg: Telias flaggskeppsbutik, Kungsportsplatsen 2
Malmö: Telias flaggskeppsbutik, Södra Förstadsgatan 7

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
Fel! Bara flagshipbutiker har nattöppet, alltså den på kungsgatan.

Aha, trodde det va alla stora i stockholm Memen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Aha, trodde det va alla stora i stockholm Memen

Ni stockholmare tror att ni är bättre än oss övriga

Permalänk
Medlem

Nån från Gävle som ska köa?

Jag kommer att vara där i ottan på stortorget

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Avstängd

Tror ni Telia kommer sälja Dock stationer till Iphone 3g och vad kan en sådan kosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Tror ni Telia kommer sälja Dock stationer till Iphone 3g och vad kan en sådan kosta?

329 kommer dem kosta, men osäkert om dem kommer finnas på fredagen. har jag hört

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Avstängd

Okej, ingår försäkring i abbonemangen eller måste det köpas till?

Permalänk
Medlem

Skulle förvåna mig mycket om någon försäkring ingår i abbonemangen.

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Men hur blir det till slut med datatrafiken? Håller på att finslipa kalkylatorn, man ska kunna välja om man vill ha Prisavtal Fastpris eller inte.

Om man inte väljer det blir det 20kr/MB, tak på 9kr/dygn eller tak på 69kr/dygn? Eller hur blir det egentligen?

Jag har ett fält där man matar in hur mycket man surfar för per månad i MiB.

Visa signatur