Far Cry 2 - Officiella Tråden

Permalänk
Medlem

Fan asså hatar ubisoft varför ska alltid usa få vara 1 dag föra alla andra =(

drog ner te stan för att sätta in pengar på kortet för att kunna köpa och ladda ner farcry2 via deras hemsida sen när man kommer hem nästan en timme senare upptäcker man "USA, CANADA and MEXICO ONLY) Baah hatar värkligen use och c.o. ibland -.-'

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

kommer detta vara ett spel som kommer bli stort i multiplayer tror ni?
över internet

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
kommer detta vara ett spel som kommer bli stort i multiplayer tror ni?
över internet

Vore riktigt häftigt med lite savannkrig eller djungelslakt i bergen med en massa spelare som springer och smyger på varandra

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KreatinPower
Vore riktigt häftigt med lite savannkrig eller djungelslakt i bergen med en massa spelare som springer och smyger på varandra

Absolut! kommer bli en storsäljare!

Tänk att kriga ett gäng på en enorm map!
Full av vegetation och gömmor eller så bränner man ner skogen och brötar på med massa bilar och skjuter hel vilt:P hahaha

Helt såld på detta spelet asså!

Permalänk
Medlem

jag avvaktar nog med att köpa det tills jag vet att det är en storsäljare som är riktigt bra online

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
Jag har möjligheten att köpa spelet idag för 499kr, skulle ni ta den chansen?
Jag har inte förhandsbokat spelet från nån sida eller så. Hade inte tänkt köpa det över huvud taget.

ElGiganten säljer spelet för 319kr, så att köpa splet för 499kr är ingen bra ide. Jag bokade det för 348kr därifrån. Prisjakt.nu is the shit

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
jag avvaktar nog med att köpa det tills jag vet att det är en storsäljare som är riktigt bra online

Jag bryr mig inte speciellt mycket om det blir ett grymt online spel eller inte... Skulle vara ritktigt skönt med ett grymt SP spel tycker jag, men det skadar ju inte om det är bra MP oxå!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Avstängd

ingen demo?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

För er som köpt spelet men inte kan spela det så finns där så man kan kringgå så man slipper vänta tills fredag eller när det är. Spelet är riktigt häftigt måste jag säga! (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
ElGiganten säljer spelet för 319kr, så att köpa splet för 499kr är ingen bra ide. Jag bokade det för 348kr därifrån. Prisjakt.nu is the shit

Är det internetpris? eller kommer det kosta så mkt i butik oxå? Här på elgiganten kostar nämligen Crysis från 2007 fortfarande 479kr.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuPrAn
Är det internetpris? eller kommer det kosta så mkt i butik oxå? Här på elgiganten kostar nämligen Crysis från 2007 fortfarande 479kr.

det är internet pris men du kan välja "hämta ut i butik" så slipper du frakt och det kostar precis 319kr =P och antagligen kommer det att kosta 400-500kr i butiken

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
ingen demo?

Nope, inget demo....

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem

Beställde från spelbutiken å fick Far Cry 2 idag

Visa signatur

// Claw

Permalänk

Riktigt roligt spel det här måste jag säga. Mycket friare och mer inspirerande än Crysis. Dessutom är det väldigt bra optimerat.

Permalänk
Medlem

Blir nog till ps3an "vet börjar bli gammal eller något"

Men återigen så glömt o preordra så man får väll vänta en dag till =(.

Men ser bra ut faktiskt. Synd bara så fick storyn en törning i en review jag läste.. O va afn, hur kan man misslyckas med Afrika o story med all backgrund som finns.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KreatinPower
Vore riktigt häftigt med lite savannkrig eller djungelslakt i bergen med en massa spelare som springer och smyger på varandra

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboInFERnO
Absolut! kommer bli en storsäljare!

Tänk att kriga ett gäng på en enorm map!
Full av vegetation och gömmor eller så bränner man ner skogen och brötar på med massa bilar och skjuter hel vilt:P hahaha

Helt såld på detta spelet asså!

vore så jävla king:p

Permalänk
Medlem

Jag har testat ladda ner två olika torrents en Razor och en CLONEDVD men ingen utav dom funkar, när jag trycker på FarCry2 så kommer en bild upp där det står Far Cry 2 men den är bara där i en knapp sekund. Efter det händer det absolut ingenting, har testat starta allt så som editorn och benchmarks men inget funkar. Hjälp?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fect
Jag har testat ladda ner två olika torrents en Razor och en CLONEDVD men ingen utav dom funkar, när jag trycker på FarCry2 så kommer en bild upp där det står Far Cry 2 men den är bara där i en knapp sekund. Efter det händer det absolut ingenting, har testat starta allt så som editorn och benchmarks men inget funkar. Hjälp?

Prova köp spelat och testa igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fect
Jag har testat ladda ner två olika torrents en Razor och en CLONEDVD men ingen utav dom funkar, när jag trycker på FarCry2 så kommer en bild upp där det står Far Cry 2 men den är bara där i en knapp sekund. Efter det händer det absolut ingenting, har testat starta allt så som editorn och benchmarks men inget funkar. Hjälp?

SMART!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fect
Jag har testat ladda ner två olika torrents en Razor och en CLONEDVD men ingen utav dom funkar, när jag trycker på FarCry2 så kommer en bild upp där det står Far Cry 2 men den är bara där i en knapp sekund. Efter det händer det absolut ingenting, har testat starta allt så som editorn och benchmarks men inget funkar. Hjälp?

Inte så smart att prata om sånt här kanske..

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk

hahah vilken kille

Permalänk

Lols! Ok en fråga redan ställd av många andra men vad tror ni ja kmr kunna lira med för settings? ni ser mitt system i sign!

Tack,tack

PS: Kunde lira på Very hight/Hight på Crysis, å på ett ställe (sista biten med is osv) så kunde ja ha very hight i typ allt utan att det lagga :/ starta sedan om i början men då lagga det med de inställningar, jag tror ja lär kunna lira med ganska höga inställningar elr?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk

Jag måste bara säga WOW! Shit vilket bra spel. Långt över förväntan kan jag ju säga. Seglar på i Ultra high med max AA osv. DX10 funkade dock inte (bilden blir svart) men det fixas väl snart, så nu får jag nöja mig med "bara" dx9 (:

För er som är trogna Crysis fans och säger att FC2 aldrig kommer upp i samma liga grafikmässigt så tror jag nog att ni får ta er en funderare. Viewdistans som jag snackat om ett antal gånger är 100ggr bättre i FC2, Crysis har inte en suck där! Kan hålla med om att många detaljer är skarpare och bättre i Crysis, men det är inte tillräckligt för att plocka ner FC2. Junglarna är helt underbara! Nä, nog snackat, nu ska jag lira vidare (: Game of the year 2008!

PS. Jag har Crysis Warhead, visst är det bättre än vanliga Crysis men att kunna spela med allt maxat i FC2 med avg. på 40fps är lite bättre än avg15 i Crysis Warhead.

För att inte skapa oroligheter så måste jag ju nämna att detta är MIN ÅSIKT!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Lols! Ok en fråga redan ställd av många andra men vad tror ni ja kmr kunna lira med för settings? ni ser mitt system i sign!

Tack,tack

PS: Kunde lira på Very hight/Hight på Crysis, å på ett ställe (sista biten med is osv) så kunde ja ha very hight i typ allt utan att det lagga :/ starta sedan om i början men då lagga det med de inställningar, jag tror ja lär kunna lira med ganska höga inställningar elr?

Efter vad jag har läst och efter lite kollande på lite videos så verkar det som att du borde kunna lira det på max=Ultra High, med typ 25-30 fps på upplösning 1680*1050. Och med very high (inställningen under Ultra high) borde du typ ha 50-60 fps. Men man vet ju aldrig säkert innan man testat spelet.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

Jag kör med alla grafikinställningar på very high+4x AA med 1680x1050 och det är fullt spelbart. (se min sig för dator specs)

Men FC2 är väl ungefär som jag hade väntat mig, den framkallar mest en gäspning, jag gillar STALKER: Clear sky mer.
Sen finns det några saker som jag stör mig på enormt mycket, det att man inte kan välja "fire mode", alltså 1 skott, 3 skott, eller full auto. Och att man inte kan kika runt hörn.

Dessutom kan man inte kalla natten för natt tycker jag.
Det är ju hur ljust som helst på natten.
Jag som är van vid becksvarta nätter i clear sky.

Permalänk

Riktigt besviken på spelet :/ Känns så jädra konsoll o booring

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag kör med alla grafikinställningar på very high+4x AA med 1680x1050 och det är fullt spelbart. (se min sig för dator specs)

Men FC2 är väl ungefär som jag hade väntat mig, den framkallar mest en gäspning, jag gillar STALKER: Clear sky mer.
Sen finns det några saker som jag stör mig på enormt mycket, det att man inte kan välja "fire mode", alltså 1 skott, 3 skott, eller full auto. Och att man inte kan kika runt hörn.

Dessutom kan man inte kalla natten för natt tycker jag.
Det är ju hur ljust som helst på natten.
Jag som är van vid becksvarta nätter i clear sky.

Kan du posta en bild på hur det ser ut på natten för dig? Om du kan alltså.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk

amd x2@ 3.1
4850@ 770/1050
4g ram

dx10/ultra high/ 1440x900

liger mellan 23 - 45fps men mestadels i de lägre talen

ska prova hotfixen nu

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

AAAAAAh, tar mig inte ut ur rummet där man hamnar då man blir nedskjuten i början (Antar iaf att man ska kunna ta mig ut.) Uppdraget är att jag ska hela mig men det står en snubbe i dörröppningen som jag inte kan ta mig förbi och att bara trycka på hela knappen hjälper inte. Kul början på kvällen.