Left 4 dead-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Nu har jag kört lite hl2 ep2 som du gjorde och kör med 1280x1024 max allting,även på aa och af,det ligger mycket riktigt runt 130-140 fps stadigt:))

Jo men det dippar till runt 30 även på ett HD4870X2...

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Crashar man fortfarande hela tiden efter den nya patchen som kom idag?

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Crashar man fortfarande hela tiden efter den nya patchen som kom idag?

Det har aldrig krashat för mig, inte ens innan patchen.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Crashar man fortfarande hela tiden efter den nya patchen som kom idag?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Det har aldrig krashat för mig, inte ens innan patchen.

Inte för mig heller, har inte ens sett en enda bugg.

Permalänk
Medlem

Problem att starta COOP :\

Jag har letat bland forum och grejer och det verkar inte vara många som har problem med att komma in i ett multiplayergame. Sett frågan men inget svar.

Jag har iaf testat att både starta lobby med en vän och sedan starta, även försökt joina lobby eller game i progress.

- När jag tar "Game in progress" så kommer det upp nicket på dem som är med men sedan kommer rutan upp att det avbrutits efter 10 försök.

- Startar jag och min polare kommer in i lobbyn och jag väljer starta så står den först och letar rätt länge och sedan startar det för mig men min kompis kommer inte in.

Någon mer som har/har haft problemet? Någon som vet hur man fixar det?

ooO Rejs

Permalänk
Medlem

Läst mycket om det här spelet och spelade demon hemma hos en kompis idag och det är inte riktigt upp till mina förväntningar. Misstro mig inte, jag älskar att gå runt att slakta zombies. Men att man började i ett rum, tog ett vapen och sen bara gick ut och slaktade verkar inte vara mycket till handling.

Annars var det ett sjukt kul spel med roliga vapen och mycket slakt! Kommer nog förmodligen köpa det när det kommer ut, jag som får ny dator om bara några dagar också :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
hur gör man för att hosta en egen server?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB™
gå in på "spela med kompisar" > Starta egen > sen kan du välja mellan starta LAN eller Dedikerad. sen är de bara o klicka in "allmän server"

alltså.. hosta en egen server.. inte lägga upp en lobby.. hur lägger man upp en server?
dvs så man är admin och kan kontrollera servern som man själv vill genom console osv

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
alltså.. hosta en egen server.. inte lägga upp en lobby.. hur lägger man upp en server?
dvs så man är admin och kan kontrollera servern som man själv vill genom console osv

hldsupdatetool.exe

där har du svaret lyckat till.

EDIT: eller iofs du kanske menade en listen? inte dedicated?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd

visste inget om spelet vad det gick ut på men hade hört en del om det, laddade ner gratisdemon från steam och spelade lite..

Höll på att skita ner mig när zombisarna kom, sånna här läskiga spel klarar jag inte att spela.. Inte själv iaf får vänta till nästa LAN haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
visste inget om spelet vad det gick ut på men hade hört en del om det, laddade ner gratisdemon från steam och spelade lite..

Höll på att skita ner mig när zombisarna kom, sånna här läskiga spel klarar jag inte att spela.. Inte själv iaf får vänta till nästa LAN haha

Tänk på att demot slutar/stängs ner när fullversionen släpps den 18:e/på Tisdag.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
Tänk på att demot slutar/stängs ner när fullversionen släpps den 18:e/på Tisdag.

18e ... släpps inte från webhallen förrän den 20e

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tbz
Tänk på att demot slutar/stängs ner när fullversionen släpps den 18:e/på Tisdag.

Eeeh, varför ska de stänga ner demot? låter mindre smart.

Permalänk

Det är många som har haft problem med server. Jag har också haft en del strul men hoppas att det löser sig till 20:e.

En dag är det inga problem ,men ibland är det omöjligt att komma in och spela med några.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga.
Har beställt detta nu då jag testade demot i helgen med några kompisar.
Nu min fråga. Ingen av mina kompisar är så inne på att spela själva annat än när dom kommer till mig.
Så går det att köra steam i offline med spelet på alla min burkar hemma och köra lan i spelet så man slipper köpa till tre kompisar som inte kommer spela det mer än kanske några timmar i månaden hos mig.

Sorry om frågan är klumpig men hoppas ni förstår vad jag vill säga.

Älskar detta spelet skippar nog dead space och tar detta då styrningen i dead var lite "sne"

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Det är många som har haft problem med server. Jag har också haft en del strul men hoppas att det löser sig till 20:e.

En dag är det inga problem ,men ibland är det omöjligt att komma in och spela med några.

man får fortsätta försöka.. om det är problem.. som jag förstått så har privatpersoner lagt upp egna "Dåliga" servrar.. med dålig ping.. och dessa servrar kommer man in på ibland när man söker server genom lobbyn.. har lyckats komma in på konstiga ryska serverar o sånt skit med dålig ping.. Generellt tycker jag iof att det varit ganska bra.. men det finns undantagsfall ... och under vissa tider på kvällarna så är ju servrarna väldigt fyllda.. så ibland dröjer det ett tag innan man kommer in på en ledig server.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Jag har en fråga.
Har beställt detta nu då jag testade demot i helgen med några kompisar.
Nu min fråga. Ingen av mina kompisar är så inne på att spela själva annat än när dom kommer till mig.
Så går det att köra steam i offline med spelet på alla min burkar hemma och köra lan i spelet så man slipper köpa till tre kompisar som inte kommer spela det mer än kanske några timmar i månaden hos mig.

Sorry om frågan är klumpig men hoppas ni förstår vad jag vill säga.

Älskar detta spelet skippar nog dead space och tar detta då styrningen i dead var lite "sne"

vet att steam har ett offline-läge men jag vet inte om man kan använda det på det sättet. sedan kommer det garanterat att finnas "icke-officiella" sätt att åstadkomma detta på efter att spelet släppts, google is your friend. imponerande att du har så många burkar hemma som klarar av det..

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
vet att steam har ett offline-läge men jag vet inte om man kan använda det på det sättet. sedan kommer det garanterat att finnas "icke-officiella" sätt att åstadkomma detta på efter att spelet släppts, google is your friend. imponerande att du har så många burkar hemma som klarar av det..

Hoppas några "icke-officiella" dyker upp snabbt ^^; hoppas även att spelet kommer snart. (släpps på onsdag va? borde ha det hemma i så fall i och med bokning)

Vet inte hur det är med fulla spelet men demot går iaf utan problem på två bärbara och en stationär, Stationär nr två har jag inte enns funderat på då det är en 400mhz p3:a XD.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

du kan starta steam offline.. och även starta l4d.. och så går det ju att lägga upp server för LAN.. har inte provat men bör inte vara något som helst problem.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
du kan starta steam offline.. och även starta l4d.. och så går det ju att lägga upp server för LAN.. har inte provat men bör inte vara något som helst problem.

Låter kanon. Får testa det på onsdag då men min flickvän

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Har ett 4850 .. spelar i 1680x1050, allt på max.. flyter.

Vad är det för vits med >100fps om ögat inte märker skillnad från 60 & uppåt?

Stänga ner demot? det var det dummaste.. ( ska hursomhelst köpa detta spel ) 449:- på game.se ( fri frakt )

Leta onlineserver.. ska det verkligen se ut/fungera så här? man vet ju inte var man hamnar.

L4D : O O O O ( 4 av 5 möjliga snusdosor )

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Frag
Har ett 4850 .. spelar i 1680x1050, allt på max.. flyter.

Vad är det för vits med >100fps om ögat inte märker skillnad från 60 & uppåt?

Stänga ner demot? det var det dummaste.. ( ska hursomhelst köpa detta spel )

Leta onlineserver.. ska det verkligen se ut/fungera så här? man vet ju inte var man hamnar.

L4D : O O O O ( 4 av 5 möjliga snusdosor )

ang det med servrarna så antar jag att det är för att göra det lite enklare för nya spelare att hitta sig i spelet.. för att slippa leta servrar i en lååång serverlista.. och det är ju dessutom ganska bekväm funktion för att spela med kompisar.. och om du tänker dig cs.. du joinar en server som är i full action.. men hur ska du kunna joina en lobby där spelet inte börjat än i l4d? det går ju inte ..
sen så kan du ju få fram serverlistan om du vill.. öppna consolen och skriv openserverbrowser .. så får du fram så som det ser ut i andra spel som t.ex cs.. men som sagt, då vet du ju inte vart alla är på banan.. och du kan ju dessutom inte joina en server från början som du kan om du kör genom lobby

unikt och väldigt roligt spel.. 5 av 5 snusdosor av mig

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

om ca 20timmar är det dags! TJOHOOOOO

Permalänk
Medlem

Va, är inte den 18:e för USA bara ? webhallen listar den 20:e men det kanske är annat om man beställer digital eller??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Va, är inte den 18:e för USA bara ? webhallen listar den 20:e men det kanske är annat om man beställer digital eller??

Om man beställt via steam kan man spela redan den 18:de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myllerman
Om man beställt via steam kan man spela redan den 18:de

men så hemska fördelar med att beställa genoma steam.. jag vägrar steam, jag vill ha cd-fodral för att det är fint
Får väl leva med 2 dagar utan l4d.. men det ligger fan i mig under all kritik!

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
men så hemska fördelar med att beställa genoma steam.. jag vägrar steam, jag vill ha cd-fodral för att det är fint
Får väl leva med 2 dagar utan l4d.. men det ligger fan i mig under all kritik!

Ja man vill ha det på skiva. Steam får agera backup ifall skivan går sönder XD

Sen skall inte prata om dom 11.5$ i skatt som dyker upp först när du skall verifiera beställning i steam som gör det dyrare än om du köper på skiva.
Steam är för dyrt helt enkelt :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

någon annan som inte kan spela efter den senaste uppdateringen ?

Jag har alltid kunnat lira utan några problem, självklart har det varit lite lagg osv på vissa servrar men aldrig nånting som har varit allt för allvarligt!

men nu kan jag inte spela mer än 10 sekunder på en server !

Permalänk
Medlem

Blir du kickad eller ? jag får hemskt lagg att jag orkar inte lira helt enkelt.. går ju inte.

Permalänk
Medlem

första mappen brukar gå laggfritt för mig.. men sen när man kommer till andra banan.. precis i starten så får man cp-lagg.. går inte att röra sig typ.. jag brukar quita och hoppa in på samma server igen när det händer.. lustigt nog så är det typ bara en av personerna i gruppen som börjar lagga så.. men nästan alltid nån.. spelat mycket med kompisar och ibland är det andra som råkar ut för det och samtidigt flyter det för mig.. och ibland tvärtom.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Blir du kickad eller ? jag får hemskt lagg att jag orkar inte lira helt enkelt.. går ju inte.

jag blir " Auto-disconnected " efter 10-30 sekunder ! spelar ingen roll hur många servrar jag testar ! skit trist