Left 4 dead-tråden

Permalänk
Medlem

Buu! Beställde L4D från Webhallen förra veckan. Releasen för DVD är ju imorgon, och man brukar få spelet en dag tidigare. Men jag fick inte mitt L4D idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
det blir svårare att spela över nätet då man själv och andra ofta får en tendens av att vilja utforska och vips så står man ensam i ett rum med en smoker och inom några få sekunder är du död (advanced), botarna som polare följer en hela tiden så det blir aldrig så då.

är ju lika frustrerande som det skulle vara i verkligheten
Ett bra lag håller ständig koll på varandra.. strävar en iväg utan att säga något, så förhoppningsvis ser någon det och väntar in honom. Personen som blir ensam och åker dit av en smoker hoppas man ju lär sig en läxa att inte gå ensam...
tips är ju att köra med headset och meddela att man springer in där och där.. eller går tillbaka för att hämta en bomb eller vad som helst. Teamwork is the Key

edit: nån med spelet som kan bekräfta några frågor jag har.
-finns console enkelt tillgänglig?
-är servrarna mindre laggig?
-är lobbyn förändrad jämfört med demot?
-har någon hittat / sett andra vapen än de 5 olika vapen som finns i demot?
(på webhallen står det: • Spelet innehåller 20 nya kartor och 10 nya vapen.)

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk

Mitt spel crashar hela tiden när jag försöker joina ett spel, ibland säger den " Your map Hospitalblablabla differs from the one the server has" även fast jag spelar på den så kan det stå det. Har försökt "Validate:a" Steam Files flera ggr utan resultat

Edit: Med validate menade jag "Verify integrity of game cache"

Visa signatur

Antec 300 | AMD Phenom II 955BE @3.4 GHz | XFX Radeon 4890 XXX 1GB | 4GB DDR3 1333MHz |Corsair 650 Watt | Asus M4A78T-E AM3 | WD 640GB | Win 7, 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoparPerformance
Mitt spel crashar hela tiden när jag försöker joina ett spel, ibland säger den " Your map Hospitalblablabla differs from the one the server has" även fast jag spelar på den så kan det stå det. Har försökt "Validate:a" Steam Files flera ggr utan resultat

har du ändrat nånting på mapsen? nån server du gått in på kanske har ersatt orginalmappen låter iof långsökt.. men men.. prova installera om kanske.. låter som kartan är korrupt iaf

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Hatar Valve just nu för att jag inte får spela demot längre

Permalänk
Medlem

köp det ffs! orka klaga köpte det via steam, klart värt det med tanke på att resten av mina spel inte är köpta =3

ni som har mIRC, gå in på "#sweden.l4d" så kan man hitta svenska spelare!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
köp det ffs! orka klaga köpte det via steam, klart värt det med tanke på att resten av mina spel inte är köpta =3

Men vi som köper då? plus att jag tror att flertalet av oss vill ha något fysiskt att hålla i. Själv vill jag kunna ta på det då det känns som jag fått mer för pengarna XD...
låter dummt men så är det.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

aha, men då är det ju en annan femma, trodde folk klagade på att dom slutat med demot bara, jag ville egentligen också köpa det på skiva, men det var så sjukt smidigt via steam och det är dåligt lager på nätet =/

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
är ju lika frustrerande som det skulle vara i verkligheten
Ett bra lag håller ständig koll på varandra.. strävar en iväg utan att säga något, så förhoppningsvis ser någon det och väntar in honom. Personen som blir ensam och åker dit av en smoker hoppas man ju lär sig en läxa att inte gå ensam...
tips är ju att köra med headset och meddela att man springer in där och där.. eller går tillbaka för att hämta en bomb eller vad som helst. Teamwork is the Key

edit: nån med spelet som kan bekräfta några frågor jag har.
-finns console enkelt tillgänglig?
-är servrarna mindre laggig?
-är lobbyn förändrad jämfört med demot?
-har någon hittat / sett andra vapen än de 5 olika vapen som finns i demot?
(på webhallen står det: • Spelet innehåller 20 nya kartor och 10 nya vapen.)

Vapen som jag har räknat ihop till.

1: Pistol
2: Dual Pistol
3: Shootgun
3: Uzi
4: AutoShootGun
5: m16
6: Sniper
7: Molotov
8: Pipebomb
9: Minigun (den på tågmapen)
10: ??? Slå med vapnet ???

Hoppas jag har haft fel, dock kört igenom det mesta utan någon "nytt" vapen

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Vapen som jag har räknat ihop till.

1: Pistol
2: Dual Pistol
3: Shootgun
3: Uzi
4: AutoShootGun
5: m16
6: Sniper
7: Molotov
8: Pipebomb
9: Minigun (den på tågmapen)
10: ??? Slå med vapnet ???

Hoppas jag har haft fel, dock kört igenom det mesta utan någon "nytt" vapen

Bensindunken, syrgastuben och gasoltuben kanske? dom kan man slå med, kasta och skjuta på så de exploderar eller brinner.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Nån annan som blir disconected ofta ? irriterande när man är typ 90% in på en kampanj.

Annars är spelet hur soft som helst, grymma banor.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Vapen som jag har räknat ihop till.

1: Pistol
2: Dual Pistol
3: Shootgun
3: Uzi
4: AutoShootGun
5: m16
6: Sniper
7: Molotov
8: Pipebomb
9: Minigun (den på tågmapen)
10: ??? Slå med vapnet ???

Hoppas jag har haft fel, dock kört igenom det mesta utan någon "nytt" vapen

när du klarar av l4d demot så står det 20 news weapons.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Hatar Valve just nu för att jag inte får spela demot längre

Vad jag vet så går det fortfarande spela demot, dock bara på single player

Permalänk
Medlem

Jupp, spelat igenom alla chapters förutom sista och har inte sett några nya vapen. Hade gärna sett ett gäng till, typ:

Dual UZI
Motorsåg (klassiker i zombie-sammanhang ju).
Melee-vapen som skulle göra mer skada än att slå med kolven, baseballträ, planka med spikar i, polisbatong eller nått liknande.
Raketgevär med typ 1 skott (står ju militärfordon lite överallt, inte orealistiskt imo, men den ska vara ovanlig att hitta).
Revolver/Magnum (gissar vilt på att revolvrar är hyfsat vanliga i staterna).
Spikpistol (från en byggarbetsplats kanske, man tar vad man har liksom).
MP5 eller liknande, mittimellan UZI och M16 typ.
Kommer inte på fler just nu

Är väl enda minuset jag hittar med L4D, få varianter av vapen och man får aldrig den där desperata känslan av att bara ha 10 skott kvar och 20 zombies kutar mot en. Har spelat runt 12h och det har hänt 2ggr att jag fått slut på skott, och då bara med M16/UZI, och man har ju alltid pistolen/pistolerna med oändligt många skott.
Spelet är ju ganska svårt ändå på expert men det hade vart kul att se fler vapen och mindre mängd ammo.
I övrigt är jag kär, vissa bitar av banorna är bland det coolaste jag sett i ett spel, om man har tid att titta noga...

Permalänk
Avstängd

Tycker dom borde kunna ha lagt till så man får välja mellan att zombies är snabba tål inte så mycket det kommer ganska många och du har massa ammo, eller dom går slött, tål mycket, kommer ganska många, du har lite ammo så du måste verkligen spara.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Asså, nu får de ge sig...

62.49$ för ett pc spel via Steam utan dvd box el nått... Det är 502sek och fan heller betala så mkt pengar...

$49.99 + $12.50 (skatt).

Tror ni priset sjunker inom en snar framtid???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Asså, nu får de ge sig...

62.49$ för ett pc spel via Steam utan dvd box el nått... Det är 502sek och fan heller betala så mkt pengar...

$49.99 + $12.50 (skatt).

Tror ni priset sjunker inom en snar framtid???

Köp i butik... runt 400 med frakt på några ställen (skatten tror jag kommer bara för vi sitter i sverige... tull du vet, den gäller ju även köpt data)

Nej jag tror inte det kommer sjunka inom en snar framtid....

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Asså, nu får de ge sig...

62.49$ för ett pc spel via Steam utan dvd box el nått... Det är 502sek och fan heller betala så mkt pengar...

$49.99 + $12.50 (skatt).

Tror ni priset sjunker inom en snar framtid???

Tvivlar på att priset sjunker "tillräckligt" snart. Min skatt låg på $11, landade på 49,50€.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

äsch 449 på webhallen var ju ett bra pris trots allt då.. får mitt imorgon hoppas jag då ska det liras.. åt helvete med steam och deras skyhöga digital priser.

Permalänk
Medlem

Kan man inte göra en fuling och registrera sig som jänkare??? och ge sig själv en "gift"??? Har ingen aning om hur det ska gå till, då din adress är registrerad för bankkontot...

Permalänk
Medlem

Giff en KSP58 sen så jävlar:) då börjar vi prata slakt:P

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_gg
Giff en KSP58 sen så jävlar:) då börjar vi prata slakt:P

Ja, hade faktiskt varit kul med åtminstone EN portabel kulspruta. Jag skulle vilja ha M60 el M249 (KSP90). Barret snipergevär skulle oxå suttit jäkligt fint. Då kunde man kanske penetrera 10 st. infekterade på ett o samma skott.

Knivar med snygga knivanimationer hade oxå suttit jäkligt fint.

Jag hoppas de utvecklar spelet mkt mer nu... Alla är ju som tokiga i det, så jag hoppas de gör något för sina anhängare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Men vi som köper då? plus att jag tror att flertalet av oss vill ha något fysiskt att hålla i. Själv vill jag kunna ta på det då det känns som jag fått mer för pengarna XD...
låter dummt men så är det.

"fysikt att hålla i" så tänkte jag när jag köpte HL2, det man fick med där var en skiva, ett plastfodral och en liten papperslapp där kontrollerna stod med, inget mer

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Det bästa priset ni hittar i svergie som har det i lager skulle jag tro.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

jag tycker det är lite fult att det kostar mer att köpa l4d över steam än i affären när dom säger 10% off >.<

Edit: omg! kan inte vänta:O!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
"fysikt att hålla i" så tänkte jag när jag köpte HL2, det man fick med där var en skiva, ett plastfodral och en liten papperslapp där kontrollerna stod med, inget mer

Och möjligheten att installera offline fick du också

Edit: svart_smurf släpps inte spelet imorn? Var beställde du?
Avundsjuk D,:

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Någon som har en gissning på hur spelet klarar sig på en xps 1530 ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Bör inte vara några problem.
Skulle tro att du kan köra runt medium på allt eller kanske lite mer.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Angående kostnad på steam etc..
Tänkte bara sticka in och säga att när jag av misstag hade glömt att koppla ner mig från Relakks, så upptäckte jag när jag skulle köpa left 4 dead att skatten var helt borttagen Jag hade fyllt i kreditkortsnr och allt men skatten var fortfarande inte registrerad.

Nu har jag ca 60 spel på steam så jag vågade inte köra vidare utan kopplade ner mig från Relakks och startade om steam, och mycket riktigt var skatten tillbaka. Vågade inte riskera att få mitt konto bannat (vilket kanske ändå hade varit det lindrigaste som kunnat hända)

Vet inte om det är olagligt eller inte, men för dom där ute som känner att dom inte har lika mycket att förlora och vill få l4d lite billigare kan det ju alltid vara värt ett försök kanske
(fråntar mig allt ansvar )

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

Nu blir jag trött.

Discshop har inte fått in spelet ännu >.<
Dom flesta andra butiken har fått in det och skickat tydligen.
Jag bara måste ha det innan helgen annars dör jag!!!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt