GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem

någon som har haft problem med att loadingen hänger på vissa uppdrag?

Permalänk
Medlem

Hej Jag har problem med mitt gta iv och det är att när jag spelar så börjar bilden gunga som ett helvete. det är fan så att man blir sjösjuk så jag undrar vad det är för fel eller om det är jag som gör ngt fel??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izbiten
Hej Jag har problem med mitt gta iv och det är att när jag spelar så börjar bilden gunga som ett helvete. det är fan så att man blir sjösjuk så jag undrar vad det är för fel eller om det är jag som gör ngt fel??

Inte så att du har laddat ner spelet ? Och använd fel crack?

Eller så kan det vara att du har druckit i spelet

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
mjo det är väll 57 bilder per sekund? om jag inte tar fel? och så har jag hört ifrån någon stålle som säger att dyslextiker uppfattar upp tll 10 tusen bilder per minut *wacko*

Nja det tror jag inte? Dock så kan man förstå och göra sig förstådd/missförstådd på andra sätt än vad som är normalt. *talar av erfarenhet*

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kan man använda ratt och pedal att köra med? Beställde nyss en Logitech DriveFX ratt till min xbox 360.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adam41
någon som har haft problem med att loadingen hänger på vissa uppdrag?

En gång blev det så åt mig och jag var tvungen att göra detta uppdrag för at komma vidare i spelet.
Loadingen tog ungefär 35min av någon anledningen, men sedan det uppdraget har det funkat fint...

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Antec Plus 1080 ] [ Antec 430w ] [GA-EX38-DS4] [ Intel E8400 @ 3,60Ghz ] [ Sapphire HD 4850 ] [2x2 GB Ram 800 Mhz] [ Seagate 500gb ] [ Western Digital 160gb ] - [HTPC] - [MSI K8n -neo4-F] [x-silence 300w] [AMD 64 3700+] [Sapphire x1950 pro] [500gb HD] - [Bärbar] - [ASUS A6RP] [Server] - [MSI KT3V] [AMD Athlon XP 2400+] [Radeon 9550] [500 GB s-ATA]

Permalänk
Medlem

Någon som vet om GTA 4 funkar med Win2003 server?

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Får man bättre prestanda om man t.ex har Windows Vista 64bit? .. är lite sugen på att skaffa eftersom jag har 4gb minne men kan bara nyttja 3.25

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Någon som vet om GTA 4 funkar med Win2003 server?

Mmm, det gör det Inte.

Permalänk
Medlem

duger amd Phenom 8450 tripple core för att köra gta 4 hyggligt? står i recommended men jag litar inte på rockstar. dumt förresten att de inte släppte ett demo så man kan testa att det fungerar innan man köper.
resten av setupen:
4gb ddr2 800
hd4830 alt 4850
vista ultimate 64bit
ares93

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

jo den borde klara det utmärkt. fuck, jag tyckte t o m det var spelbart på min brorsas e2160 i 2,4 ghz med ett 7900gt även om det var väldigt grynigt

EDIT: det flöt i ca 15-25 fps hehe

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Och många CS-nördar kan inte spela under 100 FPS. Eller nåt sånt... pff. Löjligt. ^^

Spel o film är inte samma... jag vet... men filmer rullar på bra med ca 25 FPS... beroende på om det är PAL/NTSC.

Jag klarar iaf inte av att spela Quake 3 om jag inte har över 222fps

EDIT: Har precis spelat ca 5 min och kan påstå att det är ett jävla uselt värdelöst optimerat skitspel.

Jag drar istället en ny karaktär i Fallout 3, där är ju spelet iaf genomtänkt..

AARRGGH, 500kr rakt ner i papperskorgen

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Jag klarar iaf inte av att spela Quake 3 om jag inte har över 222fps

EDIT: Har precis spelat ca 5 min och kan påstå att det är ett jävla uselt värdelöst optimerat skitspel.

Jag drar istället en ny karaktär i Fallout 3, där är ju spelet iaf genomtänkt..

AARRGGH, 500kr rakt ner i papperskorgen

Vad har du för någon framtidsskärm som levererar 222hz :S ?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Vad har du för någon framtidsskärm som levererar 222hz :S ?

Indeed ;o

Men jag medger att 100Hz + 100fps var soft på min CRT skärm ;:)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Vad har du för någon framtidsskärm som levererar 222hz :S ?

Självklart finns det ingen skärm som klarar av 222Hz men Q3 hör till ett av dom få spelen som är så dåligt kodade att vissa spelelement bygger helt på vilken FPS du har, exempelvis kan du inte klara vissa hopp om du har för låg FPS. Att du sen inte kan se alla bilder är en annan sak.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Självklart finns det ingen skärm som klarar av 222Hz men Q3 hör till ett av dom få spelen som är så dåligt kodade att vissa spelelement bygger helt på vilken FPS du har, exempelvis kan du inte klara vissa hopp om du har för låg FPS. Att du sen inte kan se alla bilder är en annan sak.

Man hoppade längst med 125 fps

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Ingen som har svar på min fråga ovan? om jag skulle tjäna något på att installera Vista 64bit istället för Xp 32bit med nedstående dator? i GTA4 ?

Mvh

Täntke står ju på gta4 kartongen att det är optimerat för 64bit op.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Mitt GTA4 startar inte ens. Det är original med senaste patchen och grafikkortsdrivrutiner...

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Man hoppade längst med 125 fps

Och högst med 222fps

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
Är det någon som kör med Intel q6600 och 4870 1 gb kort?
Hur många fbs får du isfall? har tänkt köpa mig en q6600

har q6600@2,4, den funkar svinbra. i benchmark har jag 46-48(skrev fel förut,så kom inte och rätta mig) fps, och då är grafikkortet inte det superduper bästa..8800GT 512MB. Detta får jag i 1024x768 på 85 HZ.

Vissa säger att kylaren till q6600 suger,men jag är inte speciellt insatt och jag har som okunnig mänska inte märkt några fel på cpun...

Permalänk

Undrar lite över Video Editorn.

När jag renderar ut en film som jag klippt lite i (poisitionsbyten), i 720p (i det här fallet 20-40 s lång), så känns det som slutresultatet som hamnar i Mina Dokument har väldigt dålig FPS, typ 15 bilder/s?

Däremot om jag inte redigerar något i klippet och renderar ut den så blir det inget fel? Ska filmen verkligen hacka för att man redigerat klippet?

Under tiden jag renderar så kan jag kolla på renderingen, det går bara lite långsammare, som om den missar lite bilder?

Kan det ha att göra med att min processor är överklockad från 2.6 till 2.8 Ghz?

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Medlem

Tjena undrar om nån vet vad ja kan ha för fel?

Ja köpte spelet via steam sen har jag gjort alla inloggningar som behövs men när jag går in på social club och trycker på play kommer det upp en ruta som de står:

Application Faild to Launch.

The application you are attempting to launch no longer exists. Please reinstall the
application, or contact support!

Jag har installerat om sepelet 3 gånger men de blir ingen skillnad
Undrar om nån kan hjälpa mig! de skulle va så jäkla trist och lägga ut 500 spän på någe som inte funkar/
Tack på förhand!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Självklart finns det ingen skärm som klarar av 222Hz men Q3 hör till ett av dom få spelen som är så dåligt kodade att vissa spelelement bygger helt på vilken FPS du har, exempelvis kan du inte klara vissa hopp om du har för låg FPS. Att du sen inte kan se alla bilder är en annan sak.

Okej, aldrig lirat Q3 så jag har ingen aning *rolleyes*

Ska inte ge mig ut på allt för hal is.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Hmm, nu har jag fått ett annat problem från ingenstans(?)

Har ju funkat perfekt förut, kunnat lira typ 1timme utan prob.. nu blir det i MP direkt eller efter en stund FATAL ERROR , ZLIB nånting...

Kan detta bero kanske på överklockningen? har då funkat utan prob innan :S

mvh

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Hmm, nu har jag fått ett annat problem från ingenstans(?)

Har ju funkat perfekt förut, kunnat lira typ 1timme utan prob.. nu blir det i MP direkt eller efter en stund FATAL ERROR , ZLIB nånting...

Kan detta bero kanske på överklockningen? har då funkat utan prob innan :S

mvh

Om du har överklockat och har problem efter det så är svaret ja, då har du en instabil överklockning.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Sen då? Har klarat 66%, telefonen har slutat ringa, finns det inga missions kvar?
Inte kan väl dom sista 34% endast vara tillägnade åt alla stunt-jumps och duvorna?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Uppgraderade graffet til 4870 512 MB på stationära maxade grafiken och nu flyter det på nästan perfekt

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Sen då? Har klarat 66%, telefonen har slutat ringa, finns det inga missions kvar?
Inte kan väl dom sista 34% endast vara tillägnade åt alla stunt-jumps och duvorna?

Stunt jumps och duvorna är bara bonus tror jag, har inget med storyn att göra direkt. Har du ringt polare? Har du gjort assassinuppdragen?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Stunt jumps och duvorna är bara bonus tror jag, har inget med storyn att göra direkt. Har du ringt polare? Har du gjort assassinuppdragen?

Tror det bara är det som är kvar att göra,tyvärr. Du får spela multiplayer.

När man ändå är i farten,nån som vet varför jag bara får upp 5-15 servrar?=(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Stunt jumps och duvorna är bara bonus tror jag, har inget med storyn att göra direkt. Har du ringt polare? Har du gjort assassinuppdragen?

Ja, finns ingen kvar på kartan att "gå" till..
Jo tror Little Jacob har kvar nå budbärar pissjobb iofs, men det är det dryga när man ska komma fram inom en viss tid och missar jämt på sekunden

Efter jag postade första inlägget så ringde Jeff upp mig och fick dumpa en kropp.. Sen var det inget mer..

Men måste duvorna och stuntsen klaras för 100%?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!