Datorbutiken.com i konkurs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Är jag den ENDA som inte är "ledsen/givmild/arg" när de gått i konkurs? Jag känner en lättnad. Självklart förstår jag er som förskottsbetalat, men ni som inte gjort det? DB har ju varit skit det senaste året, att man ens kan stödja de. Kom ihåg att vi har inet/alina som är mycket billigare och pålitliga. t.ex. När jag beställde därifrån packade de min order 5 minuter efter de mottagit den. Man får grejerna med andra ord nästa vardag, eller dagen efter.

Kan bara instämma! DB har jag hållit mig så långt bort ifrån som möjligt dom sista 2 åren, dom strulade mer och mer för varenda beställning man gjorde, och krångligt när man ville ha pengar tillbaks. Gick över till INET då och blev grymt imponerad av dom och köper numera allt från dom. Inet imponerar i alla avseenden kan jag lova.

Permalänk
Prisjakt

Tråkigt att db har gått i graven, en personlig favorit när det var dags för nya datorer

Permalänk
Avstängd

Då gick det som man trodde för DB till slut då!
hade dom inte försökt att fixa till så mycket utan hade tagit lite itaget så kanske det hade gått bra, sen service kanske dom skulle ha haft, vet inte hur andra har haft med servicen där men den jag fic kvar ju fan inte värd ett skit, jag fick fan tala med Inkompetent personal,
Rätt åt DB att dom går i knokurs, men synd om dom som mister jobbet och om alla som faktiskt var nöjda med dom!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Är jag den ENDA som inte är "ledsen/givmild/arg" när de gått i konkurs? Jag känner en lättnad. Självklart förstår jag er som förskottsbetalat, men ni som inte gjort det? DB har ju varit skit det senaste året, att man ens kan stödja de. Kom ihåg att vi har inet/alina som är mycket billigare och pålitliga. t.ex. När jag beställde därifrån packade de min order 5 minuter efter de mottagit den. Man får grejerna med andra ord nästa vardag, eller dagen efter.

Då var du nog inte med när det begav sig med Inet, jag har ju själv handlat från ett av deras konkursutförsäljningar en gång i tiden. Det där med pålitliga företag är faktiskt något av en färskvara.

Ta bara Microstore som ett exempel, de kursar och öppnar i "ny regi" i samma lokaler, samma personal men utan skulder & åtaganden mot de gamla kunderna.

Så ja, kontentan av det jag ville ha sagt: shit happens.

Permalänk

Beställde ett chassi där ifrån i går men fanns inte i lager då. Har fått orderbekräftelse på mail, betyder det att har skickat ut det eller inte?

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Medlem

jag är inte förvånad: det stämmer helt enkelt med det jag sa för ett antal månader sen, dock gick det fortare än vad jag trodde ;P

under nyheten "datorbutiken i finansiell kris" står det att läsa från mitt inlägg:
"datorbutiken har det svårt, kanske så svårt att de inte längre finns inom 3 år."

skrivit för lite drygt 4 månader sedan...

tänka sig att jag hade 2.5 år fel...

Permalänk

En polare beställde en hel dator för för ett par veckor sedan på kort. Han kommer att vara förstörd ett bra tag framöver. Helt fördjävligt av datorbutiken, när en butik som ansetts vara seriös gör så här drar det med sig så många fler än om en tveksam gör det.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razorbladee
Det var ju inte så bra, halva min burk är därifrån oO = ingen garanti >.<

Kan bli lite svårt att sälja när jag ska uppgradera snart :_______:

Din garanti påverkas inte det minsta pga konkursen. Det enda som blir skillnad är att den nu flyttas över till tillverkaren.

Visa signatur

ASUS P6T | Intel i7@4ghz | MSI 680GTX | 3x4gb+3x2gb DDR3 BCLK 195 |Intel X25M 160GB G2 x2 | WD Raptor X Gamer 150gb | SpinPoint F1 1TB | WD Green 1TB |

Permalänk
Medlem

Finanskrisen någon? Tur att jag gjorde mitt senaste inköp hos komplett.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Avstängd

Känns ju som att datorbutiken inte vart så serriösa, dom borde ju fan ha skrivit något på sin hemsida om detta, fatta vad folk kommer att förlora pengar och tappa sitt förtronde för Ehandel nu.

Verkar vara många som beställt där nyligen men inte fått levererat och det kommer dom ju inte att få heller, hoppas inte många som ska till DH nu den 27:e har beställt ny rigg där och betalat redan, då är det ju lite krisigt kanske, fan ge chefen för DB ett riktigt NaschenSlagen...

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Jag undrar vart Bagdad bob finns idag? (Fredrik)
Jag har 4-5 emails från honom från förra veckan där han lovar att allt är bra!! lite förseningar på lagret bara, och lite problem med något IT. Inget att oroa sig för.
Som tur är får Visa Europe ta den ekonmiska smällen.

Permalänk
Medlem

Har beställt en helt ny dator för 16000:- som jag har väntat på i snart 3 månader,men den kommer man nog inte att få se röken av.
Man borde nästan ha kommit på att något inte stod rätt till när bara 1 månad hadde gått och man inte fått grejorna.

Väldigt dåligt av Datorbutiken!

Man kan inte ens ringa till dom och fråga hur det går med den order man har inne.

Visa signatur

Asus P6T DELUXE V2, INTEL CORE I7 920, CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 1333mhz, CORSAIR TX 750W NÄTDEL, BENQ FP241W 24#, Thermalright Ultra-120 Extreme, Thermalright tillbehörLGA 1366 bracket Corei7, LG GGC-H20L, Asus Radeon EAH4870X2

Permalänk

faaan, ja älskade datorbutiken. bra kategoriseringsalternativ (lol) av varorna.

synd dehär

Permalänk
Medlem

Normalt så informeras inte personalen alls innan ett beslut tas om konkurs. Ni som undrar varför kundtjänst lovade att allt var bra och varför de skickade ut nyhetsbrev så tas ett sådant här beslut av styrelse och VD, personalen är av förklarliga anledningar ovetande fram tills det att beslutet tagits. Business as usual med andra ord.

Jag köpte mina första datorer av datorbutiken. De har alltid erbjudit konkurrenskraftiga priser så det här är jättetråkiga nyheter.

Permalänk
Medlem

Robotach.
Vad vill du fråga dem om? Det finns inte så mycket att göra: Har du inte skickat några pengar är allt bra. Har du skickat pengar ta reda på hur du får tillbaka dem.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att se. DB har aldrig gjort mig missnöjda och höll prisnivåerna nere, men allting har en ände heter det ju...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

10000 på kort som man kanske får tillbaks och 6000 via förskott, men det känns ju roligt det här förhoppningvis kanske man får tillbaks de 10kna...

Enligt deras support så la de in återbetalningen i mitten av förra veckan, det tar 3 bankdagar typ, så om jag har tur kommer det pengar idag eller imorgon.

annars är jag väl en looser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robotach
Har beställt en helt ny dator för 16000:- som jag har väntat på i snart 3 månader,men den kommer man nog inte att få se röken av.
Man borde nästan ha kommit på att något inte stod rätt till när bara 1 månad hadde gått och man inte fått grejorna.

Väldigt dåligt av Datorbutiken!

Man kan inte ens ringa till dom och fråga hur det går med den order man har inne.

Jag skulle avbeställt ordern efter 1 vecka, väntar man 3 månader är ju alla delar redan föråldrade till viss del inom denna branschen. (och förmodligtvis mycket billigare vid det laget också!) Tråkigt dock för dig.

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt

DB försämrades kraftigt på sista tiden men att de skulle gå i konkurs var något oväntat!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Sheo.
De mails jag fick från DB förra veckan var det ju ingen människa bakom, det var bara standard mails de skickade ut. Jeg tror inte det satt någon i telefon heller.

Permalänk
Avstängd

Hoppas verkligen att det löser sig för alla som köpte på förskott där, annars så säger jag bara (RIP för ena bank konton sm blev mindre)

Men man måste välle kunna göra något för att få tebax pengarna? typ spöa Chefen som itne gett någon varning? det borde ju funka, det är ju det minsta han är värd iallafall!

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheo
Normalt så informeras inte personalen alls innan ett beslut tas om konkurs. Ni som undrar varför kundtjänst lovade att allt var bra och varför de skickade ut nyhetsbrev så tas ett sådant här beslut av styrelse och VD, personalen är av förklarliga anledningar ovetande fram tills det att beslutet tagits. Business as usual med andra ord.

Jag köpte mina första datorer av datorbutiken. De har alltid erbjudit konkurrenskraftiga priser så det här är jättetråkiga nyheter.

jaha ok, så du menar att dom kom till jobbet idag och chefen sa! nu går vi i konkurs idag? lite svårt att tro det!

det e ju öppenbart att att dom har tänkt på företagets bästa och inte kundernas, synd!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

han skrev iofs "normalt så informeras inte personalen" och det kan jag nog hålla med om...

Permalänk
Medlem

Det var en underbar sida att handla ifrån när man jämför med denna
http://www.128bit.se/article.php?id=189352

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara det har varit problem med db, sen måånga år tillbaka.. Speciellt på IBM Deathstar-tiden, då dom vägrade skicka tillbaka nåt annat än nya Deathstars i garantibyte trots att dom dog efter 1-3 månader.. Strul med beställning, strul med återlämning, kaxig support.. Nä jag fäller knappast en tår över att den butiken har gått i graven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xitele810
jaha ok, så du menar att dom kom till jobbet idag och chefen sa! nu går vi i konkurs idag? lite svårt att tro det!

det e ju öppenbart att att dom har tänkt på företagets bästa och inte kundernas, synd!

Det är ju så det är?

Har du ett företag där det går dåligt, har egentligen inte råd att betala ut löner, vill få ut så mycket som möjligt innan man går i KK så blir det nog så ska du se, oavsett om det heter datorbutiken eller något annat. Tyvärr.
Annars lär folk säga upp sig ovillkorligt om dom är medvetena om vad som kommer ske, eftersom lön troligtvis inte pröjsas ut till dom, eftersom dom blir medvetna och får ta smällen. Väldigt fult, men det är business som sagt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidern
Jag tycker bara det har varit problem med db, sen måånga år tillbaka..
Speciellt på IBM Deathstar-tiden, då dom vägrade skicka tillbaka nåt annat än nya Deathstars i garantibyte trots att dom dog efter 1-3 månader..
Strul med beställning, strul med återlämning, kaxig support..
Nä jag fäller knappast en tår över att den butiken har gått i graven.

Förväntar du dig att datorbutiken ska stå för IBM's dåliga kvalité helt och hållet? IBM skulle gjort samma sak, gett dig en ny likadan disk, precis som vilken annan tillverkare.
Lustigkurre där. Knappast db.com's fel, såna som du som får vissa butiker att framstå som dåliga när det är kunden själv som är omedveten om hur processen vanligtvis går till, vilket får andra kunder att tro samma sak som denne.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

nån som vet om nån av deras butiker var öppna i helgen?
eller i fre?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Tänkte på kredit... alltså räntefritt betalning unde 24 månader, hur funkar det ?

Permalänk
Medlem

Helsike!
var ju inne på JME's butiker i fredags o handlade, frågade då även om hur det gick pga marknaden idag, o då sa han jag pratade med, sämre men det går. "okej"...
jaha jaja det gick visst till det sämre
hoppas dem har mega utförsäljning av prylar i sina butiker nu xD

Permalänk
Medlem

Jag tar alltid och betalar via postförskott. En viktig sak som jag lärt mig sen jag var liten är att betala aldrig i förväg...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass