Permalänk
Medlem

Jag måste tacka IPRED, AntiPiratbyrån, Danowsky, och Pontén i synnerlighet för såhär mycket semesterfilm odyl har jag nog aldrig tidigare laddat ner och om inte IPRED och ovanstående tomtar funnits så skulle jag nog aldrig gjort det heller ^^

Gud vad jag älskar newsservers! Supersnabbt och säkert.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddex
Jag måste tacka IPRED, AntiPiratbyrån, Danowsky, och Pontén i synnerlighet för såhär mycket semesterfilm odyl har jag nog aldrig tidigare laddat ner och om inte IPRED och ovanstående tomtar funnits så skulle jag nog aldrig gjort det heller ^^

Gud vad jag älskar newsservers! Supersnabbt och säkert.

Hehe, vore det inte för dem hade man aldrig fått upp ögonen för Usenet.

Permalänk
Medlem

hejsan!

Har börjat kolla på usenets nu, har ju hört talas om det flera gånger innan men inte provat.

Det går ju fort att ladda ner o så .... men var är alla releaser? Om man jämför med vad som släpps ( http://www.swecheck.net/ ) så kommer det inte så mycket till usenet?
Vill ha ett bra alternativ till Swebits.org =(

Den enda som verkar bra är alt.binaries.tv.swedish. Finns det någon nzb site eller news group man ska läsa för nordic / custom DVDR?

Sen är det ju fan ingen kontroll på skiten heller, en jävla massa spam och ingen som följer någon sorts namnstandard som i scenen.

Visa signatur

AMD Opteron 146 CABYE 0540 FPMW
DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D
Tt Big Typhoon

Permalänk
Medlem

Fantastiskt att denna tråden har fått leva så länge då det 99% snackas om piratkopiering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kompis
hejsan!

Har börjat kolla på usenets nu, har ju hört talas om det flera gånger innan men inte provat.

Det går ju fort att ladda ner o så .... men var är alla releaser? Om man jämför med vad som släpps ( http://www.swecheck.net/ ) så kommer det inte så mycket till usenet?
Vill ha ett bra alternativ till Swebits.org =(

Den enda som verkar bra är alt.binaries.tv.swedish. Finns det någon nzb site eller news group man ska läsa för nordic / custom DVDR?

Sen är det ju fan ingen kontroll på skiten heller, en jävla massa spam och ingen som följer någon sorts namnstandard som i scenen.

Inte helt omöjligt att få tag på en och annan i alt.binaries.nordic.dvdr, men utbudet av svenskt material är väldigt begränsat och det får man nästan leva med.

http://bintube.com/search/g/alt.binaries.nordic.dvdr/b/5/opt/...

Söker man direkt bland binärgrupperna är det inte alltid den namnstandard du antagligen är van vid används. Ta hjälp av en bra indexeringssida istället. http://www.nzbs.org/ är en bra sådan.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har några grupper som man kan finna lite svenskt ibland.

alt.binaries.dvd.swedish
alt.binaries.dvdnordic.org
alt.binaries.nordic.dvd
alt.binaries.norge
alt.dvdnordic.org
alt.binaries.hdtv.x264

Och jag håller med att det är svårt att hitta svenska saker.

Visa signatur

MichiG

Permalänk
Medlem

Någon som testat ninan?
http://www.ninan.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Någon som testat ninan?
http://www.ninan.org

Testade den bara för skojs skull. Den gjorde jobbet, men föredrar fortfarande sabnzbd+, känns som att ninan är en opolerad ripoff av nyss nämnda.

Permalänk
Medlem

Har nyss börjat med astraweb + filesharingtalk + grabit, och nu undrar jag hur man kollar om det är krypterat. Man kan klicka i ssl kryptering i grabit men då vill den byta port, och jag har valt port 119.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Har nyss börjat med astraweb + filesharingtalk + grabit, och nu undrar jag hur man kollar om det är krypterat. Man kan klicka i ssl kryptering i grabit men då vill den byta port, och jag har valt port 119.

Byt server till ssl-eu.astraweb.com och port till antingen 443 eller 563. Port 119 fungerar inte om du vill köra med SSL.

Permalänk
Medlem

Reggade mig på Astraweb och är hittils nöjd.

Men skulle uppskatta om någon hade en invite till NewzBin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Byt server till ssl-eu.astraweb.com och port till antingen 443 eller 563. Port 119 fungerar inte om du vill köra med SSL.

okej, tackar.

Edit: finns det något sätt jag kan kolla att det verkligen är krypterat? så man inte sitter i tankar 100gb film och så är man inte det..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

du kör med ssl. Kopplar du upp dig mot astrawebs ssl server och du konfat något fel så kommer det helt enkelt inte fungera. Funkar det så är det krypterat.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
okej, tackar.

Edit: finns det något sätt jag kan kolla att det verkligen är krypterat? så man inte sitter i tankar 100gb film och så är man inte det..

Som Ragin Pig sa, men vill du vara 200% säker så laddar du ner wireshark och kollar vad det går för trafik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket, tror jag litar på vad ni säger.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Riktigt imponerande måste jag säga!

Tog en 14-dagars trail på Giganews precis och tänkte jag skulle testa hastigheten och det var inga som helst problem att tanka i max på mitt 100 mbit från BBB.

Märkte till och med av att det blev massa problem med min IPTV från BBB när det tankades för fullt via usenet, har märkt det tidigare om man maxar torrents med. Lite irriterande är det ju faktiskt.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Riktigt imponerande måste jag säga!

Tog en 14-dagars trail på Giganews precis och tänkte jag skulle testa hastigheten och det var inga som helst problem att tanka i max på mitt 100 mbit från BBB.

Märkte till och med av att det blev massa problem med min IPTV från BBB när det tankades för fullt via usenet, har märkt det tidigare om man maxar torrents med. Lite irriterande är det ju faktiskt.

Mvh,
Viper@God

Hade tänkt länka till 11 USD erbjudandet Astraweb har (hade) men jag såg precis att det var borttaget från deras hemsida. Vad bra att man hakade på det erbjudandet för någon månad sen då. Kommer månadskostnaden förbli densamma tills jag väljer att säga upp mitt abonnemang.

Permalänk
Medlem

Erbjudandet finns kvar, dyker upp om man googlar på "astraweb"
http://www.news.astraweb.com/specials/kleverig-11.html?gclid=...

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Hedersmedlem

Skaffade ett astraweb-konto för någon dag sedan, men har inte riktigt kommit in i det hela ännu.

Jag är ju van vid att man går in på sin favorit-sida, ser allt nytt och klickar på knappen. Med usenet verkar det vara som att det som dyker upp på indexeringssidorna inte är allt som kommer upp osv. Även van vid ordentliga namn osv, här verkar det vara lika noga med sådana saker...

Tänkte även höra om det är någon som har en invite till newzbin, man kanske får en bättre bild av usenet ifall man har den bästa sidan. Tack!

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Jag gillar www.nzbs.org, lite "cleanare" än många andra indexeringssidor.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Skaffade ett astraweb-konto för någon dag sedan, men har inte riktigt kommit in i det hela ännu.

Jag är ju van vid att man går in på sin favorit-sida, ser allt nytt och klickar på knappen. Med usenet verkar det vara som att det som dyker upp på indexeringssidorna inte är allt som kommer upp osv. Även van vid ordentliga namn osv, här verkar det vara lika noga med sådana saker...

Tänkte även höra om det är någon som har en invite till newzbin, man kanske får en bättre bild av usenet ifall man har den bästa sidan. Tack!

testa nzbmatrix.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Vafalls? Är detta någon subdel av internet skapat för fildelning som jag totalt missat? Någon som känner för att fixa en liten faq, wikipedia känns rörigt?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Kör med Astraweb och SABnzbd+ och fixat så jag kör SSL med rätt port m.m. Sitter på en lina 3/20 och innan kom jag upp i ca 1,5MBit/s men nu får jag inte mer än 150 Kb/s. Läst i denna tråd att många får mkt bra speed. Vad gör jag för fel?? Finns det någon "fine tune" för att få upp hastigheten. Har testat med olika antal connections men det verkar inte hjälpa nämnvärt.
Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

kör tptest och kolla ifall det är din lina som segar eller astraweb.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Vafalls? Är detta någon subdel av internet skapat för fildelning som jag totalt missat? Någon som känner för att fixa en liten faq, wikipedia känns rörigt?

http://flashbackusenet.wikidot.com/

Går kort ut på att du betalar en mindre summa pengar till en provider som ger dig tillgång till dess binära grupper. Allt som laddas upp på server A speglas på server B, C, D, och åt andra hållet. De flesta providers erbjuder dessutom SSL-krypterad nedladdning och inga loggar förs, såvida du inte väljer att ladda upp semesterbilder. Väldigt vattentätt mao.

In på en indexeringssida (finns en hel drös sådana), sök efter det du vill ha och ladda ner dess .nzb-fil (grovt sagt kan man säga att det är motsvarigheten till en .torrent-fil). Slutligen behöver du, precis som med torrents, ha tillgång till ett program som sköter nedladdningen åt dig, och du är därefter ready to go.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Costanza
Kör med Astraweb och SABnzbd+ och fixat så jag kör SSL med rätt port m.m. Sitter på en lina 3/20 och innan kom jag upp i ca 1,5MBit/s men nu får jag inte mer än 150 Kb/s. Läst i denna tråd att många får mkt bra speed. Vad gör jag för fel?? Finns det någon "fine tune" för att få upp hastigheten. Har testat med olika antal connections men det verkar inte hjälpa nämnvärt.
Tacksam för hjälp!

Vad har för ISP? De med ingen vidare internationell kapacitet kräver fler steg för att nå Astrawebs servrar. Kan vara det som är flaskhalsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragin Pig
kör tptest och kolla ifall det är din lina som segar eller astraweb.

Har kört tptest och det är inte min lina som strular, tack ändå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
http://flashbackusenet.wikidot.com/

Går kort ut på att du betalar en mindre summa pengar till en provider som ger dig tillgång till dess binära grupper. Allt som laddas upp på server A speglas på server B, C, D, och åt andra hållet. De flesta providers erbjuder dessutom SSL-krypterad nedladdning och inga loggar förs, såvida du inte väljer att ladda upp semesterbilder. Väldigt vattentätt mao.

In på en indexeringssida (finns en hel drös sådana), sök efter det du vill ha och ladda ner dess .nzb-fil (grovt sagt kan man säga att det är motsvarigheten till en .torrent-fil). Slutligen behöver du, precis som med torrents, ha tillgång till ett program som sköter nedladdningen åt dig, och du är därefter ready to go.

Vad har för ISP? De med ingen vidare internationell kapacitet kräver fler steg för att nå Astrawebs servrar. Kan vara det som är flaskhalsen.

Har DSL men det verkar det som andra som också kör Astraweb har och får det att funka. Har även testat att stänga ner ZoneAlarm och AVG antivirus men blev ingen förbättring. Ska man göra någon inställning i ZoneAlarm för att få bättre "kontakt" med Astraweb?? eller något annat??

Permalänk
Medlem

Jag kör samma setup som du och maxar min lina(60Mbit/s ner) med 5 connections. Har du nån router mellan dig och modemet? Prova koppla förbi det isf. Prova med olika datorer också om du har möjlighet.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Costanza
Har DSL men det verkar det som andra som också kör Astraweb har och får det att funka. Har även testat att stänga ner ZoneAlarm och AVG antivirus men blev ingen förbättring. Ska man göra någon inställning i ZoneAlarm för att få bättre "kontakt" med Astraweb?? eller något annat??

Om du tidigare lyckades maxa din lina tidigare men inte uppnår lika hög hastighet nu måste du ha gjort något?

http://helpdesk.astraweb.com/index.php?_m=troubleshooter&_a=s...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zzyzx
Om du tidigare lyckades maxa din lina tidigare men inte uppnår lika hög hastighet nu måste du ha gjort något?

http://helpdesk.astraweb.com/index.php?_m=troubleshooter&_a=s...

Nej har aldrig fått "max" speed, har testat med en massa olika antal connections, nästan varje gång jag bytar så får jag bättre hastighet ett tag sen sjunker den ner igen.....jag får fortsätta testa mig fram men om någon har några bra tips så blir jag glad. Tack till alla som försökt hjälpa mig...