Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Nu fick alla ytligare 3st invites

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Nu fick alla ytligare 3st invites

Jag tror seriöst inte på att det finns 3gånger så mycket folk som spelar hon just nu som vill testa börja spela hon.

Kallar dom inte detta open-beta är dom ju löjliga, folk sitter redan på 2-3 konton var till och med. o.O

Permalänk
Medlem

någen som har en invite ?

Permalänk
Medlem

Jag har pre-paid acc, men ingen invite ;o

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Nu fick alla ytligare 3st invites

Jaha nu kan alla skaffa ytterligare ett konto och "farma stats" så alla games blir helt outlidliga. inte ens när man spelar 1700+ games så kan man undvika att ha auto attackers o personer med 0 overview. enda sättet att spela detta spel på ett någorlunda sätt skulle vara att ha 5 polare och BD där man kan banna typ 10 heros så man slipper alla obalanserade.
Buffsen på Chronos och zephyr va ju nödvändiga de va ju såååå dåliga innan, nej s2games verkar inte ha mycket koll alls

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk

jag vill ha ett account requestade en beta key för typ 2 veckor sen men har inte kommit en

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Har 6st jag kan skänka bort. PMa mail.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att hålla sig till BD non EM-games. Lirade nästan uteslutande EM innan och var allmänt trött på folket och spelet, provade sen BD non EM och det var som ett helt annat lir. Gillar man inte BD så borde man iaf testa något annat non EM.

Hade ett roligt game med Engi igår, gillar honom med blink eller shroud. En rätt placerad ulti kan vara förödande för hela det andra laget.
Förmodligen min favorithero.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan ge bort en eller två beta-keys, PM:a mig.

Att inte köra EM är grundläggande om du vill spela bra games. Om ni sen håller er till de mer seriösa spellägena så kan man ganska ofta spela riktigt bra matcher.

Permalänk
Medlem

Har ett par keys över nu också, så ska ni ha keys så skriv era email adresser rakt in i tråden.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Hade ett roligt game med Engi igår, gillar honom med blink eller shroud. En rätt placerad ulti kan vara förödande för hela det andra laget.
Förmodligen min favorithero.

Är blink eller Shroud bäst? Inte testat Engi ännu så kan va bra att veta.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Är blink eller Shroud bäst? Inte testat Engi ännu så kan va bra att veta.

Beror lite på ditt lag och vilka du möter, men generellt sett så är nog shroud ett bättre val. Den har räddat mig många gånger.
Men som sagt, det beror på. I vissa fall är blink mycket bättre än shroud.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk

Någon som vet ngn bra kanal/chatroom för inhouse spel så man slipper den värsta pub-känslan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Har ett par keys över nu också, så ska ni ha keys så skriv era email adresser rakt in i tråden.

As nice om du kunde skicka en till: doitwithadance@gmail.com

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantz3n

Det värsta är ändå campers. Folk som vill conceda redan efter 5-10min. Vill inte teamet så går han ut i skogen och stannar där.

Jo det är sjukt jobbigt när folk ger upp så tidigt. Ibland vill de ge upp efter 15 min fast de inte tagit våra rax eller nått.. sen kanske vi har har massa lategame heroes.. men de vill ge upp ändå utan att kämpa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Ett tips är att hålla sig till BD non EM-games. Lirade nästan uteslutande EM innan och var allmänt trött på folket och spelet, provade sen BD non EM och det var som ett helt annat lir. Gillar man inte BD så borde man iaf testa något annat non EM.

Hur går BD till, aldrig spelat det.. (då det inte fanns i dota när jag spelade det?)

Själv brukar jag spela -ar, -rd eller -sd. Fast i sd så är det ibland folk som inte skriver vad de ska välja eller så väjer 4 st carrys osv.. Svårt att hitta folk som väljer bra. Därför är -ar bättre för då får man en hero.. fast ibland blir det helt knäppa laneups.. som typ 5 int :S.. så det är inte heller så balancerat ;P fast där slipper man folk som väljer hur som helst och inte lyssnar vad man säger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maiawraith
Någon som vet ngn bra kanal/chatroom för inhouse spel så man slipper den värsta pub-känslan?

Det skulle jag också vilja veta.. typ om det finns en svensk kanal osv..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Beror lite på ditt lag och vilka du möter, men generellt sett så är nog shroud ett bättre val. Den har räddat mig många gånger.
Men som sagt, det beror på. I vissa fall är blink mycket bättre än shroud.

Du ska ju såklart skaffa portal key först (farma i skogen) Sen om det behövs.. om det finns massa stunners.. så skaffar du shroud. Men portal key är ett måste för att få in en perfekt ulti. Sen dödar du alla med ultin + dina kamrater i laget så behövs ju ingen shroud Kan du skaffa refresher istället så du kan göra dubbel ulti

Permalänk

Till er som har märkt av buggen när man addar en kompis : http://www.heroesofnewerth.com/buddies

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Till er som har märkt av buggen när man addar en kompis : http://www.heroesofnewerth.com/buddies

Att den försvinner hela tiden?
Ja, propan springer iväg från min lista och jag springer av hans hela tiden!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Att den försvinner hela tiden?
Ja, propan springer iväg från min lista och jag springer av hans hela tiden!

Ja, det är det jag och en kompis satt igår och undra va fan det inte gick o adda varandra på buddylistan.

addade dig med men du försvann också

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Att den försvinner hela tiden?
Ja, propan springer iväg från min lista och jag springer av hans hela tiden!

Sant, tror Ala bara ljuger för att kunna ignorera mig :(.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag har tre beta invites över, om någon vill ha så är det bara att skicka ett pm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Du ska ju såklart skaffa portal key först (farma i skogen) Sen om det behövs.. om det finns massa stunners.. så skaffar du shroud. Men portal key är ett måste för att få in en perfekt ulti. Sen dödar du alla med ultin + dina kamrater i laget så behövs ju ingen shroud Kan du skaffa refresher istället så du kan göra dubbel ulti

Hur farmar man bäst skog från level 1 med engi? Såg Chu göra det redan i level 1. Är det bara o dra creeps eller kan man göra något med den där kanonen man har? Som sagt aldrig spelat engi.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Hur farmar man bäst skog från level 1 med engi? Såg Chu göra det redan i level 1. Är det bara o dra creeps eller kan man göra något med den där kanonen man har? Som sagt aldrig spelat engi.

Jag har aldrig sett någon farma skogen med engi men det är kanske möjligt. Förmodar att man får köra bla iron buckler och tanka/kitea creepsen runt ditt turret tills de dör.
Har du länk eller match ID till där Chu gör det?
Ska testa senare idag, är på jobb nu.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

GREAT SUCCESS!

doitwithadance@gmail.com: invitation sent.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Jag har aldrig sett någon farma skogen med engi men det är kanske möjligt. Förmodar att man får köra bla iron buckler och tanka/kitea creepsen runt ditt turret tills de dör.
Har du länk eller match ID till där Chu gör det?
Ska testa senare idag, är på jobb nu.

Oj, tänkt helt fel ;P Eni så tänkte jag på Enigma från dota.. alltså Tempest.. Men du menar alltså Engineer

Hmm, han ska du inte skaffa portal key med.. utan det item som har en viss procent att man skjuter iväg en blixt när man attackerar. Shroud är väl alltid bra att ha för den delen.. på alla hjältar.

Permalänk
Medlem

Har nog 5 invites som jag kan undvara iaf
Skicka PM med mail

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Oj, tänkt helt fel ;P Eni så tänkte jag på Enigma från dota.. alltså Tempest.. Men du menar alltså Engineer

Hmm, han ska du inte skaffa portal key med.. utan det item som har en viss procent att man skjuter iväg en blixt när man attackerar. Shroud är väl alltid bra att ha för den delen.. på alla hjältar.

Du menar Thunderclaw / Charged hammer. Jo visst ska man ha den men utan shroud eller blink så är din ulti meningslös.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Jag har aldrig sett någon farma skogen med engi men det är kanske möjligt. Förmodar att man får köra bla iron buckler och tanka/kitea creepsen runt ditt turret tills de dör.
Har du länk eller match ID till där Chu gör det?
Ska testa senare idag, är på jobb nu.

Nej har letat nu men hittar inte den. Låg på honcast.com tror jag. Det gick ju inte bra för han iaf men dom ville få upp levlen på någon av deras carry. Fast han kom in i matchen senare om jag inte missminner mig o la några perfekta ultis.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Haha, vi fick 2 Warbeasts i mitt lag på random ;P

Snacka om "tur"

Aldrig sätt det innan, var sjukt kul.. trodde först att det var en bug, Men finns tydligen en inställning där man kan ställa in "duplicated heroes" Så kan man få samma som någon annan. Sen repickade han slither så fick han samma som mig, Warbeast.

Permalänk
Avstängd

Fan va förvånad jag blev när jag var puppetmaste och mötte tiny. Han slängde iväg min docka/ulti så att den bröt av sig från honom. Men ganska så snyggt gjort av honom iaf:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod

Aldrig sätt det innan, var sjukt kul.. trodde först att det var en bug, Men finns tydligen en inställning där man kan ställa in "duplicated heroes" Så kan man få samma som någon annan. Sen repickade han slither så fick han samma som mig, Warbeast.

Min polare har också varit med om detta. Finns på ultra noob games. Fattar inte varför det finns. Eller det kan va kul o köra 5 pudge mot varann

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||