Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Medlem

Patchen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
tyckte dom inte chronos var nog bra som han va?!
nä nu ha dom buffa han ännu mer!!

och buffen på zeph är rätt nice med.

Jo fy satan vad dem har buffat honom.
Nja, det beror på hur man ser det, han var kul att kolla på. Det var illa hur duktiga dem var med honom på HoN Check Six League Tournament. Man får ju lite gåshud när man kollar på de nya matcherna efter patcher. Har dock inte spelat med Zeph, inte alls på länge. Han är ingen hjälte som man väljer i högre ranking, tror inte folk valde Chronos så mycket heller i högre rankade matcher heller, några andra combos går väl före. Men nu, med hans ulti och stun samt spell combo är ju helt sjuk. Skulle verkligen gilla den biten med treant eller deadwood combo till den ultimaten, pudge skulle sitta fint inne i Chronosphere.

Chronos har blivit bannad eller pickad i varje runda nu efter patchen och det är illa. Bästa ensamma hjälten enligt mig.

Några fler jätteroliga combos till Chronos nu: Magmus+key, Torturer-mock+key, treant-mock+key, Hellbringer(dock så har han alltid varit kul med Chronos) & Glacius.
Det roliga med om man har treant, magmus, hellbringer eller Glacius så kan man fortsätta med stunnen. Det är mycket fint.
Om man inte vill fortsätta så kan man skada fienderna väldigt mycket under en kort tid, 2 aoe ultimates på samma ställe kan orsaka mycket skada, om man har arachna eller pudge(någon slow) så kan man troligtvis ta någon som slipper undan också.

Mycket roligt de kommer att testa på innan releasen släpps, ni kan ju förstå att det kommer att ta ett tag också.
En fågel viskade i mitt öra att de hade skissat upp ett tiotal hjältar som dem höll på att jobba med, endel var det bara finputsning på och endel var det mycket kvar på. Ett tips är att ni kollar in http://www.Honcast.com/ där finns det flertal videos som Nigma har gjort om gameplay, cpk har gjort om ligan & nuvarande turneringen som snart är slut. Det finns 1700, 1800, 1850,1900+ matcher som dem sänder live samt upp streamat på hemsidan.

Kom ihåg att dem streamar från EST, -5 då. Så de kommer troligtvis att sändas livestream från 01 - 07, fredag - lördag, kväll-morgon.

Lycka till med allt annars, själv så spelar jag någon gång per vecka nu eftersom jag har flyttat & tänker inte skaffa internet i nya lägenheten.

Visa signatur

Do It Ingame
/Buddy add Dontis
/w Dontis

Permalänk

Har inte mött Chronos efter patchen finns ham ed fortfarande? Kör bara AR så har ingen aning. Men hans ulti o glacius verkar ju sjukt op. :/

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ninotramp
Har inte mött Chronos efter patchen finns ham ed fortfarande? Kör bara AR så har ingen aning. Men hans ulti o glacius verkar ju sjukt op. :/

Orka spela bara -ar, så trist att få en loss på pure herowin av randomen.. kan va kul ibland dock men ja föredrar -sd, fortfarande random men inte lika extremt

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Vet inte om någon annan har lagt märke till det än, men enligt Dreamhack's senaste nyhetsbrev så kommer HoN ersätta DotA som officiell turnering till sommarens event. Sjukt kul tycker jag! Tänk er 1100 pers i DreamArenan vrålandes till en spännande HoN final.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av n3rmin
Snacka om att ha världens sämsta community. Joinar man noobs-only game då förväntar jag mig att man skulle spela med bara newbies. ._. Hur fan ska man annars lära sig? Wtvr.
Fint spel, nice grafik men uh folket...

Ja, HoN och DotA communityn är onekligen världens argsintaste spelcommunity. Vilket i och för sig inte är så konstigt då en dålig spelare kan förstöra för hela laget. Lite tråkigt att du har haft otur med newbie gamesen, en hel del bra spelare som förstör.

Finns inget annat än att spela, spela, spela. HoN är verkligen ett spel där man lär sig av sina och andras misstag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
Orka spela bara -ar, så trist att få en loss på pure herowin av randomen.. kan va kul ibland dock men ja föredrar -sd, fortfarande random men inte lika extremt

Har dom inte bästa game modet kvar?
-rdemts
eller bara
-rdem

Random Draft, Easy Mode, Terrain Snow! \o/

Lägg till banlist på, så slipper man leavers.
Dota var rätt kul faktiskt.

Har dock gått över till det bättre, League of Legends.

Permalänk
Medlem

EM usch. Har gått från det och kan inte förstå hur man kan spela det.
Ta valfri carry och assrapa alla du ser.
Ta Chronos och sen kan resten av ditt lag gå afk och du vinner ändå.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
EM usch. Har gått från det och kan inte förstå hur man kan spela det.
Ta valfri carry och assrapa alla du ser.
Ta Chronos och sen kan resten av ditt lag gå afk och du vinner ändå.

Jag vet inte vem som motsvarar Sven i HoN, men han är kul.
Han kastar hammarstun, har 50% inbyggd cleave, armor/movement speed aura skrik, +150%base damage skill.

Tycker EM är roligare för det går snabbare helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh

Har dock gått över till det bättre, League of Legends.

Haha, LoL bättre än HoN?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

det är som att säga att ett ati 4870 är lika bra som ett 5970

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
CS-mästare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Jag vet inte vem som motsvarar Sven i HoN, men han är kul.
Han kastar hammarstun, har 50% inbyggd cleave, armor/movement speed aura skrik, +150%base damage skill.

Tycker EM är roligare för det går snabbare helt enkelt.

Hammerstorm heter han i HoN, han är ok

Visa signatur

Asus P7P55D-E Pro | i5 750 2,66ghz (3,80ghz) | Corsair H50 | XFX ATI Radeon 5870 | Corsair Dominator 2x 2gb | Corsair HX 750w | Obsidian 800d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Jag vet inte vem som motsvarar Sven i HoN, men han är kul.
Han kastar hammarstun, har 50% inbyggd cleave, armor/movement speed aura skrik, +150%base damage skill.

Tycker EM är roligare för det går snabbare helt enkelt.

EM går ca 3-7 minuter snabbare än icke-EM och dessutom så är EM väldigt obalanserat.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

JAg hatar också em men alla mina vänner vill bara spela em. Dom säger du får för lite pengar på normal mode. Skit irriterande för att senare sitter dom och klagar på typ en imba chronos predator warbeast etc.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
JAg hatar också em men alla mina vänner vill bara spela em. Dom säger du får för lite pengar på normal mode. Skit irriterande för att senare sitter dom och klagar på typ en imba chronos predator warbeast etc.

När man är van med EM och spela icke-EM så känns det som att man får för lite pengar, därför så ska man kunna last-hitta. Sedan när man spelat icke-EM ett tag så tycker man att man får lagom med pengar och om man sedan spelar ett EM game så får man för mycket pengar.

Enligt mig så borde dom döpa om EM till Carry Mode eller något liknande.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

I början spelade jag bara em. Tills efter ca 120 games så började jag vanligt och var ovant i början. Har nu 53% em och är väldigt van med icke-em. Men seriöst....gick in på mitt oseriösa em acc och fan man får ju g och exp som fan och alla feedar Oo. Fattar inte hur jag kunde hålla på att spela em förut.

Permalänk
Medlem

Läste på det officiella forumet att någon hade gjort statistik på skillnaden mellan ett EM spel och ett vanligt. Ett EM game är i genomsnitt 8 minuter kortare än ett vanligt.

Nybörjare gör ofta misstaget att börja spela EM spel iochmed att EM står för "Easy Mode". Håller med om att de borde byta namn på modet.

Precis som tidigare skrivit, i ett EM spel förloras balansen helt och hållet och man lär sig aldrig "takten" i spelet.

Picka carry hjältar som Chronos, Dark Lady eller Puppet Master i ett EM = GG.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toobie
Läste på det officiella forumet att någon hade gjort statistik på skillnaden mellan ett EM spel och ett vanligt. Ett EM game är i genomsnitt 8 minuter kortare än ett vanligt.

Nybörjare gör ofta misstaget att börja spela EM spel iochmed att EM står för "Easy Mode". Håller med om att de borde byta namn på modet.

Precis som tidigare skrivit, i ett EM spel förloras balansen helt och hållet och man lär sig aldrig "takten" i spelet.

Picka carry hjältar som Chronos, Dark Lady eller Puppet Master i ett EM = GG.

Jo, har också läst den tråden.
Håller med om att dom borde döpa om det för det får nybörjare på fel spår. Alternativt ta bort EM. Dom borde dock lägga till WTF-mode, hutlöst kul!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag tror inte på det där att folk börjar spela easy mode för de tror att det är lättare, hur många döper egentligen sitt game till "Easy mode"? Det är alltid förkortningen -em och en nybörjare har ingen aning om vad den förkortningen står för.
Dock vore det bästa namnet något i stil med Lazy Mode, eller Carry Mode då dessa namn bättre reflekterar vad det handlar om.
Som redan sagt så är "det går snabbare med ett em game" i stort sätt en lögn, allt det gör är hoppar över early och mid game vilket är anledningen till att i stort sätt alla ganker/support heros är värdelösa..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Avstängd

i dota från början hette det sm. "short mode" tyckte jag var bättre namn. Sen mina vänner säger också men om man kör em så kan man komma ikapp bra om man bara farmar. Men jag fattar inte riktigt hur dom tänker. Det är bara fel.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

Fördelen med EM är att det är möjligt att springa runt och ganka och ha roligt i spelet.
Utan easymode blir man slaktad efter en stund av någon snubbe som sitter och konstant farmar på sin lane/skogen.

Den där chronos snubben heter Faceless Void, bara så ni vet.
Sluta kalla han fel namn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Fördelen med EM är att det är möjligt att springa runt och ganka och ha roligt i spelet.
Utan easymode blir man slaktad efter en stund av någon snubbe som sitter och konstant farmar på sin lane/skogen.

Den där chronos snubben heter Faceless Void, bara så ni vet.
Sluta kalla han fel namn.

Vad du är puffar på så kan du ju sluta, det är i em man inte springer runt och gankar för man tjänar inget på det i jämförelse med vanlig mode (nm).

Och i HoN som denna tråd handlar om så heter han Chronos, att han heter Faceless Void i slowmotion DotA har nada och inget med saken att göra..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Fan jag kan inte sluta tänka på att lira Wretched hag, längtar efter att få komma hem och dra en batblast!

Någon annan som tycker Wretched är en av de skönaste heroesarna på HoN?

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leinhart
Fan jag kan inte sluta tänka på att lira Wretched hag, längtar efter att få komma hem och dra en batblast!

Någon annan som tycker Wretched är en av de skönaste heroesarna på HoN?

Queen of Pain, kan vara kul på WTF mode, annars har jag inte så mycket för henne.
Brukar missa med scream.

EDIT@

Testade HoN 2 games nu, usch.
Back to LoL

Permalänk

Nu är jag på så bra humör så att jag kan faktiskt vara så snäll att ge ut en nyckel PM:a om ni vill ha!

EDIT

Keys slut!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk

En fråga som svaret redan säkert står lite över allt men har läst x vantal sidor och hittar inget, men visst kommer kontorna resettas när realse kommer?

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
En fråga som svaret redan säkert står lite över allt men har läst x vantal sidor och hittar inget, men visst kommer kontorna resettas när realse kommer?

Hoppas det!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

konton har resettats många gånger, så troligen (Y)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
En fråga som svaret redan säkert står lite över allt men har läst x vantal sidor och hittar inget, men visst kommer kontorna resettas när realse kommer?

Japp.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downfall233
Nu är jag på så bra humör så att jag kan faktiskt vara så snäll att ge ut en nyckel PM:a om ni vill ha!

Tack för nyckeln Downfall233!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
En fråga som svaret redan säkert står lite över allt men har läst x vantal sidor och hittar inget, men visst kommer kontorna resettas när realse kommer?

Självklart!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Hur låg psr har ni sett? Såg en nyss med 818 psr..hur fan tar man sig så lågt Oo