Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av permoberg
Känns nästan lite oroväckande tyst om UL30VT lanseringen i Sverige (i hela världen?) sen 17nov då ASUS lade upp specarna på sin US sida. Har för mig att jag såg dem på svenska-sidan med, men nu är de spårlöst försvunna.

Vore grymt om lite info kunde läcka ut om när det är tänkt att komma ut på svenska marknaden.

Asus.David?

UL30VT skickas från fabrik denna samt nästa vecka så borde landa i butikshyllorna om cirka 7-9 dagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av permoberg
Känns nästan lite oroväckande tyst om UL30VT lanseringen i Sverige (i hela världen?) sen 17nov då ASUS lade upp specarna på sin US sida. Har för mig att jag såg dem på svenska-sidan med, men nu är de spårlöst försvunna.

Vore grymt om lite info kunde läcka ut om när det är tänkt att komma ut på svenska marknaden.

Asus.David?

Det diskuteras en del på amason.com:s forum, t.ex. i den här tråden http://www.amazon.com/UL30vt/forum/Fx1978M98LGJ2GT/Tx3TJDDWOALGBIS/1/ref=cm_cd_pg_pg1?_encoding=UTF8&asin=B002Q8HK7K&cdSort=oldest (15 sidor hittills)
Många verkar ha fått leverensbekräftelser nu så det lär komma upp en del omdömen de närmaste dagarna.

I Sverige har den funnits att beställa hos Alina Systems i ett par veckor, med beräknad leverans i mitten av december. Tror att jag fick tillbaka tron på jultomten när Asus.David bekräftade detta nyss
http://alina.se/Produkt.aspx?r=qs&T2=UL30VT-QX030V

Permalänk

Yup, finns nu att beställa på Webhallen också http://www.webhallen.com/prod.php?id=105432&ref=Prisjakt.
Det står inte när den kommer exakt, men kommer nog inte dröja speciellt länge.

Permalänk
Medlem

De här verkar ju helt klart vara den bästa ultraportabla man kan hitta idag sett till pris kontra prestandaförhållande?
Ja har bara 2 frågor..

1.) Prestandan, ja e inte så hajj på dom här "nya" processorernas prestanda...förr kunde man ju kika på antal MHz o på så vis förhålla sig till vad dom pallade, numera går inte det lika enkelt...
Orkar datorn exempelvis att köra Lightroom eller Photoshop, surf med ett gäng tabbar, spotify igång utan att lagga? Spel kvittar då ja i princip aldrig spelar på datorn..."hur bra" är datorn så att säga

2.) Är det värt att vänta på UL30VT istället för A??

Permalänk
Medlem

En fråga angående två grafikkort och drivrutiner

Blir det inte komplicerat med två grafikkort och två separata drivrutiner?
Om jag vill uppdatera t ex Nvidias (hämtat från deras hemsida), kan det inte bli fel då så att dem skriver över varandra eller på nåt sett orsakar problem?
Är det då så att det finns speciella grafikdrivrutiner som Asus tillhandahåller som är speciellt framtagna för dessa datorer? Typ nån drivrutin som uppdaterar båda grafikkorten samtidigt och dess unika switch funktion.

För min tanke är att om jag har uppdaterat tex med Nvidias senaste drivrutiner samtidigt som jag har Nvidia kortet aktiverat, och sedan switchar jag grafikkort till GMA lite senare, och då är fortfarande Nvidias drivrutiner aktiverade och körs i bakgrunden. Blir det inte så? Isåfall är det ju problem.

Hur funkar detta?

Permalänk
Medlem

näe inga problem med dubbla grafikkort, Dell XPS har haft detta länge
funkar kanon.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på en UL50 av någon modell. Jag undrar dock om den kan spela upp 720p respektive 1080p?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Jag funderar på en UL50 av någon modell. Jag undrar dock om den kan spela upp 720p respektive 1080p?

Ja de har ju Intel GMA 4500HD som erbjuder hårdvaruavkodning av HD-material. De ska klara blueray utan problem.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Ja de har ju Intel GMA 4500HD som erbjuder hårdvaruavkodning av HD-material. De ska klara blueray utan problem.

Gäller det även material som vi hittar i mkv-filer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Gäller det även material som vi hittar i mkv-filer?

Just dessa. Om filmen är komprimerad med x.264/H264 kan du med rätt spelare använda DXVA för att avlasta processorn. Försöker du spela upp en okomprimerad Blu-ray film á 40 gig kommer du.. tja, inte bli särskilt nöjd med resultatet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Ja de har ju Intel GMA 4500HD som erbjuder hårdvaruavkodning av HD-material. De ska klara blueray utan problem.

VT modellerna har ju även nVIDIA GeForce G 210M, dom kommer
i mitten på denna månad, är ju rätt sugen

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=UL30VT-QX030V

Permalänk

Hur står sig Dells Inspiron 13z mot UL30? jag håller på att skapa mig ett behov av en bärbar dator och vill inte ha en för stor en eller en för liten en.

Permalänk
Medlem

Har inte hittat nån test eftersom den inte är släppt än, men det
verkar vara hugget som stucket.

Håll utkick här:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5386

Dell 13z finns där samt UL30A modellen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
UL30VT skickas från fabrik denna samt nästa vecka så borde landa i butikshyllorna om cirka 7-9 dagar.

Hur blir det med eee pc 1201N? Kommer den komma till Sverige (hört delade meningar kring detta) och i så fall när?

Tacksam för svar Asus.David, eller någon annan som har inside information!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heavydist
Yup, finns nu att beställa på Webhallen också http://www.webhallen.com/prod.php?id=105432&ref=Prisjakt.
Det står inte när den kommer exakt, men kommer nog inte dröja speciellt länge.

Jag har mailat webhallen och frågat. Perfekt med två grafikkort och att man kan välja om man vill använda det inbyggda vid vanlig surf och ha lång batteritid. Eller välja o switcha över till nivida kortet om man vill titta på t.ex 1080p eller spela spel.

Återkommer när jag fått svar från webhallen.

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem

Ingen som hade några bra svar på ovanstående frågor...? står ju i värsta köpvåndan här

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asenlund
Har inte hittat nån test eftersom den inte är släppt än, men det
verkar vara hugget som stucket.

Håll utkick här:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5386

Dell 13z finns där samt UL30A modellen.

13z finns att beställa nu från Dell, därför jag undrar, den blir dyrare med liknande specs som UL30, med skillnad i att man då inte kan få något "ordentligt" grafikkort i dellen, men man får en optisk enhet istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Jag har mailat webhallen och frågat. Perfekt med två grafikkort och att man kan välja om man vill använda det inbyggda vid vanlig surf och ha lång batteritid. Eller välja o switcha över till nivida kortet om man vill titta på t.ex 1080p eller spela spel.

Återkommer när jag fått svar från webhallen.

/H

Fick svar från webhallen nu:

"Vi beräknar att få in datorn den 15:e december, det bästa sättet att garantera att du får ett exemplar är att boka"

Har bokat mig ett exemplar!!

/Hans

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_aleks
De här verkar ju helt klart vara den bästa ultraportabla man kan hitta idag sett till pris kontra prestandaförhållande?
Ja har bara 2 frågor..

1.) Prestandan, ja e inte så hajj på dom här "nya" processorernas prestanda...förr kunde man ju kika på antal MHz o på så vis förhålla sig till vad dom pallade, numera går inte det lika enkelt...
Orkar datorn exempelvis att köra Lightroom eller Photoshop, surf med ett gäng tabbar, spotify igång utan att lagga? Spel kvittar då ja i princip aldrig spelar på datorn..."hur bra" är datorn så att säga

2.) Är det värt att vänta på UL30VT istället för A??

1) Jo det är som du säger, att man inte längre räknar hz på samma sätt. Men om man skall göra krävande (redigera video (det fungerar att redigera på denna dator oxo, men räkna med längre tider för att rendera den färdiga filmen), spela krävande spel) saker med datorn så är det bättre att du satsar på en vanlig "dual core" som har 2 ghz och mer. Men ja, den fixar helt klart Photoshop, frågan är hur lång tid det tar att behandla filter och hantera stora bilder, men det är nåt jag kan testa när jag får den och berätta för dig. Spotify kräver inte så mycket för att inte lagga, det kan du ju tillomed köra på en enkel netbook typ Samsung NC10 utan att det laggar, samtidigt som du surfar. Tror inte heller att det är några problem att samtidigt surfa med flera tabbar utan att det laggar.

Om du inte spelar spel på datorn så tror jag att datorn kommer vara perfekt för dig!!

2) Ja, för min del är det så, just för att det är integrerat + ett bättre grafikkort i den, om man t.ex skall se på 1080p HD-film så kan det vara skönt att ha ett bättre grafikkort. Förmodligen så går även Photoshop och videoredigeringsprogram bättre med det oxo Sedan flyter nog Aero ännu bättre med det lite bättre grafikkortet. (återigen detta är vad jag tror, har ju inte fått datorn än).

Samtidigt som man har valmöjligheten att slå över till det enklare grafikkortet när man är ute på resande fot och vill maximera batteritiden.

Jag velade oxo, men när det bara skiljer 500 kr mellan den gamla modellen o den nya så känns det inte som ett svårt val.

Hoppas jag gett dig lite mer kött på benen!

Har du mer frågor? Fråga på!

/Hans

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
1) Jo det är som du säger, att man inte längre räknar hz på samma sätt. Men om man skall göra krävande (redigera video (det fungerar att redigera på denna dator oxo, men räkna med längre tider för att rendera den färdiga filmen), spela krävande spel) saker med datorn så är det bättre att du satsar på en vanlig "dual core" som har 2 ghz och mer. Men ja, den fixar helt klart Photoshop, frågan är hur lång tid det tar att behandla filter och hantera stora bilder, men det är nåt jag kan testa när jag får den och berätta för dig. Spotify kräver inte så mycket för att inte lagga, det kan du ju tillomed köra på en enkel netbook typ Samsung NC10 utan att det laggar, samtidigt som du surfar. Tror inte heller att det är några problem att samtidigt surfa med flera tabbar utan att det laggar.

Om du inte spelar spel på datorn så tror jag att datorn kommer vara perfekt för dig!!

2) Ja, för min del är det så, just för att det är integrerat + ett bättre grafikkort i den, om man t.ex skall se på 1080p HD-film så kan det vara skönt att ha ett bättre grafikkort. Förmodligen så går även Photoshop och videoredigeringsprogram bättre med det oxo Sedan flyter nog Aero ännu bättre med det lite bättre grafikkortet. (återigen detta är vad jag tror, har ju inte fått datorn än).

Samtidigt som man har valmöjligheten att slå över till det enklare grafikkortet när man är ute på resande fot och vill maximera batteritiden.

Jag velade oxo, men när det bara skiljer 500 kr mellan den gamla modellen o den nya så känns det inte som ett svårt val.

Hoppas jag gett dig lite mer kött på benen!

Har du mer frågor? Fråga på!

/Hans

Tack för ett väldigt välskrivet och tydligt inlägg!
Jag känner nog som dig, för 500 spänn extra så är VT det ja skall ha! nu ska man bara vänta in den

Du får mer än gärna skriva av dig om dina erfarenheter när du väl fått den, är väldigt nyfiken!
Tack!

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
1) Jo det är som du säger, att man inte längre räknar hz på samma sätt. Men om man skall göra krävande (redigera video (det fungerar att redigera på denna dator oxo, men räkna med längre tider för att rendera den färdiga filmen), spela krävande spel) saker med datorn så är det bättre att du satsar på en vanlig "dual core" som har 2 ghz och mer. Men ja, den fixar helt klart Photoshop, frågan är hur lång tid det tar att behandla filter och hantera stora bilder, men det är nåt jag kan testa när jag får den och berätta för dig. Spotify kräver inte så mycket för att inte lagga, det kan du ju tillomed köra på en enkel netbook typ Samsung NC10 utan att det laggar, samtidigt som du surfar. Tror inte heller att det är några problem att samtidigt surfa med flera tabbar utan att det laggar.

Om du inte spelar spel på datorn så tror jag att datorn kommer vara perfekt för dig!!

2) Ja, för min del är det så, just för att det är integrerat + ett bättre grafikkort i den, om man t.ex skall se på 1080p HD-film så kan det vara skönt att ha ett bättre grafikkort. Förmodligen så går även Photoshop och videoredigeringsprogram bättre med det oxo Sedan flyter nog Aero ännu bättre med det lite bättre grafikkortet. (återigen detta är vad jag tror, har ju inte fått datorn än).

Samtidigt som man har valmöjligheten att slå över till det enklare grafikkortet när man är ute på resande fot och vill maximera batteritiden.

Jag velade oxo, men när det bara skiljer 500 kr mellan den gamla modellen o den nya så känns det inte som ett svårt val.

Hoppas jag gett dig lite mer kött på benen!

Har du mer frågor? Fråga på!

/Hans

Nu har jag inte hunnit testa själv men det verkar som om folk inte haft problem med högupplöst video med den integrerade grafiken.

Videoredigering använder i stort sätt inte alls grafikkortet i dag och fotoshop CS4 har ett par effekter som använder openCL men det är inga avancerade grejer än.
Jag har inte haft några problem med Aero än utan extra grafikkort.

Jag valde en UL30A med ett 5600 mAh batteri före en UL30VT med 4400 mAh batteri. Som jag ser det är grafikkortet framförallt till för de som spelar.
Hade jag kunnat då det större batteriet i en VT hade valet varit lätt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Nu har jag inte hunnit testa själv men det verkar som om folk inte haft problem med högupplöst video med den integrerade grafiken.

Videoredigering använder i stort sätt inte alls grafikkortet i dag och fotoshop CS4 har ett par effekter som använder openCL men det är inga avancerade grejer än.
Jag har inte haft några problem med Aero än utan extra grafikkort.

Jag valde en UL30A med ett 5600 mAh batteri före en UL30VT med 4400 mAh batteri. Som jag ser det är grafikkortet framförallt till för de som spelar.
Hade jag kunnat då det större batteriet i en VT hade valet varit lätt.

Kruxet e ju att ja inte använder Windows utan lirar på Linux, och där har det varit vissa prestandaproblem om ja förstår det rätt, med just intelkort...
Nvidia finns det iaf proprietära drivisar till som verkar fungera hyffsat!
Spel struntar ja helt i

Det enda jag gör är just redigerar bilder, iofs inga superavancerade grejjer men TIFF-ar kan ju bli uppåt en 200Mb rätt snabbt o de e då ja oroar mig för att processorn inte riktigt orkar med..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_aleks
Tack för ett väldigt välskrivet och tydligt inlägg!
Jag känner nog som dig, för 500 spänn extra så är VT det ja skall ha! nu ska man bara vänta in den

Du får mer än gärna skriva av dig om dina erfarenheter när du väl fått den, är väldigt nyfiken!
Tack!

Jo visstja. Kan nämna att även jag är DJ så jag kommer att köra Virtual DJ tillsammans med hårdvarukontrollern Denon HC-4500 med integrerat ljudkort.
Skall bli intressant att se hur det kommer att fungera i Windows 7 (64-bit?) tillsammans med ASIO drivare osv

Jag återkommer när jag fått den. Kommer att kunna lägga ut film också, jag kan testa att köra lite spotify + websurf o hd-film osv osv + dj programmet.

Nåt mer du vill att jag testar?

Mvh Hans

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_aleks
Kruxet e ju att ja inte använder Windows utan lirar på Linux, och där har det varit vissa prestandaproblem om ja förstår det rätt, med just intelkort...
Nvidia finns det iaf proprietära drivisar till som verkar fungera hyffsat!
Spel struntar ja helt i

Det enda jag gör är just redigerar bilder, iofs inga superavancerade grejjer men TIFF-ar kan ju bli uppåt en 200Mb rätt snabbt o de e då ja oroar mig för att processorn inte riktigt orkar med..

Ja, det är det som är praktiskt. Finns mkt bättre stöd för Nvidia grejer än Intel.

Aha, så du kör Linux. Jag kan installera photoshop och redigera en stor TIFF Så du får en känsla över hur det fungerar. Kan inkludera det i filmen!

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Jo visstja. Kan nämna att även jag är DJ så jag kommer att köra Virtual DJ tillsammans med hårdvarukontrollern Denon HC-4500 med integrerat ljudkort.
Skall bli intressant att se hur det kommer att fungera i Windows 7 (64-bit?) tillsammans med ASIO drivare osv

Jag återkommer när jag fått den. Kommer att kunna lägga ut film också, jag kan testa att köra lite spotify + websurf o hd-film osv osv + dj programmet.

Nåt mer du vill att jag testar?

Mvh Hans

Du också? trevligt:D
Ja kör traktor, emulerat i Wine...funkar än så länge perfekt! måste bara köpa till ett litet usb-ljudkort för att kunna förlyssna...blir lite tight på en ljudutgång!
Ja gör det, perfekt! så får man se hur den beter sig under lite mer load!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiSNEYN
Ja, det är det som är praktiskt. Finns mkt bättre stöd för Nvidia grejer än Intel.

Aha, så du kör Linux. Jag kan installera photoshop och redigera en stor TIFF Så du får en känsla över hur det fungerar. Kan inkludera det i filmen!

/H

Jättegärna! mycket enklare såhär än att hålla på o försöka testa i butik!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_aleks
Jättegärna! mycket enklare såhär än att hålla på o försöka testa i butik!

Hehe, ja visst är det praktiskt.

Speciellt eftersom att datorerna i butik oftast inte ens har internet inkopplat.
Hur mycket känsla får man av att starta några tomma internet explorer alltså?

Ang processorhastigheten så läste jag en intressant sak i denna tråd (http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=428423&page=...)

"According to
http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=3637&p=2
it will perform almost as well as a 2.26Ghz P8400!"

Kan det bli så mycket bättre? Hehehehe!

/H

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalle_84
Hur blir det med eee pc 1201N? Kommer den komma till Sverige (hört delade meningar kring detta) och i så fall när?

Tacksam för svar Asus.David, eller någon annan som har inside information!

inget klart om denna. Vi har i 12" både EeePC 1201 och Ultratunna UL20 båda skulle ligga snarlikt i pris, den ena med ION grafik och den andra med bättre CPU...inte klart vilken vi ska satsa på eller om de blir båda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
inget klart om denna. Vi har i 12" både EeePC 1201 och Ultratunna UL20 båda skulle ligga snarlikt i pris, den ena med ION grafik och den andra med bättre CPU...inte klart vilken vi ska satsa på eller om de blir båda.

Asus.David. Tror du att ni kommer att kunna hålla leveranstiden på Asus UL30VT till den 15:e dec? Inga förseningar eller nåt annat som dykt upp?

Tack för alla dina svar!

/Hans

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_aleks
Kruxet e ju att ja inte använder Windows utan lirar på Linux, och där har det varit vissa prestandaproblem om ja förstår det rätt, med just intelkort...
Nvidia finns det iaf proprietära drivisar till som verkar fungera hyffsat!
Spel struntar ja helt i

Det enda jag gör är just redigerar bilder, iofs inga superavancerade grejjer men TIFF-ar kan ju bli uppåt en 200Mb rätt snabbt o de e då ja oroar mig för att processorn inte riktigt orkar med..

Det var en helt annan femma.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24