Permalänk
Medlem
Skrivet av MT85:

Trodde att 212-kylaren skulle komma in idag. Nu blir det om 2 veckor?

Synd att en 18.000:- order ska tappas på en kylare

Begriper mig inte på vissa... Har man råd att lägga 18.000 har man väl även råd med lite extra fraktkostnad för att köpa nån grej som saknas från ett annat håll.

Har under årens lopp köpt många datorer och byggt ihop. Tror inte att jag någon gång lyckats köpa ALLA komponenter från bara ett ställe, eftersom jag dels är kräsen och vill ha exakt de delar jag planerat samt är otålig om saker inte finns i lager från den "primära" handlaren.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MT85:

Trodde att 212-kylaren skulle komma in idag. Nu blir det om 2 veckor?

Synd att en 18.000:- order ska tappas på en kylare

Lägger du 18k på en dator tycker jag du ska bekosta dig något bättre än en 212+.
Originalfläktarna på den är inte såååå tysta ändå. Många brukar i slutändan tröttna och byta fläktarna på den.

Permalänk
Medlem

Tjena

Kan ni skaffa möss från CM? Själv syftar jag på CM Storm Inferno men andra möss från CM skulle vara intressant!

Tack för :

Snabba Frakt
Låg pris
Pingvinstång
Service

Permalänk
Medlem
Skrivet av MT85:

Trodde att 212-kylaren skulle komma in idag. Nu blir det om 2 veckor?

Synd att en 18.000:- order ska tappas på en kylare

Skojjar du? Varför inte ta en lite dyrare kylare istället?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Tjena!
Är det här något ni kan ta in för en rimlig summa?

Logitech Touch Lapdesk N600
http://www.logitech.com/sv-se/notebook-products/cooling-pads/...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

måste bara fråga lite snabbt...

Ifall jag köper http://www.inet.se/artikel/v100007/dator-i-delar-intel-core-i... i butik, kostar den 6 639 kr

köper jag den via internet och får den hemskickad så kostar den 6 482 kr

Bara av ren nyfikenhet, har inget emot det, men... hur kommer det sig att det är så? Sparar ju 150 spänn på att få den hemskickad

Permalänk

tänkte fråga för typ en vecka sedan om ni kunde ta in NZXT färdig sleevade kablar, loggar man in idag och ser att ni gjort det endå! Fyfan vad glad man blir, skulle vara nice om ni kunde ta in de vita också dock!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fawltyt:

måste bara fråga lite snabbt...

Ifall jag köper http://www.inet.se/artikel/v100007/dator-i-delar-intel-core-i... i butik, kostar den 6 639 kr

köper jag den via internet och får den hemskickad så kostar den 6 482 kr

Bara av ren nyfikenhet, har inget emot det, men... hur kommer det sig att det är så? Sparar ju 150 spänn på att få den hemskickad

Butikshyra, el, personal osv osv

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Jag fick en hallonstång med min beställning! Riktigt fint då jag bara fått lakris innan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av fawltyt:

måste bara fråga lite snabbt...

Ifall jag köper http://www.inet.se/artikel/v100007/dator-i-delar-intel-core-i... i butik, kostar den 6 639 kr

köper jag den via internet och får den hemskickad så kostar den 6 482 kr

Bara av ren nyfikenhet, har inget emot det, men... hur kommer det sig att det är så? Sparar ju 150 spänn på att få den hemskickad

http://www.inet.se/ominet/butiks-och-postorderpriser

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk

Hej Inet,

Är ganska ny här på forumet, har läst någonstans att man kan beställa fraktfritt om man är medlem hos Sweclockers, stämmer det och hur gör man detta? Har nämligen tänkt o beställa lite grejer hos er....

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betlomanus:

Hej Inet,

Är ganska ny här på forumet, har läst någonstans att man kan beställa fraktfritt om man är medlem hos Sweclockers, stämmer det och hur gör man detta? Har nämligen tänkt o beställa lite grejer hos er....

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inet
Skrivet av sirnicke:

Bland annat 3GB-modellerna av GTX580, och de är ju tämligen unika!

Modellen är unik, men är det verkligen någon efterfrågan på den?

Om jag fått min önskan igenom skulle vi sålt precis ALLT, men tyvärr måste vi även tänka på vad som är ekonomiskt möjligt att köpa in och lägga upp i sortimentet.

Skrivet av Joakim Ågren:

Ni verkar ju uppskatta då man hittar priser hos er som är lite höga. Upptäckte av en slump detta exempel:

https://www.inet.se/artikel/6202411/nikon-coolpix-s9100-rod

Nikon Coolpix s9100 kamera som ni tar 3 tusen för, det är faktiskt 200 spänn dyrare än min lokala Elgiganten och tanken är väl ändå att näthandeln skall vara något billigare. Lägsta pris enligt Prisjakt är hela 500kr under ert pris.

Ni ligger också lite högt på Panasonic Lumix FT3:
https://www.inet.se/artikel/6202396/panasonic-lumix-dmc-ft3-r...

150kr dyrare än Elgiganten och 130kr dyrare än netonet och Dustin och faktiskt nästan 430kr dyrare än Electroworld (fd PC City) som får in den i lager om nån vecka.

Överlag tycker jag ni är dyra på kameror.

Ansvarig produktchef har varit ledig sen någon vecka tillbaka och har inte kunnat övervaka prisbilden på kameror, men har nu justerat en del priser. Vi har tyvärr inte riktigt samma volym på vår kameraförsäljning som vi har på komponentförsäljningen och har därför svårare att vara riktigt lika prisaggressiva. Vi försöker alltid vara prisvärda och har ofta kampanjer med t.ex. väskor, minneskort eller annat på köpet för att ni skall kunna göra en bra affär även på kameror hos oss.

Skrivet av Ant3:

Att ni inte hade ASUS grafikkort i sortimentet gjorde så att jag lade min order hos komplett.se istället.

ASUS har ju dom bästa kylarna på marknaden för tillfället DirectCUII som är sjukt bra.

Sen så saknar jag ett större urval av minneskylare till grafikkort. De vore nice om de kunde dyka upp lite fler att välja på.

Ditt önskemål är vidarebefordrat till ansvarig!

Skrivet av Bejje:

När jag ändå fick ett bra svar från er gällande paketupphämtningen så skulle jag vilja fortsätta genom att fråga hur många paket ni skickar i genomsnitt per dag. Det låter som att det är väldigt många och det vore kul att veta hur mycket det är

Företagshemlighet.

Men kan nämna att det är ett gäng postburar per dag...

Skrivet av Wully:

Skulle ni möjligen kunna börja skicka med schenker? För att dom är typ 3 km närmre posten än för mig och jag tror att många skulle gilla att ni hade mer än bara posten som alternativ (och hem leverans)

Vi har kollat runt lite på olika logistiklösningar och när det gäller leveranssäkerhet och snabbhet är Posten överlägsna. Därmed har vi valt att enbart jobba med dessa som logistikpartner för alla våra paket (även om de är något dyrare än konkurrenterna).

Skrivet av biorrith:

Tjo!

Ni sträva ju efter att vara billigast.
Ville "tipsa" om att CDON är 100:- / 25% billigare när det gäller Microsoft Gamepad Wireless PC/XBOX360 Svart.
Jag tänker själv köpa en i dagarna, sänker ni priset har ni en köpare

http://www.inet.se/artikel/6605175/microsoft-gamepad-wireless...

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_gamepad_xbox_360_wirel...

CDONs pris matchat!

Skrivet av Leifson:

Upptäckte ett nästan löjligt överpris på Corsair Obsidian 700D..

Inet säljer den för hela 2337 kronor (länk). Det är dyrare än bland annat 800D tillomed.

Ser sedan att till exempel Dustin och Webbhallen har samma chassi för en avsevärt lägre avgift, nämligen 1399 respektive 1490 kronor. (Dustin, Webbhallen.)

Hur kommer det sig att samma chassi på inet kostar över 800 kronor mer, jämfört med de här båda?
Även affärer som OnOff och CDON har samma chassi bra mycket billigare.

EDIT: Rackarns, påpekades typ 2 inlägg upp..

Skrivet av Kare:

Angående Corsair 700D så hoppar priset på det chassit VÄLDIGT mycket och har gjort det ett bra tag tycker jag. What's going on ?

Inköpspriset på Corsairs lådor har tyvärr hoppat väldigt mycket upp och ner på grund av engångsdealar som Corsair själva erbjudit. Även vi har varit med och köpt in datorlådor för dessa specialpriser, men har sålt såpass bra att de tagit slut och därmed har vi köpt in nya lådor till ordinariepriset.

Oavsett så ska vi prata med Corsair och försöka lösa situationen!

Skrivet av _michelin_:

Det där med stamkundsprogram. När tror ni att ni kommer införa det? mitten av juni?

Stamkundsprogram är något som vi behöver lägga ner mycket energi och programmeringstid på och tyvärr inget som kommer att hinnas med i semestertider. Gissningsvis har vi det on-line någon gång under hösten!

Skrivet av SUMITOMO:

Ingen kampanj på 120GB varianten av 510 på gång?

Inget vi planerat, men man vet aldrig.

Skrivet av CSSgamer:

Cooler Master Hyper 212 plus kommer in den 9:onde. Om jag beställer den idag med 2 fläktar och en fläktkontroller. Kommer ni skicka den när ni får in processorkylaren eller i 2 olika paket?

Normalt sett skickar vi när ordern är komplett. Dock, om ni exempelvis beställer en hel dator i delar och exempelvis en fläkt är restnoterad erbjuder vi fri delleverans!

Skrivet av NoH:

Jag undrar vart alla grafikkortsmodeller har tagit vägen, bland 6970 samt GTX 570 känns det som att modeller och tillverkare försvinner hela tiden. Och just nu verkar 6970 inte finnas på lager, är det något som är i rullning och nya modeller påväg in eller är det något annat?

Ett större gäng kom upp på hemsidan förra veckan och ett större antal är på väg in!

Skrivet av fawltyt:

När plockar ni ihop http://www.inet.se/artikel/v100007/dator-i-delar-intel-core-i... igen? Hade tänkt att köpa den i slutet av månaden, hoppas ni inte slutar sälja den nu bara :@

Sparar ju fan 400 spänn på de paketet

Plockas ihop när du beställer!

Skrivet av raqqa:

Beställde igår runt 16-tiden. På er hemsida står ordern under "Skickade ordrar" men kollar jag med postens kollisökning finns bara:

2011-06-07 17:31 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Det betyder alltså att paketet ännu inte har hämtats utav posten från er efter mer än ett dygn?

edit: och som ett brev på posten (höhöhö) så sorterar dom det inte bara en, utan två gånger, på mindre än en minut samtidigt som jag skrev inlägget.

2011-06-08 18:55 Göteborg Sorterad
2011-06-08 18:55 Göteborg Sorterad

Posten skannar alla paket på kvällen/natten och därmed blir det tyvärr eftersläpningar.

Skrivet av ErDraug:

Corsair 800D SATA3 6Gb/s Upgrade Kit
Corsair 800D/700D Front Panel USB 3. 0 Upgrade Kit

Dessa kiten är det något ni funderar på att ta in? Funderar på att beställa 800D ifrån er men blir dyrt om jag måste beställa dessa kiten från någon annan då jag vill ha 6gb/s stödet samt USB 3.0

Kommer upp på hemsidan inom kort på nedan länk!

http://www.inet.se/kategori/490/tillbehor/186/corsair

Skrivet av Scab:

Hej

Kommer ni att ta in Corsair Vengeance i lågprofil när de släpps, och isf har ni någon aning om när ni kan tänkas få in dem?

Kommer upp på hemsidan så fort vi får pris- och leveransinformation från Corsair!

Skrivet av Onotto:

Tjena

Kan ni skaffa möss från CM? Själv syftar jag på CM Storm Inferno men andra möss från CM skulle vara intressant!

Tack för :

Snabba Frakt
Låg pris
Pingvinstång
Service

Tack själv!

Möss från CM är tyvärr inget vi kommer att få in.

Skrivet av Toivo83:

Tjena!
Är det här något ni kan ta in för en rimlig summa?

Logitech Touch Lapdesk N600
http://www.logitech.com/sv-se/notebook-products/cooling-pads/...

Kommer upp så fort vi får pris- och leveransbesked från Logitech!

Skrivet av THEBADGUY:

Tyvärr obekräftat.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Ferkx9:

Jag tänkte bara kolla om ni tänkte ta in dom och när?

Uppe på hemsidan nu! Tyvärr inget leveransdatum, men hemsidan uppdateras så fort vi får reda på något!

http://www.inet.se/kategori/140/processorkylning/186/corsair

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kommer upp på hemsidan inom kort på nedan länk!

http://www.inet.se/kategori/490/tillbehor/186/corsair

Mvh / Inet

Nu fanns det, mycket snabbt och trevligt!

Tackar som vanligt för ett skit bra jobb!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Inaktiv

Hälsa Peter som satt i supporten att han är awesome och att *Borta /mod* tackar

Permalänk
Medlem

När kommer era Gigabyte 990FXA-UD3 in i lager? Har stått försenad ett ganska bra tag nu på lagerinfon.

Permalänk
Medlem

Har beställt från Inet två gånger och har bara bra saker att säga. Hämtade precis ut en HD som verkar fungera utmärkt (inte installerat ett OS ännu). Tack för godiset

Permalänk
Medlem

Tjo, fick nyss hem en noctua blablabla cpukylare. Men nu äre så att burken jag tänkte slänga in den i saknar backplate.
Hur får man tag i något sådant? Står att man kan kontakta noctuas support men då lär det väl skickas från gud vet vart och ta flera veckor vilket jag helst vill slippa.
Det är ett AM2 kort förresten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Tjo, fick nyss hem en noctua blablabla cpukylare. Men nu äre så att burken jag tänkte slänga in den i saknar backplate.
Hur får man tag i något sådant? Står att man kan kontakta noctuas support men då lär det väl skickas från gud vet vart och ta flera veckor vilket jag helst vill slippa.
Det är ett AM2 kort förresten.

brukar inte ta många dagar, dom gånger t.ex corsair har skickat så 3-4 dagar och då har det skickats från staterna tex.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vad innebär "Väntar på reservdel / utbytesenhet" beträffande en felanmäld HD ? inte precis nåt man skruvar upp och byter saker i Ska den tillbaka till tillverkaren och ersättningsdisk skickas därifrån ?

Switchar från Cisco , är det något ni kommer att ha i sortimentet ? bara med tanke på att ni har ett hyggligt utbud av routrar men inga switchar , är lite av ett Ciscofan , gammal arbetsskada

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Tjo, fick nyss hem en noctua blablabla cpukylare. Men nu äre så att burken jag tänkte slänga in den i saknar backplate.
Hur får man tag i något sådant? Står att man kan kontakta noctuas support men då lär det väl skickas från gud vet vart och ta flera veckor vilket jag helst vill slippa.
Det är ett AM2 kort förresten.

Det ska följa med allt du behöver i kartongen....
Har du följt anvisningarna ordentligt?

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna ta in Graphite 600T sidopanel med fönster då ni har tagit in tillbehör till Obsidian 800? http://www.corsair.com/cases/case-accessories/graphite-series-600-side-panel-with-windowed-and-mesh-inserts.html
Och när kommer ni få in Gigabyte GA-990FXA-UD7 i lagret?

Och tack för en jättebra butik på nätet

Permalänk
Medlem

Jag är förvirrad angående Gigabyte GA-870A-UD3.

Enligt Inet.se stöder den inte AM3+, men enligt Komplett.se gör den det.
Nu är jag inte smartaste hönset i gården direkt, men jag har hört att den inte stödjer CrossFire. Stämmer det verkligen? Den har ju 2st PCI-e x16 portar....

http://www.inet.se/artikel/1901030/gigabyte-ga-870a-ud3
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=597243

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Det ska följa med allt du behöver i kartongen....
Har du följt anvisningarna ordentligt?

Det följer bara med Intel backplate. Men det löste sig. Hittade en backplate men den hade för stora hål, så jag svarvade lite och kunde använda skruvarna som var i Intel settet så nu sitter den där sen ska!
Ghettolösningar ftw.

Permalänk
Medlem

Skulle precis beställa G.skills 8gb gaming-minnen (art.nr 5308804) när jag upptäckte att leveransdaturm var noterat som obekräftat.

jahopp, då kör vi G.Skill 8gb Performance istället (art.nr 5308806), men nehe, då var dem restade som beställningsvara

När får ni in dessa minnen igen och när jag endå är igång, vad är skillnaden? Båda kör 1600mhz @ 9-9-9-24, men performance är dryga hunkan dyrare!

Permalänk

Min semester har börjat och enligt Yahoo appen i min Dashboard ska det bli regn tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag. Igår beställde jag http://www.inet.se/artikel/6605173/microsoft-gamepad-wired-pc... av er. Den finns inte på lager men i samtliga butikerna har ni den. Går det inte att skicka från butik så jag får lite solsken inne i stället?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk

Handlade lite grejer från er i veckan. Stor eloge för 2 dagars leverans samt frakfritt! Tänk om alla butiker kunde erbjuda det..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem

Snabb fråga.
Om jag lägger saker i en varukorg för att hjälpa en kompis på annan ort, kan jag ge den varukorgen till kompisen sen på nåt sätt?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)