Permalänk
Medlem

Jag har planer att beställa ~5-6 komponenter på inet. Låt oss säga att jag lägger beställningen imorgon (Tis 14e), skulle jag ha grejerna hos mig innan helgen, förutsatt att allt fanns i lager?

Jag undrar dessutom som personen innan mig. Går det visa kundvagnen för någon annan på något sätt?

Och finns det någon Sweclockers-rabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av puttek:

Jag har planer att beställa ~5-6 komponenter på inet. Låt oss säga att jag lägger beställningen imorgon (Tis 14e), skulle jag ha grejerna hos mig innan helgen, förutsatt att allt fanns i lager?

Jag undrar dessutom som personen innan mig. Går det visa kundvagnen för någon annan på något sätt?

Och finns det någon Sweclockers-rabatt?

Finns frakt fritt över 500 kronor och den andra frågan ja.

När du väljer visa kundvagn finns de längre ner, där du kan göra en länk till den.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej Inet! Jag beställde ett chassi av er som jag har bestämt mig för att jag inte behöver längre. Hur gör jag för att returnera detta? Chassit står fortfarande på posten, dvs jag har inte hämtat ut det.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ceogar:

Hej Inet! Jag beställde ett chassi av er som jag har bestämt mig för att jag inte behöver längre. Hur gör jag för att returnera detta? Chassit står fortfarande på posten, dvs jag har inte hämtat ut det.

https://www.inet.se/support/OrderList

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Problemet är att det skickades till konstigt företagställe. Har gåt mer än två veckor men har fortfarande inte fått sms att hämtaut. Möjligt att de skickat brev men kan inte ta emot brev eftersom jag nyssflyttat.

Kan inte hämta ut med bara kolli för det står "posten"

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

tjena inet, skickade ett pm och hoppas man kan få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Min semester har börjat och enligt Yahoo appen i min Dashboard ska det bli regn tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag. Igår beställde jag http://www.inet.se/artikel/6605173/microsoft-gamepad-wired-pc... av er. Den finns inte på lager men i samtliga butikerna har ni den. Går det inte att skicka från butik så jag får lite solsken inne i stället?

Kolla CDON.com. Billigare där, och hemma på lager. Jag köpte en häromdagen.
Även CDON är sjukt snabba (2 dagar) och du får en trådlös för 299:-. Frakten kostar 29:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Kolla CDON.com. Billigare där, och hemma på lager. Jag köpte en häromdagen.
Även CDON är sjukt snabba (2 dagar) och du får en trådlös för 299:-. Frakten kostar 29:-.

Hähä inte direkt att 2 dagar är något att skryta med men visst finns det inte i lager på andra stället så^^

Oh btw ska Inet börja sälja konsoller och spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Snabb fråga.
Om jag lägger saker i en varukorg för att hjälpa en kompis på annan ort, kan jag ge den varukorgen till kompisen sen på nåt sätt?

Ja kolla varukorgen bara så finns det en knapp där för att spara en länk till den... Som du kan ge till honom.

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Skrivet av valiant:

Snabb fråga.
Om jag lägger saker i en varukorg för att hjälpa en kompis på annan ort, kan jag ge den varukorgen till kompisen sen på nåt sätt?

EDIT: ErDraug hade redan svarat

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Hej, jag skulle väldigt gärna se att ni tar in Seasonics X-560 och uppåt. Detta verkar vara bland de bästa PSU:erna man kan hitta på marknaden idag och det är underligt att ni inte har dom i sortimentet redan. Kanske ligger i att Corsairs AX i grunden är nästan samma produkt, men jag skulle gärna se att ni införskaffar dessa. X-760 är ett givet köp till mitt kommande datorköp i början av hösten.

Permalänk
Medlem

Jag slog på stort igår och åkte till eran butik på Ringön igår enbart för att få en ny dos av eran underbara personal och service.

Slutade med att jag köpte en Acer Aspire 5830TG och lite andra mysiga grejer. Kostade mig typ 10.000:- innan jag gick ut genom dörren och var i extas över mina nya grejer och den underbara servicen man hade fått.

Inet är helt enkelt BÄST!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

All elektronik jag äger är köpta hos er, de få saker som gått sönder har det inte vart nått problem att laga/få utbytt. Fraktfritt och 24-48 timmars frakt..
Helt jävla underbart.
O allt godis man fått med genom åren.... Blir jag fet är det ert fel =D

Kärlek för Inet!

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErDraug:

Ja kolla varukorgen bara så finns det en knapp där för att spara en länk till den... Som du kan ge till honom.

Okej, tack.
Kan mottagaren av länken även välja att lägga alla prylar i sin egen varukorg?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Jag blev lycklig sist jag beställde från Inet eftersom jag äntligen fick en pingvinstång som INTE var lakrits. Jag hatar lakrits, men har alltid fått med det i mina beställningar tyvärr Den här gången fick jag dock både lakrits samt en "vanlig" så jag kunde i alla fall äta en av dom

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av valiant:

Okej, tack.
Kan mottagaren av länken även välja att lägga alla prylar i sin egen varukorg?

Ja, i länken du ger honom finns det en länk som det står nåt i stil med "Töm varukorgen och lägg in dessa istället"

Permalänk
Medlem

Hittade en ny typ av ramminne i er Webbshop
http://www.inet.se/artikel/5308807/kukram-2gb-1x2048mb-1333mh...

Ni kanske borde lägga den under erotikkategorin

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

Hehe det är tydligen en ny tillverkare enligt Inet.
Där ser man. Jaja kanske blir och beställa ett sånt då.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

Tja,
Om man beställer datordelar inklusive montering från er, skickar ni med manualer, skivor och extra sladdar som följde med de enskilda produkterna men som kanske inte användes vid monteringen?

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroge:

Hittade en ny typ av ramminne i er Webbshop
http://www.inet.se/artikel/5308807/kukram-2gb-1x2048mb-1333mh...

Ni kanske borde lägga den under erotikkategorin

Haha, nej fan, det är inget för mig som man, men kanske för min sambo

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Inet har ju nätbutikernas sjukaste leveranstid! (Nästan ingen!)

Tog ju inte mer än ca 20 minuter från jag la ordern till att den var plockad och klar! CDON.COM har någon att lära sig utav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Haha, nej fan, det är inget för mig som man, men kanske för min sambo

Loggan är ju så bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroge:

Hittade en ny typ av ramminne i er Webbshop
http://www.inet.se/artikel/5308807/kukram-2gb-1x2048mb-1333mh...

Ni kanske borde lägga den under erotikkategorin

Ska snart bygga en dator till tjejen med 2x2 gb 1333 mhz. Lätt att det blir dessa minnen!

Permalänk
Medlem

Vill bara skriva ett jättestort tack till inet för den extremt snabba leveransen! Tog knappa 25 timmar från att ordern lagt till leverans, och då var det ändå en massa prylar(Däribland chassi)

Ni är tamigfan bäst!

PS: Tack för lakritstången också! Min favorit och allt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroge:

Hittade en ny typ av ramminne i er Webbshop
http://www.inet.se/artikel/5308807/kukram-2gb-1x2048mb-1333mh...

Ni kanske borde lägga den under erotikkategorin

Bild 2 är bäst:

Kuk
SENSITIVE

Permalänk
Medlem

HTPC beställd!

Permalänk
Permalänk
Skrivet av X3n0M0rph:

Hahahaha skönt namn..

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hjälpte precis en person att beställa en dator hos er. Vid samtal dit för byte av en annan sak ville säljaren övertala köparen (och lyckades!) till byte från min rekommendation FSP Aurum 400W till Corsair CX600. Datorn drar mindre än 300W. Jag ser fram emot en bra förklaring gällande anledningen till att ni vill byta ut ett 80+Gold av hög kvalitet till rent budgetskräp. FSP Aurum är inte i riktigt samma nivå som AX eller HX-serien, men betydligt bättre än CX.

Edit: Säljaren påstod att det var ändå lika bra att byta nu, för att personen skulle ändå annars bli uppringd av byggarna eftersom 400W inte skulle räcka till en SB 2500 + 1st 6770 + 1 HD. Verkligen intressant! Ännu intressantare är kvalitetsbytet.

Edit2: Senaste svaret från köparen: "bytt tillbaka nu under stora protester från kundtjänst och diskussion. Han sa att jag troligen blir uppringd sen när "byggnation" får ordern och då byta till annat."
Jag är verkligen förvånad. Detta var inte vad jag förväntade av Inet.

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har svårt att logga in på Inet?

Visa signatur

MSI Z170A Gaming Pro, i7 6700k, 16GB DDR4, GeForce GTX 670, A-DATA SSD 128GB, Corsair SSD 120GB, 2X 2TB Caviar Green SATA II, Corsair HX 750W 80+, Corsair Graphite 600T.