Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Ska du spela så kör på en msi gx640 eller 740, mycket bättre spelprestanda till ett lägre pris än envyn.

Jag har kollat på dem och prioriterar man endast spelande så är det säkert bra datorer, men designmässigt är det inget som tilltalar mig.

Off Topic
(För mig räcker till och med ett 5650 om jag exempelvis väljer en dator med låg upplösning, men jag har möjlighet att köpa en envy för runt 10k så står mellan den och Sony Vaio VPC-EB1M1E)

Permalänk
Skrivet av draganov:

Jag funderar på att köpa en Envy 15 men för mig som vill spela en del så funderar jag på om det inte vore vettigare att köpa en dator med en lägre upplösning.

Ni som har Envy 15; tycker ni inte att det blir för liten text på en sån liten skärm?
Hur blir bildkvalitén om man går ner en del i upplösning när man spelar?

Texten blir inte så liten då windows "skalar" om så du får fler pixlar per tecken istället för samma ratio. Så på min skärm ser det ungefär likadan ut som på min gamla zepto med 1680x1050, fast mycket skarpare då.

När det gäller bildkvalité ska det generellt vara sämre om man inte kör på native upplösning, kan dock inte påstå att jag såg så stor skillnad när jag gick ner i upplösning på mw2 då full hd o maxade inställningar gjorde det laggigt vid vissa partier.

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk
Skrivet av draganov:

Jag har kollat på dem och prioriterar man endast spelande så är det säkert bra datorer, men designmässigt är det inget som tilltalar mig.

Off Topic
(För mig räcker till och med ett 5650 om jag exempelvis väljer en dator med låg upplösning, men jag har möjlighet att köpa en envy för runt 10k så står mellan den och Sony Vaio VPC-EB1M1E)

Får du envyn för 10k så är det ju inte mycket att fundera på Och som sagt det går att öka dpi osv om texten blir för liten. Dom flesta spel skalar ganska så bra, inte alls som att sänka uppl. i win.

Permalänk
Medlem

Efter lite funderande kom jag på en stor nackdel med laptopen.
Den har ju alla portar på högersida vilket innebär att sladdar från mus, tangentbord och ljud kommer att trängas tillsammans.
Eventuellt kanske man kan koppla in den externa dvd-läsaren och använda dess två portar till tangentbord och mus.
Men det är väll ändå rätt störande med så mycket trassel på högersidan, eller vad säger ni?

Permalänk

Lite trassligt kan det bli, hade faktiskt hellre sett usb portarna på baksidan. Men det är inte så att det blir trångt, alla sladdar får plats. Den lösning du föreslog är en god lösning. Sen beror det väl lite på hur skrivbordet ser ut, smalt eller avlångt

Visa signatur

ris är nyttigt för hälsan

Permalänk

En USB hubb är annars en ganska enkel och billig lösning på problemet.

Sen kan man ju fundera på hur dom har tänk då dom satt så många portar just där, tyvärr är det inte enda laptopen med den layoten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbesApa:

Nu har jag startat ett supportärende ang. "black freeze of death" med HP Sverige. Får se hur kompetenta dom är...

Öppnade ett ärende i mars för min Envy om Black Screen. Skickade in datorn och en månad senare fick jag pengarna tillbaka.

De hade beställt och bytt moderkort och gpu 3 gånger i verksaden och felet kvarstod. Nu har tydligen leveransen av de kretsarna stoppats i väntan på en ny batch, alla ÅF och HPs webshop indikerar att de inte kan leverera och ingen har info om när de får in nya.

Jag valde att köpa en HP EliteBook 8540w nu istället.

Permalänk

1800:- i studentrabatt (2010-05-11)

Goda nyheter till oss som har studentrabatt eller känner någon som har det: DustinHome ger en rejäl studtnrabatt på den mindre Envyn, alltså HP PAVILION ENVY 13-1099 C2D 1.8 3GB/250 13.1# W7HP HP PAVILION ENVY 13-1099 C2D 1.8 3GB/250 13.1# W7HP - Njut av en överlägsen datorupplevelse - Produktinformation

Kampanjpris 9990:-, studentpris 8220:- (2010-05-11)!

Permalänk

Fast man kan ju numera få en acer timelineX(13,3"-14") med mycket vassare processor och grafikkort och bättre batteritid till ett lägre pris än envy 13.

Permalänk
Medlem

nån som kan upplysa mig om batteritiden på 13 tums versionen av envyn ?

hittade att det skulle vara 16 h låter väldigt mycket

väldigt sugen på en sån nu när priset är nere på 9990:-

är det i närheten av 16 är det ett givet köp känns det som

Permalänk
Skrivet av memnon:

nån som kan upplysa mig om batteritiden på 13 tums versionen av envyn ?

hittade att det skulle vara 16 h låter väldigt mycket

väldigt sugen på en sån nu när priset är nere på 9990:-

är det i närheten av 16 är det ett givet köp känns det som

Verkar ju smärre otroligt om man kan få ut 16h. Men jag har sätt olika siffror på batteritiden när jag kollat. Står och tvekar mellan en Envy 13 och en Macbook Pro 13". Men efter att ha kollat igenom den här tråden, så verkar det som om många har/haft problem med sina. Så känns inte lika lockande längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av memnon:

nån som kan upplysa mig om batteritiden på 13 tums versionen av envyn ?

hittade att det skulle vara 16 h låter väldigt mycket

väldigt sugen på en sån nu när priset är nere på 9990:-

är det i närheten av 16 är det ett givet köp känns det som

Jag är supernöjd med datorn! Dock får jag inte upp batteritiden så högt som de säger...
Jag kanske snittar 6,5 h med båda batterierna (4 cells + 6cells) det finns även ett större 9 cells som man kan sätta på istället. Dock kör jag då med hög ljusstyrka, W-lan och inte på det snålaste batterisparläget.

för 8200 på dustinh0me med studentrabatt tycker jag det är ett kap!

Visa signatur

Numera bara en HP DV2580eo men satsar på en ny stationär i mitten av sommaren!

Permalänk
Medlem

Vet ni om 15-1190eo har plats för en 12,5 mm tjock hårddisk?

Permalänk
Skrivet av Mart|n:

Vet ni om 15-1190eo har plats för en 12,5 mm tjock hårddisk?

Kommit fram till om 15-1190eo har plats för en 12,5mm hdd?