Torchlight - Tråden

Permalänk
Medlem

Ja det gick riktigt fort att ladda ner, 2min ungefär

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Går det att ångra att man sålt ett item? Sålde en grönsak för 52guld, ångrade mig men kunde bara köpa tillbaks det för 1129 guld. Inte värt det då Rares som är bättre kostar mindre :/ lvl 8 nu iaf.

Går det att respecca?

Går det att ändra storleken på alla spelinfo rutor som Char osv? Hade velat ha dem lite mindre.

Nej på alla tre vad jag känner till. Men ändå ja senare. Spelet är helt modifierbart och alla verktyg kommer att släppas som ett separat paket snart. Så man kan ändra i princip allting så småningom. Men det kan förstås komma att kräva mer jobb än man är villig att lägga ner själv på mindre detaljer.

-----

Ett par screenshots som jag tog. Det är min Vanquisher HC som också dog, jag blev oförsiktig och såg inte att health var farligt låg innan det var försent.

Permalänk
Medlem

Har för mig att det ska finnas respec potions, dock osäker.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

hmm. någon som lokaliserat "the shimmering deep" questet? Är nere i level 18 nu så börjar undra om jag har missat den eller nått

Permalänk
Avstängd

Jag har en fråga. Min första gubbe jag gjorde hitta jag massa lila och gula saker. sen gjorde jag en ny och hittar bara blåa gröna saker. vet ni om det är typ en gångsak att första gubben man gör får det barA?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har för mig att det ska finnas respec potions, dock osäker.

Sökte lite på deras forum, och tydligen kan man ta fram dessa pots genom att använda consolen. Men det lablar ens karaktär som "... the Cheat" och man ska inte kunna använda Shared stash längre. Med andra ord är respec ingenting de har i spelet officiellt.
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=5&t=1671

Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Jag har en fråga. Min första gubbe jag gjorde hitta jag massa lila och gula saker. sen gjorde jag en ny och hittar bara blåa gröna saker. vet ni om det är typ en gångsak att första gubben man gör får det barA?

Ren tur bara. Min första hitta ingenting, jag sprang omkring med jättelite pengar och superkassa vapen och dog sen (HC). Min andra karaktär fick en superbra vapendrop som gjorde att jag kunde gå igenom första delen rätt enkelt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio

Ren tur bara. Min första hitta ingenting, jag sprang omkring med jättelite pengar och superkassa vapen och dog sen (HC). Min andra karaktär fick en superbra vapendrop som gjorde att jag kunde gå igenom första delen rätt enkelt.

Ok. min main är lvl 15 jag har fortfarande saker på gubben från lvl 2-6 som är skit bra

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

jag dual-wealdar två gula vapen med över 250dps som är från lvl 2 och 3. Och är lvl 19. Inte hittat något bättre med den.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Blev lite sugen nu. Vart kan man köpa det och ladda ner det för att spela det inom så få minuter som möjligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Blev lite sugen nu. Vart kan man köpa det och ladda ner det för att spela det inom så få minuter som möjligt?

Steam har en demo som du kan testa. Antar att demo kommer dyka upp på andra ställen också snart. Du måste ha Steamklienten/konto för att kunna ladda ner Steam-demot.

http://store.steampowered.com/app/41510/

Permalänk
Medlem

För er som vill binda om era knappar i Torchlight:

Vista/7: C:\Users\YourUser\AppData\Roaming\runic games\torchlight\settings.txt

XP: C:\Documents and Settings\YourUser\Application Data\runic games\torchlight\settings.txt

använd er av denna länk för att att se vilket nummer era knappar har:
http://www.cambiaresearch.com/c4/702b8cd1-e5b0-42e6-83ac-25f0...

Läs orginal tråden på:
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=5&t=1314

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
För er som vill binda om era knappar i Torchlight:

Vista/7: C:\Users\YourUser\AppData\Roaming\runic games\torchlight\settings.txt

XP: C:\Documents and Settings\YourUser\Application Data\runic games\torchlight\settings.txt

använd er av denna länk för att att se vilket nummer era knappar har:
http://www.cambiaresearch.com/c4/702b8cd1-e5b0-42e6-83ac-25f0...

Läs orginal tråden på:
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=5&t=1314

Sjukt smidigt =D

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
jag dual-wealdar två gula vapen med över 250dps som är från lvl 2 och 3. Och är lvl 19. Inte hittat något bättre med den.

Hade ett blått lvl 15-17 vapen som låg på strax under 2k dps... 72 raka enchants sedan dog det

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
jag dual-wealdar två gula vapen med över 250dps som är från lvl 2 och 3. Och är lvl 19. Inte hittat något bättre med den.

Okay vilken jävla svårighetsgrad?

Jag har ett blått o ett orange vapen o inget är över 200 DPS. Ett är level 10 o de andra 6.

Kör på svåraste svårighetsgraden by the way.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

jag kör på Hard med den gubben....

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Börjar ångra att jag inte tog very hard istället för hard :/

Men blir väl att ändra sen när man testa en annan karaktär

edit:
jag ser att det är många som kör vanquisher

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Jag testade demot nu, vet att man inte saka dömma spel såhär tidigt. men fyfan.... Hela spelat är egentligen helt suveränt bara en sak..
känns som allt man stöter på redan finns i diablo eller WOW (vet att företaget är bildat av diablo skapare, men ändå..) tyckte det kändes som jag förstörde Diablo 3 känslan är jag lirade det här så jag stängde helt enkelt av.

Sorry för en kanske svårläst text..

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
jag kör på Hard med den gubben....

Hm items ändras så mkt ?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Hm items ändras så mkt ?

Vad jag har sett så ändras inte items alls mellan dom olika svårighetsgraderna. Utan bara att mobbsen har mer HP lite andra skills, och att dom gör mer damage på dig.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Jag gilla Very Hard inte för att det är svårt utan mer för att man fick panik trycka på health pots precis hela tiden, var bara boring. Hard kändes mer normalt dock lite lättare men man slipper spamma pots hela tiden iaf.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Skulle älska det om det fanns med Multiplayer, så man kunde köra coop! Skulle vara gött att (som man gjorde i diablo) spela med en polare och tjöta om annat medans också

MER COOP ÅT FOLKET! NU!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Hmm hur uppdaterar man sitt pets spells? Jag har gett den en spell men den är bara "level 1".

Btw, ge inte petet charm spellen... det blir mest jobbigt då.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Hmm hur uppdaterar man sitt pets spells? Jag har gett den en spell men den är bara "level 1".

Genom att köpa eller få en högre level på drop. Och byta ut den som du har gett petten.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Skulle älska det om det fanns med Multiplayer, så man kunde köra coop! Skulle vara gött att (som man gjorde i diablo) spela med en polare och tjöta om annat medans också

MER COOP ÅT FOLKET! NU!

googla lite så hittar du att det kommer att släppas en "MMO version" av spelet om 18 månader.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Bara fått en heal spell, rank 1. Men om jag skulle få en lite längre fram så kanske mitt pet kan heala? eller den healar bara sig själv?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Du ska ha spellen "Heal all" om du vill att petet ska heala dig också.

Har nu 30% critt och med min vanquisher, satan vad hon röjer
Dual wealdar guns med +400dps, med +2/+4 critt.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

hehe jaså, har inte vågat prova henne så mkt, jag kör melee killen. Blir väl en Vanq när jag varvat det (:

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
Genom att köpa eller få en högre level på drop. Och byta ut den som du har gett petten.

Ok, tack!

Måste säga att det var längesen jag hade så roligt med ett spel faktiskt, man blir helt inne i det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Gillar spelet! Det tar inte så mycket plats heller! Utvecklarna har hanterat median väl ! Mer sådant tack!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

ahh. fan jag hittar inte ett quest item. vad ska man göra? det är killen som är i början av staden, 3 quest av han

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft