Torchlight - Tråden

Permalänk
Medlem

Dem skulle ha balanserat klasserna lite bättre, alchemisten är så extremt överlägsen åtminstone från början, senare oxå när man får lasern.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt, tycker vanquisher är helt överlägsen.
Har provat 3 Alchemister och inte riktigt fått nån av dom att fungera bra på låg level... Dålig klass enligt mig!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Jag började på en ny gubbe som jag kallar Slackerklass. Det vill säga en alchemist summoner som låter summons göra allt jobb. Kör med 1h svärd+sköld och slår lite på en del mobs men det är inte mycket.

Permalänk
Medlem

Grymt skoj måste jag säja. Kör en Berserker Destroyer. Är bara lvl 14 men det går framåt. Hittade mitt första setitem, ett par handskar som jag tyvärr inte kan använda. Kräver 14 magic och jag har bara 8

Ska fortsätta slakta vidare och se om jag får nått mer skoj.

[Edit]
Hade skrivit fel class

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Bara kört Destroyer och tycker han har det sjukt lätt (iaf nu med rätt bra gear) på hard.

Boom hela högen dör med ett slag

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

Det kommer en patch snart som fixar en del buggar och vissa balansproblem, men inget datum än. Här är en lista på saker de hoppas få med i den:
http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=24&t=2030

Permalänk
Medlem

Se där ja. Nu fick jag en till bit i settet. Gorgon gloves och boots om det säjer nån nånting. Ger faster attack, faster cast och faster movement iaf

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Jag kör alchemist men iofs bara på normal men det är ju sjukt lätt. Allting one-shottar man och det är bara att plöja fram. Sen tar ju ens spells flera mobs åt gången så ett fullt rum röjer man på några sekunder.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Är det ont om portaler i Shadow Vault eller är det bara jag som missat dem?

Körde igenom 4 levels, med min tur så finns det en portal på lvl 5..heh

Permalänk

Jag gör vanquisher (marksman) på hard och det är rätt kul.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tyckte spelet var ruskigt roligt i början och sedan dog helt vid lvl 30, efter lvl 45-50 blev de rent av tråkigt att spela. Nu på lvl 100 är allt bara en upprepning. Samma 5 olika "banor" som man hittar i utan och innan nu, samma mobs, inga skillpoäng då man slutat levla och slutade få rep vid lvl 60, ingen ny eq... Var lvl 100 på 30e nivån i den instansen man går in nere vid bron och de verkar inte finnas nått slut. Är på nivå 57 nu och de händer verkligen inget. Har en båge med 1996dps och hunden healar upp mig kostant. sitter bara och trycker på knapp 3 och 6 och kanske tar en hp pot var 10 min då bågen skjuter tillbaka 200hp var skott... Det händer ju verkligen ingenting!!

Permalänk
Medlem

Med tanke på spelets storlek så är det inte direkt nåt Diablo 3 det rör sig om. Man får ta det för vad det är, ett litet men välgjort hack & slash spel.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Hejsan alla !
Är level tjugofem och har en liten fråga..
Vet ni om man kan ångra gems ?
Alltså byta om man redan har satt på ett.. Jag blir tokig, för jag hittade ett gem med +24 fire damage..

TACKSAM för svar !!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk

Ja, finns NPCs längst till höger i stan som kan plocka bort. Fast då försvinner nog den som sitter i.

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

Jo du har 2 gubbar där med några iconer över huvudet. Ena tar bort gemsen så du får tillbaka ditt item utan gems (de som satt i tas bort helt)
Den andra gubben gör tvärt om, du får tillbaka gemen men ditt item tas bort. Gör inte fel som jag. Tog fel gubbe och deletade en gul bössa på 960 dps...

Permalänk
Medlem

Har man nått maxlevel är det väl som i D2 fast utan multiplayer, dvs farma gear eller börja spela andra gubbar. Kanske köra på högre svårighetsgrad och hardcore? Även om man tröttnar så är det ändå värt pengarna enligt mig.

Permalänk
Medlem

Maxlevel ska vara 100 var jag hört

Hehe hade boostat min pistol som fan på lvl7, hade 45 life steal och annat fint, men högmod straffar sig upptäckte jag när alla mina enchantments från itemet försvann efter en uppgradering

Permalänk
Medlem

hehe jo man får ju passa sig.
max lvl är 100. Dock blir de otroligt tråkigt innan man hinner dit. Gjorde de på ren envishet. Lyckat uppgradera min båge från 980 dps till 1996... Sedan blev man lite försiktig.

Permalänk
Medlem

Det hade vart najs om man hade modat in alla D2-klasser in i Torchlight så det blir D2 med ny grafik och nya banor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
Lyckat uppgradera min båge från 980 dps till 1996... Sedan blev man lite försiktig.

hur gör man dessa magiska uppgraderingar?
inte tittat runt på vad som finns runtom själva slakt-delen av spelet. mest bara sprungit omkring och slagits med monster

edit: fint med kommande patchen
S) You can now change difficulty level on the fly from the console without being branded a Cheater ( UNLESS you're playing hardcore )

yay, bort från normal, äntligen!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Avstängd

Nu har jag inte kollat så bra på deras hemsida,men finns det ens en tanke o m att det skulle komma multiplayerstöd i nån framtida patch?det vore ju guld,jag skulle gärna betala låt säga runt en 50 lapp i månaden utan problem:-))
Ligger på lvl 47 just nu med min alchemist:))
MvH albanen

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Det är sagt officiellt att Torchlight inte kommer att få multiplayer. Men de kan ändra sig förstås.

De jobbar nu på Torchlight MMO som är tänkt att baseras på samma spelstil, dvs ett ARPGMMO om man nu kan säga så. Men det är ett par år fram i tiden. Det kommer att bli free-to-play och finansieras med mikrotransaktioner, enligt Perfect Worlds affärsmodell (ett kinesiskt företag som redan har ett par free-to-play MMO). Perfect World har även hjälpt till och finansierat nuvarande Torchlight som jag förstår det.

Permalänk
Medlem

Testade en destroyer istället för min Alchemist och det var så extremt segt, dödade segt som tusan. Gjorde sedan en Vanquisher, var lite snabbare på att döda, men segare än min Alchemist, fast det var endå en rolig klass.

Alchemisten är så extremt överlägsen tar död på alla monster på skärmen på en par sekunder för det mesta.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Vanquisher är det ju hur mycket tryck i som helst Nu har jag inte provat Alchemist mer än på lvl 1 så jag kan inte göra en ordentlig bedömning av den klassen än.

Med vanquisherns målsökande skott och pilregn (kommer fan inte ihåg vad de heter, men de målsökande ligger på typ tier 3 och pilregnet i sista tier) så köttar hon ju som faen.

Permalänk
Medlem

Patch är släppt på deras sajt och kommer från andra distributörer under dagen.

http://forums.runicgames.com/viewtopic.php?f=24&t=2030

Citat:

SUPER-IMPORTANT! YOU MUST USE A PATCH FROM THE VENDOR YOU PURCHASED FROM! Each vendor has their own DRM solution, and none are compatible. If you purchased from Steam, you'll need the Steam patch , and so on.

This if a FULL REINSTALL. The packaged files for the patch changed entirely to improve loading times, so a full reinstall is necessary.
If you are patching, you'll need to uninstall your previous version.

BACK UP YOUR SAVE GAMES! Your uninstaller may ask you if you want to delete your save games. Make sure that it is UN-CHECKED!

If you want to be extra safe, you can manually back up your saves - I'd recommend this. Better safe than sorry!
Start->run

%appdata% and press return

Then browse to Runic Games\Torchlight\Save - and back up all the files there.

-------------------------------------------------------------------------------------------
PATCH STATUS

* RUNIC GAMES - now available! http://www.torchlightgame.com/download *note* If the new install asks you to re-enter your key to activate, do so, and you can contact us at customerservice@runicgames.com and we'll decrement your key count so you're square.
* PERFECT WORLD - completed - download pending testing at Perfect World ( will post link here when available )
* STEAM - Steam testing tomorrow (11/06), build ready.
* DIRECT2DRIVE - Build handed off to vendor
* GAMERSGATE - Build handed off to vendor
* WILDTANGENT - Build handed off to vendor
* GAMEWARE.AT - Build handed off to vendor
* ENCORE - Build handed off to vendor
-------------------------------------------------------------------------------------------

Torchlight 1.12 Patch Notes -

* Fixed several issues which could overwrite saves, and protected against possible save loss. Save backups are now also generated.
* Much reduced load times for many users
* Some minor ingame performance improvements
* Fixed Needle Arc XP exploit
* Fixed Shadow Armor stacking effects
* Fixed vendor dupe bug
* Fixed various fullscreen startup issues
* Fixed broken Brink cinematic on subsequent plays
* Fixed merchant 'thief' exploit
* Fixed right clicking in inventory casting certain spells
* Fixed console not activating on Steam builds - this also fixes the fact that subsequent characters didn't see the random dungeon unlock after the first completion
* Fixed issue with Syl's cinematic not being "skippable" during first boss fight
* Fixed some DOT deaths not dropping loot
* Quest items no longer allowed in stash
* Several level fixes for a few places where things overlapped, or collision was missing, or stuck-issues cropped up
* Fixed texture/mesh/ replacement issues with mods
* You can now change difficulty level on the fly from the console without being branded a Cheater ( UNLESS you're playing hardcore )
* Fixed pet minions not awarding fame
* Fixed slow load times when mods were enabled
* Pets inherit your spell masteries
* Magic find takes the max value between you and your pet when pets or pet minions make a kill
* Visible/increasing chance of stripping enchants via enchanter. Price based on # of enchants. Variables tunable in globals.dat
* Troll pet is properly invincible
* Tree Boss could be charmed - fixed
* Fixed issue - Returning to town if you died during Ember Colossus or Medea would make them dormant on return
* weapon + shield doesn't count as 'dual wielding'
* Shimmering Scale ( and 2 other socketables ) now work properly when socketed
* Ember lance slight nerf
* Ember lightning slight buff
* Aloe Gel summon provides better healing
* Equippables properly provide bonuses to passive skills
* Fixed display issue where multiple skill bonuses on the same item would collapse into a single display
* Hardware skinning settings respected properly for pet paperdolls
* Fix for potential bad state in the henchman battle
* Enchantments at level 100 now work
* Relabeled difficulty levels, and added tooltips explaining each
* Fixed 'free spell purchase' exploit
* Socketables cannot be heirloomed
* Fix for masteries not updating certain spell bonuses until logout/login
* Summon Blood Skeleton has 11 levels now
* Various small grammar and spelling fixes

* ADDITION : Rimlights, HW Skinning, and VSynch can all be altered from the Settings menu now.
* MODDERS: Items can be set to 'always identified'

Permalänk
Medlem

kör en vanquisher på VH och gör en exploding shot build. Chefar sönder utan att ha överdriven bra gear. Roligt spel som tusan detta, skönt med en patch också som fixar alla småbuggar.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ] [ EVGA G2 750W ] [ Intel Core i7 4790K @ 4.2 Ghz ] [ Asus Z97-A ] [ MSI RTX 2060 ] [ 16GB Crucial 1600Mhz DDR3 ] [ Samsung EVO 850 500GB + 2TB HDD ]

Permalänk
Medlem

Står inget om att de fixat så att all loot inte ligger på vartannat så man kan se vad som ligger på marken. (Alltså textrutorna ligger ovanpå varandra)

Det som varit mitt största problem hittills, hoppas att de fixat det men tvivlar då de inte nämnde det i patch notes. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB76
Står inget om att de fixat så att all loot inte ligger på vartannat så man kan se vad som ligger på marken. (Alltså textrutorna ligger ovanpå varandra)

Det som varit mitt största problem hittills, hoppas att de fixat det men tvivlar då de inte nämnde det i patch notes. :/

Det finns ju redan ett antal olika moddar och tweaks för att förbättra det.
Kolla på
Small Font v1.21 + Alternate Loot+Tooltips!
t.ex.
Själv använder jag
Minimal HUD - Break out of those frames (Version 1.2)

Eller varför inte prova?
Diablo 3 HUD 1.0

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen men känns onödigt att ladda ner en mod för att få till saker som borde fixas i spelet.
Men finns det en mod som bara ändrar rutorna för loot så kan jag köra med det, vill inte ändra något annat.

Permalänk
Medlem

Patchen ute på Steam nu.