Torchlight - Tråden

Permalänk
Avstängd

Får spelet, dör på ett slag nu

Ranger gubbe och tål fan ingenting, på hard.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

har insett nu att det enda sät att spela detta spel på är att köra hardcore på minst Hard. blir lite adrenalin ibland

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kirch
har insett nu att det enda sät att spela detta spel på är att köra hardcore på minst Hard. blir lite adrenalin ibland

hardcore O_O vad spelar du för gubbe då?

Jag har fan dött snartt 100ggr, blir nästan one hittad av allt ._.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Får spelet, dör på ett slag nu

Ranger gubbe och tål fan ingenting, på hard.

Hörru Ranger är ingen gubbe!
Är du inne på Infinite Dungeon?
Har hört att det blir tuffare där.
Varför inte ändra till Normal?

Min Ranger har maxat sin Armor, ger också lika mycket till Defence som till Ranged.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

förstår inte 1200-3000 och du är lvl 83, jag skadar 1700 med min ranger lvl 25.. hur fan går det ihop? och då är det AOE skada

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Hörru Ranger är ingen gubbe!
Är du inne på Infinite Dungeon?
Har hört att det blir tuffare där.
Varför inte ändra till Normal?

Min Ranger har maxat sin Armor, ger också lika mycket till Defence som till Ranged.

Jag ger 5 5 5 4/1 typ ^^, infinite dungeon är det från gravplatsen? Isåfall ja, och jag undrar då ifall deras quest som går ut på att .:.:...::..::: någonsin tar slut?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av clairvoyant
förstår inte 1200-3000 och du är lvl 83, jag skadar 1700 med min ranger lvl 25.. hur fan går det ihop? och då är det AOE skada

jag är level 58 och skadar bara 1200 - 2000 eftersom min jävla pistol pajade av 2% enchance chans grejen ..._... (ledsen)

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hjälpsam

Nej det tar inte slut, det handlar mest om att kunna spela efter det att mainquesten är slut.
Min lvl 31 Ranger ger ungefär 450-850 i skada spelar normal.
Bössan ger 450 men jag törs inte enchanta igen trots en risk på bara 6%.
Har inte så himla mycket pengar heller.
Vad händer med gems om man förlorar allt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Nej det tar inte slut, det handlar mest om att kunna spela efter det att mainquesten är slut.
Min lvl 31 Ranger ger ungefär 450-850 i skada spelar normal.
Bössan ger 450 men jag törs inte enchanta igen trots en risk på bara 6%.
Har inte så himla mycket pengar heller.
Vad händer med gems om man förlorar allt?

Alla gems du har satt i sockets på itemsen finns kvar och går att tas bort.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Entusiast

Lirar igenom det för första gången nu, har en lvl 9 Melee dual wield alchemist. Funkar ganska bra med mana skölden och mycket i Battle. Difficulty: Hard, samt Hardcore.

Pulsen går på högvarv ibland

Någon som lirat något liknande i dom högre levlarna?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Verkar kul. Är det värt att köpa? Blir man sittandes flera dagar?

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downfall233
Verkar kul. Är det värt att köpa? Blir man sittandes flera dagar?

Ja och ja, absolut. Sålänge du är medveten om att det är singleplayer enbart. Gillar du spel som Diablo så är detta ett måste.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Downfall233
Verkar kul. Är det värt att köpa? Blir man sittandes flera dagar?

1-2 dar MAX för main quest, kan runna mauin quest dungeon utan bossarna på inte mången timme^^

Sen att det finns en Infinite dungeon är väll lattjo om man orkar.

Själv orkar jag inte efetrsom det inte ger något alls.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Tröttnade ganska fort på detta spel. Iofs så kostar det inte så mycket så var kanske värt det ändå..

Permalänk
Entusiast

lvl 24 dual wield alchemist på hardcore och hard svårighetsgrad. Hur långt har ni kommit som högst på Hardcore?

Har bara vart nära på att dö ett fåtal gånger, man lär sig nått varenda nivå iaf. Som att ha med sig rikligt med potions, även om jag inte behöver lika mycket potions nu då jag maxat armor + mana shield men ibland blir det hektiskt!

Ska försöka nå lvl 100 faktiskt, ha det som ett litet sido projekt när jag lirar andra spel, om jag inte lyckas dö och förlora min karaktär såklart

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast

Där var det slut på det roliga. Sprang in i en grupp monster sen så hoppade det ner ännu fler från en balkong och omringade mig. Blev av med mana shielden och all HP på dryga 1-2 sekunder.

Blir en magi alchemist nästa gång

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Snabb fråga.. Kör Windows 7 64bit och jag har något problem med installationsfilen.. Dubbelklickar jag på den så hänger sig windows och försöker jag interagera med den på något sätt alls (typ högerklicka) så hänger sig allt också, eller åtminstone laddar i 4 år..
Någon som stött på samma problem?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa stäng av antivirus tillfälligt när du installerar, eller gå in och Exkludera installfoldern om du inte vill stänga av det.

Permalänk
Medlem

Har precis börjat lira, är en level 13 Alchemist på normal. Iaf, jag vill capa min FPS till 60 och det verkar finnas en sådan funktion i settings.txt men den håller inte kvar min ändring, vad är felet? P.S Nej, jag vill inte använda vsync.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fabz
Jag hoppas det blir bra mods som communityn bidrar med. Ska bli kul att testa.

Testade demot lite grann och lirar nu en Destroyer VHHC. Specat en väldigt defensiv build: Shadow Armor, Frost Sheild, Armor Expertise. Jag har börjat speca Critical, Martial Weapons Expertise och Spectral Echo. Gillar spelet skarpt. Lirade aldrig D1 eller D2. Aldrig lirat NWN eller andra ARPG. Körde lite Nox (hehe) som var fett tråkigt. Kommer med största sannolikhet att lira D3 när det kommer. Vill ha mer!

Har mest blått gear. Inga ärvda prylar. Inga gula drops ännu och de set jag fått har inte varit så bra så jag skippade dem. Kör inga mods. Ändrat keybinds som ni ser. (NA="F"). Är lvl 20 nu. Första gången jag kommit över lvl 10. Jag kör väldigt försiktigt.

EDIT: JAG LJÖG! Har gul cheast!

Hur lyckades du ändra key bindings?

Visa signatur

"ASUS TUF Gaming Z790-Plus WIFI" "Intel Core i9 13900K 3.0 GHz 68MB" "Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 FURY Be" "ASUS ROG Strix LC II 360 A-RGB" "ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming OC" "ASUS ROG Strix 1000W" "ASUS TUF Gaming GT501 Svart"
"Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 1TB + 2x2TB" "Windows 11"

Permalänk
Medlem

Skönt att folk sitter och försöker efterlikna Diablo 3 (och andra spel) genom att modifiera spelet med det modifieringskit som släpptes nyligen. Ganska häftigt iofs att det går.

Permalänk
Medlem

Vad innebär det om man kryssar i "Hardcoreboxen"? Har inte spelet själv men gillade demot skarpt.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Vad innebär det om man kryssar i "Hardcoreboxen"? Har inte spelet själv men gillade demot skarpt.

Hardcore = När din karaktär dör så kan den inte användas mer.

Ej Hardcore = När din karaktär där så kan du välja var du vill starta igen och fortsätta spela

Permalänk
Medlem

Ja det låter onekligen väldigt "Hardcore". Synd bara om man precis är i slutet på spelet och dör och då tvingas börja om från början av spelet. Inte så kul kanske. Nej, "Hardcoreboxen" kommer nog ialf jag inte kryssa i om jag köper spelet.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Steam har rea på Torchlight 7.99€, dags att slå till om man inte redan har det.

http://store.steampowered.com/app/41500/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P_Griff
Steam har rea på Torchlight 7.99€, dags att slå till om man inte redan har det.

http://store.steampowered.com/app/41500/

Den senaste uppdatering adderar även Steam Cloud support och Achivements. Steam Cloud innebär att den sparar karaktärer och spel online så det är enkelt att installera om eller dra in det på en annan PC.

Permalänk
Medlem

Ett av de bästa STEAM.erbjudandena den här vintern helt klart. Hur fungerar förresten "Cloud-support", om jag formatterar min dator utan att ha sparat min framgång i spelet på ett usb-minne så laddas den automatiskt in när jag installerar spelet på nytt via STEAM, eller?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Jag har inte hunnit testa, men det är tanken.

Såg några oroande rapporter på Steam-forumet att den nya saven gör att spelet laggar till ibland när den sparar. Får hoppas de uppdaterar så det inte stör. Kan ha varit lokala problem dock.

Permalänk
Medlem

Låter bra

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Började med det idag! Riktigt roligt alltså.

Permalänk
SpelClockers

sprang runt med min lvl20 buse och klubbade ner monster hej vilt då programmet krasha ..
bye bye 5 grymma purples!

ett tips om du hittar väldigt fina saker är att köra en portal fram och tillbaks alternativt gå till menyn och in igen.
Det sparar vid de tillfällena nämligen.

vet inte om det var cloud skitet som orsakade detta.
aja dags att hoppa in igen och leta upp nya purples.