Externt fartmonster från Lacie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beleg
Nu var väl kanske inte jämförelsen usb vs usb den intressanta utan sata vs usb.

Du frågade ju om CPU utilization och jag gav en länk som hade testat med HD Tach och visade på 2% CPU usage för en USB3 med högsta hastighet runt 140MB/s i överföring, vilket inte verkar vara något större problem. Går säkert göra utförligare tester, vilket lär komma allt eftersom USB3 blir vanligare.

Om eSata är bra och populärt så har det väl inget problem att hävda sig. Vi får väl se vilket interface som blir dominant om några år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Allt handlar om hur man vill presentera sig. Du väljer California och har Macen först så...

För att alun skall sprida det effektivt så krävs det att du har bra kontakt mellan disk och chassi och det är det sällan och ett väl designat plastchassi kan vara betydligt bättre på att kyla disken.

Sen kan man oxå konstatera att ett plastchassi som går sönder när man tappar det fungerar som en krockzon på en bil medan ett stumt aluchassi låter disken få hela accellerationen.

Du tar upp dyrare LaCie och då är du ute med päron och äpplen igen.

Jag förstår inte hur något kan ha med min presentation att göra? Anser du att jag genom att bo i Kalifornien och köper Apple produkter inte är berättigad till ett adekavt omdöme? En abstrakt tänkande människa borde inse att det är dumt at döma människor, speciellt när man har så lite att gå på som val av datormodell och tillfällig bostad.

Även ett chassi utan bra kontakt i aluminium kyler bättre och håller bättre än en exakt kopia i plast. Dock har du förvisso rätt angående plast chassits eventuella ”korckzon” men de flesta problem jag sett på chassin är att den dåliga byggkvalitén gör attd e mer eller mindre faller isär (My Book serien t.ex.).

Dyrare LaCie, självklart tar jag upp det, eller vad menar du? Nyheten handlar så vitt jag förstår inte om deras billigaste plastiga modeller, iaf inte om man kollar på bilden samt räknar in att det rör sig om ett raidat chassi.

Det rör sig snarare om ett chassi likt detta: http://www.dustin.se/pd_5010236957.aspx

Jag förstår nog dessvärre inte vart du vill komma är jag rädd.
Hur som helst, ha en trevlig helg.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem

Skönt att USB3 kommer, förhoppningsvis blir det standard på PC-moderkort/chassin också.

Det är liksom dags i början av 2010 att ha något som närmar sig FireWire i prestanda och funktion.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

sjukt att inte alla externa hårddisk tillverkare redan gått över till USB 3.0 på alla sina modeller redan... Känns ju rätt bortkastat att gå å köpa en USB 2.0 hårddisk nu?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gerthoi
Jag förstår inte hur något kan ha med min presentation att göra? Anser du att jag genom att bo i Kalifornien och köper Apple produkter inte är berättigad till ett adekavt omdöme? En abstrakt tänkande människa borde inse att det är dumt at döma människor, speciellt när man har så lite att gå på som val av datormodell och tillfällig bostad.

Även ett chassi utan bra kontakt i aluminium kyler bättre och håller bättre än en exakt kopia i plast. Dock har du förvisso rätt angående plast chassits eventuella ”korckzon” men de flesta problem jag sett på chassin är att den dåliga byggkvalitén gör attd e mer eller mindre faller isär (My Book serien t.ex.).

Dyrare LaCie, självklart tar jag upp det, eller vad menar du? Nyheten handlar så vitt jag förstår inte om deras billigaste plastiga modeller, iaf inte om man kollar på bilden samt räknar in att det rör sig om ett raidat chassi.

Det rör sig snarare om ett chassi likt detta: http://www.dustin.se/pd_5010236957.aspx

Jag förstår nog dessvärre inte vart du vill komma är jag rädd.
Hur som helst, ha en trevlig helg.

LaCie är Crap vill du ha riktiga externa så borde du titta på G-Technologys produkter. Då LaCie köper sina diskar från "spottmarknaden" så verkar de inte ha någon kontroll på kvaliten. G-Tech är de som säljer bäst på Applestore i Usa om du undrar

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gerthoi
Jag förstår inte hur något kan ha med min presentation att göra? Anser du att jag genom att bo i Kalifornien och köper Apple produkter inte är berättigad till ett adekavt omdöme? En abstrakt tänkande människa borde inse att det är dumt at döma människor, speciellt när man har så lite att gå på som val av datormodell och tillfällig bostad.

Även ett chassi utan bra kontakt i aluminium kyler bättre och håller bättre än en exakt kopia i plast. Dock har du förvisso rätt angående plast chassits eventuella ”korckzon” men de flesta problem jag sett på chassin är att den dåliga byggkvalitén gör attd e mer eller mindre faller isär (My Book serien t.ex.).

Dyrare LaCie, självklart tar jag upp det, eller vad menar du? Nyheten handlar så vitt jag förstår inte om deras billigaste plastiga modeller, iaf inte om man kollar på bilden samt räknar in att det rör sig om ett raidat chassi.

Det rör sig snarare om ett chassi likt detta: http://www.dustin.se/pd_5010236957.aspx

Jag förstår nog dessvärre inte vart du vill komma är jag rädd.
Hur som helst, ha en trevlig helg.

Du valde att stava Kalifornien på engelskt vis och du valde att ha Macen först av dina datorer. Medvetna val och det påverkar hur du uppfattas.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänkte på valve's PORTAL när jag såg bilden?