Hur ska man koppla för att få 5.1 till förstärkaren från datorn?

Permalänk

Är ju bara enkla inställningar i receivern för att ställa in sånt.

Om du kopplar dator -> receiver -> tv tar ju receivern (om man vill) hand om ljudet och skickar bilden vidare till tv'n, precis det ts är ute efter, eller hur? Dessutom kan han ju då lyssna på musik utan att ha tv'n igång och även ha stöd för en massa mer format och högre ljudkvalité (som sagt använder man väl inte det allt för ofta men det är ju fortfarande en fördel). Varför ska man inte koppla så om man har utrustning som stödjer det? Vad är nackdelarna?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Ok en nackdel skulle kunna vara att man måste ha receivern igång om man vill få bild på tv'n, men hur ofta vill man ha bild utan ljud? Mycket mer sällan än gångerna man vill ha ljud utan bild iaf.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Har min Sharp 42" brevid min 19" CRT skärm och min 22" WA2209.

Fastställer det genom att jag lånar min fars systemkamera och tar kort när skärmarna står brevid varandra och kör programmet:
http://tft.vanity.dk/

Skillnaden är inte speciellt stor men laget ökar något. (Testade för en vecka sedan efter att jag fått min Onkyo 607 i julklapp och funderade på hur jag skulle koppla in min Xbox och dator för att minimera input lag)

Okej, bara så du verkligen hade fastställt att input lagget ökade. Då kan det vara någon inställning som sl2wm-rocks pratar om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nevil
Visst.. Alla kopplar väl som de vill sålänge de funkar, Men ts ville ha ljudet till förstärkaren, O bilden till tv:n.. Jag kör stereo från datorn till tv, Så de e inga problem.. Ja körde däremot PS2 och dator genom förstärkaren till tv förut, O fick krångla aset för o få bilden från PS2, och ljud från dator samtidigt.. Kanske inte behöver ha de problemen med datorn men..

Känns dumt att rekommendera lösningar som kanske duger till ett leksakssuroundsystem till folk som sitter på riktiga system som kommer låta sämre med de lösningarna.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"