Battlefield: Bad Company 2 PC Beta Tråden

Permalänk
Medlem

Min i5 belastas som max till 40% på alla kärnor. Och det med Fullproc.
Så antingen är det min i5 som är otroligt vass och inte behöver svettas eller så är det något fel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Märkte precis att min q9300 bara är belastad till typ 60-70%. Kanske är det att jag provisoriskt kör med 3 gig ram, eller bara dålig optimering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Men hur många människor på detta forum finns det som är id.... Detta är en jävla beta, lär er att förstå detta. Dice/EA samlar in information på deras forum om olika 'rigs' och deras ca fps för att försöka optimera spelet mera, och DET ÄR EN BETA. Spelet är ju förfan bundet till att ha lägre FPS på olika maskiner, mitt 5850 presterar som ett 4850 i detta spelet. Och detta lär vara helt annorlunda vid release, vänta till 4e veckan (sista) av betan så får vi se hur detta spelet är DÅ. Har det förbättrats så kan man tänka sig att retail kommer förbättras mer också. Och dice jobbar inte på helger, det är jag hyffsat säker på

Någon borde göra en sticky i alla spelsektioner här på swec där det står allt om vad en BETA är.

Nämna avbokning är så fjantigt när man klart och tydligt ser att det är en beta.
Och att dömma spelet pga en beta är ju också, fjantigt.

lugn o fin nu;)vet att det är en beta och jag tänker vänta in i det sista och se om dice kan optimera spelet lite bättre,men det fick mig att inse att quad kanske måste inhandlas för det är bra cpu hungrigt.

Permalänk
Medlem

Min CPU ligger på ~50% och GPU på ~98% allt maxat 1680x1050 och FPS ~50 glider på rätt bra

Visa signatur

Intel Core i5-3570k@4,2GHz | H50 | Asus P8Z68-V/GEN3 | Gigabyte Radeon HD7970 | Corsair 2x4GB@1866Mhz | Intel X25-M G2 80GB | Corsair Force 3 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Votarg
Width=1280
Height=1024
Fullscreen=true
RefreshRate=60
VSync=false
[Sound]
Quality=medium
VoipEnable=true
[Graphics]
Effects=high
Soldiers=high
Vehicles=high
Overgrowth=high
Undergrowth=high
StaticObjects=high
Terrain=high
Shadows=high
Bloom=false
HSAO=true
MSAA=3
Water=high
MainQuality=custom
Texture=high
DxVersion=11
Aniso=4
Detail=high

30-40 fps, och jag har ändå 5870 :/

Luktar i5 eller dylikt för min del. När kommer de nya processorerna från amd/intel?

Prova HSAO=false så ska du få bättre fps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Prova HSAO=false så ska du få bättre fps.

Tack för Twitter tipset igår förresten , fixade en nyckel för någon timme sen

Underbart spel, blev kär direkt!

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StRANGER
Tack för Twitter tipset igår förresten , fixade en nyckel för någon timme sen

Underbart spel, blev kär direkt!

Trevligt! Alltid roligt när man kan hjälpa till.

Spännande och se hur hela spelet är, 1 månad känns som väldigt lång tid nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Hur fan kan ni ha bloom på.... Det är ju hemskt för ögonen... Allt vitt blir vitare typ. USCH! Suddigt och äckligt så jag stängde av det. Fyfan vilken mkt bättre känsla det blev...

Någon har inte varit utomhus i snön Man blir bländad.
Så är det i spelet också, riktig känsla!

Sweet

Citat:

Straight from one of DICE's higher up's. So we can expect some better textures (looks at trees in particular)

http://twitter.com/repi/status/8468691603

"The 'high' texture detail level isn't implemented in #BFBC PC beta. Is in the final release so will be a bit sharper"

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
jämnför nu inte betan med riktiga spelet.

Skulle inte tro att de kommer ändra allt för mycket på 1 månad förutom 511 patchar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Skulle inte tro att de kommer ändra allt för mycket på 1 månad förutom 511 patchar.

Vad gör då en patch, är min fråga

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
Skulle inte tro att de kommer ändra allt för mycket på 1 månad förutom 511 patchar.

Avboka då!

Hälften av er bör göra det, då hälften av er klagar hela tiden. Avboka omgående!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

WTF, jag kan inte undgå att se att ni som postat inställningarna har high/medium som ljud. Hur ändrade ni det??? Jag ser inget ingame. Min står default på low märkte jag när jag tog en titt igår :/

Det låter fortfarande förbannat nice ingame så jag har egentligen inte reagerat på det. Antar det blir att pilla om det till high.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Votarg
Märkte precis att min q9300 bara är belastad till typ 60-70%. Kanske är det att jag provisoriskt kör med 3 gig ram, eller bara dålig optimering

Eller så kanske det är så att ditt grafikkort flaskhalsar?

Permalänk
Medlem

Hur kollar man belastningen på processor/gpu när man kör? Vill gärna veta...

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Har nu spelat spelet sedan i torsdags då betan startade.

Måste säga att jag gillar spelet skarpt. Trots att servrarna laggat en del så känns det som att man kan kräma på med det mesta ögongodiset utan att FPS:en totalt spårar ur.
Har med min dator (C2D@3.0 ghz, 4GB ram och GTX 285 i stort sett max på allt, utom AA där jag har X4 och AF)

Minus för att man inte kan stå på knä utan att hålla inne knappen (Detta lär de ju kunna lösa med en patch)

Minus också för att det tar löjligt mycket ammo för att få ner en fiende.

Minus för att de har deathcam (VEM kom på denna idiotiska ide=)

Lite synd med bara max 32 spelare, hade varit trevligt med 48 åtminstone

Annars stort plus för spelkänslan, action-nivån, LJUDET. Kan bli ett riktigt lovande "klanspel" tror jag!

Nu är det bara att längta till i mars då spelet kommer, fram till dess får man öva sig i betan.

Ja, Efter en stunds spelande tar det kål på fingret som man håller ned gubben med. Sedan tycker jag att dom ska införa så man kan lägga sig ner, att det tar någon sekund att lägga sig ner/ställa sig upp, för att undvika "Rush - slänga sig ner och skjuta".

Jag håller med här. Ibland tar det löjligt mycket ammunition att få ner sin fiende, lite starkare vapen i mot spelare, tack.. Sedan har vi Pansarvagnen som gubbarna tål 2-3 skott av om du inte träffar direkt på dom och även då är det inte säkert att dom dör, men kommer väl fixas annars är det väl Hardcore modden som gäller.. ^^

Skulle helst vilja testa någon annan mapp / mod så man får känna på lite annat än just detta.. Får man en bättre syn av spelet också, men man kan inte få allt!

Tycker kanske inte att mappen var den roligaste.. men det jag sett på youtube ser dom roligare ut..

Mvh MS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Hur fan kan ni ha bloom på.... Det är ju hemskt för ögonen... Allt vitt blir vitare typ. USCH! Suddigt och äckligt så jag stängde av det. Fyfan vilken mkt bättre känsla det blev...

Det går inte att stänga av bloom, kanske därför?

Var i helvete hittar ni dessa inställningar btw?:

Width=1280
Height=1024
Fullscreen=true
RefreshRate=60
VSync=false
[Sound]
Quality=medium
VoipEnable=true
[Graphics]
Effects=high
Soldiers=high
Vehicles=high
Overgrowth=high
Undergrowth=high
StaticObjects=high
Terrain=high
Shadows=high
Bloom=false
HSAO=true
MSAA=3
Water=high
MainQuality=custom
Texture=high
DxVersion=11
Aniso=4
Detail=high

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det går inte att stänga av bloom, kanske därför?

Var i helvete hittar ni dessa inställningar btw?:

Width=1280
Height=1024
Fullscreen=true
RefreshRate=60
VSync=false
[Sound]
Quality=medium
VoipEnable=true
[Graphics]
Effects=high
Soldiers=high
Vehicles=high
Overgrowth=high
Undergrowth=high
StaticObjects=high
Terrain=high
Shadows=high
Bloom=false
HSAO=true
MSAA=3
Water=high
MainQuality=custom
Texture=high
DxVersion=11
Aniso=4
Detail=high

Det är väl i .ini filen

Permalänk

Hmm, märkte att vissa grejer i .ini filen var lite knas.

I spelet hade jag ställt in 4x AA och 16x Anisotrophic, men .ini filen säger 2x AA och 4x anisotrophic.
Och Sound> Quality säger medium, wtf?
Undrar vad som händer om jag ändrar det till High.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Hmm, märkte att vissa grejer i .ini filen var lite knas.

I spelet hade jag ställt in 4x AA och 16x Anisotrophic, men .ini filen säger 2x AA och 4x anisotrophic.
Och Sound> Quality säger mdeium, wtf?
Undrar vad som händer om jag ändrar det till High.

Filen säger 4, inte "gånger 4". Gissar på att det som menas är fjärde alternativet i dropboxmenyn som, igen gissningsvis, innehåller värdena 2,4,8,16. Samma sak för antialias.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Filen säger 4, inte "gånger 4". Gissar på att det som menas är fjärde alternativet i dropboxmenyn som, igen gissningsvis, innehåller värdena 2,4,8,16. Samma sak för antialias.

Aha då förstår jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det går inte att stänga av bloom, kanske därför?

Var i helvete hittar ni dessa inställningar btw?:

Width=1280
Height=1024
Fullscreen=true
RefreshRate=60
VSync=false
[Sound]
Quality=medium
VoipEnable=true
[Graphics]
Effects=high
Soldiers=high
Vehicles=high
Overgrowth=high
Undergrowth=high
StaticObjects=high
Terrain=high
Shadows=high
Bloom=false
HSAO=true
MSAA=3
Water=high
MainQuality=custom
Texture=high
DxVersion=11
Aniso=4
Detail=high

settings.ini

C:\Users\xxx\Documents\BFBC2Beta\

Permalänk
Inaktiv

Hur anropar man A-10 Airstrikes?
Gär dom ens damage eller är det bara för spel känslan?
Om man kan anropa dom själv som i typ world in conflict och man får här trycka på m, öppna kartan och placerar riktningen hur man vill ha airstriken blir det fucking epic.
Men jag tror det är automatiskt i betan, alltså det går inte att anropa alls.
Älskar detta som fan, man hör typ över com att någon har anropat en airstrike sen efter en halv minut, WOOOOOOOOOSH, TRTRRTTRRTRTRRTRTRTRT WOOOOOOOOOOOOOOOSH TRRTRTRTRTRTRTRTRTRT över huvudet , så jääääääävla balt

Spelet är verkligen kul, med det finns många problem med det.
Fixar dom alla problem så blir jag kanon nöjd.

Angående pansar, de ska vara lika kraftfulla som i BF2 om inte kraftigare, ser man en jävla T-90 rullar in skall detta vara FÖRST OCH FRÄMSTA målet att bli av med den, all insats ska vara att spränga den efter som den är livsfarlig.
Det blir fint att see alla jobba tillsammans för att bli av med den.
Nu har den kanske 5% splashdamage på en meter radius och om man inte får en headshot med den dör ingen, machinegun är ganska ok.
Sen behövs en manned turret, usch.... gör det som i BF 2 fan:
Föraren styr huvud canonen och en 20mm och en annan styr en mounted machine gun. varför ändra dom bästa sakerna i tidigare BF spel??
Snacka om det.... var fan är comm-rosen?!

tldr:

Fixa hit detection / vapen styrka
Snygga up grafiken
GIEF A-10 riktnings placering
Toggle crouch
PRONE! annars fucking serverside option: PRONE åtminstone.
Lite andra buggar och grejer

Då blir detta ett super lir.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Föraren styr huvud canonen och en 20mm och en annan styr en mounted machine gun. varför ändra dom bästa sakerna i tidigare BF spel??
Snacka om det.... var fan är comm-rosen?!

tldr:

Snygga up grafiken

Det är så, fast föraren har ingen 20mm.
Commo rose finns inte.

Grafiken är redan snygg och det går inte att snygga grafiken för isåfall måste man ändra hela grafikmotorn.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är riktigt skoj
Bra om många gnälljönsar avbokar.
Slipper man spela med gnälleliten hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

När ska de fixa havet tror ni? El rättare sagt alla texturer och objekt som blinkar?

Permalänk
Medlem

Ang grafik detaljer, det skrevs i ett inlägg några poster bakåt: The 'high' texture detail level isn't implemented in #BFBC PC beta. Is in the final release so will be a bit sharper
Källa: http://twitter.com/repi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
När ska de fixa havet tror ni? El rättare sagt alla texturer och objekt som blinkar?

Det är kanske upp till ATI att fixa det..? Jag upplever allafall inga som helst blinkande texturer..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Ang grafik detaljer, det skrevs i ett inlägg några poster bakåt: The 'high' texture detail level isn't implemented in #BFBC PC beta. Is in the final release so will be a bit sharper
Källa: http://twitter.com/repi

Nice.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Det är kanske upp till ATI att fixa det..?

Afan.... Trodde även nVidia användare hade detta problem...

Permalänk
Medlem

Vad är grejjen med att processorn inte används till max egentligen? Min tror jag heller inte maxxas, oklockad Q6600.

Varför rekommenderat quad core, om det inte utnyttjas till max. Känns som att grafikkortet sätter fps gränsen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Afan.... Trodde även nVidia användare hade detta problem...

Är inte säker om bara ATI kort har problemet..

Vet nån hur mortar grejen funkar? Jag utrustar mitt prickskyttegevär med den saken men jag har ingen aning om vad för knapp jag måste trycka på för att aktivera saken.