Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Skrivet av tretton37:

Provat att öppna portarna det har varit en del strul med UPnP och just bc2, mitt problem försvann när jag öppna och forwarda portarna google säger rätt snabbt vilka det är.

Tack, ska prova. Jag har dock aldrig pillat med portar och sådant, så jag är rädd att fucka upp något :/

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Dom får göra vilka ändringar dom vill så länge G3-C4 oförändras

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Jag tycker de ska ordna så att man kan byta ut 40mm granatkastaren i Assault mot c4 om man vill, det vore gött.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem

Har folk verkligen märkt nån skillnad i laddningstider med catalyst 10.4 betan? Jag installerade den men allt är lika slött. Fps:en är oförändrad dock. Har inga problem med den, bara att min polare med directx9 kommer in 20 sekunder innan mig och då har folk redan tagit Mcoms. Vil inte ha alla blixtrande texturer så jag kör directX10.

Hoppas den nya patchen gör något åt detta.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Nu jävlar händer det grejer, stor uppdatering på onsdag. ny serverbrowser, vapenbalanseringar, stöd för färgblinda(!) och en massa buggfixar.

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Härlig läsning det där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Har folk verkligen märkt nån skillnad i laddningstider med catalyst 10.4 betan? Jag installerade den men allt är lika slött. Fps:en är oförändrad dock. Har inga problem med den, bara att min polare med directx9 kommer in 20 sekunder innan mig och då har folk redan tagit Mcoms. Vil inte ha alla blixtrande texturer så jag kör directX10.

Hoppas den nya patchen gör något åt detta.

Jag kör 10.5/6 och då är det verkligen rejält snabbare laddningstider.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Vill kolla om det finns intresse för 2-4 personer som är sugna på joina våra kvällssessioner i BC2 för mer taktiskt spel. Vi (2 killar 32,34) brukar sitta efter 20 i min vent. Så helst vill vi se att du har tillgång till vent och mic.

Skicka PM om du är intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av VIller-Valle:

Gillar Old Swedish Gunners server. De kör en mix med rush+conquest. Brukar vara en bra stämmning där.

Skrivet av fusiob:

Finns det någon bra svensk/nordisk server med trevliga människor?

Yup, den är fin. Annars kan ni prova Battlefield Skane (dåligt namn då det förknippas med Gotland). Är ett 10-tal polare som brukar lira om kvällarna. Sök på Skane i server browsern så får ni upp den. Vi kör rotation mellan conquest och rush. Fungerande Autobalance och möjlighet till att "scrambla" lagen om de blir ojämna. Vi börjar runt 18:30 ikväll, ni är välkommna

Mestadels svenskar på servern, och eftersom vi är admins så är det bara att kicka dryga människor. Är ni snälla får ni även komma in på vår TS-server, ni kan fråga någon av admins om detta.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

Ny patch imorgon:

R7 Client and R10 Server Changelog

* BY: Bazajaytee
* POSTED: Apr 19, 2010, 06:35AM
* TOTAL VIEWS: 26,169
* COMMENTS: 105

Our current plan is to do final tests on the update and servers tonight and all being well we will look to release R7 client and R10 servers on Wednesday morning European time. While you wait for the release here are the details of the changelists for both the new client and server versions.

In the mean time here is the R7 client changelist.

*
o MP – New Server browser
o MP – Added 15 second spawn timer for Conquest/Rush gamemodes at the start of round to prevent high end machines getting the upper hand before other machines load in.
o MP – Crash fixes relating to ALT+TAB at different times throughout the game
o MP – Hang fix when trying to connect to a full server multiple times
o MP – Deletion of soldiers now possible through the account pages in game
o MP – Removed screen flash during loading
o MP – Added support for colour blind players
o MP – Fixed crashes relating to faulty server banners
o MP – Servers closing during connection no longer cause the client to hang
o MP – Auto team swap reflects correctly in the scoreboard
o MP – Fixed scoreboards when switching teams before spawning
o MP – Rush scoreboards fixed
o MP – Veteran ranks no longer display as “12”
o MP – Isla Innocentes MCOM building fixed where knifing the fence would destroy the building
o MP – Logout/Login button correctly reflects the player status
o MP – Added minimum number of players needed to start a round (you can play and take objectives but you will get no score until 4 or more players join the server)
o MP – Isla Inocentes welcome message on the loading screen now fits the text box area
o MP – Reduced the brightness in Russian vehicles
o MP – Medic gadgets now display correctly if the defib is not unlocked
o MP – Server filter options are remembered
o MP – Punkbuster filter now works as intended
o MP – Scroll bar no longer overlays the Join Server button in the friends list panel
o MP – CANCEL server refresh is implemented
o MP – Zooming in on a friendly using the SAIGA no longer causes the crosshair to disappear
o MP – The chat no longer displays the incorrect player name when appearing
o MP – FoV switches to the default value of 55 when entering vehicles to prevent graphical glitches caused by wider FoV settings. The custom FoV returns when exiting vehicles.
o MP – FoV no longer causes the UAV station to rotate
o MP – Fix to correctly display the unlock progression at the end of round
o MP – Chat functionality will no longer freeze after writing a partial message at the end of round
o MP – One account can no longer connect to the same server multiple times
o MP – Squad Death Match is correctly named during loading
o MP – Server browser no longer gets a bad FPS when filtering Conquest
o MP – Server info banners correctly clear between displays
o MP – Setting display settings which the system hardware can not handle no longer makes the game unusable
o MP – Correct camera collision for vehicles' heavy machine gun
o MP – Game no longer crashes if the player sends a message in the loading screen
o MP – Trying to join a full server no longer causes the game to hang on Please Wait message
o MP – Most server filter options are remembered it doesn't remember the setting in dropdowns
o MP – Kit/gadget loadout saved between sessions
o MP – Window on static guns is now transparent on DirectX 9 systems
o SP – Fixed crashes when patching and trying to resume a campaign (there is now a message that you need to re-play the latest mission from the beginning)
o SP – Fixed a crash after the “Upriver” mission end cinematic
o SP – Supply create at “Resupply at Flynn’s create” objective now supplies weapon ammo
o SP – Hang fix when reaching the objective “Destroy Enemy Zu23”
o SP – Fixed hang after “Storm Cockpit” objective
o SP – Changed melee attack raycast to be detailed
o SP – Game no longer crashes when transitioning between SP_03B to SP_04A when installed in Polish
o SP – Game no longer crashes when killed by the first two enemies in the trenches on SP_01 when installed in Italian
o SP – Updating to R7 will invalidate your single player save game. If you update you will need to play your last mission from the start. If you do not update you will not be able to play multiplayer.

Here is the R10 Server changelist

*
o Punkbuster is required ON for ranked servers
o Ranked servers cannot be started with a password
o Autobalance message goes to text-chat instead of in the middle of the screen
o Added weapon balance tweaks to a number of weapons – we are eagerly awaiting feedback!

We aren't going to tell you what weapon balance tweaks we have done, we want your unbiased views on the changes before we detail what has changed. You can discuss the changelist over on the official BFBC2 PC forums here: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Permalänk
Medlem

heej! köpte bc2 igår och har lirat online 2 gånger på mitt ack. men nu helt plötsligt så står det att det inte lyckas ansluta till EA
jag har internetanslutning och det är jag 110 % säker på men det ända jag skulle kunna tänka mig är kanske att mitt virusprogram (Avast free) blockerar trafiken men jag hittar inte något om någon brandvägg på avast heller så snälla:

HJÄLP! (:

Permalänk

Testa skriva in lösenordet och emailen en gång till från tomt

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av LOLmeOUT:

heej! köpte bc2 igår och har lirat online 2 gånger på mitt ack. men nu helt plötsligt så står det att det inte lyckas ansluta till EA
jag har internetanslutning och det är jag 110 % säker på men det ända jag skulle kunna tänka mig är kanske att mitt virusprogram (Avast free) blockerar trafiken men jag hittar inte något om någon brandvägg på avast heller så snälla:

HJÄLP! (:

http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/920406-battlefie...

Kolla ovan tråd först, verkar vara fler som har problem. Vi vill inte att denna tråd blir en supporttråd också..

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

såg inget i kommande patchen om att fixa CTD när man går in i UAV. det blir så titt som tätt för mig iaf.. tror inte jag är ensam.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

såg inget i kommande patchen om att fixa CTD när man går in i UAV. det blir så titt som tätt för mig iaf.. tror inte jag är ensam.

Jag har hört ryktesvägen att det var så på Battlefield Gotlands servers för att dom hade "stängt av" UAV, vet inte om detta stämmer däremot. Det skulle i så fall orsaka CTD.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Man kan ju "undra" vilka förändringar som kommer att göras när man ser dessa diagram...

http://bfbc2.elxx.net/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nivv:

Jag har hört ryktesvägen att det var så på Battlefield Gotlands servers för att dom hade "stängt av" UAV, vet inte om detta stämmer däremot. Det skulle i så fall orsaka CTD.

Jag har aldrig någonsin haft problem med det, förutom igår när jag spelade på gotland.. så helt otroligt låter det inte.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Har folk verkligen märkt nån skillnad i laddningstider med catalyst 10.4 betan? Jag installerade den men allt är lika slött. Fps:en är oförändrad dock. Har inga problem med den, bara att min polare med directx9 kommer in 20 sekunder innan mig och då har folk redan tagit Mcoms. Vil inte ha alla blixtrande texturer så jag kör directX10.

Hoppas den nya patchen gör något åt detta.

Vad har du för grafikkort? 10.4 (Hotfix) hjälper bara 5000-serie kortet från ATI och mestadels dom från 58xx. 4000-serie korten får hotfix snart dom med.

Skrivet av pirkkalover:

Härlig läsning det där!

Jo verkar bli en grym patch!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

vad är R7 och R10 för nåt?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cropsgrinder:

vad är R7 och R10 för nåt?

R7 betyder Release nummer 7 för klienten (den du har installerad på din dator). R10 avser version 10 av serverprogramvaran

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Attacking uncap bases is a valid tactic in Battlefield.
Some servers disallow it and that is fine also but the game is designed to allow it, or we would have some kind of base defence.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Jag har hört ryktesvägen att det var så på Battlefield Gotlands servers för att dom hade "stängt av" UAV, vet inte om detta stämmer däremot. Det skulle i så fall orsaka CTD.

Då borde det ju krascha varje gång inte bara ibland? Jo, jag spelar nästan bara på Gotland servrarna. Vad skulle vara anledningen att stänga av UAV kan man ju också fundera på....

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av PsychedelicZ:

o MP – Kit/gadget loadout saved between sessions

Gött.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Då borde det ju krascha varje gång inte bara ibland? Jo, jag spelar nästan bara på Gotland servrarna. Vad skulle vara anledningen att stänga av UAV kan man ju också fundera på....

Som sagt, bara ett rykte, vad jag kan minnas så har det bara hänt mig på Gotlands servrar, huruvida ryktet uppstått att de har stängt av UAV vet jag inte. Det hände inte mig heller varje gång. Gotland försökte väl förbjuda 40mm grenades också? Kanske är ute och cyklar ang. det.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

Ny patch imorgon:

R7 Client and R10 Server Changelog

* BY: Bazajaytee
* POSTED: Apr 19, 2010, 06:35AM
* TOTAL VIEWS: 26,169
* COMMENTS: 105

Our current plan is to do final tests on the update and servers tonight and all being well we will look to release R7 client and R10 servers on Wednesday morning European time. While you wait for the release here are the details of the changelists for both the new client and server versions.

In the mean time here is the R7 client changelist.

*
o MP – New Server browser
o MP – Added 15 second spawn timer for Conquest/Rush gamemodes at the start of round to prevent high end machines getting the upper hand before other machines load in.
o MP – Crash fixes relating to ALT+TAB at different times throughout the game
o MP – Hang fix when trying to connect to a full server multiple times
o MP – Deletion of soldiers now possible through the account pages in game
o MP – Removed screen flash during loading
o MP – Added support for colour blind players
o MP – Fixed crashes relating to faulty server banners
o MP – Servers closing during connection no longer cause the client to hang
o MP – Auto team swap reflects correctly in the scoreboard
o MP – Fixed scoreboards when switching teams before spawning
o MP – Rush scoreboards fixed
o MP – Veteran ranks no longer display as “12”
o MP – Isla Innocentes MCOM building fixed where knifing the fence would destroy the building
o MP – Logout/Login button correctly reflects the player status
o MP – Added minimum number of players needed to start a round (you can play and take objectives but you will get no score until 4 or more players join the server)
o MP – Isla Inocentes welcome message on the loading screen now fits the text box area
o MP – Reduced the brightness in Russian vehicles
o MP – Medic gadgets now display correctly if the defib is not unlocked
o MP – Server filter options are remembered
o MP – Punkbuster filter now works as intended
o MP – Scroll bar no longer overlays the Join Server button in the friends list panel
o MP – CANCEL server refresh is implemented
o MP – Zooming in on a friendly using the SAIGA no longer causes the crosshair to disappear
o MP – The chat no longer displays the incorrect player name when appearing
o MP – FoV switches to the default value of 55 when entering vehicles to prevent graphical glitches caused by wider FoV settings. The custom FoV returns when exiting vehicles.
o MP – FoV no longer causes the UAV station to rotate
o MP – Fix to correctly display the unlock progression at the end of round
o MP – Chat functionality will no longer freeze after writing a partial message at the end of round
o MP – One account can no longer connect to the same server multiple times
o MP – Squad Death Match is correctly named during loading
o MP – Server browser no longer gets a bad FPS when filtering Conquest
o MP – Server info banners correctly clear between displays
o MP – Setting display settings which the system hardware can not handle no longer makes the game unusable
o MP – Correct camera collision for vehicles' heavy machine gun
o MP – Game no longer crashes if the player sends a message in the loading screen
o MP – Trying to join a full server no longer causes the game to hang on Please Wait message
o MP – Most server filter options are remembered it doesn't remember the setting in dropdowns
o MP – Kit/gadget loadout saved between sessions
o MP – Window on static guns is now transparent on DirectX 9 systems
o SP – Fixed crashes when patching and trying to resume a campaign (there is now a message that you need to re-play the latest mission from the beginning)
o SP – Fixed a crash after the “Upriver” mission end cinematic
o SP – Supply create at “Resupply at Flynn’s create” objective now supplies weapon ammo
o SP – Hang fix when reaching the objective “Destroy Enemy Zu23”
o SP – Fixed hang after “Storm Cockpit” objective
o SP – Changed melee attack raycast to be detailed
o SP – Game no longer crashes when transitioning between SP_03B to SP_04A when installed in Polish
o SP – Game no longer crashes when killed by the first two enemies in the trenches on SP_01 when installed in Italian
o SP – Updating to R7 will invalidate your single player save game. If you update you will need to play your last mission from the start. If you do not update you will not be able to play multiplayer.

Here is the R10 Server changelist

*
o Punkbuster is required ON for ranked servers
o Ranked servers cannot be started with a password
o Autobalance message goes to text-chat instead of in the middle of the screen
o Added weapon balance tweaks to a number of weapons – we are eagerly awaiting feedback!

We aren't going to tell you what weapon balance tweaks we have done, we want your unbiased views on the changes before we detail what has changed. You can discuss the changelist over on the official BFBC2 PC forums here: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Bra men

* MP - Added private dedicated server executable (both Linux and Windows)
* MP - Added new server mode (competitive mode)
* MP - Added possibility to enable/disable every weapon, gadget and perk in competitive mode
* MP - Added spectator mode
* MP - Added 1st/3rd person view for admin to detect cheats
* MP - Added demo recorder
* MP - Added several server side commands such as server restart and more

det hade ju varit drömmen tbh

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LOLmeOUT:

heej! köpte bc2 igår och har lirat online 2 gånger på mitt ack. men nu helt plötsligt så står det att det inte lyckas ansluta till EA
jag har internetanslutning och det är jag 110 % säker på men det ända jag skulle kunna tänka mig är kanske att mitt virusprogram (Avast free) blockerar trafiken men jag hittar inte något om någon brandvägg på avast heller så snälla:

HJÄLP! (:

funkar nu!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BlommaNN:

Bra men

* MP - Added private dedicated server executable (both Linux and Windows)
* MP - Added new server mode (competitive mode)
* MP - Added possibility to enable/disable every weapon, gadget and perk in competitive mode
* MP - Added spectator mode
* MP - Added 1st/3rd person view for admin to detect cheats
* MP - Added demo recorder
* MP - Added several server side commands such as server restart and more

det hade ju varit drömmen tbh

add HC filter.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att dom gör något åt 40mm granaterna, dom åker ju genom backen hela tiden... Så fort någon kommer nära och man försöker spränga dem så åker granaten genom backen och man blir nedskjuten... Väääldigt frustrerande.. Framförallt när det står 3-4 stycken på samma ställe och man väntar sig världens blodbad och så försvinner bara granaten:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsychedelicZ:

add HC filter.

Det skulle dom väll göra?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Hoppas verkligen att dom gör något åt 40mm granaterna, dom åker ju genom backen hela tiden... Så fort någon kommer nära och man försöker spränga dem så åker granaten genom backen och man blir nedskjuten... Väääldigt frustrerande.. Framförallt när det står 3-4 stycken på samma ställe och man väntar sig världens blodbad och så försvinner bara granaten:(

Använd den inte i närstrid då...

Skrivet av tretton37:

Provat att öppna portarna det har varit en del strul med UPnP och just bc2, mitt problem försvann när jag öppna och forwarda portarna google säger rätt snabbt vilka det är.

Tack som fan, det funkade här också! Jag fattar inte att jag inte har hört det här innan.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Hoppas verkligen att dom gör något åt 40mm granaterna, dom åker ju genom backen hela tiden... Så fort någon kommer nära och man försöker spränga dem så åker granaten genom backen och man blir nedskjuten... Väääldigt frustrerande.. Framförallt när det står 3-4 stycken på samma ställe och man väntar sig världens blodbad och så försvinner bara granaten:(

Lame is lame, 40mm smäller inte när du avfyrar den på för nära avstånd. Bara att lära dig skjuta med bössan.