Permalänk
Medlem

Hur funkar det med realms? om man väljer en nu, kan man byta till en annan inom 7 dagar eller blir man låst direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nidala:

Hur funkar det med realms? om man väljer en nu, kan man byta till en annan inom 7 dagar eller blir man låst direkt?

Du är "låst" till en realm hela tiden, men du har nu vad blir de 4 dagar kvar att byta realm gratis. Efter det kommer det kosta gems.
Minns inte hur mycket gems dock.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Du är "låst" till en realm hela tiden, men du har nu vad blir de 4 dagar kvar att byta realm gratis. Efter det kommer det kosta gems.
Minns inte hur mycket gems dock.

det beror på. hinner inte kolla upp det, det funkar såhär: flyttar du till en low pop server kostar det tex 500 gems, medium, 1000, high, 1500. tex googla om du vil ha exakta siffror

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Hur är de med proffessions? Vilja är bäst för respektive klasser?
Kör en elementalist och funderar på Jewelry och Artificer/tailoring..vet inte dock:( Några tips?

Permalänk
Skrivet av Triffid:

Bara så du vet så är ditt namn bundet till ditt konto i 24 timmar efter det att du tar bort en karaktär. Tänker på om du skall börja lira med din polare sen så måste du ta bort det reserverade namnet ett dygn innan

Bra att veta, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Hur är de med proffessions? Vilja är bäst för respektive klasser?
Kör en elementalist och funderar på Jewelry och Artificer/tailoring..vet inte dock:( Några tips?

ta det som du tycker är bäst. du kan ändra, det kostar såklart, mellan dina crafting skills. tex du har 100 i armorsmith och kommer på att weaponsmith är bättre, då ändrar du bara och du får 100 i weaponsmith då istället

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Får inte igång det heller efter patchen.

Hade strul nu imorse. Men la på -windowed på target, på genvägen i startmenyn, samt stängde av alla skärmar utom en via grafikkortets kontrollpanel, och då rullade det igång.

Om nån undrar vad jag svamlar om med genvägen:

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Command_line_arguments

kan tänkas att det finns något annat där som kan hjälpa i vissa lägen, tex -dx9single

Vet att -image var väldigt praktiskt för första gw, man slapp en massa laddtider mellan areas genom att ladda ner allt på en gång, men man fick ha en separat genväg för det. Och en för repair kunde vara bra. Sen tror jag inte att det är så mycket nytta med endera för GW2, iom att launchern sköter mycket av det automagiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

ta det som du tycker är bäst. du kan ändra, det kostar såklart, mellan dina crafting skills. tex du har 100 i armorsmith och kommer på att weaponsmith är bättre, då ändrar du bara och du får 100 i weaponsmith då istället

Jasåå, så man behöver inte börja om från 0?
fyfan:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jasåå, så man behöver inte börja om från 0?
fyfan:)

Nja, inte riktigt.. bara för att man har 100 i weaponsmith så får man ju inte 100 i armorsmithing. Men om man växlar till armorsmithing från weaponsmithing och sen tillbaka så får man ju behålla sina 100 skill. Antar att det var det du läste att han skrev.. men det var ju inte riktigt så

Permalänk
Medlem

Kan man joina en full server ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Du kan ju byta fritt mellan professions, så ta bara en och byt om den inte känns rätt.

Det kostar något, men jag har inte hittat om det är gems eller guld (eller något annat).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

hur är spelet ni som har köpt det? är jävligt sugen men skulle gärna vilja se vad ni tycker som har det är det lite som wow eller nått helt annat?

Visa signatur

CPU: Intel Core I5 2500k | CPU Kylare: CM Hyper 212 EVO | Moderkort:Gigabyte GA-Z68X-UD3H GA-Z68X-UD3H |Nätagg: FD Newton R3 600W | Corsair 8GB DDR3 | Chassi: Fractal Design R4 Black Window | GPU: Asus 560Ti DirectCUII | Headset: Corsair Vengeance 2000 | Tangentbord: Steelseries 6GV2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannekkk:

hur är spelet ni som har köpt det? är jävligt sugen men skulle gärna vilja se vad ni tycker som har det är det lite som wow eller nått helt annat?

Svårt att sammanfatta i en post så här.

Men några grejer som slår folk som tittar på det är bla:

*Väldigt snyggt.

*Lite mindre jobbiga questar. Till och med när man råkar på nåt i stil med "Döda en massa av X", så känns det mindre grindigt, i och med att det känns lite mer varierat. Sen har jag råkat på att jag fått quests typ "Rädda X" där man kan göra lite allt möjligt för att bidra, typ rädda fallna soldater, eller döda fiender osv, och man behöver inte göra både och. Det känns kort sagt som att man kan göra lite mer som man känner för.

*Bra betalningssystem. Dvs ingen månadsavgift, utan du har köpt spelet en gång och spelar när du känner för det.

*En del - långtifrån allt - känns unikt för GW-världen, varelser typ Charr är ett exempel. Lite kul med något annat än orcher och alver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannekkk:

hur är spelet ni som har köpt det? är jävligt sugen men skulle gärna vilja se vad ni tycker som har det är det lite som wow eller nått helt annat?

helt annat. tro mig! vad kostar det? 350-400kr? lätt värt. köpte den 10e april

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

det beror på. hinner inte kolla upp det, det funkar såhär: flyttar du till en low pop server kostar det tex 500 gems, medium, 1000, high, 1500. tex googla om du vil ha exakta siffror

När ändrades det? det skulle ju vara gratis men 1ggn/veckan max?

edit:
Ah såg att de uppdaterat wikin nu med.

Once server populations have largely settled and stabilized, world transfers will be restricted to once a week and cost a variable amount of gems based on the population of the world being transferred to: 500, 1,000 or 1,800 (for low, medium, or high population, respectively)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag kan inte logga in? Står att jag inte kan ansluta till login servern :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag kan inte logga in? Står att jag inte kan ansluta till login servern :S

samma här, tror det var någon ny build på g

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Det är antagligen för att alla spammar log in knappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Det är antagligen för att alla spammar log in knappen

Ne.
We are aware of some conectivity issues within the EU region. Please bear with us while our team looks into the problem. ^AT

Någon som föresten vet varför forum klockan visar fel tid?

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Tog mej just in efter flera försök

Permalänk
Medlem

Det löser sig, blir ju alltid så när de släpper en uppdatering... tanke på hur högt trycket är just nu.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är grymt asså, är runt level 20 nu och har ett enormt sug att spela... Fan jag visste att detta spelet skulle dra in mig i mmo-träsket

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

tog mig precis in efter femtioevla försök

hmm men fastnade på karaktär sidan där man trycker play.. ._.

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

JAG VILL IN!

Man fick ju bara spela en timme*:(

Permalänk
Medlem

Kommer inte heller in....

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Release dag & patch... Tycker dock att denna lauchen har gått väldigt bra jämfört med andra spel.

Permalänk
Medlem

Ett väldigt bra tips är att så fort dom skriver ingame att det finns en ny patch F4 OCH LADDA NER DEN ASAP!

Permalänk
Medlem

Fattar mig inte på deras servers...Varför kommer vissa in och andra inte-.- Wtf...Jag får bara "check your firewall" skräp...

Permalänk
Medlem

Jag kom in till character selection till slut men sen kom jag inte längre. Startade om klienten och nu kommer jag inte ens så långt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Lyckades logga in och fick spela i 10 min sen blev det helt svart på skärmen, inget som hänt tidigare :/