Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på vilken klass/ras combo som skulle vara bäst lämpad som nischad healer.
Om man stackar healing stats med healing runes etc etc, och tar det så långt man bara kan med allt som har med healing att göra.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Sitter och funderar på vilken klass/ras combo som skulle vara bäst lämpad som nischad healer.
Om man stackar healing stats med healing runes etc etc, och tar det så långt man bara kan med allt som har med healing att göra.

Du borde nog leta efter ett annat spel. Har sagts hur många gånger som helst att det inte finns några klassroller i GW2.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Sen att forumet är nere kan vara en sån sak som att de själv har valt att ta ner tills de har fått ordning på de stora sakerna för att slippa få allt whine i deras forum.

"Forums - Our most important priority at the moment is to ensure that the game runs stably and flawlessly. So as to not create additional demand on our infrastructure and on our programming team, we made the decision not to open the forums until the initial mass influx of players has calmed down a bit."
http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/z1poz/guild_wars_2_status_wednesday_august_29/
Känns som om jag gissa ganska rätt

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att GW 2 funkar fantastiskt bra för en MMO launch, även om det är olyckligt att inte trading post fungerar.

Såg igår i Map-chatten en som skrev att de bytt bild som visas när man försöker gå in på trading post, en annan sa då "man måste ju prioritera" haha

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Skrivet av lucaz:

Sitter och funderar på vilken klass/ras combo som skulle vara bäst lämpad som nischad healer.
Om man stackar healing stats med healing runes etc etc, och tar det så långt man bara kan med allt som har med healing att göra.

Du har lite alternativ

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Water_Field
"Vatten" är för healing combo.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Light_Field
"Light" för remove condition.

Det finns klart fler sätt att hela på.. det är bara att läsa på.

Permalänk
Medlem

Jaha, och hur funkar den här WvWvWvWwwww då?
Kollar man på deras hemsida så ska det vara en "epic battle" med "hundreds of pppl" och awwwessome!

Valde far shiverpicks.
Loggar in, ser detta:

Så jaha? Man har själv knappt hunnit börja spela, men "min" server har då alltså redan uklassat dom andra till den grad att vi "äger" hela slaget, det finns inget mer att göra, och dom andra servrarna (low pop?) har redan gett upp?

Om nån av dom här pointsen nu blir tagna, så kommer ju 700 far shiverpeakare rusha dit och ta tillbaks den instant ändå..?

Edit: Alltså... hur fasiken får man en balans? Största problemet jag såg med BG i WoW var ju just att antingen så fixade man en pre-made själv, men då sprang man ju bara över 95% av motståndet, hur kul är det?
Köade man istället in ensam eller bara några få, så hamnade man ofta med en grupp höns som blev överkörda av andra premades.
Och när man väl själv var en premade som mötte en premade, så började det bara whineas å quittas från båda sidor eftersom ingen egentligen ville spela rundan för att få en kul fight, utan för att farma diverse saker

Så nu känner jag väl då redan(?) samma här. Sitter man på en "bra server" så får man inget motstånd, sitter man på en "dålig server" så har man inte en chans.

Så, upplys mig, är det för tidigt för att dra slutsatser som detta? Hur är det hela tänkt att funka? Får man 2 olika motståndare varje 2 veckorsperiod?
Jag blir bara lite konfunderad när man ser att ens egen server har mer än 10ggr pointsen än dom andra... känns inte som det kommer bli så mycket epic battles?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

känns inte som det kommer bli så mycket epic battles?

Beror på.. tar de tag i sidofläsket och gör något åt det, hela servern så kan det ju vara så att de kan vinna över lite, men nu har vi inte sett något av det, loggar man in tidigt på morgonen så kan det vara så att de har 1 tower och 1 keep, men de tar vi ju över innan klockan slår 6:00..

Det är dock inte spelets fel att det är så, spelarna är ju de som får kämpa för att få tag på lite mark

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jaha, och hur funkar den här WvWvWvWwwww då?
Kollar man på deras hemsida så ska det vara en "epic battle" med "hundreds of pppl" och awwwessome!

Valde far shiverpicks.
Loggar in, ser detta:
http://i.imgur.com/UylyM.jpg

Så jaha? Man har själv knappt hunnit börja spela, men "min" server har då alltså redan uklassat dom andra till den grad att vi "äger" hela slaget, det finns inget mer att göra, och dom andra servrarna (low pop?) har redan gett upp?

Om nån av dom här pointsen nu blir tagna, så kommer ju 700 far shiverpeakare rusha dit och ta tillbaks den instant ändå..?

Edit: Alltså... hur fasiken får man en balans? Största problemet jag såg med BG i WoW var ju just att antingen så fixade man en pre-made själv, men då sprang man ju bara över 95% av motståndet, hur kul är det?
Köade man istället in ensam eller bara några få, så hamnade man ofta med en grupp höns som blev överkörda av andra premades.
Och när man väl själv var en premade som mötte en premade, så började det bara whineas å quittas från båda sidor eftersom ingen egentligen ville spela rundan för att få en kul fight, utan för att farma diverse saker

Så nu känner jag väl då redan(?) samma här. Sitter man på en "bra server" så får man inget motstånd, sitter man på en "dålig server" så har man inte en chans.

Så, upplys mig, är det för tidigt för att dra slutsatser som detta? Hur är det hela tänkt att funka? Får man 2 olika motståndare varje 2 veckorsperiod?
Jag blir bara lite konfunderad när man ser att ens egen server har mer än 10ggr pointsen än dom andra... känns inte som det kommer bli så mycket epic battles?

WvW är absolut inte till för att vara ett balanserat pvp--system, utan finns till för de stora mäktiga striderna.
Problemet just nu är ju att Far Shiverpeaks har så otroligt stor folkmängd så att de mindre servrarna inte har en chans (spelar själv på Ruins of Surmia).
Ibland när vi lyckas ta 2-3 baser så kommer ni alltid med ett raid på 100 mot 20.

Det finns ju strukturerad Pvp, det är i dessa arenor som det förhoppningsvis kommer att vara balanserat.

Tips: Byt server, det trots allt mycket roligare att vara underdog. När vi väl lyckas hålla en bas under några minuter känns det mäktigt :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jaha, och hur funkar den här WvWvWvWwwww då?
Kollar man på deras hemsida så ska det vara en "epic battle" med "hundreds of pppl" och awwwessome!

Valde far shiverpicks.
Loggar in, ser detta:
http://i.imgur.com/UylyM.jpg

Så jaha? Man har själv knappt hunnit börja spela, men "min" server har då alltså redan uklassat dom andra till den grad att vi "äger" hela slaget, det finns inget mer att göra, och dom andra servrarna (low pop?) har redan gett upp?

Om nån av dom här pointsen nu blir tagna, så kommer ju 700 far shiverpeakare rusha dit och ta tillbaks den instant ändå..?

Edit: Alltså... hur fasiken får man en balans? Största problemet jag såg med BG i WoW var ju just att antingen så fixade man en pre-made själv, men då sprang man ju bara över 95% av motståndet, hur kul är det?
Köade man istället in ensam eller bara några få, så hamnade man ofta med en grupp höns som blev överkörda av andra premades.
Och när man väl själv var en premade som mötte en premade, så började det bara whineas å quittas från båda sidor eftersom ingen egentligen ville spela rundan för att få en kul fight, utan för att farma diverse saker

Så nu känner jag väl då redan(?) samma här. Sitter man på en "bra server" så får man inget motstånd, sitter man på en "dålig server" så har man inte en chans.

Så, upplys mig, är det för tidigt för att dra slutsatser som detta? Hur är det hela tänkt att funka? Får man 2 olika motståndare varje 2 veckorsperiod?
Jag blir bara lite konfunderad när man ser att ens egen server har mer än 10ggr pointsen än dom andra... känns inte som det kommer bli så mycket epic battles?

Det finns ett matchmaking-system. Så om din server har totalt utklassat de andra under en vecka kommer de att få möta en bättre server nästakommande vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jyyhan:

Beror på.. tar de tag i sidofläsket och gör något åt det, hela servern så kan det ju vara så att de kan vinna över lite, men nu har vi inte sett något av det, loggar man in tidigt på morgonen så kan det vara så att de har 1 tower och 1 keep, men de tar vi ju över innan klockan slår 6:00..

Det är dock inte spelets fel att det är så, spelarna är ju de som får kämpa för att få tag på lite mark

Jag anser de dock vara lite spelets fel. Det är ju naivt att tro att detta skulle ha löst sig självt. En enkel sak hade ju varit att bara matcha high pop mot high pop..

Ett annat problem är ju att tekniken fortfarande inte tillåter stora servrar nog... Owerflow systemet suger, lyckades inte grupps in med polarna igår, felmeddelanden hela tiden.

På samma sätt så är det i min mening fel att ha så många olika servrar från början. Man bör ju sträva efter att alla aktiva servrar ska vara full, och bara öppna en ny när så är fallet.

För vad händer annars? Jo man hamnar i ett scenario som detta där det blir obalans, samt att det är så förjäkla trist att när jag som nu tog lite flextid för att spela på morgonen, då kommer jag in i ett MMO som typ är tomt och dött. Sen när man vill spela på kvällen, då är det överbelastning och buggar.

Jag menar? Vad kommer hända med wvwvwvwv när 2 veckors resetten är? Då kommer ju heeeela servern vilja in samtidigt.
Hade i min mening varit bättre att resetya vwvevwvvwwv varje dag så man iaf kan komma in och ta över nånting

Hade bara förväntat mig att utveckling & speldesign skulle ha kommit längre.

Aja mkt whine på mig nu, men undrar bara hur dom under alla år av utveckling och test hade tänkt att detta skulle funka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undrar folk vilken ordning arenanet fixar allt? Här har ni!

This is the current status of the most important issues we're tracking with Guild Wars 2 live service.

Account security - We're seeing an uptick in reports of account theft and attempted account theft. We believe hackers are using databases of email addresses and passwords stolen from other games and web sites, and pre-existing trojan horses, to search for matching Guild Wars 2 accounts which they attempt to compromise. To prevent this, we have temporarily disabled the "reset password" feature, and we're working to bring email authentication online. To protect yourself, please ensure that you use a unique password for Guild Wars 2 that you don't use for any other game, email account, forum or web account.

Email authentication - Email authentication is a feature that notifies you if someone tries to log into your account from a location you've never logged in from before. Thus, even if someone guesses your game password, he can't log in unless he also guesses your email account password. You can make email authentication even more secure by using an email provider that supports two-factor authentication, such as Google or Yahoo, and taking advantage of that. We're currently preparing email authentication and intend to deploy it in a phased rollout, starting on Thursday, August 30.

Parties, guilds, etc. - Parties, guilds, and other social features are periodically failing. This causes issues such as party members not appearing on the map, and party members not staying in the same overflow servers as they travel between maps. This happens particularly during times of peak usage. We're working to fix related problems and mitigate this issue with each subsequent update.

Worlds - Many worlds are filling up. We're keeping the number of worlds constrained so that worlds stay well populated even after the initial surge of high concurrency. However, we will add worlds as necessary. As of Wednesday, August 30, all German language worlds are full and all French language worlds are at high usage, so we're adding two new German language worlds and one new French language world.

Overflow worlds - During this initial surge of high concurrency, and especially while many characters are low-level and thus playing in the same starting areas, it's common for players to be directed to overflow maps. If you want to play with a friend, but you’re not on the same overflow map, you can form a party together, then right-click on your friend's portrait in the party list and click "join". Note that this functionality is sometimes intermittently unavailable due to the "parties, guilds, etc." issues noted above.

Trading Post - We're working to bring the Trading Post back online. To help test, we've temporarily made it available to a random 15% of players, while we work to resolve remaining capacity constraints that will allow us to open it to everyone.

Edit: We have completed our live testing of the Trading Post for today and the Trading Post is now in maintenance for all players. Thank you everyone that participated; this test has helped us tremendously.

In-game mail - We detected a potential abuse of the in-game mail system and have temporarily disabled in-game mail to prevent any such abuse. We'll reenable it soon, hopefully in tonight's update.

Botting - We'll start substantial banning of bots on Wednesday, August 29. Since we're currently seeing widespread casual, unsophisticated botting, we will start with 72-hour bans for first offenses. In the coming days, as we address the casual botting problem, we plan to switch to our normal policy of permanently banning anyone who runs a bot.

Forums - Our most important priority at the moment is to ensure that the game runs stably and flawlessly. So as to not create additional demand on our infrastructure and on our programming team, we made the decision not to open the forums until the initial mass influx of players has calmed down a bit.

Next software updates - The next update of the game server and back-end server software will take place tonight at midnight Seattle time. The game may be unavailable for approximately 20-60 minutes while we perform the update. We expect this update to have fixes for email authentication and in-game mail. Our continued work on the Trading Post is not tied to game updates, so we will continue to test Trading Post updates throughout the day

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Undrar folk vilken ordning arenanet fixar allt? Här har ni!

Kan vara lämpligt med en källa:

http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/z1poz/guild_wars_...

Permalänk
Medlem

Servern nere igen??

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Japp, dom gör en update. Skulle vara nere mellan ca 9:00-10:00 våran tid.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Konstigt att jag inte gjorde som jag va tänkt o göra, o gå upp kl 7 o spela när det ändå blev en maintenance nu Ledig dag från jobb idag så det ska bankas in många speltimmar

Edit: Uppe igen:

Guild Wars 2
The maintenance is now over and you should be able to log in again. Thanks for your patience and understanding!

We've started activating the Guild Wars Account E-mail Authentication System for some players. Once you have successfully verified your e-mail address, e-mail authentication may be enabled for you. For both verification and authentication, you'll first see a message on the Guild Wars 2
launcher and then click on a link in an e-mail (login information will not be requested). For a step-by-step guide, go to: http://en.support.guildwars2.com/app/answers/detail/a_id/9192...

Our goal is to roll the Guild Wars Account E-mail Authentication System out to all players as soon as possible. You can find more tips on how to secure your Guild Wars Account in this article: https://www.guildwars2.com/en/news/tips-for-keeping-your-guil...
~SL

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jaha, och hur funkar den här WvWvWvWwwww då?
Kollar man på deras hemsida så ska det vara en "epic battle" med "hundreds of pppl" och awwwessome!

Valde far shiverpicks.
Loggar in, ser detta:
http://i.imgur.com/UylyM.jpg

Så jaha? Man har själv knappt hunnit börja spela, men "min" server har då alltså redan uklassat dom andra till den grad att vi "äger" hela slaget, det finns inget mer att göra, och dom andra servrarna (low pop?) har redan gett upp?

Om nån av dom här pointsen nu blir tagna, så kommer ju 700 far shiverpeakare rusha dit och ta tillbaks den instant ändå..?

Edit: Alltså... hur fasiken får man en balans? Största problemet jag såg med BG i WoW var ju just att antingen så fixade man en pre-made själv, men då sprang man ju bara över 95% av motståndet, hur kul är det?
Köade man istället in ensam eller bara några få, så hamnade man ofta med en grupp höns som blev överkörda av andra premades.
Och när man väl själv var en premade som mötte en premade, så började det bara whineas å quittas från båda sidor eftersom ingen egentligen ville spela rundan för att få en kul fight, utan för att farma diverse saker

Så nu känner jag väl då redan(?) samma här. Sitter man på en "bra server" så får man inget motstånd, sitter man på en "dålig server" så har man inte en chans.

Så, upplys mig, är det för tidigt för att dra slutsatser som detta? Hur är det hela tänkt att funka? Får man 2 olika motståndare varje 2 veckorsperiod?
Jag blir bara lite konfunderad när man ser att ens egen server har mer än 10ggr pointsen än dom andra... känns inte som det kommer bli så mycket epic battles?

Du vet att efter två veckor matchar de om och de bästa servrarna mot varandra, de sämsta mot varandra osv så det kommer jämna ut sig? De aktiva servrarna kommer ju möta varandra och de kommer ta några rundor men det kommer ju bli mer väl avmatchat, nu var det ju bara random möten.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Är det nån annan som tycker att de gjort Humans lite tråkiga?

Något som slog mig redan i beta, redan i character gen, var att de är ganska slätstrukna. Mest en massa symmetriska karaktärslösa ansikten att välja på, iaf om man spelar male. Jämför tex med norns där flera ser ut som gamla ärrade krigare och grejer. Och starterarean känns av någon anledning inte alls lika kul som tex Asuras, plus att de npcs som följer med som påhäng på ens personal story känns rätt irriterande. Och, jag menar, när det mest intressanta storyval man kunde göra var att man rymt med cirkusen känns det lite sisådär.

Är det nån medveten strategi de valt för att få folk att hoppa på andra raser, eller är det bara jag (och ett par människor jag känner) som upplever det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrankkTankk:

Du har lite alternativ

http://wiki.guildwars2.com/wiki/Water_Field
"Vatten" är för healing combo.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Light_Field
"Light" för remove condition.

Det finns klart fler sätt att hela på.. det är bara att läsa på.

Så jag antar att det står mellan elementalist healer eller engineer, med sylvari som race for healing seed.
Visst har engineer healing packs dom kan kasta ut och nån healing turret? Sitter de på fler healing skills?
Och ni som lirar engineer, hur är deras CC och support skills?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

jahopp.. då var det omöjligt att joina AC på Desolation då.. man kommer inte in

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Monday:

Är det nån annan som tycker att de gjort Humans lite tråkiga?

Något som slog mig redan i beta, redan i character gen, var att de är ganska slätstrukna. Mest en massa symmetriska karaktärslösa ansikten att välja på, iaf om man spelar male. Jämför tex med norns där flera ser ut som gamla ärrade krigare och grejer. Och starterarean känns av någon anledning inte alls lika kul som tex Asuras, plus att de npcs som följer med som påhäng på ens personal story känns rätt irriterande. Och, jag menar, när det mest intressanta storyval man kunde göra var att man rymt med cirkusen känns det lite sisådär.

Är det nån medveten strategi de valt för att få folk att hoppa på andra raser, eller är det bara jag (och ett par människor jag känner) som upplever det så?

Om du inte gillar deras utseende men gillar Norns utseende -> Spela Norn!

Om du gillar Asuras startområde mer -> Gå dit!

Personal story och vissa NPCs baseras på dina val i början. Jag har spelat 2 olika Humans under betorna och storyn på de har involverat en hel del banditer och fighter men verkligen inte att man rymmer med en cirkus.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

error: incorrect password och spelet stängdes.... borde jag vara orolig?? jag bytte PW idag till ett svårare

edit: antar maintenance igen. *lättnadspusst'

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Guild Wars Account E-mail Authentication System

Here are the steps you should take to protect your account using the Guild Wars Account E-mail Authentication System:

Log in to Guild Wars or Guild Wars 2.
Accept the on-screen prompt to Verify your e-mail address.
You will be e-mailed instructions on how to verify your e-mail address.
Once your e-mail address is verified, your Guild Wars account will be linked to the Guild Wars e-mail authentication system.

Now that you have linked your account(s), you can choose how to use the authentication system.

When you receive an e-mail indicating that someone is attempting to log in to your account, you can opt to Allow Access, Deny Access, or Remember this Network.
If you choose Deny Access, access to your account will be blocked.
If you choose Allow Access, access will be granted on a one-time basis.
If you choose Remember this Network, you will receive an e-mail only when a log-in attempt is made from a new IP address.

http://en.support.guildwars2.com/app/answers/detail/a_id/9192...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det fungerar med overflow servrarna?
Galet irriterande att sitta och spela med en kompis för att sedan få disconnect och hamna på olika overflowservrar..
Kommer detta gå att styra på något sätt i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Om du inte gillar deras utseende men gillar Norns utseende -> Spela Norn!

Om du gillar Asuras startområde mer -> Gå dit!

Personal story och vissa NPCs baseras på dina val i början. Jag har spelat 2 olika Humans under betorna och storyn på de har involverat en hel del banditer och fighter men verkligen inte att man rymmer med en cirkus.

Nu vet jag inte riktigt hur du läste vad jag skrev, det tycks lite som att du hamnat i försvarsposition där, och det var inte min mening.

Givetvis kan man spela Asura eller Norn, för det är ingen som tvingar någon att spela med en eller annan ras. Poängen var att jag upplevar humans som tråkiga överlag gentemot övriga raser, och undrade om det bara är jag och mina kamrater som känner så, eller om det är något som fler håller med om. Och i förlängning då också om det är ett medvetet val Anet gjort för att få folk att testa något annat.

Vad gäller att ha rymt med cirkusen är det bokstavligen ett backstory-val man kan, eller iaf kunde göra när man skapar en karaktär.

Själv testade jag Human i betan, och tyckte som sagt att de kändes ganska slätstrukna. Nu spelar jag med min Asura-warrior, och lite med en Sylvari-necro som jag lagt lite åt sidan pga att jag har alldeles för kul med min warrior för att hinna med något annat.

Kan ju tillägga att jag ursprungligen var helt inställd på att spela Human, för vafan charrs som var så störiga i gw1, korkade jättevikingar, smurfer och trälver?!½ (obs, inte helt allvarlig) det går ju inte.

Fast helst skulle jag nog spela Tengu...

Permalänk
Medlem

Är lite småsugen på att lira detta spel men är osäker på hur väl det kommer att fungera på min Acer Aspire 5551G (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=612460). Har hört att många haft problem med att få spelet att flyta, även på riktiga riggar så vill höra mig för lite innan köp. Jag är inte speciellt kräsen av mig, så tvingas jag sänka alla grafikinställningar till botten av dödsriket så är det faktiskt helt okej. Vad som inte är okej är löjligt låg FPS eller 10 minuter långa laddtider mellan zonerna. Håller tummarna och är tacksam för alla svar
/L347

Permalänk
Medlem
Skrivet av L347:

Är lite småsugen på att lira detta spel men är osäker på hur väl det kommer att fungera på min Acer Aspire 5551G (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=612460). Har hört att många haft problem med att få spelet att flyta, även på riktiga riggar så vill höra mig för lite innan köp. Jag är inte speciellt kräsen av mig, så tvingas jag sänka alla grafikinställningar till botten av dödsriket så är det faktiskt helt okej. Vad som inte är okej är löjligt låg FPS eller 10 minuter långa laddtider mellan zonerna. Håller tummarna och är tacksam för alla svar
/L347

Spelade betan en del på min Acer TimeLine-X 3820TG, med Radeon 5650.

Upplevde inga större problem med laddtider (kan hjälpa att ha en genväg med -image-switchen på som man kör ibland innan man börjar spela där, då slipper man ev lite väntan på att content skall hämtas ingame). En del effekter i grafiken faller bort, och jag fick ställa ner grafiken lite, men det flöt annars ok. Nu har jag förvisso en bättre processor, och antagligen mer ram än dig (har satt i 8GB), men jag tror att det mest hänger på grafikkortet och det tror jag vi har samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L347:

Är lite småsugen på att lira detta spel men är osäker på hur väl det kommer att fungera på min Acer Aspire 5551G (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=612460). Har hört att många haft problem med att få spelet att flyta, även på riktiga riggar så vill höra mig för lite innan köp. Jag är inte speciellt kräsen av mig, så tvingas jag sänka alla grafikinställningar till botten av dödsriket så är det faktiskt helt okej. Vad som inte är okej är löjligt låg FPS eller 10 minuter långa laddtider mellan zonerna. Håller tummarna och är tacksam för alla svar
/L347

Har provat att spela på jobb datorn, en sån här fast med i5 2450M CPU.
Laddningstiderna är betydligt längre än när jag är hemma (ssd hemma, 5400rpm på jobbet. 100mbit hemma, 50mbit på jobbet, minimal säkerhet och nätverks omvägar hemma, betydligt mer på jobbet, ect). 24" skärm kopplade till datorn också (om det nu gör någon större prestanda skilland) och sen är bara 4gb utav minnet tillgängligt eftersom jag är tvungen att köra 32bit windows, på tok för många program funkar (fortfarande) inte i 64bit.
Satte alla settings på low och provade köra några event och crafting, funkar men hade nog blivit galen om jag spelat så alltid. Kollade ej fpsen men kändes som det "flöt" på ok, inga 60fps med 25-30 kanske och skulle nog inte funka något vidare i större fighter eller tighta situationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monday:

Spelade betan en del på min Acer TimeLine-X 3820TG, med Radeon 5650.

Upplevde inga större problem med laddtider (kan hjälpa att ha en genväg med -image-switchen på som man kör ibland innan man börjar spela där, då slipper man ev lite väntan på att content skall hämtas ingame). En del effekter i grafiken faller bort, och jag fick ställa ner grafiken lite, men det flöt annars ok. Nu har jag förvisso en bättre processor, och antagligen mer ram än dig (har satt i 8GB), men jag tror att det mest hänger på grafikkortet och det tror jag vi har samma.

Fint, då är det kanske inte helt hopplöst! Har länge funderat på att trycka i 8GB ram och en SSD. Får väl bli att komma till skott med det nu. Tack för svaret!

Permalänk
Medlem

Har ni märkt en sak...För ca. 2 år sen startades den här tråden med massa förhoppningar om spelet..Nu har spelet släppts och allt jag iaf sett de senaste 10 sidorna är inlägg om errors..:( Ser fram emot den dagen då den här tråden återigen kommer upp med massa glada smiles..:) Och hoppas den dagen kommer snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julanta:

Har provat att spela på jobb datorn, en sån här fast med i5 2450M CPU.
Laddningstiderna är betydligt längre än när jag är hemma (ssd hemma, 5400rpm på jobbet. 100mbit hemma, 50mbit på jobbet, minimal säkerhet och nätverks omvägar hemma, betydligt mer på jobbet, ect). 24" skärm kopplade till datorn också (om det nu gör någon större prestanda skilland) och sen är bara 4gb utav minnet tillgängligt eftersom jag är tvungen att köra 32bit windows, på tok för många program funkar (fortfarande) inte i 64bit.
Satte alla settings på low och provade köra några event och crafting, funkar men hade nog blivit galen om jag spelat så alltid. Kollade ej fpsen men kändes som det "flöt" på ok, inga 60fps med 25-30 kanske och skulle nog inte funka något vidare i större fighter eller tighta situationer.

Okej, jag kommer säkert misshandla min gamla laptop ganska grovt. Skulle inte förvåna mig om den överhettades så fort jag reggar mig. Sitter på en 100/100 lina och kör trådbundet så bandbredden blir det nog inga bekymmer med. Eftersom min skärm är så pass usel (1366x768) så börjar jag tro att det kommer att fungera. Antar att det bara finns ett sätt att ta reda på det. Tack för svaret! Önska mig lycka till