Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Om ingen redan länkat; ny betadrivrutin från nvidia idag!

http://www.geforce.com/drivers/results/47703/nvidiaupdate

Hoppas prestandan får sig en skjuts ^^

goda nyheter! provar dirr

Permalänk
Medlem

btw börjat halka efter på mina proffesions, någon som vet hur man levlar dom effektivt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

hmm... spelar på Gunnar's hold. medium server, men vi möter jade sea = antar att vi är bra i WvW (trodde man inte om fransmännen att dom skulle vara bra i krig ), därför undrar jag hur Gandara och Shiverpeaks (om man hinner få en plats) sköter sig i WvW. Går det bra? är det värt att ändra eller ska jag vara kvar?

Jag valde server utifrån http://www.gw2guilds.org/servers/eu?sort=players&order=desc Gunnar's hold borde ha mest folk, men icke :/

Går bra på shiverpeaks.
http://i.imgur.com/W3eIP.jpg ,
Vet ej varför bonusarna är låga, var 6% tidigare :s

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

btw börjat halka efter på mina proffesions, någon som vet hur man levlar dom effektivt ?

Discover all the way! farma sönder. Farmade själv mats i 9 timmar för att få upp armor/weaponsmith till 75 så jag kunde hå vidare

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Går bra på shiverpeaks.
http://i.imgur.com/W3eIP.jpg ,
Vet ej varför bonusarna är låga, var 6% tidigare :s

Gunnar's Hold har också varit rätt OP i alla matcher sen pre purchase release, men nu sista så har det varit en redig fight. Möter jade sea, jävla fransmännen är inte dåliga.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

När får vi se den rediga login screenen? Nu har vi ju bara den tråkiga lilla rutan, vill gärna se den vi hade under betan, lite mer maffigare!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Kommer jag märka stor skillnad i Guild wars 2 om jag byter upp mig till ett Gtx660ti eller ett Gtx670 från Gtx560ti?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Jag som tänkte sova bort hela dagen, nu startar ju Guild Wars 2 om 10 minuter!

Visa signatur

i7 4790K & GTX 980 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theposjo:

Kommer jag märka stor skillnad i Guild wars 2 om jag byter upp mig till ett Gtx660ti eller ett Gtx670 från Gtx560ti?

Beror väll på vad du har för fps nu?

Jag kan inte köra allt max med mitt gtx580, droppar ner till 15fps. (2560x1440, inge 1080p här inte)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Jag kom in, reserverade mina namn, och namn åt en kompis, men loggade ut direkt, orkar inte med allt kaos nu i början, lycka till alla andra. Vill ha en bättre spelupplevelse när det lugnat ner sig lite om några dagar

Permalänk
Skrivet av Sockerpapi:

Jag kom in, reserverade mina namn, och namn åt en kompis, men loggade ut direkt, orkar inte med allt kaos nu i början, lycka till alla andra. Vill ha en bättre spelupplevelse när det lugnat ner sig lite om några dagar

Grejen med GW2 är att de är MYCKET roligare när de är kaos och mycket folk.
Alla kan gathera allt, alla får exp så länge då varit med och gjort dmg.

Events blir roligare med fler. Och ja har stöt på väldigt mycket trevligt folk.

Så finns värkligen ingen anledning att vänta med att spela.
Finns ju inte ens nån kö, då dom gör "overflow" servrar!

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk

Jo du har rätt, jag märkte det under betan, men lagom är bra, ibland blev det för mycket också, det kunde bli väldigt rörigt på events. Och jag menade också de tekniska problemen som det kommer vara mycket av ett par dagar gissar jag, brukar alltid vara det, slipper gärna det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

hmm... spelar på Gunnar's hold. medium server, men vi möter jade sea = antar att vi är bra i WvW (trodde man inte om fransmännen att dom skulle vara bra i krig ), därför undrar jag hur Gandara och Shiverpeaks (om man hinner få en plats) sköter sig i WvW. Går det bra? är det värt att ändra eller ska jag vara kvar?

Jag valde server utifrån http://www.gw2guilds.org/servers/eu?sort=players&order=desc Gunnar's hold borde ha mest folk, men icke :/

Helt off topic. Men hur står det till med historiekunskaperna?
Skulle inte frankerna kunna krigets konst? Napoleon, korståg, galler, ww2 etc

Permalänk

Peppar peppar har jag inte haft några problem alls.

utom då att de hängde sig en gång. Men tog dom nya beta drivrutinerna från nvidia så var det fixat.
å andra sidan så har ja bara spelat så där 7-8 timmar än.

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

Nu funkar spelet inte alls bra för mig, med senaste patchen. Var in för kanske en halvtimme sen och då funkade det. Laddade ner ny patch nu och kan inte spela. Går bra att logga in och välja gubbe. Men när jag kommer in i spelet så dröjer det bara ungefär en sekund tills spelet crashar och jag skickar felrapport till Arenanet. Skumt..

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Helt off topic. Men hur står det till med historiekunskaperna?
Skulle inte frankerna kunna krigets konst? Napoleon, korståg, galler, ww2 etc

Dock så kanske du skulle lämnat ute ww2 ur din lista Att Frankrike inte kunnat kriga historiskt sett är ju dock falskt och något som tv "lär" oss genom just ww1/ww2

Permalänk
Medlem

Finns det nån "trial" el likn till det här?

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

Hur många crafting yrken kan man ha?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hur många crafting yrken kan man ha?

två i taget, men du kan byta hur du vill men kostar pengar att få tbax dem, kostar mer ju mer du lärt upp dem men du har kvar allt när du byter tbax.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Får inte igång det heller efter patchen.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

En kompis till mig köpte GW2 och fick 3st SMS med 3 olika nycklar från stället han köpte det, råkade dom skicka för många exemplar eller är de 2 andra nycklarna till något annat?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockerpapi:

Jag kom in, reserverade mina namn, och namn åt en kompis, men loggade ut direkt, orkar inte med allt kaos nu i början, lycka till alla andra. Vill ha en bättre spelupplevelse när det lugnat ner sig lite om några dagar

Bara så du vet så är ditt namn bundet till ditt konto i 24 timmar efter det att du tar bort en karaktär. Tänker på om du skall börja lira med din polare sen så måste du ta bort det reserverade namnet ett dygn innan

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av kr0owe:

En kompis till mig köpte GW2 och fick 3st SMS med 3 olika nycklar från stället han köpte det, råkade dom skicka för många exemplar eller är de 2 andra nycklarna till något annat?

Geif KEY antagligen fått för många keys XD

Ne men han kan ju kolla med dom om det är något fel

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

asså komigen nu för i helvete arenanet. hur jävla lång tid ska det ta innan ni fixar trading post? Det är ju den ''rediga'' releasen idag så jag tycker att skiten borde vara redo. sry blir bara så jävla less nu...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Vad är en vettig andra crafting skill för engineer?
Har så jag kan skapa vapen men vet inte riktigt vad jag ska ha som andra..

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har inte heller haft några problem , eller vänta nu, när jag skulle får en invite till guildet, tog det en 5-6 på "Join" knappen innan jag kom in i guildet, annars smider det på som tuan 56-65 fps på 1080P har ATI kort CF så det verkar finnas CF stöd även om det kanske int eoptimerad, enlig mig känns det här väldigt nytt och trevligt, många irritationsmoment som jag har med dom flesta MMO är bortblåsta här.

Kört en del PvP och WvWvW jäklar va kul det här. klockrent spel, även grafikt känns det som ett helt annat spel när man själv sitter och spelar det än om man kolla på klipp på t.ex youtube.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Skrivet av Gulanka:

btw börjat halka efter på mina proffesions, någon som vet hur man levlar dom effektivt ?

Har du vänner som inte bryr sig om crafting, be dem att skicka alla crafting materials till dig i utbyte mot större bags (8+ platser). Det funkar för mig i alla fall

Skrivet av Gascogne:

Vad är en vettig andra crafting skill för engineer?
Har så jag kan skapa vapen men vet inte riktigt vad jag ska ha som andra..

Du kan ju byta fritt mellan professions, så ta bara en och byt om den inte känns rätt.

Permalänk
Medlem

Oh verkar ha bättre FPS idag än vad jag haft tidigare, nästan 10-15 fps mer i wvwvw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Vad är en vettig andra crafting skill för engineer?
Har så jag kan skapa vapen men vet inte riktigt vad jag ska ha som andra..

jewelcrafting kanske eller så du kan skaffa armor?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Geif KEY antagligen fått för många keys XD

Ne men han kan ju kolla med dom om det är något fel

Hehe, planen är att jag ska få en om det visar sig vara 3st guild wars 2.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB