B-ray.se anmäls saknade

Permalänk
Medlem

Bolagsform Enskild firma
Org. Nummer 720619-1624-00001
Namn Solid Lindistribution
Adress KAVALLERIVÄGEN 10 A LGH 1201
Postnummer 17458
Ort SUNDBYBERG

Allmän information
Bolagsform Enskild firma
Status Aktiv

Betalningsanmärkningar Antal Summa (SEK)
Ansökningar - 0
Anmärkningar - 0
Utmätning Nej
Skuldsaldo Antal Saldo (SEK)
Allmänna Mål - 0
Enskilda Mål - 0
Total 0 0

Permalänk
Medlem

Verkar dock skumt att han väljer att åka till Hong kong samtidigt som ens kompanjon är på semester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Varning också för www.amentio.se <.--- dom tar emot förskottsbetalningar men levererar inte... går ej heller att få tag på dem via telefon.

Jag fick mina varor efter lite över två veckor, hoppas dina dyker upp...

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av nektar:

varför har du din signatur om du ens inte har grejerna? är det verkligen så viktigt att skryta om vad man har för pc i sin signatur?

Ahh Svensk avundsjuka

OnTopic: Riktigt surt när företag går under, men där kanske finns ljus i tunneln

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklaz:

Verkar dock skumt att han väljer att åka till Hong kong samtidigt som ens kompanjon är på semester.

Hans vistelse ska ju ha blivit förlängd p.g.a. sjukdom. Hans anställdas semester var väl planerad att börja när han kom tillbaka.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med Amentio kan alltid maila deras norska support.

Kontakt oss - Amentio.no

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Så här ser jag situationen.

B-ray.se drivs av en enskild firma med namnet Solid Lindistribution som står på Wanna Grip.

Bolaget och ägaren är skrivna på samma adress:
Kavallerivägen 10
17458 Sundbyberg

På samma adress hittar vi också Jean-Jacques Kenneth Ulf Jörgen Grip. Denna person är för övrigt inte gift med Wanna Grip, iaf inte i Sverige, och därför har denna person ingen rättslig koppling till Wanna Grip. De delar dock efternamn, Kenneth återkommer som kontaktperson på b-ray.se och när någon ringde hem så svarar Wanna att hennes man driver det men är borta.

Vad är då Jean-Jacques Kenneth Ulf Jörgen Grip för någon? Har gjort en enkel kreditkontroll och han har en ett skuldsaldo hos Kronofogden på x antal 10 000kr som är under utmätning.

Vad är då skuldsaldo:
"Om det finns ett skuldsaldo så betyder det att kronofogden just nu håller på med att försöka driva in en skuld antingen åt staten - allmänt mål - eller åt en privat fordringsägare - enskilt mål."

Betalningsanmrkningar o skuldsaldo

Han har alltså en klar anledning till att "försvinna".

Den mest tragiska slutsatsen är att han på något vis fått sin "fru", som inte är hans fru rent juridiskt, att stå som ägare på företaget. Kan vara så att hon har fått ta över det för att b-ray.se ska kunna förknippas med hans personliga skuld (svårt att göra affärer då). Detta betyder att alla problem som b-ray.se nu kommer få pga detta kommer bara drabbas henne om inte han kommer tillbaka. Eftersom de inte är gifta så kan hennes problem inte drabba honom.

Risken finns alltså att hon har blivit blåst.

Permalänk
Skrivet av Zelloxy:

Så här ser jag situationen.

B-ray.se drivs av en enskild firma med namnet Solid Lindistribution som står på Wanna Grip.

Bolaget och ägaren är skrivna på samma adress:
Kavallerivägen 10
17458 Sundbyberg

På samma adress hittar vi också Jean-Jacques Kenneth Ulf Jörgen Grip. Denna person är för övrigt inte gift med Wanna Grip, iaf inte i Sverige, och därför har denna person ingen rättslig koppling till Wanna Grip. De delar dock efternamn, Kenneth återkommer som kontaktperson på b-ray.se och när någon ringde hem så svarar Wanna att hennes man driver det men är borta.

Vad är då Jean-Jacques Kenneth Ulf Jörgen Grip för någon? Har gjort en enkel kreditkontroll och han har en ett skuldsaldo hos Kronofogden på x antal 10 000kr som är under utmätning.

Vad är då skuldsaldo:
"Om det finns ett skuldsaldo så betyder det att kronofogden just nu håller på med att försöka driva in en skuld antingen åt staten - allmänt mål - eller åt en privat fordringsägare - enskilt mål."

Betalningsanmrkningar o skuldsaldo

Han har alltså en klar anledning till att "försvinna".

Den mest tragiska slutsatsen är att han på något vis fått sin "fru", som inte är hans fru rent juridiskt, att stå som ägare på företaget. Kan vara så att hon har fått ta över det för att b-ray.se ska kunna förknippas med hans personliga skuld (svårt att göra affärer då). Detta betyder att alla problem som b-ray.se nu kommer få pga detta kommer bara drabbas henne om inte han kommer tillbaka. Eftersom de inte är gifta så kan hennes problem inte drabba honom.

Risken finns alltså att hon har blivit blåst.

Trist men jag säger nog ändå vänta nån vecka innan man börjar anklaga (inte för att du gör det).
Gillar B-ray pga av att dem skickar med DHL och inte posten, har bara köpt ett chassi därifrån men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zelloxy:

Risken finns alltså att hon har blivit blåst.

Risken är också att hon är med på det hela. Dom är kanske gifta utomlands och det är säkert så att firman står på henne då hans personliga ekonomiska situation gör han olämplig som ägare (krediter, trovärdighet m.m.)

Men jag menar om det är så som du säger att firman står på henne. Så kvittar det att Jean-Jaque Kenneth etc. och att han är i Hong-Kong och fått fågelinfluensan (dvs flytt Svea-Rike). Då är det juh rätt person ni pratar med när ni ringer dit. Hon är juh företaget.

P.S, Endast jag som tycker han har oroväckande mycket namn? Olika namn i olika länder ?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Konstigt att ha en enskild firma när man har en omsättning på 10 mille. Däremot så är det svårt för någon att ha semester där då Solid Lindistribution har 0 anställda. Förvisso kan det också vara en egen företagare som hyrs in som konsult. Solid Lindistribution - Företagsinformation
Jag skulle nog reklamera köpet hos banken och i sådant fall om det visar sig som att det är sjukdom inblandat jadajada så lägger man om beställningen. Hellre det än kasta pengar i sjön.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Risken är också att hon är med på det hela. Dom är kanske gifta utomlands och det är säkert så att firman står på henne då hans personliga ekonomiska situation gör han olämplig som ägare (krediter, trovärdighet m.m.)

Men jag menar om det är så som du säger att firman står på henne. Så kvittar det att Jean-Jaque Kenneth etc. och att han är i Hong-Kong och fått fågelinfluensan (dvs flytt Svea-Rike). Då är det juh rätt person ni pratar med när ni ringer dit. Hon är juh företaget.

P.S, Endast jag som tycker han har oroväckande mycket namn? Olika namn i olika länder ?

Att Wanna Grip är ensam ägare är det inget tvivel om. Den information kan fås gratis på ratsit.se och är till för alla. Det är dessutom egen firma så hon blir personligt ansvar och rent juridiskt har hennes man, som inte är hennes man i lagens mening, inga juridiska kopplingar till företaget.

Permalänk
Medlem

Ska även noteras att i Sweclockers nyhet så går det att läsa:

"Även att B-ray hade en anställd till som var på semester vilket medför att dom tappat kontakten med kunderna."

Bolaget i fråga har INGA anställda registrerade så antingen ljuger man friskt eller så är det svart. Oavsett så gör det affären mer mörk

Permalänk
Medlem
Skrivet av duck_the_hitman:

jag fisste fan det!
fick ett begagnat gtx480 (flera månaders värt dammlager på fläkten) från dom och EN MASSA skitsnack efteråt, har gått två veckor nu sedan DE tog emot paketet och inga pengar har jag fått.

har även polisanmält dom för bedrägeri.
fick idag brev att dom lagt ner det samma dag. ska tala med han som besluta imorn om varför.
skulle inte se bra ut om dom lade ner en undersökning om "en till kameraexperten"...

hade från första mailet ett intryck av oseriöst företag, vilket bekräftades mer och mer!
tur man handla med mastercard!

är snubben på "affärsresa" i kina? oj, det ordet kan ju änvändas/betyda vaf*n-som-helst - i detta fallet, han har förmodligen flytt landet med pengarna som vi mest troligt inte kommer få tillbaka från b-ray!

angående företaget, har haft mycket konversation med Kenneth både via mail och via telefon, och han har bl.a. sagt (vilket jag antar bara är mer skitsnack)
-att han bara är säljare, och inte kan ta några beslut what-so-ever.
(undrar vem Wanna Grip är isåfall, och om hon ens existerar)
-att dom anlitar ett servicecenter i göteborg dit kortet skickas och kan ta upp till 14 dagar.
-att 0 anställda enligt allabolag.se "stämmer inte alls"

jag fick också svar att skicka tillbaka kortet från deras supportavdelning signerat "Olle" (EN gång, inte fått svar på nästa 3 mail alls)

Men herregud, det är väl en vanlig konkurs? Det är väl reglerat vem som ska få sina pengar först när sånt händer, och konsumenterna står tyvärr inte långt upp på listan..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk

Utebliven beställt chassi från B-RAY!

Beställde i förra veckan ett chassi från B-RAY med förskottsbetalning och efter vad jag nu läst i olika forum om företaget så kan jag nästan dra slutsatsen om att jag blivit blåst på chassit.
Hur 17 ska jag nu gå tillväga för att få tillbaka mina pengar för chassit??

Chrisse

Visa signatur

Chrisse

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Ha mycket möjligt. Datorbutiken är bedragare lika mycket som Sekvencia och fotoexperten.

bedragare?
vad jag menar är att man tar emot beställningar med förskotts betalnignar när man som företag VET Att man kommer gå i kången inom 1 månad för att få in så mycket pengar som möjligt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Om dom nu skulle sno åt sig pengarna så är det ju bara dumt att stänga ner sidan. Borde ju vara bättre och ta in ordrar och förskottsbetalningar då.
Jag är säker på att allt kommer ordna sig, dock kommer väll företaget få så mycke skit efter det här att dom konkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isty:

Va sjukt nöjd med mitt P55-GD65 som jag köpte separat från komplett för 1600:- när det var nytt (allt annat beställt från inet) så jag vill fan ha MicroStar prylar

jag var inte så nöjd med MSI när det köptes till min första AMD Slot-A, fick den utbytt 3gånger sen dess har jag aldrig mer köpt något märkt med MSI.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H.L:

Jag skulle. Tycker personligen att MSI är bättre än Gigabyte som jag och vänner haft mycket problem med gällande BIOS.

Har bara hittat MSI hos komplett och B-ray så hoppas dom inte försvinner.

som sagt MSI var skit förr och kommer aldrig att köra MSI som jag skrev i tidigare post,,

haft ex antal Gigabyte mamma kort under de senaste 10åren aldrig strulat...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

bedragare?
vad jag menar är att man tar emot beställningar med förskotts betalnignar när man som företag VET Att man kommer gå i kången inom 1 månad för att få in så mycket pengar som möjligt.

Får att ta det ett steg till. Det är mycket möjligt att de nu dragit in så mycket pengar som de behöver för att han ska kunna skuld sanera sig hos kronofogden och nu låter företaget gå sin död tillmötes.

Ägaren har inga anmärkningar idag men dessa kan trilla in efterhand då det tar ett tag innan det går till fogden.

Jag skulel göra som övriga och anmäla redan nu, skadar inget. Skulle det visa sig att storyn från företaget är sant så händer inget med anmälningarna men om anmälningarna kommer in redan nu och de har blåst folk så ökar chanserna att myndigheterna kan stoppa deras "kupp" snabbare och därmed rädda pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Men herregud, det är väl en vanlig konkurs? Det är väl reglerat vem som ska få sina pengar först när sånt händer, och konsumenterna står tyvärr inte långt upp på listan..

Som enskild firma är inget klart. Hans/hennes ekonomi och företagets är samma. Om ägaren drar utomlands så finns det inget som får ett skit. Som det ser ut nu om inget reds ut så är Wanna Grip en person som får betala ur egen ficka, såvidare hon inte ska på "semester" till Hong-Kong.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Återigen, varför tänker ens vissa folk tanken att använda förskottsbetalning. Lär er att alltid handla med kort eller faktura så slipper ni sådana här problem. Både VISA och Mastercard har skydd mot sånt här och man får då pengarna tillbaka. Faktura är ju också ett skydd, det säger sig självt.

Finns väl inga direkt fördelar att använda förskottsbetalning, så sluta med det genast. Bara idiotiskt.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Hedersmedlem

@ Zelloxy

Det är lite för enkelt för att verkligen vara ett plötsligt infall av skumraskaffärer. Ingen spelar målvakt. Det kan också vara så att denne Kenneth någon gång hamnat i problem och inte lyckats reda upp det. En person behöver inte ha oärliga avsikter för att hamna i trubbel (eller i sin tur blivit lurad). Jag vet naturligtvis inget, men det kan vara lite tidigt att skriva en kriminalroman om den här händelsen.

Ett skäl till att Wanna står som ägare kan t ex vara att Kenneth pga tidigare problem har svårt att få tillräckligt bra kreditvärdighet för att driva firman. Kenneth kan privat ha ekonomiska problem utan att det nödvändigtvis har något med hans nutida sätt att bedriva affärer, och verksamheten som står på Wanna kan ju ändå drivas korrekt.

Om man ser till Wannas inkomster, har de legat på över 300 000 kr de senaste åren, och utan skuldsaldo. Det finns chans till att det går att reda ut detta, om än det kanske innebär att verksamheten läggs ner pga personliga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Som enskild firma är inget klart. Hans/hennes ekonomi och företagets är samma. Om ägaren drar utomlands så finns det inget som får ett skit. Som det ser ut nu om inget reds ut så är Wanna Grip en person som får betala ur egen ficka, såvidare hon inte ska på "semester" till Hong-Kong.

Det tvivlar jag mycket starkt på, men det är en jättefin konspirationsteori ni har knotat ihop

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Skrivet av WDac:

jag var inte så nöjd med MSI när det köptes till min första AMD Slot-A, fick den utbytt 3gånger sen dess har jag aldrig mer köpt något märkt med MSI.

otur har man alltid, köpte mitt gigabyte nyligen am3 och har bytt det tre gånger nu, brosan köpte ett llikadant och han har bytt det en gång, så jag skulle inte påstå att gigabyte är bättre på något vis, är riktigt less på detta och skall nog aldrig köpa ett gigabyte kort igen.

har hört många pratat bra om dem och bra recensioner.. men det hjälper ju inte när datorn måste ligga nere i väntan på ett nytt kort hela tiden.. och inte tala om att plocka ner allt varje gång.. "suck"

har kört msi innan och det håller än=) men som sakt man kan ha otur med vissa måndags ex eller dålig tillverkning från början. däremot funkar kortet jäkligt bra så länge det är helt=) enkelt smidigt och snabbt... så hoppas det finns andra som har mer tur, blir kanske ett asus nästa??

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Återigen, varför tänker ens vissa folk tanken att använda förskottsbetalning. Lär er att alltid handla med kort eller faktura så slipper ni sådana här problem. Både VISA och Mastercard har skydd mot sånt här och man får då pengarna tillbaka. Faktura är ju också ett skydd, det säger sig självt.

Finns väl inga direkt fördelar att använda förskottsbetalning, så sluta med det genast. Bara idiotiskt.

Håller med, varför köra förskott när det finns kort säkrare fast samma sak, då får ju banken ta smällen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nektar:

varför har du din signatur om du ens inte har grejerna? är det verkligen så viktigt att skryta om vad man har för pc i sin signatur?

Tro det eller ej men det finns goda anledningar att visa sitt system (förutom e-penis), t.ex. har jag några gånger om året fått PM med frågor om olika delar etc etc.

Drar inga förhastade slutsatser om B-ray, men lider med dem som inte lärt sig att handla med kreditkort (iaf från de mindre aktörerna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Men suck, att det kanske inte har inträffat än betyder inte att det inte kommer att. Förresten så läste jag om liknande historia i USA där kille hade fått tegelsten levererad istället för den riktiga varan (dock var det via e-bay han hade köpt). Jag hävdar fortfarande att postförskott ger falsk trygghet, kreditkort är bättre.

Sen att folk fortfande vill betala i förskott är en gåta för mig.

100% skydd får man aldrig (inte ens när man köper direkt ifrån butik), vilket jag aldrig påstod heller. Men med ditt resonemang så tycker jag du skall gräva ner dig i en bunker och invänta apokalypsen. Det har ju inte hänt ännu men det betyder ju inte att det inte någonsin kommer hända!

(LOL)

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

B-Ray

Jag beställde den 29 juni ett Sapphire Radeon HD5970 garfikkort, en vattenpump och en reservoar av dem. Fick nästan direkt efter beställningen mail om att grafikortet tydligen hade gått ur deras sortiment (de hade det listat "i lager" på hemsidan) jag fick alternativet att välja ett annat lite dyrare från samma fabrikant. Jag valde dock ett annan tillverkare och butik till grafikkortet men att lät min beställning av vattenpump och reservoar ligga kvar.

Fick för bara några dagar sedan mina ~5700kr för grafikkortet krediterade till mitt konto efter att ha fått vänta 1mån och 10 dagar, jag väntar dock än på pumpen och reservoaren. Skrev om ärendet på prisjakt.se där även de svara att det berodde på semestertider och att det var Aqua Computer delar.

Läste om spekulationer om att han skulle flytt landet, det verkar ju märkligt att bland det sista han gjort var att sätta in 5700kr till mig. Tror nog mer på en vanlig KK isf. Men jag betalade med Visakort så kan reklamera köpet hos min bank.

Permalänk
Skrivet av Zelloxy:

Så här ser jag situationen.

B-ray.se drivs av en enskild firma med namnet Solid Lindistribution som står på Wanna Grip.

Bolaget och ägaren är skrivna på samma adress:
Kavallerivägen 10
17458 Sundbyberg

På samma adress hittar vi också Jean-Jacques Kenneth Ulf Jörgen Grip. Denna person är för övrigt inte gift med Wanna Grip, iaf inte i Sverige, och därför har denna person ingen rättslig koppling till Wanna Grip. De delar dock efternamn, Kenneth återkommer som kontaktperson på b-ray.se och när någon ringde hem så svarar Wanna att hennes man driver det men är borta.

Vad är då Jean-Jacques Kenneth Ulf Jörgen Grip för någon? Har gjort en enkel kreditkontroll och han har en ett skuldsaldo hos Kronofogden på x antal 10 000kr som är under utmätning.

Vad är då skuldsaldo:
"Om det finns ett skuldsaldo så betyder det att kronofogden just nu håller på med att försöka driva in en skuld antingen åt staten - allmänt mål - eller åt en privat fordringsägare - enskilt mål."

Betalningsanmrkningar o skuldsaldo

Han har alltså en klar anledning till att "försvinna".

Den mest tragiska slutsatsen är att han på något vis fått sin "fru", som inte är hans fru rent juridiskt, att stå som ägare på företaget. Kan vara så att hon har fått ta över det för att b-ray.se ska kunna förknippas med hans personliga skuld (svårt att göra affärer då). Detta betyder att alla problem som b-ray.se nu kommer få pga detta kommer bara drabbas henne om inte han kommer tillbaka. Eftersom de inte är gifta så kan hennes problem inte drabba honom.

Risken finns alltså att hon har blivit blåst.

Bra kriminalroman där
som många andra sagt så kan det finnas andra anledningar att firman står på henne tex att han tidigare strul (som inte behöver bero på lurendrejerier) gjorde det omöjligt för honom att stå som firmaägare.

Det finns en del saker som talar emot detta
1. varför har sidan stängts ner? skulle man inte dra in pengar i det sista då?

2 Jag har varit hemma hos killen och hämtat ut prylar och han har barn också,
tror inte man lämnar fru med en sjunkande skepp samt att ens barn är med på detta skepp..

Håll i hatten gott folk och se vad som händer efter helgen..
Alla dessa spekulationer har säkert lästs av flera tustentals och skulle den givna förklaringen vara sann så kan ändå tyvärr det här betyda döden för B-ray.
Personligen tycker jag att det skulle vara synd då det bara blir "jättarna" kvar Dustin komplett etc..
Vi konsumenter skulle missa variationen i utbudet med dessa småfirmor och de andra jättarna höjer priserna mer och mer...

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Självklart är kreditkort eller faktura säkrast. Tänk bara på att det finns många som inte har jobb eller har betalningsanmärkningar och därför måste betala på annat sätt.

Men visst, det ÄR dumsnålt att betala i förskott för att slippa postförskottsavgiften om det är en större beställning.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W