Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Är så sjukt glad över att jag köpte min 6700k i7:a innan den blev bristvara!

Permalänk

Hehe, skickade in ett bidrag till dagens julkalander. Ingen vinnare kanske men blev på lite bättre humör då jag ändå kom på lite istället för som vanligt när man känner sig lobotomerad!

Testa! Det blir kul!

Permalänk
Avstängd

Skrev precis på avtal för nytt jobb, fortfarande inom ingenjörsyrket däremot en annan tjänst. Vilket innebär nya möjligheter, större ansvar och en löneökning på minst 7000kr i månaden + resultatbaserad provision ! :). Känns fortfarande ganska overkligt med tanke på ens ålder.
(från 27.000 till 34.000 i månaden + 5% provision av resultat.)

Sjukt glad!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Woho!
Fick våra jultröjor från amazon igår. Darth Vader med julmössa och texten: I find your lack of cheer disturbing!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Brukar typ aldrig skriva här då jag princip aldrig känner så som rubriken säger

Iaf hade en grym dröm inatt där alla mina problem var borta. Kunde uttrycka mig obehindrat, jag var snabb, smidig (ninja skills). Ingen ångest, inga negativa element överhuvudtaget förutom några mesiga badguys som jag tog hand om (inte våld, mer tog fast) utan minsta ansträngning. Social interaktion som i verkligheten inte funkar gick som en dans, som jag aldrig gjort annat.

Inte top10 dröm men många år sen jag hade något som inkluderade så många positiva element och i princip inga negativa.

En av dom bästa jag haft gav ett sånt lyckorus att jag bara kunde tänka "wow" en hel dag efteråt. En sån där dröm som man får nån/några gånger under en livstid skulle jag tippa. Total avsaknad av negativa element = är huvudingrediensen i lycka i princip.

Inget man kan uppnå i verkligheten direkt ! Iaf inte som vuxen bara när man är barn eller drogad kanske ;D

Permalänk
Medlem

Så var i princip nästan allt klart inför julen. Granen klädd, alla julklappar paketerade, all julbelysning klar, julgardinerna uppe, julpyntat klart och huset städat. Ska bli en lugn och skön dag i morgon som avslutas med bastu, julöl och uppesittarkväll.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Internet igen efter nästan en vecka utan! (OBS: Undvik Telia)

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Efter mycket hårt slit med lägenhetsflytt (flyttat ihop med flickvännen) och nytt jobb som butikschef (kraftig löneökning, men oerhört mycket jobb) plus massa saker som har strulat:

- Eluttag
- Tvättmaskin
- Internet (Com Hem)
- VVS-relaterade saker
- Stora oförutsedda utgifter

NU! Nu har äntligen allt kommit tillrätta och man kan verkligen slappna av. Bortsett från att jag jobbat 28 dagar i sträck och jobbar till 22:00 idag/imorgon och 16:00 på självaste julafton...

Men det känns ändå så jävla skönt! Aa just det.... Flickvännen åkte hem till Småland över jul också.. Men annars är allt på topp!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Fick möjligheten att testa Tesla Model S P90D med ludicrous mode... Det var galet.

Permalänk
Skrivet av spjakarn:

Fick möjligheten att testa Tesla Model S P90D med ludicrous mode... Det var galet.

*avis*

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Har varit mycket gladare, mer exalterad och piggare sedan jag skaffade katt 28/10. Sover till och med bättre (yepp, Zelda the Ocicat sover i min säng). Till alla som inte är allergiska är det ett klockrent sätt att må bättre. Nu när jag skriver detta så ligger en trött kisse i mitt knä och sover...

Min katt Zelda har en egen YouTube-kanal (just nu 7 korta filmer, fler kommer) så ta en titt här: Zelda

Ett smakprov:

PS! Prickiga katter är bäst

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Min jävla skärm som har haft coilwhine fick hoppa upp på operationsbordet en vända. Nu hör jag det bara med örat mot skärmen

Permalänk
Inaktiv

Var på hemma-fest i fredes, hade jävligt roligt!
Var massa tjejer o så, första riktiga festen sen förhållandet tog slut.
Det var inte så svårt att snacka med brudar o hinka en o annan öl.

Permalänk
Medlem

Det är måndag!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Fick mitt livs chock igår.

Min stora barndomsidol Javier Zanetti skickade mig och min fru en personlig hälsning, ett grattis till bröllopet.

Översättning:
"Georgios och Magda, en stor puss, grattis till bröllopet,
men framför allt önskar jag er all glädje. Glöm aldrig, Forza Inter!"

Så ja, ni kan ana hur man mår.

Permalänk
Avstängd

Är rätt så taggad för att jag håller på att få ett nytt jobb. Varit självmant arbetslös i 6 månader för att ladda upp igen efter ett par hektiska år. Ska provjobba ett par dagar nästa vecka och blir anställd om allt går bra. Ska bli skitkul på många olika plan. Mer pengar, mer och nytt socialt umgänge och ett tillfälle att vidareutvecklas i min yrkesroll.

Perfekt avstånd till jobbet också för att cykla eller för att springa hem från jobbet när det våras. Det enda jag funderar över är hur jag ska få till min styrketräningsrutin varannan dag. Kanske stiger upp lite tidigare på morgonen och tar det före jobbet. Får se.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd

Fick jobbet. Ska skriva på anställningsavtal och sånt imorgon. Nice.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Får en trevlig bonus (i pengar) från jobbet för konstant bra kritik från kund, i nästa lön! Woop woop!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Får en trevlig bonus (i pengar) från jobbet för konstant bra kritik från kund, i nästa lön! Woop woop!

Bra jobbat! Alltid kul när man får utdelning för något man gör bra. Sådan motivation behövs ibland.

Själv är jag bara allmänt glad över att precis uppgraderat till en i7 6700K, ASUS Z170 Pro Gaming och en M.2 NVMe Samsung 950 Pro SSD. Redo för spelvåren!

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk

Ska äta pizza ikväll, fan va gott!

Permalänk
Medlem

Snart fredag och The revenant på bio!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Hämtade bilen på verkstaden igår! Så skönt att slippa kollektivtrafiken när man ska till jobbet!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd

Firade min första lön på ett tag med att shoppa lite. Blev en Mionix Avior 8200 och 16GB HyperX RAM. Musen verkar riktigt bra och jävlar vilken skillnad det blev med 16GB RAM mot 8GB RAM. Pagefilen hamnar i RAM och laddningstiderna i spel minskade avsevärt. 8-9 GB av RAM var cache när jag provade Dragon Age Inquisition tidigare. Nice.

Ska dessutom vara möjligt att överklocka dessa RAM till 2400MHz enligt några recensioner jag läste före jag köpte dom men har inte orkat pilla med det än.

Känner mig rätt taggad. Jobbet är rätt kul också.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av chipw00t:

Firade min första lön på ett tag med att shoppa lite. Blev en Mionix Avior 8200 och 16GB HyperX RAM. Musen verkar riktigt bra och jävlar vilken skillnad det blev med 16GB RAM mot 8GB RAM. Pagefilen hamnar i RAM och laddningstiderna i spel minskade avsevärt. 8-9 GB av RAM var cache när jag provade Dragon Age Inquisition tidigare. Nice.

Ska dessutom vara möjligt att överklocka dessa RAM till 2400MHz enligt några recensioner jag läste före jag köpte dom men har inte orkat pilla med det än.

Känner mig rätt taggad. Jobbet är rätt kul också.

Kul att det går bra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av viggehN:

Kul att det går bra

Tackar!

Jo, det är rätt bra nu. Kollar på WAN show och äter pizza.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Kan man vara annat än glad med detta till middag?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

All ved till nästa vinter huggen och hemkörd. Och på lördag blir det hockey i tv-soffan följt av riktig 80-tals heavy live och öl förstås.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Känner mig glad ikväll. Allmänt nöjd med livet. Passade på att köpa en flaska whisky på systemet på väg hem från jobbet. Har lite pizzadeg på jäsning också.

Hade en bra dag på jobbet idag. Var stressigt men kul. Känns bra när man pallar med trycket och gör bra ifrån sig överlag. Gillar mina kollegor och känner mig allmänt kompetent.

Tjänar rätt bra nu också. Skulle jag läsa på mig lite mer högskolepoäng och ta en examen så skulle jag nog höja lönen med 5k lätt men det känns ändå bra. Hårt arbete och erfarenhet lönar sig emellanåt.

Det går rätt så bra nu. Skön feeling. Skål!

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Var en av 34% i klassen som fick G på senaste tentan. Har aldrig varit med om en sån emotionel berg och dalbanan förut när jag skulle kolla resultatet.
Öl!

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Blir att få börja mc idag. ska bli gött, nästa vecka riskettan också. woop.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..